Skocz do zawartości

Forester IV z USA dmą przyczepy ?


Krzysztof Staniszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Chciałbym ponownie stać się wlaścicielem Forestera. Tym razem IV generacji. Chcę auto ze USA, tylko w tych sprowadzonych są różne masy przyczepy z hamulcem: 1500 lub 2000 kg. Zależy mi na tym ponieważ mam kamping 1600 kg. Związku z tym mam kilka pytań. Jak mogę to sprawdzić po Vin? Dlaczego są różne masy w dowodach? Gdzie znajdę tabliczkę z numerem homologacji i masami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to co wpisane jest w dowodzie rejestracyjnym w rubryce O1 określającym DMC przyczepy z hamulcem nie ma większego znaczenia - to jest tylko informacja że samochód ma taką homologację. Jednak w Polsce obowiązuje przelicznik 1,33. Kluczowa jest DMC samochodu z dowodu rejestracyjnego - pozycja F1. Bierzesz tę wartość i dzielisz przez 1,33. Wychodzi Ci wówczas maksymalne DMC przyczepy jaką możesz ciągnąć danym samochodem. 

Jeśli np. masz wpisane DMC samochodu równe 2 000 kg, to możesz nim ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o DMC 1503 kg. To znaczy możesz, jeśli masz prawo jazdy B+E, bo taki zestaw przekracza już 3 500 kg DMC.

 

Tu masz wszystko dobrze opisane: LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Przyznam się, że zgłupiałem. Czyli jeśli forester ma 2032kg DMC, wychodzi 1527kg. Jeśli homologacja pozwala na 2000 to mogę ciągnąć przyczepę 1600kg tylko w UE gdzie to co w dowodzie to świętość :). Wracając do tematu jestem w d... i nie wiem co robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Krzysztof Staniszewski napisał:

Wracając do tematu jestem w d... i nie wiem co robić.


Albo kupić forka i lżejszą przyczepę albo kupić cięższy holownik.

 

W jakiego forka celujesz - XT?

 

Znajomy ciągał sporą przyczepę Outbackiem 2,5l MY2015 i po 2 sezonach kupił VW T4. Twierdził, że Outback z CVT strasznie się męczył na długich podjazdach w drodze do Chorwacji.

 

Tu masz fajną stronę. Wpisujesz model samochodu, model przyczepy i masz info o masach i czy taki zestaw jest ok.

 

https://towcar.info/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zwykłe 2,5 zastanawiam się też nad mazdą CX 2,5 tam jest 6-stopniowy automat (masa DMC podobna). Ciągałem Land Cruserem 2.8 diesel, podjazdy w Słowacji też bez rewelacji. Do 2-3 wyjazdów w roku można się przemęczyć. Tym bardziej, że kupuję SUV ponieważ zjeżdżam czasami z asfaltu i większy prześwit się przyda. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Chciałbym się dołączyć do pytania, bo u mnie też pole O1 i O2 jest puste.

Tylko na podstawie czego ma być uzupełnione?

W instrukcji, która przypłynęła do mnie z autem z USA jest napisane że mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem 680 kg!!

Trochę mnie to dobiło, bo wcześniej czytałem na forum, że cos około 2000 kg, a tutaj taki zonk.

Gdzie można sprawdzić jeszcze ile to auto może ciągnąć i na bazie czego uzupełnić pole O1 i O2?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...