Tomasz Putaj Posted October 18, 2020 Share Posted October 18, 2020 Dzień dobry, tak jak w temacie. Orientuje się ktoś w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni Outback 2015 ? Nie zauważyłem bagnetu, ani korka przelewowego. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 18, 2020 Share Posted October 18, 2020 a po co chcesz sprawdzać poziom oleju? masz jakiś wyciek ze skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Putaj Posted October 18, 2020 Author Share Posted October 18, 2020 Wymieniałem olej, wlałem tyle co zeszło i chciałem sprawdzić, czy poziom jest ok. na filmie chyba forester, ale sprawdzę czy u mnie jest to samo. dzięki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted October 18, 2020 Share Posted October 18, 2020 6 godzin temu, Tomasz Putaj napisał: Nie zauważyłem bagnetu, ani korka przelewowego. 38 minut temu, Tomasz Putaj napisał: Wymieniałem olej, wlałem tyle co zeszło i chciałem sprawdzić, to jak wlałeś nowy olej do skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marol Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 W dniu 18.10.2020 o 15:12, Tomasz Putaj napisał: Dzień dobry, tak jak w temacie. Orientuje się ktoś w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni Outback 2015 ? Nie zauważyłem bagnetu, ani korka przelewowego. Pozdrawiam Korek do kontroli, nalewania oleju w zależności od skrzyni masz z boku lub od czoła skrzyni. Olej sprawdzasz na rozgrzanym oleju zakres temp 35-45st. C. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz Putaj Posted February 4, 2021 Author Share Posted February 4, 2021 W dniu 21.10.2020 o 08:26, marol napisał: Korek do kontroli, nalewania oleju w zależności od skrzyni masz z boku lub od czoła skrzyni. Olej sprawdzasz na rozgrzanym oleju zakres temp 35-45st. C. poziom sprawdzam na odpalonym silniku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marol Posted February 4, 2021 Share Posted February 4, 2021 20 minut temu, Tomasz Putaj napisał: poziom sprawdzam na odpalonym silniku? Sprawdzalem na odpalonym, uwzgledniajac powyzszy zakres temperatur. Pamietaj tylko zeby nie bylo zbyt malo oleju przed uruchumieniem silnika po zalaniu oleju cvt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvitek47 Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 Mam problem z taka samą skrzynią a mianowicie zapala się czerwona lampka mówiaca o zlej temperaturze skrzyni,mechanik dolał mi 100ml.oleju i było ok 3tys.km. dobrze teraz to samo,a co ciekawe że wyłącze na krótko zapłon i uruchomie silnik i jest bobrze ujade z 5km i znowu czerwona lampka pali -co mam robić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 18 godzin temu, rvitek47 napisał: Mam problem z taka samą skrzynią a mianowicie zapala się czerwona lampka mówiaca o zlej temperaturze skrzyni,mechanik dolał mi 100ml.oleju i było ok 3tys.km. dobrze teraz to samo,a co ciekawe że wyłącze na krótko zapłon i uruchomie silnik i jest bobrze ujade z 5km i znowu czerwona lampka pali -co mam robić? Polecam umówić się w ASO na diagnozę. Chyba, że masz lepszego speca od skrzyń automatycznych. Skoro tak szybko zapala się lampka to być może wcale się nie grzeje, a czujnik jest uszkodzony, ale na forum Ci tego nie wywróżymy. Natomiast jazda z zapaloną lampką to proszenie się o kłopoty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir3n3usz Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 W dniu 11.12.2021 o 13:26, rvitek47 napisał: Mam problem z taka samą skrzynią a mianowicie zapala się czerwona lampka mówiaca o zlej temperaturze skrzyni,mechanik dolał mi 100ml.oleju i było ok 3tys.km. dobrze teraz to samo,a co ciekawe że wyłącze na krótko zapłon i uruchomie silnik i jest bobrze ujade z 5km i znowu czerwona lampka pali -co mam robić? Raczej masz usterkę skrzyni. W CVT SUBARU zdarzają się usterki czujników/elektrozaworów w control valve body. Nie są wymienne. Nowa kaseta zaworowa ok. 10tyś zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 12, 2021 Share Posted December 12, 2021 2 minuty temu, ir3n3usz napisał: Raczej masz usterkę skrzyni. W CVT SUBARU zdarzają się usterki czujników/elektrozaworów w control valve body. Nie są wymienne. Nowa kaseta zaworowa ok. 10tyś zł. To kolejny przykład jak to zrypali te automaty, w starym poczciwym 4eat elektrozawory da się wymienić. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 Raczej jak "dobrze" dla siebie je zaprojektowali... ;-) Nie tylko oni tak bezczelnie utrudniają naprawy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvitek47 Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 W moim Subaru Outlock 2.5 jest dwie miarki,stojąc z przodu silnika po prawej stronie na miarce /dłuższa/ są 4 kropki,na lewej stronie miarka krótka i są literki H,L ,przy rozgrzanym silniku na luzie na obu miarkach jest olej rozbryzgany i trudno określić poziom.Proszę o wyjasnienie ,która miarka jest własciwa i która od czego jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 2 minuty temu, rvitek47 napisał: W moim Subaru Outlock 2.5 jest dwie miarki,stojąc z przodu silnika po prawej stronie na miarce /dłuższa/ są 4 kropki,na lewej stronie miarka krótka i są literki H,L ,przy rozgrzanym silniku na luzie na obu miarkach jest olej rozbryzgany i trudno określić poziom.Proszę o wyjasnienie ,która miarka jest własciwa i która od czego jest. Masz w instrukcji auta opisane od czego one są i jak odczytywać wskazania i w jakich warunkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceknie Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Aleś mu pomógł tą instrukcją! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 @jaceknie A czego oczekujesz, że będę przepisywał słowa, które są w niej napisane? To, że miarki są zachlapane i trudno odczytać z nich cokolwiek to nie tylko problem tego modelu, jest na forum obszerny wątek na temat odczytywania poziomu oleju z bagnetu silnika, niemniej jednak jeszcze nikt się nie skarżył, że kiepsko zaprojektowany bagnet sprawił że silnik się zepsuł bo oleju było zbyt mało lub zbyt dużo, raczej podczas takich sytuacji silnik bierze/wypluwa olej i przyczyna jest gdzieś indziej. Która miarka jest od czego i z której strony odczytać pomiar jest napisane w instrukcji, nie trzeba tu szklanej kuli, tak samo warunki w jakich przeprowadza się pomiar... np. dla skrzyni biegów automatycznych możesz go wykonać zarówno na ciepłym jak i na zimnym, podczas pracy jak i podczas postoju z wyłączonym silnikiem. Jedyną radę jaką tu mogę napisać to przeprowadzić pomiar w różnych warunkach i porównać wskazania, idealnego panaceum tu nie ma, sam mam ten problem u siebie ale podczas wymian wszelkich płynów eksploatacyjnych trzymam się informacji w serwisówkach, wlewam tyle ile zeszło i jakoś od kilku lat wszystko pracuje bez zarzutu. Mój post nie był żaden sposób ofensywny jeśli tak został odebrany przez @rvitek47. Po prostu chciałem wskazać najprostszą drogę rozwiania wątpliwości, niektórzy zwyczajnie nie czytają instrukcji albo nie szukają tam sądząc, że nie znajdą odpowiedzi, to normalne, sam po instrukcję sięgnąłem może dopiero rok po kupieniu auta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artaa Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Jeśli dzisiejszym kierowcom do obejrzenia bagnetu oleju potrzeba instrukcji... Ehh chyba czas umierać ;-) Co za czasy nastały. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvitek47 Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 Przepraszam, ale mnie tylko chodziło od czego jest dwie miarki poziomu oleju/która od czego?/.Mam instrukcje i mimo wieku jeszcze czytam i rozumie ale w mojej instrukcji jest fotka miarki oleju silnika i płynów jak również Outbacka nabyłem niedawno i jak dotąd jestem z niego zadowolony,a "artaa" życzę dużu zdrowia i dobrego wzroku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 Ta z lewej od skrzyni biegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvitek47 Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 "ipsx82"dziękuje i oto mi chodziło,mój błąd w pierwszym poście był taki iż nie napisałem że chodziło mi o skrzynie biegów automat,byłbym wdzięczny gdybyś mi napisał od czego jest miarka po prawej stronie /patrząc z przodu silnika/. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 Patrząc na silnik od strony maski: Lewa strona Dyferencjał (krótka sztywna bardzo czytelna miarka) przed wyjęciem miarki najlepiej użyć ciepłej wody oraz zmywacza aby zdjąć brud który będzie nad miarką. Jeśli tego nie zrobimy to piach znajdujący się nad miarką wpadnie do środka. Prawa Strona Skrzynia AT Dostęp bardzo prosty ale sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni jest kłopotliwe(wymaga kilku prób) na miarce prawidłowe wskazanie to poziom niższy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orear Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 (edited) 6 godzin temu, ipsx82 napisał: Ta z lewej od skrzyni biegów Godzinę temu, SubaruLPG napisał: Patrząc na silnik od strony maski: Lewa strona Dyferencjał (krótka sztywna bardzo czytelna miarka) przed wyjęciem miarki najlepiej użyć ciepłej wody oraz zmywacza aby zdjąć brud który będzie nad miarką. Jeśli tego nie zrobimy to piach znajdujący się nad miarką wpadnie do środka. Prawa Strona Skrzynia AT Dostęp bardzo prosty ale sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni jest kłopotliwe(wymaga kilku prób) na miarce prawidłowe wskazanie to poziom niższy. Może się zdecydujecie która to lewa co? ;p Edited December 23, 2021 by Orear 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 ponoć lewa to ta z zegarkiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipsx82 Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 (edited) 2 godziny temu, rvitek47 napisał: mój błąd w pierwszym poście był taki iż nie napisałem że chodziło mi o skrzynie biegów automat to poważny błąd bo manuale mają z lewej a automaty z prawej przeważnie. A to dziwne że masz 4 kropki na bagnecie od skrzyni AT bo u mnie w AT w legacy jest hot i cold z kreskowanym zakresem poziomu Edited December 23, 2021 by ipsx82 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceknie Posted December 24, 2021 Share Posted December 24, 2021 No jest lewa i ta druga lewa, wincy stron nie ma. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now