lazy_moose Posted October 22, 2020 Posted October 22, 2020 Forek w JP ma już nowe 1.8 Turbo - CB18. https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_specifications.pdf [kW(PS)/rpm] 130(177)/5200-5600 [N・m(kgf・m)/rpm] 300(30.6)/1600-3600
emdzy Posted October 22, 2020 Posted October 22, 2020 to 1.8 to jakas nowa konstrukcja? czy cos sprawdzonego?
lazy_moose Posted October 22, 2020 Author Posted October 22, 2020 Just now, emdzy said: to 1.8 to jakas nowa konstrukcja? czy cos sprawdzonego? Niby nowa szykowana do Levorga. https://autokult.pl/38450,nowe-subaru-levorg-to-nie-lifting-tylko-auto-stworzone-od-zera
aflinta Posted October 22, 2020 Posted October 22, 2020 W opisie widać, że to silnik CB18 - czyli nowa rodzina.
lazy_moose Posted October 22, 2020 Author Posted October 22, 2020 39 minutes ago, aflinta said: W opisie widać, że to silnik CB18 - czyli nowa rodzina. No nowy, nowy szykowany do Levorga. 300Nm/1600-3600 - tym się da naprawdę wyprzedzać Qrczę ... ido do kościoła się pomodlić by to było w EU.
lazy_moose Posted October 22, 2020 Author Posted October 22, 2020 https://www.subaru.co.jp/press/news/2020_10_22_9106/?fbclid=IwAR3Zry6IjgF4jE-5Fz-yOhqlvkL8fpOqo02X6mq_EKLDPdHtQSshzTlsFE0 Posiłkując się google translator ... no no Ciekawe.@Dyrekcja - czy mógłbym prosić o komentarz? Jak z PL?
FilipBB Posted October 22, 2020 Posted October 22, 2020 Mam propozycję aby utworzyć jednak osobny wątek o nowym modelu Forestera, a ten zostawimy tylko i wyłącznie do omawiania technologii e-boxer. Poproszę też o moderatorów o przeniesienie postów od informacji o nowym Foresterze Sport z silnikiem CB18 DIT.
aflinta Posted October 23, 2020 Posted October 23, 2020 Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach. A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera: Silnik: e-Boxer CB18 FB25 CO2 g/km: 166 171 176 l/100km WLTC-L: 8,9 8,8 10,4 WLTC-M: 7,0 7,0 6,9 WLTC-H: 6,2 6,6 6,1 Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA Ciekawe czemu do USA nie dali CB18. Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są.
lazy_moose Posted October 23, 2020 Author Posted October 23, 2020 Hmm to średnio się to ma do obecnych norm EU To chyba Euro 6D-Temp i 95 g/km. Ktoś to spełnia?
aflinta Posted October 23, 2020 Posted October 23, 2020 6 minut temu, lazy_moose napisał: Ktoś to spełnia? Każde auto palące średnio mniej niż 4,1 l benzyny lub 3,5l ropy na 100km Ale są jeszcze jakieś przeliczniki zależne od masy pojazdu oraz wielkości sprzedaży.
lazy_moose Posted October 23, 2020 Author Posted October 23, 2020 Te dane co podałeś do Forka FB25 potwierdzają się tutaj: https://www.subaru.co.jp/products/car-info/pdf/for_180727.pdf
aflinta Posted October 23, 2020 Posted October 23, 2020 Bo z tej samej broszury pewnie były dane w google cache.
lazy_moose Posted October 23, 2020 Author Posted October 23, 2020 No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie? Mowa o Forku Sport CB18.
lazy_moose Posted October 23, 2020 Author Posted October 23, 2020 Mapa redukcji CO2 by Subaru (obrazek jedynie znalazłem)
lazy_moose Posted October 23, 2020 Author Posted October 23, 2020 3 hours ago, aflinta said: Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach. A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera: Silnik: e-Boxer CB18 FB25 CO2 g/km: 166 171 176 l/100km WLTC-L: 8,9 8,8 10,4 WLTC-M: 7,0 7,0 6,9 WLTC-H: 6,2 6,6 6,1 Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA Ciekawe czemu do USA nie dali CB18. Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są. To jeszcze raz podpinam źródła danych: Forek FB20, CB18: https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_ecology.pdf Forek FB25: https://www.subaru.co.jp/products/car-info/pdf/for_180727.pdf
aflinta Posted October 23, 2020 Posted October 23, 2020 3 minuty temu, lazy_moose napisał: No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie? Mowa o Forku Sport CB18. To tylko @Dyrekcja może wiedzieć. Obstawiam jednak, że dla EU wyznaczono kierunek elektryfikacji i takie fajne silniki spalinowe już do nas nie zawitają. Cały czas ciekawi mnie nowy OBK na JP i EU, co będzie miał pod maską, że takie opóźnienie jest względem US.
lazy_moose Posted October 23, 2020 Author Posted October 23, 2020 Masakra te normy Dla porównania, RAVka z tym obecnie najmocniejszym w PL układem napędowym: 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e‑CVT Łączna moc układu hybrydowego: 222 KM Średnie zużycie paliwa: 5,6–5,9 l/100 km Średnia emisja CO2: 127–134 g/km
FilipBB Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć.
Fiji Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 2 godziny temu, FilipBB napisał: Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć. To samo pisali w latach '90 o transmisji danych przez modem podpięty do linii telefonicznej ;-)
Kukson Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 Te parametry 1.8 są fajne dla XV. W Forku powinni mu trochę koksu dorzucić aby zbliżyć się osiągami do ostatniego Forestera XT.
raveout Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T.
Axell Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w Europie. Niestety.
aflinta Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 7 minut temu, Axell napisał: Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w Europie. Niestety. Nad czymś jednak pracują jak widać na wyżej wklejonej grafice.
lazy_moose Posted October 24, 2020 Author Posted October 24, 2020 3 hours ago, raveout said: Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T. Dziwne to wszystko, bowiem taka Australia ma w ofercie te wolnossaki 2.5 oraz e-boxer ale się okazuje, że:https://www.carsguide.com.au/car-news/2021-subaru-forester-turbo-detailed-punchy-new-mazda-cx-5-and-toyota-rav4-rival-81245Sadly, Subaru Australia has told us that the new turbo engine "is not on the horizon" for us. W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią? @Dyrekcja?
aflinta Posted October 24, 2020 Posted October 24, 2020 7 minut temu, lazy_moose napisał: W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią? Może ograniczą się do Azji? Chiny to duży rynek - tam kiedyś był OBK 2.0 DIT.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.