Jump to content

Subaru WRX / WRX STI [VB] (MY22 =>)


FilipBB
 Share

Recommended Posts

Godzinę temu, chojny napisał:

 

 

Nigdy nie było takiego wyboru samochodów jak teraz a nam się zwyczajnie w tyłkach poprzewracało. ;) 

ta, suvy i elektryki :D

Link to comment
Share on other sites

Jakie czasy takie samochody, w Subaru jeszcze ostatnie podrygi normalnych samochodów, jeszcze trochę będzie napęd na przód z silnikiem 1.0 plus elektryk który dołączy koła tylne w razie potrzeby...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, Infra napisał:

ta, suvy i elektryki :D

 

bez przesady, na szczęście nadal są dostępne fajne auta, jak pisze @chojny, na nieszczęście ceny takich aut odleciały w kosmos...

szczęście w nieszczęściu jest takie, że są dostępne leasingi i różne najmy długoterminowe, więc można sobie na nie pozwolić, jak kogoś stać (niestety ja osobiście jestem "starej daty" i nigdy nie miałem auta, na które nie było mnie stać "w gotówce" - ale może faktycznie pora na zmiany :rolleyes: )

Edited by eddie_gt4
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, eddie_gt4 napisał:

bez przesady, na szczęście nadal są dostępne fajne auta, jak pisze @chojny, na nieszczęście ceny takich aut odleciały w kosmos...

 

 

Pytanie czy ceny zostaną na tym poziomie czy padną na pysk... ja zaryzykowałem i spełniłem marzenie ale jak na tym wyjdę to nie mam pojęcia. 

 

20 minut temu, eddie_gt4 napisał:

szczęście w nieszczęściu jest takie, że są dostępne leasingi i różne najmy długoterminowe, więc można sobie na nie pozwolić, jak kogoś stać (niestety ja osobiście jestem "starej daty" i nigdy nie miałem auta, na które nie było mnie stać "w gotówce" - ale może faktycznie pora na zmiany :rolleyes: )

 

 

Trzymajmy kciuki aby nowe STi było tego warte. :thumbup:

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kto ma takiego fajnego kumpla, co mi kupi STI np. w Kaliningradzie, za moje pieniądze, przetrzyma go, nie katując, i po trzech miechach odsprzeda jak nówkę ?. Za zero ? Boję się, do takiego zakupu naprawdę trzeba mieć dobre układy.

Mam tego swojego STI08. Traktuję go jak oczko w głowie. Na razie zero problemów. Jak są okoliczności umożliwiające wygłupy, to poznałem natychmiastowe wyłączenie trakcji i czegoś w rodzaju stabilizacji ruchu. W tym momencie STI staje się nieoblczajną rajdówką Jedno klepnięcie w klawisz wyłącza wszystko. Przytrzymanie klawisza przez 5 sekund pozwala na wyłączenie ? i pozostawienie mocy. Jak ktoś lubi ekstremalne wrażenia, polecam STI.

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, mz56 napisał:

Kto ma takiego fajnego kumpla, co mi kupi STI np. w Kaliningradzie, za moje pieniądze, przetrzyma go, nie katując, i po trzech miechach odsprzeda jak nówkę ?. Za zero ? Boję się, do takiego zakupu naprawdę trzeba mieć dobre układy.

Mam tego swojego STI08. Traktuję go jak oczko w głowie. Na razie zero problemów. Jak są okoliczności umożliwiające wygłupy, to poznałem natychmiastowe wyłączenie trakcji i czegoś w rodzaju stabilizacji ruchu. W tym momencie STI staje się nieoblczajną rajdówką Jedno klepnięcie w klawisz wyłącza wszystko. Przytrzymanie klawisza przez 5 sekund pozwala na wyłączenie ? i pozostawienie mocy. Jak ktoś lubi ekstremalne wrażenia, polecam STI.

jak dobrze kojarzę samochód do 6 miesięcy od pierwszej rejestracji i do 6000 km traktowany jest jako nowy i będziesz miał dodatkowe opłaty

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, radekk napisał:

jak dobrze kojarzę samochód do 6 miesięcy od pierwszej rejestracji i do 6000 km traktowany jest jako nowy i będziesz miał dodatkowe opłaty

Nowego auta bez homologacji EU po prostu nie zarejestrujesz. Droga zabawka, która nie będzie można jeździć po drogach publicznych.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, FilipBB napisał:

Nowego auta bez homologacji EU po prostu nie zarejestrujesz.

Zarejestrujesz. Import detaliczny nie wymaga homologacji. Musi tylko spełnać wymagania na przeglądzie.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, FilipBB napisał:

Nowego auta bez homologacji EU po prostu nie zarejestrujesz.

Poza tym ciekawe jak z opcją rejestracji auta poza PL. Mozna w Czechach, to można też pewnie i w Rosji.

Link to comment
Share on other sites

To się nazywa import prywatny i dotyczy aut używanych właśnie. W EU jest jeden rynek, więc w Czechach powinno być tak samo jak w Polsce. Rosja to coś innego.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.09.2021 o 15:57, mz56 napisał:

W tym momencie STI staje się nieoblczajną rajdówką Jedno klepnięcie w klawisz wyłącza wszystko. Przytrzymanie klawisza przez 5 sekund pozwala na wyłączenie ? i pozostawienie mocy. Jak ktoś lubi ekstremalne wrażenia, polecam STI.

 

Jedź na szkolenie do kogoś kto Ci pokaże jak to się robi, jak zrozumieć samochód (SJS itp.). STi MY08 jest genialnie prowadzącym się samochodem, byłem w szoku jak po wyłączeniu kagańców się ten samochód słucha i własnie jak bardzo jest przewidywalny. 

 

 

@Jumpman co myślisz? 

 

 

 

 

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem STI się słucha  kierowcy niesamowicie. Póki co auto nie zrobiło mi żadnej niespodzianki, czy czegoś czego bym się nie spodziewał... ale faktem jest ze jak ktoś wsiądzie od razu z autka FWD 100 koni to może rączek w STI nie starczyć ;)

 

 

Edit: chyba że zapomniałem wyłączyć kontrolę trakcji, wtedy mnie zaskoczył wiele razy :mrgreen:

Edited by Jumpman
  • Haha 4
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie, sroce z pod ogona nie wypadłem. Mam 65+. Motoryka jeszcze dobrze. Pół życia spędziłem z samochodami. STI to najlepszy wózek. Włączona trakcja i korekcja, to najlepszy sposób z rana. Jak się budzę, to wyłączam sobie pewne funkcje. Ten pojazd "jedzie tam, gdzie mu się palcem pokazuje". W głębokim śniegu potrafi trzymać przód i tyłek na +/- 0,5 metra ! Wystarczy kochać, i się odwzajemnia.

Chojny, byłem i mnie wygoniono. Za zbyt agresywną jazdę po lodzie ! Jeżeli będą pana naśladowali to się pozabijają !

Jumpman, odróżnij poruszanie się samochodem spokojnie i rajdowo. Czym Cię mogło zniesmaczyć poruszanie się bez wyłączonych funkcji ? On w tym momencie zachowuje się praktycznie tak samo. Tyle, że trochę spokojniej. Może pamiętaj, aby włączyć sobie "sport #".

Edited by mz56
Link to comment
Share on other sites

Na więcej Was nie stać ? Ja akurat nie uważam, aby codziennie należało udawać rajdowca. W ruchu ulicznym. Sport# i kagańce pozwalają na pokonanie 99 % ulicznych wrogów. Jestem skupiony na problemach czekającego mnie dnia. Wozidełko, które mnie troszkę pilnuje. Jak jadę dla radochy, to oczywiście wszystko won. Trochę więcej koncentracji, trochę lepsze wyniki i trochę więcej radości ! Co do szkółki na torze, miałem akurat dobre zimówki z przebiegiem ok. 650 km. Kleiły, jakbym jechał prawie po suchym. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie stać i nie mamy wrogów na ulicach, nie musimy też z nimi walczyć, więc w konsekwencji nie mamy w temacie doświadczenia, pozwalającego na podjęcie z Tobą dyskusji. :(

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 23.09.2021 o 16:25, FilipBB napisał:

To się nazywa import prywatny i dotyczy aut używanych właśnie. W EU jest jeden rynek, więc w Czechach powinno być tak samo jak w Polsce. Rosja to coś innego.

Sprowadzić ''używany'' lub zarejestrować w Rosji.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mechanik napisał:

Sprowadzić ''używany'' lub zarejestrować w Rosji.

No tak ale nie każdy ma okazję zarejestrować nówkę w Rosji, przjeździć w pół roku 6 tyś. km i wtedy sprowadzić do PL i legalnie zarejestrować.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, chojny napisał:

Nie, nie stać i nie mamy wrogów na ulicach, nie musimy też z nimi walczyć, więc w konsekwencji nie mamy w temacie doświadczenia, pozwalającego na podjęcie z Tobą dyskusji. :(

Dyrekcja pisała kiedyś, że Subaru kupują inteligentni ludzie.

Lektura forum czasem zdaje się potwierdzać jednak teorię Clarksona ;)

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, FilipBB napisał:

No tak ale nie każdy ma okazję zarejestrować nówkę w Rosji, przjeździć w pół roku 6 tyś. km i wtedy sprowadzić do PL i legalnie zarejestrować.

Wiesz co. Jestem pewien że się da, nie chcę tego rozkminiać na publicznym forum.;):)

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Turbo napisał:

Inna sprawa, czy to jest auto o które warto sobie pruć żyły

 

Jedno z ostatnich, jeżeli nie ostatnie, "czysto spalinowe" usportowione Subaru, więc myślę, że TAK B)

Link to comment
Share on other sites

Ale co z tego? Ani to od dawna już nie brzmi (a dla mnie np to byłby argument - niewiele aut bez V8 pod maską ma taki pociągający dźwięk jak Subaru z kolektorem nierownoodleglosciowym), ani nie jeździ jakoś fenomenalnie (pomimo rezygnacji z tego kolektora dla paru marnych koni, zresztą to jak ich boxer zatrzymał się w rozwoju jest wręcz smutne, szczególnie jak się spojrzy ile z boxera wyciska wciąż Porsche), o wyglądzie tez nie ma co pisać. Można sobie lubić, na pewno trochę się człowiek w Subaru wciąż wyróżnia, a to jest plus, ale stawać na głowie i robić jakieś chore kombinacje? Czarnoskóry przyjacielu, proszę 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...