Skocz do zawartości

Nowy Forester 1,8 DIT


lazy_moose

Rekomendowane odpowiedzi

Forek w JP ma już nowe 1.8 Turbo - CB18. 

https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_specifications.pdf

[kW(PS)/rpm]         130(177)/5200-5600
[N・m(kgf・m)/rpm] 300(30.6)/1600-3600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minutes ago, aflinta said:

W opisie widać, że to silnik CB18 - czyli nowa rodzina.

No nowy, nowy szykowany do Levorga. 

300Nm/1600-3600 - tym się da naprawdę wyprzedzać ;) Qrczę ... ido do kościoła się pomodlić by to było w EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.subaru.co.jp/press/news/2020_10_22_9106/?fbclid=IwAR3Zry6IjgF4jE-5Fz-yOhqlvkL8fpOqo02X6mq_EKLDPdHtQSshzTlsFE0

Posiłkując się google translator ... no no :) Ciekawe.

@Dyrekcja - czy mógłbym prosić o komentarz? Jak z PL?

 

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycję aby utworzyć jednak osobny wątek o nowym modelu Forestera, a ten zostawimy tylko i wyłącznie do omawiania technologii e-boxer. Poproszę też o moderatorów o przeniesienie postów od informacji o nowym Foresterze Sport z silnikiem CB18 DIT.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach.

A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera:

Silnik:     e-Boxer    CB18      FB25
CO2 g/km:   166        171       176
l/100km
WLTC-L:     8,9        8,8       10,4
WLTC-M:     7,0        7,0       6,9
WLTC-H:     6,2        6,6       6,1

Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA :) 

Ciekawe czemu do USA nie dali CB18.

Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). 

Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są.

  • Dzięki! 2
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, aflinta said:

Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach.

A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera:


Silnik:     e-Boxer    CB18      FB25
CO2 g/km:   166        171       176
l/100km
WLTC-L:     8,9        8,8       10,4
WLTC-M:     7,0        7,0       6,9
WLTC-H:     6,2        6,6       6,1

Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA :) 

Ciekawe czemu do USA nie dali CB18.

Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). 

Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są.


To jeszcze raz podpinam źródła danych:

Forek FB20, CB18: https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_ecology.pdf
Forek FB25: https://www.subaru.co.jp/products/car-info/pdf/for_180727.pdf

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lazy_moose napisał:

 :) No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie?  Mowa o Forku Sport CB18.

To tylko @Dyrekcja może wiedzieć. Obstawiam jednak, że dla EU wyznaczono kierunek elektryfikacji i takie fajne silniki spalinowe już do nas nie zawitają.

Cały czas ciekawi mnie nowy OBK na JP i EU, co będzie miał pod maską, że takie opóźnienie jest względem US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra te normy :( 

Dla porównania, RAVka z tym obecnie najmocniejszym w PL układem napędowym:

2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e‑CVT
Łączna moc układu hybrydowego: 222 KM
Średnie zużycie paliwa: 5,6–5,9 l/100 km
Średnia emisja CO2: 127–134 g/km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Axell napisał:

Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w  Europie. Niestety.

Nad czymś jednak pracują jak widać na wyżej wklejonej grafice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, raveout said:

Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T.


Dziwne to wszystko, bowiem taka Australia ma w ofercie te wolnossaki 2.5 oraz e-boxer ale się okazuje, że:

https://www.carsguide.com.au/car-news/2021-subaru-forester-turbo-detailed-punchy-new-mazda-cx-5-and-toyota-rav4-rival-81245

Sadly, Subaru Australia has told us that the new turbo engine "is not on the horizon" for us.

W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią? :) @Dyrekcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...