Jump to content

Forester IV z USA dmą przyczepy ?


Krzysztof Staniszewski
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów. Chciałbym ponownie stać się wlaścicielem Forestera. Tym razem IV generacji. Chcę auto ze USA, tylko w tych sprowadzonych są różne masy przyczepy z hamulcem: 1500 lub 2000 kg. Zależy mi na tym ponieważ mam kamping 1600 kg. Związku z tym mam kilka pytań. Jak mogę to sprawdzić po Vin? Dlaczego są różne masy w dowodach? Gdzie znajdę tabliczkę z numerem homologacji i masami?

 

Link to comment
Share on other sites

Tak naprawdę to co wpisane jest w dowodzie rejestracyjnym w rubryce O1 określającym DMC przyczepy z hamulcem nie ma większego znaczenia - to jest tylko informacja że samochód ma taką homologację. Jednak w Polsce obowiązuje przelicznik 1,33. Kluczowa jest DMC samochodu z dowodu rejestracyjnego - pozycja F1. Bierzesz tę wartość i dzielisz przez 1,33. Wychodzi Ci wówczas maksymalne DMC przyczepy jaką możesz ciągnąć danym samochodem. 

Jeśli np. masz wpisane DMC samochodu równe 2 000 kg, to możesz nim ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o DMC 1503 kg. To znaczy możesz, jeśli masz prawo jazdy B+E, bo taki zestaw przekracza już 3 500 kg DMC.

 

Tu masz wszystko dobrze opisane: LINK

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Krzysztof Staniszewski napisał:

Wracając do tematu jestem w d... i nie wiem co robić.


Albo kupić forka i lżejszą przyczepę albo kupić cięższy holownik.

 

W jakiego forka celujesz - XT?

 

Znajomy ciągał sporą przyczepę Outbackiem 2,5l MY2015 i po 2 sezonach kupił VW T4. Twierdził, że Outback z CVT strasznie się męczył na długich podjazdach w drodze do Chorwacji.

 

Tu masz fajną stronę. Wpisujesz model samochodu, model przyczepy i masz info o masach i czy taki zestaw jest ok.

 

https://towcar.info/

Link to comment
Share on other sites

Planuje zwykłe 2,5 zastanawiam się też nad mazdą CX 2,5 tam jest 6-stopniowy automat (masa DMC podobna). Ciągałem Land Cruserem 2.8 diesel, podjazdy w Słowacji też bez rewelacji. Do 2-3 wyjazdów w roku można się przemęczyć. Tym bardziej, że kupuję SUV ponieważ zjeżdżam czasami z asfaltu i większy prześwit się przyda. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Chciałbym się dołączyć do pytania, bo u mnie też pole O1 i O2 jest puste.

Tylko na podstawie czego ma być uzupełnione?

W instrukcji, która przypłynęła do mnie z autem z USA jest napisane że mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem 680 kg!!

Trochę mnie to dobiło, bo wcześniej czytałem na forum, że cos około 2000 kg, a tutaj taki zonk.

Gdzie można sprawdzić jeszcze ile to auto może ciągnąć i na bazie czego uzupełnić pole O1 i O2?

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...