Jump to content

Skrzynia biegów AT przedni dyfer OBK 2,5


Dragofor
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem z autem znajomego OBK 2,5 at 2004 r jak się nie mylę. Jakiś dziwnym trafem "poluzowala" się nakrętka regulacyjna mechanizmu różnicowego przedniego prawa można ją palcami ruszać lewo i prawo oczywiście grzebień ustalający na miejscu , dodatkowo ta nakrętka delikatnie wchodzi w środek-rusza się. 

Czy ktoś miał taki przypadek zamówiłem już nakrętkę i łożysko uszczelniacz i oring muszę jeszcze zajrzeć do drugiej strony. Bieżnia zew obraca się w nakrętce bieżnia wew z rolkami obraca się na mechanizmie WTF? Przecież tak nie powinno być. Czy się mylę? Brak śladów uszkodzenia łożyska? Chyba że drugie padło ale olej czysty. 

Pozdrawiam

Edited by Dragofor
Link to comment
Share on other sites

Bieżnia zewnętrzna łożyska ma prawo obracać się w nakrętce, bo NIE jest pasowana na wcisk, natomiast wewnętrzna jest pasowana na wcisk na korpus przekładni głównej. Jeśli wewnętrzna obraca się, tzn. że bieżnia albo dyfer pod bieżnią jest wytarty. Zewnętrzna bieżnia po włożeniu w nakrętkę zwykle daje się obracać palcami, a po obróceniu nakrętki czasami nawet samoczynnie potrafi wypaść, bo jest minimalny luz i tak ma być. Z tego co napisałeś wynika, że wytarte jest miejsce osadzenia łożyska na dyferku dlatego obraca się wszystko razem. Obawiam się, że wymiana samego łożyska nie będzie wystarczająca.

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...