lazy_moose Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Forek w JP ma już nowe 1.8 Turbo - CB18. https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_specifications.pdf [kW(PS)/rpm] 130(177)/5200-5600 [N・m(kgf・m)/rpm] 300(30.6)/1600-3600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emdzy Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 to 1.8 to jakas nowa konstrukcja? czy cos sprawdzonego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Just now, emdzy said: to 1.8 to jakas nowa konstrukcja? czy cos sprawdzonego? Niby nowa szykowana do Levorga. https://autokult.pl/38450,nowe-subaru-levorg-to-nie-lifting-tylko-auto-stworzone-od-zera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 W opisie widać, że to silnik CB18 - czyli nowa rodzina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 39 minutes ago, aflinta said: W opisie widać, że to silnik CB18 - czyli nowa rodzina. No nowy, nowy szykowany do Levorga. 300Nm/1600-3600 - tym się da naprawdę wyprzedzać Qrczę ... ido do kościoła się pomodlić by to było w EU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) https://www.subaru.co.jp/press/news/2020_10_22_9106/?fbclid=IwAR3Zry6IjgF4jE-5Fz-yOhqlvkL8fpOqo02X6mq_EKLDPdHtQSshzTlsFE0 Posiłkując się google translator ... no no Ciekawe.@Dyrekcja - czy mógłbym prosić o komentarz? Jak z PL? Edytowane 22 Października 2020 przez lazy_moose Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Mam propozycję aby utworzyć jednak osobny wątek o nowym modelu Forestera, a ten zostawimy tylko i wyłącznie do omawiania technologii e-boxer. Poproszę też o moderatorów o przeniesienie postów od informacji o nowym Foresterze Sport z silnikiem CB18 DIT. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach. A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera: Silnik: e-Boxer CB18 FB25 CO2 g/km: 166 171 176 l/100km WLTC-L: 8,9 8,8 10,4 WLTC-M: 7,0 7,0 6,9 WLTC-H: 6,2 6,6 6,1 Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA Ciekawe czemu do USA nie dali CB18. Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są. 2 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Hmm to średnio się to ma do obecnych norm EU To chyba Euro 6D-Temp i 95 g/km. Ktoś to spełnia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 6 minut temu, lazy_moose napisał: Ktoś to spełnia? Każde auto palące średnio mniej niż 4,1 l benzyny lub 3,5l ropy na 100km Ale są jeszcze jakieś przeliczniki zależne od masy pojazdu oraz wielkości sprzedaży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Te dane co podałeś do Forka FB25 potwierdzają się tutaj: https://www.subaru.co.jp/products/car-info/pdf/for_180727.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Bo z tej samej broszury pewnie były dane w google cache. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie? Mowa o Forku Sport CB18. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Mapa redukcji CO2 by Subaru (obrazek jedynie znalazłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 3 hours ago, aflinta said: Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach. A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera: Silnik: e-Boxer CB18 FB25 CO2 g/km: 166 171 176 l/100km WLTC-L: 8,9 8,8 10,4 WLTC-M: 7,0 7,0 6,9 WLTC-H: 6,2 6,6 6,1 Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA Ciekawe czemu do USA nie dali CB18. Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są. To jeszcze raz podpinam źródła danych: Forek FB20, CB18: https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_ecology.pdf Forek FB25: https://www.subaru.co.jp/products/car-info/pdf/for_180727.pdf 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 3 minuty temu, lazy_moose napisał: No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie? Mowa o Forku Sport CB18. To tylko @Dyrekcja może wiedzieć. Obstawiam jednak, że dla EU wyznaczono kierunek elektryfikacji i takie fajne silniki spalinowe już do nas nie zawitają. Cały czas ciekawi mnie nowy OBK na JP i EU, co będzie miał pod maską, że takie opóźnienie jest względem US. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 Masakra te normy Dla porównania, RAVka z tym obecnie najmocniejszym w PL układem napędowym: 2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e‑CVT Łączna moc układu hybrydowego: 222 KM Średnie zużycie paliwa: 5,6–5,9 l/100 km Średnia emisja CO2: 127–134 g/km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiji Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 2 godziny temu, FilipBB napisał: Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć. To samo pisali w latach '90 o transmisji danych przez modem podpięty do linii telefonicznej ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Te parametry 1.8 są fajne dla XV. W Forku powinni mu trochę koksu dorzucić aby zbliżyć się osiągami do ostatniego Forestera XT. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axell Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w Europie. Niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 7 minut temu, Axell napisał: Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w Europie. Niestety. Nad czymś jednak pracują jak widać na wyżej wklejonej grafice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lazy_moose Opublikowano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 3 hours ago, raveout said: Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T. Dziwne to wszystko, bowiem taka Australia ma w ofercie te wolnossaki 2.5 oraz e-boxer ale się okazuje, że:https://www.carsguide.com.au/car-news/2021-subaru-forester-turbo-detailed-punchy-new-mazda-cx-5-and-toyota-rav4-rival-81245Sadly, Subaru Australia has told us that the new turbo engine "is not on the horizon" for us. W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią? @Dyrekcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 7 minut temu, lazy_moose napisał: W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią? Może ograniczą się do Azji? Chiny to duży rynek - tam kiedyś był OBK 2.0 DIT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się