Jump to content

Obniżenie cisnienia doładowania


misiekwaw
 Share

Recommended Posts

Po zmianie wydechu na przelotowy zdarzyło mi się przeładowanie - turbo dmuchnęło 1,29 :shock: wedle tego co się zapisało w kompie, ECU obcięło doładowanie i wywaliło CELa (numer mam zapisany jakby co).

O obniżeniu doładowania przez kręcenie śrubką na westgate już czytałem, natomiast dzisiaj usłyszałem, że tego nie powinno się tak robić tylko wstawić kryze w rurke która zmniejszy przepływ między turbiną a WG o ile dobrze usłyszałem :shock:

 

Czy aby napewno :?: :roll:

 

 

P.S.

Czy jak jż wreszcie uruchomię to auto to jakaś dobra dusza mi pokaże co i jak z tą śrubką czy muszę sobie sam dać radę :?: :oops: please help :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

tego nie powinno się tak robić tylko wstawić kryze w rurke która zmniejszy przepływ między turbiną a WG o ile dobrze usłyszałem :shock:

prawie dobrze slyszales. zwezke na przewodzie miedzy turbo na wg mozna zmienic,

ale na WIEKSZA a nie mniejsza. ja mam rozwiercona o okolo 0,1mm i mam 0,92 bara.

wczesniej (na seryjnej zwezce i wolnym wydechu) bylo pod 1bar i cisnienie troche falowalo.

Link to comment
Share on other sites

Moż mi pomżecie. :?: :roll:

 

Mam GTeka prawie serie, znaczy Szwajcarzy wstawili wydech 2.5 cala ale dali do niego wszystkie katalizatory itd. tak ,że niestety spełniał normy emisji spalin.

 

Mam zamiar ten zamulający odcinek wydechu wypierniczyć, z resztą kat już chałasuje.

Ale skąd mam wiedzieć jaką tą zwężke dobrać jak nie mam wskaźnika doładowania :?:

Metodą prób i błędów :?:

Czy podjechać do jakiegoś elektronika żeby chociaz jakąś rundke zrobić i obserwować doładownie :?:

Czy oprócz zwężki nic już nie trzeba regulować :?:

Link to comment
Share on other sites

Moż mi pomżecie. :?: :roll:

 

Mam GTeka prawie serie, znaczy Szwajcarzy wstawili wydech 2.5 cala ale dali do niego wszystkie katalizatory itd. tak ,że niestety spełniał normy emisji spalin.

 

Mam zamiar ten zamulający odcinek wydechu wypierniczyć, z resztą kat już chałasuje.

Ale skąd mam wiedzieć jaką tą zwężke dobrać jak nie mam wskaźnika doładowania :?:

Metodą prób i błędów :?:

Czy podjechać do jakiegoś elektronika żeby chociaz jakąś rundke zrobić i obserwować doładownie :?:

Czy oprócz zwężki nic już nie trzeba regulować :?:

Nic nie wycinaj. Najpierw sprawdź doładowanie.

Może oni tak go zestroili.

Mój dmucha 1,25 bara i też mam dwa katy.

ps najlepiej zamontuj zegar na stałe (ciś. doł.)

Link to comment
Share on other sites

Po zmianie wydechu na przelotowy zdarzyło mi się przeładowanie - turbo dmuchnęło 1,29 :shock: wedle tego co się zapisało w kompie, ECU obcięło doładowanie i wywaliło CELa (numer mam zapisany jakby co).

O obniżeniu doładowania przez kręcenie śrubką na westgate już czytałem, natomiast dzisiaj usłyszałem, że tego nie powinno się tak robić tylko wstawić kryze w rurke która zmniejszy przepływ między turbiną a WG o ile dobrze usłyszałem :shock:

 

Czy aby napewno :?: :roll:

 

 

P.S.

Czy jak jż wreszcie uruchomię to auto to jakaś dobra dusza mi pokaże co i jak z tą śrubką czy muszę sobie sam dać radę :?: :oops: please help :mrgreen:

Tajemniczą śrubką reguluje się moment otwarcia wastegate valve ( zawór bocznikowy za pomocą którego gazy spalinowe omijają turbine- turbina wtedy ładuje mniej lub wcale). Sterowanie zaworem bocznikowym odbywa się za pomocą cisnienia z kolektora dolotowego silnika Można wstawić kryze w przewód sterujący ale to spowoduje według mnie wzrost ciśnienia turbiny

PzdrE12

ps co to jest WG -pytanie całkiem serio

Link to comment
Share on other sites

WG to jest właśnie wastegate w skrócie :wink:

 

Jeżeli masz kryzę w tejże rurce, to musi to spowodować wzrost doładowania, bo siłownik dostaje mniej ciśnienia.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...