Jump to content

Nowy Forester 1,8 DIT


lazy_moose

Recommended Posts

Posted
39 minutes ago, aflinta said:

W opisie widać, że to silnik CB18 - czyli nowa rodzina.

No nowy, nowy szykowany do Levorga. 

300Nm/1600-3600 - tym się da naprawdę wyprzedzać ;) Qrczę ... ido do kościoła się pomodlić by to było w EU.

Posted

Mam propozycję aby utworzyć jednak osobny wątek o nowym modelu Forestera, a ten zostawimy tylko i wyłącznie do omawiania technologii e-boxer. Poproszę też o moderatorów o przeniesienie postów od informacji o nowym Foresterze Sport z silnikiem CB18 DIT.

Posted

Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach.

A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera:

Silnik:     e-Boxer    CB18      FB25
CO2 g/km:   166        171       176
l/100km
WLTC-L:     8,9        8,8       10,4
WLTC-M:     7,0        7,0       6,9
WLTC-H:     6,2        6,6       6,1

Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA :) 

Ciekawe czemu do USA nie dali CB18.

Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). 

Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są.

Posted

Hmm to średnio się to ma do obecnych norm EU :( To chyba Euro 6D-Temp i 95 g/km. Ktoś to spełnia?

Posted
6 minut temu, lazy_moose napisał:

Ktoś to spełnia?

Każde auto palące średnio mniej niż 4,1 l benzyny lub 3,5l ropy na 100km :) Ale są jeszcze jakieś przeliczniki zależne od masy pojazdu oraz wielkości sprzedaży.

 

Posted

 :) No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie?  Mowa o Forku Sport CB18.

Posted
3 hours ago, aflinta said:

Ja tak nieskromnie powiem, że przyjąłbym z otwartymi rękami takie serduszko w XV. W OBK pewnie też nie byłoby złe, szczególnie w naszych akcyzowych realiach.

A teraz porównanie spalania w testach WLTC nowego forestera:


Silnik:     e-Boxer    CB18      FB25
CO2 g/km:   166        171       176
l/100km
WLTC-L:     8,9        8,8       10,4
WLTC-M:     7,0        7,0       6,9
WLTC-H:     6,2        6,6       6,1

Wraz w prowadzeniem CB18 wyleciał w JP z oferty FB25.... pewnie go pakują teraz do XV na USA :) 

Ciekawe czemu do USA nie dali CB18.

Dane o nowym Forku z FB25 niestety musiałem już z cache google wyciągać, bo na stronie Japońskiej nie ma (a przynajmniej nie potrafię znaleźć). 

Nie brałem z rosyjskiej strony, bo tam chyba zupełnie inne metody pomiarowe są.


To jeszcze raz podpinam źródła danych:

Forek FB20, CB18: https://www.subaru.jp/forester/forester/content/spec/pdf/forester_ecology.pdf
Forek FB25: https://www.subaru.co.jp/products/car-info/pdf/for_180727.pdf

Posted
3 minuty temu, lazy_moose napisał:

 :) No nic, ja jednakowoż zadaję sobie pytanie: będzie to w EU -> PL czy nie?  Mowa o Forku Sport CB18.

To tylko @Dyrekcja może wiedzieć. Obstawiam jednak, że dla EU wyznaczono kierunek elektryfikacji i takie fajne silniki spalinowe już do nas nie zawitają.

Cały czas ciekawi mnie nowy OBK na JP i EU, co będzie miał pod maską, że takie opóźnienie jest względem US.

Posted

Masakra te normy :( 

Dla porównania, RAVka z tym obecnie najmocniejszym w PL układem napędowym:

2.5 Hybrid Dynamic Force 222 KM AWD-i e‑CVT
Łączna moc układu hybrydowego: 222 KM
Średnie zużycie paliwa: 5,6–5,9 l/100 km
Średnia emisja CO2: 127–134 g/km

Posted

Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć.

Posted
2 godziny temu, FilipBB napisał:

Moim zdaniem te normy są przesadnie niskie. Ja rozumiem chęć redukcji i dbania o planetę ale jest pewien limit technologiczny, którego nie da się przeskoczyć.

 

To samo pisali w latach '90 o transmisji danych przez modem podpięty do linii telefonicznej ;-)

Posted

Te parametry 1.8 są fajne dla XV. W Forku powinni mu trochę koksu dorzucić aby zbliżyć się osiągami do ostatniego Forestera XT.

Posted

Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T.

Posted

Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w  Europie. Niestety.

Posted
7 minut temu, Axell napisał:

Problem w tym, że są głosy polityków aby te straszne normy obniżyć a do chwili obecnej Subaru nie ma 100% elektryka w sprzedaży w  Europie. Niestety.

Nad czymś jednak pracują jak widać na wyżej wklejonej grafice.

Posted
3 hours ago, raveout said:

Ten motor ma zastąpić silnik wolnossący 2.5 a nie być następcą 2.0XT, podobnie jak w dalszej kolejności Subaru planuje zastąpienie jednostki 2.0 silnikiem 1.5T.


Dziwne to wszystko, bowiem taka Australia ma w ofercie te wolnossaki 2.5 oraz e-boxer ale się okazuje, że:

https://www.carsguide.com.au/car-news/2021-subaru-forester-turbo-detailed-punchy-new-mazda-cx-5-and-toyota-rav4-rival-81245

Sadly, Subaru Australia has told us that the new turbo engine "is not on the horizon" for us.

W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią? :) @Dyrekcja?

Posted
7 minut temu, lazy_moose napisał:

W US też cisza, to gdzie go będą sprzedawać poza Japonią?

Może ograniczą się do Azji? Chiny to duży rynek - tam kiedyś był OBK 2.0 DIT.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...