Jump to content

Podpięcie zegarka z temperaturą do legacy iv które miało oryginalną nawigację


Tojamt
 Share

Recommended Posts

Witam mam prośbę czy ktoś z was wie może jak podpiąć oryginalny zegarek żeby wyświetlało temperaturę zewnętrzną i spalanie, ale raczej bardziej zależy mi o temperaturze, wcześniej miałem ori navigację i nie wiem czy da się wykonać taki zabieg?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Tojamt napisał:

Witam mam prośbę czy ktoś z was wie może jak podpiąć oryginalny zegarek żeby wyświetlało temperaturę zewnętrzną i spalanie, ale raczej bardziej zależy mi o temperaturze, wcześniej miałem ori navigację i nie wiem czy da się wykonać taki zabieg?

Powinno się dać bez specjalnego problemu. Poszukaj za schowkiem/nawigacją białej 10-pinowej wtyczki. Jak jest, to operacja plug & play.

wtyczka1.png

wtyczka2.png

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Nistety problem tkwi w tym że navi ma inne wtyczki, może ktoś się orientuję czy można przelutować piny i czy będzie działało?abb5fcd8446c5c1711c40df048f29e6b.jpg

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Tojamt napisał:

Nistety problem tkwi w tym że navi ma inne wtyczki, może ktoś się orientuję czy można przelutować piny i czy będzie działało?

Wtyczki powinny być zdublowane. Szukałeś?

Zegarek ma takie wyjścia:

zegarek.png.73a6690c23fbe938dfb99c447370d1ee.png

Jak widzisz, połączony jest na 2 pinie z BIU i 5 pinie z licznikiem. To są dwa kable sygnałowe. Reszta to zasilanie stałe BAT+, zasilanie ACC, zasilanie IGN, masa GND i podświetlanie ILL.

Możesz próbować pobrać sygnały CAN L i CAN H z wtyczki wyświetlacza nawigacji:

zegarek2.png.5b8ec27e3212dcc908cc688ccdc1b344.png

ale nie jestem pewien, czy to zadziała.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za schematy na dniach mam mieć zegarek i będę brał się za lutowanie zobaczę co z tego wyniknie

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam ponownie doszedł zegarek i próbuje podpinać, tzn lutować i sprawa wygląda tak że nie mam w tym zegarku tego pinu '2' zostaje tak jak by tylko ten pin 5, po podpięciu zasilania wyświetla godzinę i error : ERR

Brakuje mi chyba w zegarku tego BIU jest to możliwe?

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Tojamt napisał:

Witam ponownie doszedł zegarek i próbuje podpinać, tzn lutować i sprawa wygląda tak że nie mam w tym zegarku tego pinu '2' zostaje tak jak by tylko ten pin 5, po podpięciu zasilania wyświetla godzinę i error : ERR

Brakuje mi chyba w zegarku tego BIU jest to możliwe?

Jaki model zegarek przyszedł?

Zegarek większość danych pobiera z BIU, z wtyczki A, z pinu 30.

Dla porównania ekran nawigacji też ma sygnały CAN-L i CAN-H pobierane z BIU. Nawet ta sama wtyczka A, tylko piny 26 i 27.

Pozostaje Ci pociągnąć kabelek bezpośrednio do pinu 30 wtyczki A BIU.

Warunkiem jest posiadanie modelu zegarka od przedlifta IV.

 

clock.png

navi.png

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

Z przedlifta kurde sprawdzę numer dziś i wyśle a jaki numer powinienem mieć, ale najprawdopodobniej kupiłem z polifta...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Tojamt napisał:

Z przedliftaemoji30.png kurde sprawdzę numer dziś i wyśle a jaki numer powinienem mieć, ale najprawdopodobniej kupiłem z polifta...

Pokaż fotkę zegarka.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda na to, że kupiłeś model z OBK wersji 2009 DIESEL.
zegarek_2009.thumb.png.92a5c8ae19c251234574a297e7fc94f4.png
I w tej wersji nie ma wskaźnika temperatury? Nie znam różnic...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Trochę nie w temacie ale czytałem wcześniejsze posty że radio z polifta pasuje do mojego przedlifta. I przyszło mi dziś radio po podpięciu białej wtyczki działa radio po wpięciu dużej czarnej działa sterowanie z kierownicy. A wentylatory nic. Dopiero po wpięciu czarnej małej 8 pin działają nawiewy ( w radiu przedlift) a radio po lift nie posiada tak owego złącza, moje pytanie brzmi co tu jest grane a dodam że temperatura zegarek i spalanie w oryginalnej navi działa po jednej wtyczce opisanej wyżej 16 pinowej czyli sygnał jest.

Jeśli chodzi o zdjęcia stare radio z tyłu z czarną małą wtyczką 8 pin nowe z białą14145dc6a753923ae4217c97236744b1.jpgc67b8b53695acc497cbd5f5c1c8313c7.jpgae97762edeb347538bea41ffd28d59c0.jpg7ca3fb7ec08c2f7733fcf5eb4d3b9e0b.jpge2d96c05ca239e4b8815e35016289698.jpg

A i wersja subarki to legacy h6 2003 r sedan z radiem kaseciakiem i navigacją, jeśli by to miało jakieś różnice

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Trochę nie w temacie ale czytałem wcześniejsze posty że radio z polifta pasuje do mojego przedlifta. I przyszło mi dziś radio po podpięciu białej wtyczki działa radio po wpięciu dużej czarnej działa sterowanie z kierownicy. A wentylatory nic. Dopiero po wpięciu czarnej małej 8 pin działają nawiewy ( w radiu przedlift) a radio po lift nie posiada tak owego złącza, moje pytanie brzmi co tu jest grane a dodam że temperatura zegarek i spalanie w oryginalnej navi działa po jednej wtyczce opisanej wyżej 16 pinowej czyli sygnał jest.
Jeśli chodzi o zdjęcia stare radio z tyłu z czarną małą wtyczką 8 pin nowe z białą14145dc6a753923ae4217c97236744b1.jpgc67b8b53695acc497cbd5f5c1c8313c7.jpgae97762edeb347538bea41ffd28d59c0.jpg7ca3fb7ec08c2f7733fcf5eb4d3b9e0b.jpge2d96c05ca239e4b8815e35016289698.jpg
A i wersja subarki to legacy h6 2003 r sedan z radiem kaseciakiem i navigacją, jeśli by to miało jakieś różnice
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
 
Narobiłem zamieszania wszysko działa p&p nic nie musiałem lutować. moje (aż wstyd się przyznać) przeoczenie kostki panelu klimatyzacji która jest zaraz przy panelu klimatyzacjiteraz radio czeka na aux ale to już wiem z poprzednich tematów
Nadal planuję włożyć ten zegarek prosił bym o jakieś pokierowanie jaki ten zegarek muszę mieća12092518ec66af9731734a3d6f6de0e.jpg

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

A więc kupiłem zegarek z przed lifta i po podpięciu to samo mruga error, wyczaiłem ze do ori navi odpowiedzialny pin różowy CAN-H jest za temperaturę jak i spalanie jak odpiołem pin fioletowy CAN-L nie zauważyłem różnicy jest odpowiedzialny za coś innego, nie mam już pomysłu co mogę robić źle albo czy nie ma opcji podpięcia


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0863e6f04ecc38435fd555a8a9914f2b.jpg

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Tojamt napisał:

A więc kupiłem zegarek z przed lifta i po podpięciu to samo mruga error, wyczaiłem ze do ori navi odpowiedzialny pin różowy CAN-H jest za temperaturę jak i spalanie jak odpiołem pin fioletowy CAN-L nie zauważyłem różnicy jest odpowiedzialny za coś innego, nie mam już pomysłu co mogę robić źle albo czy nie ma opcji podpięcia

Jest opcja podpięcia. Sprawdziłeś, że kabelki fioletowy i różowy podają sygnał CAN mogący być interpretowany jedynie przez nawigację. Pozostaje Ci podpiąć się pod odpowiednie kabelki sygnałowe, jak na oryginalnych schematach.

Link to comment
Share on other sites

Jest opcja podpięcia. Sprawdziłeś, że kabelki fioletowy i różowy podają sygnał CAN mogący być interpretowany jedynie przez nawigację. Pozostaje Ci podpiąć się pod odpowiednie kabelki sygnałowe, jak na oryginalnych schematach.

Mógł podać taki schemat albo mnie trochę nakierować? Byłbym bardzo wdzięczny :D


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Tojamt napisał:

Mógł podać taki schemat albo mnie trochę nakierować? Byłbym bardzo wdzięczny

Schemat "Clock System" jest w wiadomości z 3 listopada. Skoro poradziłeś sobie z napięciami, pozostaje Ci wyciągnąć licznik i wpiąć się w jego wtyczkę jednym kabelkiem, a drugim sygnałowym wpiąć się pod kolumną kierownicy w moduł BIU.

Link to comment
Share on other sites

Schemat "Clock System" jest w wiadomości z 3 listopada. Skoro poradziłeś sobie z napięciami, pozostaje Ci wyciągnąć licznik i wpiąć się w jego wtyczkę jednym kabelkiem, a drugim sygnałowym wpiąć się pod kolumną kierownicy w moduł BIU.

A miał byś taką rozpiskę kostki jak wyżej wysyłałeś kolor i co od czego, idę zaraz rozgrzebać to będę próbował myśleć nad tym choć pierwszy raz mam do czynienia z tymi schematami


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Tojamt napisał:

A miał byś taką rozpiskę kostki jak wyżej wysyłałeś kolor i co od czego, idę zaraz rozgrzebać to będę próbował myśleć nad tym choć pierwszy raz mam do czynienia z tymi schematami

Nie miałem potrzeby rozpisywać kostki licznika, ani kostek BIU, więc kolorowych schematów brak. :D

Dasz radę bez rozpiski. Ostrożnie wyciągaj licznik, by nie porysować tapicerki.

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem potrzeby rozpisywać kostki licznika, ani kostek BIU, więc kolorowych schematów brak.
Dasz radę bez rozpiski. Ostrożnie wyciągaj licznik, by nie porysować tapicerki.

Licznik wyciągnięty dzięki za rady ale nie wiem jak czytać z tych schematów który pin jest od czego próbuje tak przykładać do kostki od zegarów bo już nie mam pomysłu (chyba że musi być licznik podpięty?)
Edit.
Wnioskując w mojej głowie jest to pin 18 w liczniku którego ja nie mam w kostce...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Edit 2
Brak 30 pinu w kostce BIU już się załamuje...
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tojamt napisał:


Licznik wyciągnięty dzięki za rady ale nie wiem jak czytać z tych schematów który pin jest od czego próbuje tak przykładać do kostki od zegarów bo już nie mam pomysłu (chyba że musi być licznik podpięty?)
Edit.
Wnioskując w mojej głowie jest to pin 18 w liczniku którego ja nie mam w kostce...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Edit 2
Brak 30 pinu w kostce BIU już się załamuje...

Spokojnie.

Zdjęcia coś wyjaśniają?

Twój licznik wygląda tak samo?

Odszukaj pod kierownicą moduł BUI. Jedna z tam wpiętych kostek (Kostka A) zawiera 35 pinów. Masz w tej kostce odnaleźć kabel zielony (G) na pinie 30 (stąd oznaczenie A30). Do niego podepnij odpowiedni kabelek od zegarka.

Drugi kabelek sygnałowy podepnij do kabelka (jeżeli jest) w zielonej 22 pinowej kostce licznika, do pinu 18.

 

BUI_1.png

BUI_2.png

licznik.png

wtyk_i10_22_Pin.png

Link to comment
Share on other sites

Sprawa wyglada tak robię przeszczep pinów tzn dodaje w puste miejsce kostki i10 pin 18(gdyż miejsce jest puste a w liczniku złącze jest, to tez adaptuje we wtyczce biu jestem, w liczniku zrobiłem zabieram się za i86, nie rozumiem dlaczego mój model jest pozbawiony tych złącz?4978657cfb6e4986c2e9becd707ea2fa.jpg
75c364e3afd4846acbdbbcd6f668a105.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...