Jump to content

OBK 2008 2.5i USA szukam diagramu wiązek i przekaźników świateł w celu założenia tylnego przeciwmgielnego


Jackname
 Share

Recommended Posts

OBK 2008 2.5i USA szukam diagramu wiązek i przekaźników świateł w celu założenia tylnego przeciwmgielnego.

Czy ktoś wie może z doświadczenia czy zegary wersji USA mają w ogóle kontrolkę tylnego światła przeciwmgielnego?

Mam już zamontowaną manetkę z wersji EU ale przełączenie jej nie wyświetla ikony tylnego przeciwmgłowego.

 

Z góry dziękuję za pomoc,

Link to comment
Share on other sites

Ja w swoim poprowadziłem kabelek do skrzynki bezpieczników w komorze silnika i podłączyłem pod bezpiecznik przedniego przeciwmgielnego.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

18 hours ago, Andrzejxx said:

Ja w swoim poprowadziłem kabelek do skrzynki bezpieczników w komorze silnika i podłączyłem pod bezpiecznik przedniego przeciwmgielnego.

 

Czy to znaczy, że tylny przeciwmgielny zapala się u ciebie razem z przednimi?

 

Ja przykombinowałem, wymieniłem manetkę lewą na wersję EU, licząc na to, że wiązka już jest i wystarczy ją trochę zmodyfikować i wrzucić jasną czerwoną W21 lub LED do tylnego lewego (białego) światła cofania (są aż trzy!). Nie wziąłem pod uwagę jednak, że wersja USA ma zupełnie inne zegary i nie ma tam w ogóle ikony tylnych przeciwmgielnych. Sama manetka oczywiście nic nie zmieniła. Wygląda na to, że będzie trzeba ciągnąć kabel przez całe auto. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym w Legacy IV/ Outback III, będę mega wdzięczny za podpowiedzi!

Link to comment
Share on other sites

Nie zapala się razem. Zamontowałem po drodze włącznik z żółtym podświetleniem. Jak włączę przednie przeciwmgielne, to wtedy mogę włączyć tylne.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/13/2020 at 10:34 AM, Gustaf said:

Jeżeli Jack ma już manetkę to ja bym ją wykorzystał do za sterowania przekaźnika a piktogram dał w miejsce wolnej diody w liczniku bo na pewno taka jest.

 

Dzień dobry Gustaf, musiałem przeoczyć twój post, wracam do tematu bo tylna lampa przeciwmgłowa jeszcze nie zrobiona.

Owszem mam już wstawioną lewą manetkę od wersji EU, włącznik przednich przeciwmgielnych działa tak samo jak wcześniej (zapala się na panelu zegarów ikona) i w wersji EU można go jeszcze "dopchnąć" do tylnego przeciwmgielnego (nie zostaje w tej pozycji tylko wraca z automatu do włączonych przednich przeciwmgielnych). Przyglądałem się długo amerykańskim zegarom i doszedłem do wniosku, że nie ma tam miejsca na dodatkową ikonę tylnych przeciwmgielnych, amerykanie w ogóle ich nie używają a panel zegarów jest zupełnie inny, ikony w innych miejscach, inne ikony etc.

 

Czy masz na myśli, zupełne dorobienie ikony i jej podświetlenia w oryginalnym panelu zegarów? Myślę, że prościej było by gdyby mój mechanik wykorzystał założoną już manetkę i po drodze "dołożył" diodę z ikoną tylnego przeciwmgielnego np w jednej z zaślepek dwóch nieużywanych przycisków w panelu lusterek (mam tylko podgrzewanie lusterek, brak poziomowania świateł, składania lusterek oraz czasowego wyłączania ESP czy jak to się nazywa w Subaru). Myślałem też o tym, żeby kupić te przyciski i jeden z nich przerobić na włącznik przeciwmgielnych tylnych. No ale manetkę już mam. Szczerze mówiąc, liczyłem na to że uda mi się to jakoś estetycznie załatwić, nie marzę o dodatkowym przycisku jakimś pierwszym lepszym jak to zazwyczaj widziałem w amerykańskich furach na rynku EU.

 

Dłubanie w zegarach też nieszczególnie mi się uśmiecha. Oczywiście finalne zdanie będzie miał tutaj mechanik zajmujący się tematem, ale taka opcja nie wchodzi raczej w grę.

 

Jeśli masz jakieś doświadczenia na tym polu, którymi chciałbyś się podzielić, będę zobowiązany.

 

Z poważaniem,

 

J

Link to comment
Share on other sites

On 10/11/2020 at 7:10 AM, Andrzejxx said:

Nie zapala się razem. Zamontowałem po drodze włącznik z żółtym podświetleniem. Jak włączę przednie przeciwmgielne, to wtedy mogę włączyć tylne.

Andrzej, czy dobrze rozumiem, że teraz musisz wpierw włączyć przednie przeciwmgielne manetką aby w ogóle móc włączyć tylne przeciwmgielne za pomocą dodanego przycisku? W jakim modelu Subaru dokładałeś tylne przeciwmgielne? W OBK 2008 USA zamierzam włożyć czerwoną W21 lub mocny led do lewej lampy cofania. Wiązki są zupełnie inne w US i w EU i chyba nie obędzie się bez większych modyfikacji. 

 

Jeśli masz jakieś doświadczenia na tym polu, którymi chciałbyś się podzielić, będę zobowiązany.

 

Z poważaniem,

 

J

Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z prawem przeciwmgielne tylne może być włączone po włączeniu świateł mijania lub przeciwmgielnych przednich.
Kiedyś też wstawiłem żarówkę do outbacka US zamiast lewego cofania. Nie ma to homologacji ale chyba przechodzi. Teraz do nowego outbacka zamontowałem w lewym odblasku i też działa i też bez homologacji.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Andrzejxx said:

Zgodnie z prawem przeciwmgielne tylne może być włączone po włączeniu świateł mijania lub przeciwmgielnych przednich.
Kiedyś też wstawiłem żarówkę do outbacka US zamiast lewego cofania. Nie ma to homologacji ale chyba przechodzi. Teraz do nowego outbacka zamontowałem w lewym odblasku i też działa i też bez homologacji.

Nasi wspaniali zarządzacze zarządzają wzmożone kontrole i nowe przepisy od 01.01.2021, kontrole świateł etc. Rychtuję tę furę, drogo wychodzi, jak potem mnie nie przepuszczą na przeglądzie, będzie mi smutno. Chętnie ogarnął bym to jak należy, tylne przeciwmgielne ledowe od Legacy IV/OBK II ludzie sprzedają na allegrogo za 200-300 pln, jaja. 

 

Z tego co rozumiem, to manetka z wersji EU jaką posiadam działa fizycznie właśnie w taki sposób jak nakazuje prawo, pozwala włączyć tylne przeciwmgielne tylko po załączeniu przednich.

 

Z poważaniem,

 

J

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, jak działa manetka EU, ale pewnie, tak jak piszesz. Zgodnie z prawem należy doczepić do zderzaka homologowaną lampę przeciwmgielną. Ja to zrobiłem do pierwszego przeglądu. Potem wrzuciłem do odblasku. Myślę, że policja i tak się nie pozna na tym.

 

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

b303d903cef23b8534a4de1d35a6c27e.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolega, w foresterze z Kanady ma fabrycznie w lewym świetle cofania i chyba jest to najlepsze miejsce, tylko w outbacku wejście na żarówkę jest małe. 21W ma za dużą główkę. Trzeba poszukać jakiegoś Leda. No, ale to znowu bez homologacji.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Andrzej, OBK którego kupiłem, jeździł już w kraju od 3 lat i nie miał w ogóle światła przeciwmgielnego tylnego (jak i np bez uszczelki osłony zaworów, z lejącym się olejem...). Mam kolegów, którzy jeżdżą od lat amerykańskimi samochodami po naszym regionie, bez zainstalowanego światła. Nie wiem jak to się odbywa i nie chcę wiedzieć właściwie. Chciałbym mieć sprawne auto i nie musieć obawiać się peniać przed każdą wizytą na przegląd lub spotkaniem z panami policjantami. Nie wiem co wie policja, pewnie niewiele, ale tym bardziej wolał bym nie mieć z drogowcami do czynienia.

 

W mojej furze USA tylna lewa lampa cofania wygląda tak (przy okazji zaparowana :facepalm:):

2079388569_Screenshot2020-10-22at20_02_45.png.5592091c3fcbbf2fdba3dc6670280187.png

W OBK sąsiada, również USA siedzi już przełożona homologowana LEDówka z Legacy EU,

649823423_Screenshot2020-10-22at20_02_53.png.fc385a7e4f824dda364340db5b801be9.png

A tutaj zdjęcie z jednej z aukcji z ątomąto wersja USA z wrzuconym W21 w klosz od lampy cofania:

1013902582_Screenshot2020-10-22at20_05_16.thumb.png.402b86a51445f5e0d08eeecae7d2dcd8.png

Jakaś dziwna wersja tego subaru Outbac, może z aliexpress? ;)

 

A mówili, nie kupuj fury z USA! :D

 

Serdeczności,

 

J

 

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Andrzejxx said:

Kolega, w foresterze z Kanady ma fabrycznie w lewym świetle cofania i chyba jest to najlepsze miejsce, tylko w outbacku wejście na żarówkę jest małe. 21W ma za dużą główkę. Trzeba poszukać jakiegoś Leda. No, ale to znowu bez homologacji.

Czekaj, bo ja zielony jestem. To homologacja dotyczy żarówki, czy całej lampy?

 

No właśnie tak myślałem, że wrzucę tam W21 i będę miał z głowy (poza dorabianiem wiązki i wskaźnika wewnątrz auta:facepalm:), ale widzę, że kolejne kłody pod nogi.

Link to comment
Share on other sites

To masz dwa rozwiązania do wyboru: albo doczepisz homologowaną lampę pod zderzakiem, albo wstawisz homologowaną z EU w miejsce cofania i tyle.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Czekaj, bo ja zielony jestem. To homologacja dotyczy żarówki, czy całej lampy?
 
No właśnie tak myślałem, że wrzucę tam W21 i będę miał z głowy (poza dorabianiem wiązki i wskaźnika wewnątrz auta:facepalm:), ale widzę, że kolejne kłody pod nogi.
Chyba i żarówki i lampy.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Andrzejxx said:

To masz dwa rozwiązania do wyboru: albo doczepisz homologowaną lampę pod zderzakiem, albo wstawisz homologowaną z EU w miejsce cofania i tyle.

Wersja 1 nieładna, wersja 2 kosztowna, ale chyba tak będzie trzeba zrobić. Pozostaje jeszcze jak rozwiązać wskaźnik włączonych przeciwmgielnych w kabinie.

 

4 minutes ago, Andrzejxx said:

Wyciąłem w zderzaku.

Szacun!

 

5 minutes ago, Andrzejxx said:

Chyba i żarówki i lampy.

Nie ma lekko, ciekawe czy ktoś to kiedyś sprawdza w ogóle...

Link to comment
Share on other sites

Nie ma lekko, ciekawe czy ktoś to kiedyś sprawdza w ogóle...
To akurat jest proste. Są włączniki, które świecą po włączeniu żółtym światłem ( zgodnie z przepisami)7a4c4b91321653f1fc0fcb55a99b1250.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Andrzejxx said:

To akurat jest proste. Są włączniki, które świecą po włączeniu żółtym światłem (zgodnie z przepisami).

Byłem przekonany, że ma być zielone! :D

Czy to zdjęcie z twojego pojazdu? Jeśli dobrze zrozumiałem, zająłeś się tą modyfikacją we własnym zakresie? Nie wygląda to źle, chociaż ja kupiłem już manetkę, no ale

bez wskaźnika się nie obejdzie. No nic, jakoś będę musiał to zrobić przed marcowym przeglądem (taki przełącznik jak u Ciebie, znalazłem chyba już na alledrogo, dzięki!). Aktualnie wydaję fortunę (w moim mniemaniu) na blacharza i lakiernika, no ale z własnej nieprzymuszonej woli. Za to wezmę się jak już w końcu pojeżdżę trochę autem, może do tej pory coś odpadnie i będzie po projekcie. Nie ma się co martwić na zapas :) Tak czy inaczej dziękuję za podpowiedzi!

Link to comment
Share on other sites

Ciągnąc dalej temat, przejrzałem oferty sprzedaży OBK III na różnych portalach, dużo jest tam wersji USA (lub jak moja pół USA z przodem EU:) i wygląda na to, że albo wszystkie jeżdżą na przednich amerykańskich reflektorach (co mnie dziwi - symetryczne, pozycyjne pomarańczowe) i bez tylnego przeciwmgielnego, albo większość osób modyfikuje tylne lewe światło cofania w klapie. Ten tutaj nieźle pojechał:

550944608_Screenshot2020-10-22at20_43_40.png.cd0c3fc813f33bb6bf5649f2c978aa12.png

 

:)

Screenshot 2020-10-22 at 20.38.29.png

Screenshot 2020-10-22 at 20.39.40.png

Screenshot 2020-10-22 at 20.44.18.png

Screenshot 2020-10-22 at 20.19.51.png

Screenshot 2020-10-22 at 20.35.12.png

Screenshot 2020-10-22 at 20.46.11.png

Screenshot 2020-10-22 at 20.37.53.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...