bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Witam Koledzy. Sytuacja tego typu: postawiłem wczoraj Forka na parkingu po przejechaniu kilkudziesięciu km od domu (byłem na pogrzebie ), po godzinie próbuje go odpalić i nic cisza, prąd raczej jest, kontrolki nie gasną, radio cyka, ale po zapłonie nic się nie dzieje, ani rozrusznik ani nic, jakby rozładowało aku. Na początku nawet na szybko spróbowałem odpalić kablami. Tyle że akumulator 3 miesięczny dobry. I chwile posiedziałem i nie wiele myśląc zadzwoniłem po lawete. W międzyczasie telefon do mechanika itp. Posiedziałem chwile pobajerzyłem z koleżanką i kazałem jej już jechać bo zaraz miała być laweta. wsiadłem do furki i jeszcze raz kluczyk zapłon..i cyk odpalił bez problemu, nie wiem o co chodzi. Ale przeanalizowałem po powrocie problem i przypomniałem sobie, że na wyświetlaczu biegów AT na zegarach nic się nie wyświetlało jak nie chciał zapalić, żadne P czy coś, jak po kilkunastu minutach znowu spróbowałem to już P było. Czyli jakby coś ze skrzynią? Mechanik jeszcze powiedział też że może stacyjka? Jakieś pomysły koledzy, po weekendzie do mechanika, a w międzyczasie nie wiem czy dawać np. żonie jeździć czy znowu nie stanie dęba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Mój też tak czasem ma, że ucieka sterowanie AT (wtedy na wyświetlaczu nie ma nic, i oczywiście nie odpali) u mnie wystarczy delikatnie tracić lewarek lub przemierzać z P na R /N Jak rozwiążesz to napisz co było problemem (mi się to rzadko zdarza, czasem zdarzało się po kasowaniu błędów ECU) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 No właśnie mój mechanik nie jest specem od AT i nie bardzo wiemy czego konkretnie szukać, jakiegoś sterownika przy skrzyni, czy czegoś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) Czytałem coś o jakimś pozycjonerze czy selekcjonerze..przy skrzyni Edytowane 22 Października 2020 przez bart76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumir Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Witam Koledzy. Sytuacja tego typu: postawiłem wczoraj Forka na parkingu po przejechaniu kilkudziesięciu km od domu (byłem na pogrzebie ), po godzinie próbuje go odpalić i nic cisza, prąd raczej jest, kontrolki nie gasną, radio cyka, ale po zapłonie nic się nie dzieje, ani rozrusznik ani nic, jakby rozładowało aku. Na początku nawet na szybko spróbowałem odpalić kablami. Tyle że akumulator 3 miesięczny dobry. I chwile posiedziałem i nie wiele myśląc zadzwoniłem po lawete. W międzyczasie telefon do mechanika itp. Posiedziałem chwile pobajerzyłem z koleżanką i kazałem jej już jechać bo zaraz miała być laweta. wsiadłem do furki i jeszcze raz kluczyk zapłon..i cyk odpalił bez problemu, nie wiem o co chodzi. Ale przeanalizowałem po powrocie problem i przypomniałem sobie, że na wyświetlaczu biegów AT na zegarach nic się nie wyświetlało jak nie chciał zapalić, żadne P czy coś, jak po kilkunastu minutach znowu spróbowałem to już P było. Czyli jakby coś ze skrzynią? Mechanik jeszcze powiedział też że może stacyjka? Jakieś pomysły koledzy, po weekendzie do mechanika, a w międzyczasie nie wiem czy dawać np. żonie jeździć czy znowu nie stanie dęba.Nie wiem czy pomogę, ale u citroenów wiesza się elektronika i trzeba odłączyć aku, poczekać i podłączyć. Taki soft reset. Może tu też sterownik niemiecki.!?!?Subaru mam ręczny Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Ja tak mailem jak zawieszały się szczotki na rozruszniku. Wystarczyło puknąć młotkiem i palił. Wyjąć rozrusznik to chwila roboty. Łatwo go rozebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 31 minut temu, ewemarkam napisał: Ja tak mailem jak zawieszały się szczotki na rozruszniku. Wystarczyło puknąć młotkiem i palił. Wyjąć rozrusznik to chwila roboty. Łatwo go rozebrać. W sensie rozrusznik powodował problem ze sterowaniem skrzynią AT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 1 minutę temu, bart76 napisał: W sensie rozrusznik powodował problem ze sterowaniem skrzynią AT? A nie jakiś moduł czy sterownik przy skrzyni który wykrywa przwłożenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 W sensie rozrusznik powodował problem ze sterowaniem skrzynią AT?Przy skrzyni masz wybierak (inhibitor switch), umożliwia rozruch tylko w dwóch położeniach P i N. Jedynie to Ci blokuje pracę rozrusznika. Ale to chyba wiesz, może być tak że jest zabrudzony w środku. Druga sprawa. Rozrusznik nie będzie kręcił gdy skończą mu się szczotki. Najlepiej sprawdzić czy na wsówce na rozruszniku jest 12V przy próbie kręcenia. Ale pewnie teraz już jest wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike-m Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 ja tak miałem w SG 2.0 XT AT. okazało się, że czujnik położenia wybieraka skrzyni. Nie "wykrył" że jest na P - mimo, że był, więc nie chciał odpalić. W moim przypadku doraźnie pomogło "powachlowanie" drążkiem i odpalił. Potem wymiana tegoż czujnika i problem z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 2 minuty temu, Mike-m napisał: ja tak miałem w SG 2.0 XT AT. okazało się, że czujnik położenia wybieraka skrzyni. Nie "wykrył" że jest na P - mimo, że był, więc nie chciał odpalić. W moim przypadku doraźnie pomogło "powachlowanie" drążkiem i odpalił. Potem wymiana tegoż czujnika i problem z głowy. O to to, coś bliżej o tym czujniku jakiś numer oem, w sensie jak go szukać do kupienia i gdzie on jest? Przy skrzyni, czy gdzies przy wybieraku od góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 8 minut temu, Mike-m napisał: ja tak miałem w SG 2.0 XT AT. okazało się, że czujnik położenia wybieraka skrzyni. Nie "wykrył" że jest na P - mimo, że był, więc nie chciał odpalić. W moim przypadku doraźnie pomogło "powachlowanie" drążkiem i odpalił. Potem wymiana tegoż czujnika i problem z głowy. Dobra po nazwie coś znajduje, poszukam jakiegos OEM, a jak sie do niego dobrać, on jest przy skrzyni.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 3 minuty temu, bart76 napisał: O to to, coś bliżej o tym czujniku jakiś numer oem, w sensie jak go szukać do kupienia i gdzie on jest? Przy skrzyni, czy gdzies przy wybieraku od góry? Przy skrzyni, po jej prawej stronie http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_8/automatic_transmission/at_control_device/illustration_1/ Element 12. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike-m Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 (edytowane) oj to było dawno temu i wtedy u Kopra w ASO robione było. Ale z tego co wspominali, to przy wybieraku, pod konsolą... ale powyżej masz konkret odpowiedź Edytowane 22 Października 2020 przez Mike-m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Ok, widze, switch inhibitor. W sensie wypinam, wpinam nowy i powinno cykać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike-m Opublikowano 22 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Teraz, bart76 napisał: Ok, widze, switch inhibitor. W sensie wypinam, wpinam nowy i powinno cykać? u mnie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 22 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2020 Dzięki wszystkim, wiem co sprawdzić, przekaże mechanikowi. Zobaczymy co dalej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się