Jump to content

Czego się dziś nie udało zrobić przy swoim Subaraczku :(


Recommended Posts

1 minutę temu, KPR napisał:

hm... jak pamiętam to się uskarżasz, że opona przy skręcie delikatnie trze :) Mylę się?

Coś mi tu nie gra - też masz SJ, ino XT, rocznik nowszy, ale zawsze to ta sama buda i mi opony nie wchodzą, a u Ciebie wszystko gra<_<

nic mi nie trze :) aczkolwiek miejsca mam na styk

jak chcesz to podjedz kiedys do mnie do domu przymierzymy moje ATki :) mam kompresor i podnosnik wiec szybko pojdzie :D 

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, _akir_ napisał:

nic mi nie trze :) aczkolwiek miejsca mam na styk

jak chcesz to podjedz kiedys do mnie do domu przymierzymy moje ATki :) mam kompresor i podnosnik wiec szybko pojdzie :D 

dzięki za zaproszenie.  pewnie skorzystam:) obecnie jednak ciężkie czasy mamy... odezwę się. 

Dzięki za wyjaśnienia:)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Będziesz z tym działał? U siebie podchodziłem do tematu, ale rzeźba kabli się kłania i czekam jak ktoś się pochwali, że dał rady wstawić kierę ze sterowaniem do wolnossaka eu :rolleyes:

@WOJO gdzieś kiedyś tłumaczył co i jak podłączyć. Nawet gdzieś zdjęcia były kostek i takich tam. Ja po prostu nie mam czasu do tego zajrzeć. W sumie mogłem się czepić jak rozebrałem pół kokpitu kiedy wsadzałem emulator zmieniarki, kamerę i tablet, ale jakoś mi uciekło z głowy. Generalnie jeśli gdzieś w najbliższym czasie uda mi się zamontować światła dzienne to oddam auto elektrykom aby mi to połączyli jakoś sprytnie z modułem doświetlania zakrętów i czujnikiem światła - trochę automatyczności nada staruszkowi nowoczesności, hehe. ;) Wtedy zapytam ich czy są w stanie dorobić mi wiązkę do radia z kierownicy. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • KPR changed the title to Czego się dziś nie udało zrobić przy swoim Subaraczku :(
12 godzin temu, KPR napisał:

 

Na przodzie opona by weszła, ale by ocierała - zresztą tak samo jak u @_akir_. Na tył opona w tym rozmiarze w ogóle się nie mieści.

Opony na szczęście już oddane - zwrot kasy był, tak więc szukam nowych w rozmiarze 225/60 R17.

Przez chwilę myślałem by przejść na felgi 16'', ale:

1. musiałbym najpierw sprzedać zakupione co felgi 17'', kupić "nowe" 16''

2. opona do felg 16 musiała by być 215/65 - jakaś taka wąska by była.

Stąd zostaję przy 17'' :)

Poszukuję jednak opon 225/60 w dobrej cenie, gdyż różnica miedzy 65 a 60 jest min. 150zł na oponie- tak troszkę dużo. Skąd taka różnica? Nie wiem.

 

A Ty co zatem planujesz?

Rozumiem, że dystansów, ani innego liftowania nie masz?

No że z tyłu brakuje miejsca to bym się nie spodziewał. Sprawdziłem u siebie przód tylko. Oryginalne g95 przy maxymalnych skrętach ma luzu co najmniej na grubość dłoni, więc profil 65 powinien wejść. Tyłu nie sprawdziłem:facepalm: bo nigdy z tyłem nie miałem scen. Problem jest taki, że robią te opony jakoś tak dziwnie że nawet jednego producenta inny model w tym samym rozmiarze ma inną średnicę. A powinna z czystej matematyki wychodzić.

Sam już nie wiem co robić. Jeszcze felgi mam et35 i nie podoba mi się to za bardzo. Projekt rozciągnięty w czasie, bo kupiłem po stłuczce z myślą o budowie osiołka do roboty. Na razie oclony i wjechał do blacharza. Mam czas się zastanowić i czym jeździć. A jak mnie do końca zdrażni, to go sprzedam.

 

Link to post
Share on other sites

Pojechałem zmienić opony ze stalówek na alu które kupiłem, okazało się,że gratisy zimówki które dostałem nie są 17" a 16" a nie sprawdziłem  :facepalm:

kh kh.. kupię zimówki 17" :biglol:

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, BiP napisał:

Rozumiem, że dystansów, ani innego liftowania nie masz?

No że z tyłu brakuje miejsca to bym się nie spodziewał. Sprawdziłem u siebie przód tylko. Oryginalne g95 przy maxymalnych skrętach ma luzu co najmniej na grubość dłoni, więc profil 65 powinien wejść. Tyłu nie sprawdziłem:facepalm: bo nigdy z tyłem nie miałem scen. Problem jest taki, że robią te opony jakoś tak dziwnie że nawet jednego producenta inny model w tym samym rozmiarze ma inną średnicę. A powinna z czystej matematyki wychodzić.

Sam już nie wiem co robić. Jeszcze felgi mam et35 i nie podoba mi się to za bardzo. Projekt rozciągnięty w czasie, bo kupiłem po stłuczce z myślą o budowie osiołka do roboty. Na razie oclony i wjechał do blacharza. Mam czas się zastanowić i czym jeździć. A jak mnie do końca zdrażni, to go sprzedam.

 

Ja mam standardowego SJ z 2014, tak więc przed lift, jedyne co dodałem to ostatnio płytę pod silnik. Teraz chciałem dodać ATki i raczej bym na tym poprzestał. Auto do turystyki off road, nie do czochrania takiego mocnego po terenie, ale faktycznie podniesienie mogło by być. Uważam jednak, że Forester z terenowości sporo utracił jak się pozbyto reduktora...

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, KPR napisał:

dzięki za zaproszenie.  pewnie skorzystam:) obecnie jednak ciężkie czasy mamy... odezwę się. 

Dzięki za wyjaśnienia:)

w razie cos mam miejsce gdzie sam mozesz sie pobawić w przymiarke koła :D 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, KPR napisał:

Ja mam standardowego SJ z 2014, tak więc przed lift, jedyne co dodałem to ostatnio płytę pod silnik. Teraz chciałem dodać ATki i raczej bym na tym poprzestał. Auto do turystyki off road, nie do czochrania takiego mocnego po terenie, ale faktycznie podniesienie mogło by być. Uważam jednak, że Forester z terenowości sporo utracił jak się pozbyto reduktora...

Na tę chwilę mam jedno auto z reduktorem z przełożeniem trochę mniej symbolicznym niż ten subarowy i nie pamiętam kiedy go potrzebowałem. Więc strata niewielka.

Mój forek też 14MY kupiony impulsem. Szukałem SH z końca produkcji z FB i automatem hydraulicznym z końca produkcji. Powinna to być najlepsza kombinacja terenowa trwałość/ekonomia. Rynek wtórny srogo je wycenia niestety.

 

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, BiP napisał:

Na tę chwilę mam jedno auto z reduktorem z przełożeniem trochę mniej symbolicznym niż ten subarowy i nie pamiętam kiedy go potrzebowałem.

Reduktor bardzo odciąża skrzynię biegów, nie należy go oszczędzać, abonamentu nie płacimy za używanie.

Przy zjeździe ze wzniesienia, reduktor odciąża hamulce jak i przekładnię. Brak reduktora to bardzo poważna wada w terenie. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.10.2020 o 00:04, KPR napisał:

 

Na przodzie opona by weszła, ale by ocierała - zresztą tak samo jak u @_akir_. Na tył opona w tym rozmiarze w ogóle się nie mieści.

Opony na szczęście już oddane - zwrot kasy był, tak więc szukam nowych w rozmiarze 225/60 R17.

Przez chwilę myślałem by przejść na felgi 16'', ale:

1. musiałbym najpierw sprzedać zakupione co felgi 17'', kupić "nowe" 16''

2. opona do felg 16 musiała by być 215/65 - jakaś taka wąska by była.

Stąd zostaję przy 17'' :)

Poszukuję jednak opon 225/60 w dobrej cenie, gdyż różnica miedzy 65 a 60 jest min. 150zł na oponie- tak troszkę dużo. Skąd taka różnica? Nie wiem.

 

A Ty co zatem planujesz?

Przejeździłem całe Plejady 2019 na rozmiarze 65, bez uszczerbku dla nadkoli. Dyrekcja w swoim też zdaje się ma taki rozmiar, przetestowany na wiele sposobów. Szerokość felgi też 7 i też ET48.

225_65_r17.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 30.10.2020 o 12:20, tarus napisał:

Przejeździłem całe Plejady 2019 na rozmiarze 65, bez uszczerbku dla nadkoli. Dyrekcja w swoim też zdaje się ma taki rozmiar, przetestowany na wiele sposobów. Szerokość felgi też 7 i też ET48.

225_65_r17.jpg

dzięki za info. sprawdzę jeszcze i ten wariant :)

Link to post
Share on other sites

Kolejny dzień wybieram się do jakiejś hurtowni/sklepu gdzie maja lepsze żarówki ,typu more power czy inne super coś tam.

Ogólnie miałem Philipsy  Xenon Blue ,czy coś podobnego i poprawa w GC na gładkim szkle mistrzowska !!

Jedna i druga się zjarała ,śmigam na serii i po zmroku poza zabudowanym ,na mijania nic nie widzę.

 

Jutro kupuję ,ale szukam Tungsram ,słyszałem ,że wersje z białym światłem też szybko się kończą jak philips ,czy osram ,ale kosztują 1/2 tego :)

Sprawdzę,popytam ,dam znaka :)

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, hemi112 napisał:

Kolejny dzień wybieram się do jakiejś hurtowni/sklepu gdzie maja lepsze żarówki ,typu more power czy inne super coś tam.

Ogólnie miałem Philipsy  Xenon Blue ,czy coś podobnego i poprawa w GC na gładkim szkle mistrzowska !!

Jedna i druga się zjarała ,śmigam na serii i po zmroku poza zabudowanym ,na mijania nic nie widzę.

 

Jutro kupuję ,ale szukam Tungsram ,słyszałem ,że wersje z białym światłem też szybko się kończą jak philips ,czy osram ,ale kosztują 1/2 tego :)

Sprawdzę,popytam ,dam znaka :)

Sprawdzałeś ustawienie lamp?

 

Te mocniejsze żarówy są fajowskie tylko tak długo jak pamietasz, że mają krótszy żywot niż inne żarówki

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...