Jump to content

Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów Outback 2015


Tomasz Putaj
 Share

Recommended Posts

6 godzin temu, Tomasz Putaj napisał:

Nie zauważyłem bagnetu, ani korka przelewowego.

 

38 minut temu, Tomasz Putaj napisał:

Wymieniałem olej, wlałem tyle co zeszło i chciałem sprawdzić,

 

to jak wlałeś nowy olej do skrzyni? 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.10.2020 o 15:12, Tomasz Putaj napisał:

Dzień dobry, tak jak w temacie. Orientuje się ktoś w jaki sposób sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni Outback 2015 ? Nie zauważyłem bagnetu, ani korka przelewowego.

Pozdrawiam


Korek do kontroli, nalewania oleju w zależności od skrzyni masz z boku lub od czoła skrzyni.

Olej sprawdzasz na rozgrzanym oleju zakres temp 35-45st. C. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
20 minut temu, Tomasz Putaj napisał:

poziom sprawdzam na odpalonym silniku?

Sprawdzalem na odpalonym, uwzgledniajac powyzszy zakres temperatur.

Pamietaj tylko zeby nie bylo zbyt malo oleju przed uruchumieniem silnika po zalaniu oleju cvt.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Mam problem z taka samą skrzynią a mianowicie zapala się czerwona lampka mówiaca o zlej temperaturze skrzyni,mechanik dolał mi 100ml.oleju i było ok 3tys.km. dobrze teraz to samo,a co ciekawe że wyłącze na krótko zapłon i uruchomie silnik i jest bobrze ujade z 5km i znowu czerwona lampka pali -co mam robić?

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, rvitek47 napisał:

Mam problem z taka samą skrzynią a mianowicie zapala się czerwona lampka mówiaca o zlej temperaturze skrzyni,mechanik dolał mi 100ml.oleju i było ok 3tys.km. dobrze teraz to samo,a co ciekawe że wyłącze na krótko zapłon i uruchomie silnik i jest bobrze ujade z 5km i znowu czerwona lampka pali -co mam robić?

Polecam umówić się w ASO na diagnozę. Chyba, że masz lepszego speca od skrzyń automatycznych. :) Skoro tak szybko zapala się lampka to być może wcale się nie grzeje, a czujnik jest uszkodzony, ale na forum Ci tego nie wywróżymy. Natomiast jazda z zapaloną lampką to proszenie się o kłopoty. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.12.2021 o 13:26, rvitek47 napisał:

Mam problem z taka samą skrzynią a mianowicie zapala się czerwona lampka mówiaca o zlej temperaturze skrzyni,mechanik dolał mi 100ml.oleju i było ok 3tys.km. dobrze teraz to samo,a co ciekawe że wyłącze na krótko zapłon i uruchomie silnik i jest bobrze ujade z 5km i znowu czerwona lampka pali -co mam robić?

 

Raczej masz usterkę skrzyni. W CVT SUBARU zdarzają się usterki czujników/elektrozaworów w control valve body. Nie są wymienne. Nowa kaseta zaworowa ok. 10tyś zł. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, ir3n3usz napisał:

 

Raczej masz usterkę skrzyni. W CVT SUBARU zdarzają się usterki czujników/elektrozaworów w control valve body. Nie są wymienne. Nowa kaseta zaworowa ok. 10tyś zł. 

To kolejny przykład jak to zrypali te automaty, w starym poczciwym 4eat elektrozawory da się wymienić.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W moim Subaru Outlock 2.5 jest dwie miarki,stojąc z przodu silnika po prawej stronie na miarce /dłuższa/ są 4 kropki,na lewej stronie miarka krótka i są literki H,L ,przy rozgrzanym silniku na luzie na obu miarkach jest olej rozbryzgany i trudno określić poziom.Proszę o wyjasnienie ,która miarka jest własciwa i która od czego jest.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, rvitek47 napisał:

W moim Subaru Outlock 2.5 jest dwie miarki,stojąc z przodu silnika po prawej stronie na miarce /dłuższa/ są 4 kropki,na lewej stronie miarka krótka i są literki H,L ,przy rozgrzanym silniku na luzie na obu miarkach jest olej rozbryzgany i trudno określić poziom.Proszę o wyjasnienie ,która miarka jest własciwa i która od czego jest.

Masz w instrukcji auta opisane od czego one są i jak odczytywać wskazania i w jakich warunkach. 

Link to comment
Share on other sites

@jaceknie A czego oczekujesz, że będę przepisywał słowa, które są w niej napisane?
To, że miarki są zachlapane i trudno odczytać z nich cokolwiek to nie tylko problem tego modelu, jest na forum obszerny wątek na temat odczytywania poziomu oleju z bagnetu silnika, niemniej jednak jeszcze nikt się nie skarżył, że kiepsko zaprojektowany bagnet sprawił że silnik się zepsuł bo oleju było zbyt mało lub zbyt dużo, raczej podczas takich sytuacji silnik bierze/wypluwa olej i przyczyna jest gdzieś indziej. Która miarka jest od czego i z której strony odczytać pomiar jest napisane w instrukcji, nie trzeba tu szklanej kuli, tak samo warunki w jakich przeprowadza się pomiar... np. dla skrzyni biegów automatycznych możesz go wykonać zarówno na ciepłym jak i na zimnym, podczas pracy jak i podczas postoju z wyłączonym silnikiem.
Jedyną radę jaką tu mogę napisać to przeprowadzić pomiar w różnych warunkach i porównać wskazania, idealnego panaceum tu nie ma, sam mam ten problem u siebie ale podczas wymian wszelkich płynów eksploatacyjnych trzymam się informacji w serwisówkach, wlewam tyle ile zeszło i jakoś od kilku lat wszystko pracuje bez zarzutu. 
Mój post nie był żaden sposób ofensywny jeśli tak został odebrany przez @rvitek47. Po prostu chciałem wskazać najprostszą drogę rozwiania wątpliwości, niektórzy zwyczajnie nie czytają instrukcji albo nie szukają tam sądząc, że nie znajdą odpowiedzi, to normalne, sam po instrukcję sięgnąłem może dopiero rok po kupieniu auta. ;) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, ale mnie tylko chodziło od czego jest dwie miarki poziomu oleju/która od czego?/.Mam instrukcje i mimo wieku jeszcze czytam i rozumie ale w mojej instrukcji jest fotka miarki oleju silnika i płynów jak również Outbacka nabyłem niedawno i jak dotąd jestem z niego zadowolony,a "artaa" życzę dużu zdrowia i dobrego wzroku.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

"ipsx82"dziękuje i oto mi chodziło,mój błąd w pierwszym poście był taki  iż nie napisałem że chodziło mi o skrzynie biegów  automat,byłbym  wdzięczny gdybyś mi napisał od czego jest miarka po prawej stronie /patrząc z przodu silnika/.

Link to comment
Share on other sites

Patrząc na silnik od strony maski:

Lewa strona Dyferencjał (krótka sztywna bardzo czytelna miarka) przed wyjęciem miarki najlepiej użyć ciepłej wody oraz zmywacza aby zdjąć brud który będzie nad miarką.

Jeśli tego nie zrobimy to piach znajdujący się nad miarką wpadnie do środka.

Prawa Strona Skrzynia AT Dostęp bardzo prosty ale sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni jest kłopotliwe(wymaga kilku prób) na miarce prawidłowe wskazanie to poziom niższy.

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, ipsx82 napisał:

Ta z lewej od skrzyni biegów 

 

Godzinę temu, SubaruLPG napisał:

Patrząc na silnik od strony maski:

Lewa strona Dyferencjał (krótka sztywna bardzo czytelna miarka) przed wyjęciem miarki najlepiej użyć ciepłej wody oraz zmywacza aby zdjąć brud który będzie nad miarką.

Jeśli tego nie zrobimy to piach znajdujący się nad miarką wpadnie do środka.

Prawa Strona Skrzynia AT Dostęp bardzo prosty ale sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni jest kłopotliwe(wymaga kilku prób) na miarce prawidłowe wskazanie to poziom niższy.

 

Może się zdecydujecie która to lewa co? ;p 

Edited by Orear
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, rvitek47 napisał:

mój błąd w pierwszym poście był taki  iż nie napisałem że chodziło mi o skrzynie biegów  automat

to poważny błąd bo manuale mają z lewej a automaty z prawej przeważnie. 

A to dziwne że masz 4 kropki na bagnecie od skrzyni AT bo u mnie w AT w legacy jest hot i cold  z kreskowanym zakresem poziomu 

Edited by ipsx82
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...