Sebastian W Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 Drodzy. Wiem, że zapewne było już wielokroć pisane odnośnie bolączek STI z 2.5. Krótkie pytanie - Czy w MY2019 były te same bolączki co poprzednio i jak się zachować może silnik przy jeździe autostradowej np Krk - Wawa z prędkością ok 180km/h Jestem w momencie podjęcia życiowej decyzji - STI 2019 now or never Dzięki za wszelkie konkretne informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsz914 Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 (edytowane) Jest to ten sam silnik co w poprzednich Sti, więc i bolączki te same. Miałem wrx-a Hawka z silnikiem 2.5 4 lata i żadnych problemów. Teraz mam Sti MY11 od ponad roku i też żadnych problemów. Trasy typu Olsztyn-Zakopane robię bez żadnych awarii. Edytowane 8 Października 2020 przez Dorsz914 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 Dziwna definicja prędkości autostradowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian W Opublikowano 8 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 ale co mam napisać, że nigdy ale to nigdy nie przekraczam tej dozwolonej? Nie bądźmy hipokrytami... Sobiesław Zasada pisał ,że każdy ma swoją prędkość bezpieczną.....tyle że inną 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 2 godziny temu, Narrator napisał: Dziwna definicja prędkości autostradowej przecież to 2.5, na wi€cej go nie stać... chyba że przez krótką chwilę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 5 godzin temu, Sebastian W napisał: Drodzy. Wiem, że zapewne było już wielokroć pisane odnośnie bolączek STI z 2.5. Krótkie pytanie - Czy w MY2019 były te same bolączki co poprzednio i jak się zachować może silnik przy jeździe autostradowej np Krk - Wawa z prędkością ok 180km/h Jestem w momencie podjęcia życiowej decyzji - STI 2019 now or never Dzięki za wszelkie konkretne informacje W moim pomodzonym aucie mam 2,5 od legasiaka GT - seryjne 250 KM, notorycznie podobną prędkością przemierzam A4 Mój przebieg to już +/- 100 tyś km i daję rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 (edytowane) Jak wy macie STI 2.5 i brykacie po 180, to ja zostanę przy 1.6 SOHC, bo dużej różnicy w prędkości nie ma :-) Edytowane 8 Października 2020 przez Adrian Foto 1 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Domżalski Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 2 godziny temu, Adrian Foto napisał: Jak wy macie STI 2.5 i brykacie po 180, to ja zostanę przy 1.6 SOHC, bo dużej różnicy w prędkości nie ma :-) Tylko, że zanim te 1.6 się rozpędzi do 180 to już będę następne bramki 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba259 Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 (edytowane) 21 godzin temu, Sebastian W napisał: Drodzy. Wiem, że zapewne było już wielokroć pisane odnośnie bolączek STI z 2.5. Krótkie pytanie - Czy w MY2019 były te same bolączki co poprzednio i jak się zachować może silnik przy jeździe autostradowej np Krk - Wawa z prędkością ok 180km/h Jestem w momencie podjęcia życiowej decyzji - STI 2019 now or never Dzięki za wszelkie konkretne informacje To chyba zalezy od wielu czynnikow, u mnie 2.5T w hawku wrx, przebieg 196 tys, caly silnik nie ruszany, nawet upg. Jedyne zmiany to duza alu chlodnica wody i bardzo czesto wymieniany olej na 5w50 (co 5 tys). Auta oczywiscie nie oszczedzam. Edytowane 9 Października 2020 przez Kuba259 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 22 godziny temu, Dorsz914 napisał: Trasy typu Olsztyn-Zakopane robię bez żadnych awarii. Fajnie to brzmi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 (edytowane) 22 godziny temu, Dorsz914 napisał: Trasy typu Olsztyn-Zakopane robię bez żadnych awarii. skoro jest to swojego rodzaju "wyczyn" to raczej nie zachęca do zakupu tego auta. Co innego jakbyś napisał że zjeździłeś nim pół albo całą Europę bez żadnej awarii to już jest coś. 2,5t Subaru jest jakie jest. Plusem tego silnika jest to że trochę już tego padło i mechanicy mają spore doświadczenie w naprawach tzn. potrafią naprawić tak aby było bez awaryjne + masa gratów tuningowych. Na miejscu autora wątku zadzwoniłbym do Carsportu lub mts Dzierżoniów i tam mu wszystko powiedzą co i jak Edytowane 9 Października 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dorsz914 Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 1 godzinę temu, Karas napisał: skoro jest to swojego rodzaju "wyczyn" to raczej nie zachęca do zakupu tego auta. Co innego jakbyś napisał że zjeździłeś nim pół albo całą Europę bez żadnej awarii to już jest coś. 2,5t Subaru jest jakie jest. Plusem tego silnika jest to że trochę już tego padło i mechanicy mają spore doświadczenie w naprawach tzn. potrafią naprawić tak aby było bez awaryjne + masa gratów tuningowych. Na miejscu autora wątku zadzwoniłbym do Carsportu lub mts Dzierżoniów i tam mu wszystko powiedzą co i jak Każdy sobie może odebrać to jak chce. Ja z tym silnikiem jeszcze żadnych problemów nie miałem, więc go chwalę bo do jazdy codziennej jest idealny czy to autostrada czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Przejeździłem MY16 50 tyś km bez problemu i sprzedałem. Największą wg mnie wadą tego silnika jest relacja osiągi/spalanie. Palił nie naturalnie dużo a osiągami coraz bardziej odstawał od nowoczesnych konstrukcji. Czego jednak oczekiwać od konstrukcji z 2006 roku.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 ech, Subaru jest choroba. czy i jak dlugo mozna subaru turbo po autobahnie gonic oto jest pytanie, a niemiec wsiada do golfa 1.5 fsi i leci 2 zlote, albo do erki i 2,50, jak dlugo tylko ma pusta autostrade i paliwo w baku, i oczywiscie olej w silniku ja tam po zmianie w swoim kurnika na sti i customowej kierownicy powietrza, sie zastanawiam tylko, czy przy ponad 160 mi kurnika nie wyrwie, albo kurnik maski jak EU auto z 2019, to masz gwarancje, a jak chcesz wydluzyc zywotnosc i vmax cwiczyc, popraw chlodzenie i olej zmieniaj, jak praktyka subaru przykazala. BTW ile ksiazka mowi o interwale wymiany oleju dla sti, ciagle 7,5kkm, czy ekonomia sie pojaiwla i wymiana rok albo 20kkm?:) to nie diesel, wiec raczej nie co 30kkm buhaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 2 godziny temu, M_isza napisał: ech, Subaru jest choroba. czy i jak dlugo mozna subaru turbo po autobahnie gonic oto jest pytanie, a niemiec wsiada do golfa 1.5 fsi i leci 2 zlote, albo do erki i 2,50, jak dlugo tylko ma pusta autostrade i paliwo w baku, i oczywiscie olej w silniku ja tam po zmianie w swoim kurnika na sti i customowej kierownicy powietrza, sie zastanawiam tylko, czy przy ponad 160 mi kurnika nie wyrwie, albo kurnik maski jak EU auto z 2019, to masz gwarancje, a jak chcesz wydluzyc zywotnosc i vmax cwiczyc, popraw chlodzenie i olej zmieniaj, jak praktyka subaru przykazala. BTW ile ksiazka mowi o interwale wymiany oleju dla sti, ciagle 7,5kkm, czy ekonomia sie pojaiwla i wymiana rok albo 20kkm?:) to nie diesel, wiec raczej nie co 30kkm buhaha Przeglądy co 15 tyś km w STI. Ja robiłem co 10 tyś km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 9 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2020 Serwisuję STI z 2012r, w czwartek miał 349tyś km. Użytkownik miał dwie awarie, UPG przy 270tyś i wyciek oleju z rozdzielacza przekładni kierowniczej, było lekko ponad 100tyś km. Silnik w nowszych STI jest ten sam. Samochód lata po autostradach non stop. Reszta rzeczy naturalne zużycie eksploatacyjne. W tych silnikach UPG przy 60-80tyś to też nic nadzwyczajnego, był niejeden taki przypadek. Także dużo zależy jak fura jest użytkowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 W dniu 9.10.2020 o 09:08, Karas napisał: Plusem tego silnika jest to że trochę już tego padło i mechanicy mają spore doświadczenie w naprawach tzn. potrafią naprawić tak aby było bez awaryjne + masa gratów tuningowych. Dokładnie. Tak jak w dieslach.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remi Opublikowano 10 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 W dniu 8.10.2020 o 21:26, Adrian Foto napisał: Jak wy macie STI 2.5 i brykacie po 180, to ja zostanę przy 1.6 SOHC, bo dużej różnicy w prędkości nie ma :-) Kiedy Stefan Ci mówi, że 116Km, to to samo co 307KM i bez sensu płacić więcej, bo ten miesiąc różnicy w przyspieszeniu od 100 do 200.... a czekaj.... do 200 1.6....yyyyy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M_isza Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 W dniu 9.10.2020 o 17:34, Lisek napisał: Przeglądy co 15 tyś km w STI. Ja robiłem co 10 tyś km. no to ekologicznie i ekonomicznie wydluzyli interwal... wrx 2001 wg manual oliwa co 7,5kkm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 Miałem WRX-a z 2007 roku zrobionego w Poznaniu na 270 koni. Przez 4 lata jeździłem nie oszczędzając auta wielokrotnie po autostradach z prędkościami rzędu 180-200 km/h, a nie raz zamykałem licznik jadąc 260 km/h (wersja US z przełożeniem głównym 3,7). Auto żyje do dzisiaj i o dziwo nie brało dużo oleju przy takich przelotach. Jedyny minus to zastraszające zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h. Ja widzę inny problem autora wątku. Mianowicie jeżeli piszesz taki post to znaczy że masz obawy i jest ta niepewność przed zakupem. Jak masz jeździć z duszą na ramieniu która zabije całą przyjemność z jazdy to lepiej zrezygnuj i kup mocnego diesla. Żeby była jasność, ja uważam że taka prędkość w STI to spacerek i nie powinna mu zaszkodzić przy pilnowaniu serwisów olejowych i poziomu oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mayki Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 10 godzin temu, Polak821 napisał: Miałem WRX-a z 2007 roku zrobionego w Poznaniu na 270 koni. Przez 4 lata jeździłem nie oszczędzając auta wielokrotnie po autostradach z prędkościami rzędu 180-200 km/h, a nie raz zamykałem licznik jadąc 260 km/h (wersja US z przełożeniem głównym 3,7). Auto żyje do dzisiaj i o dziwo nie brało dużo oleju przy takich przelotach. Jedyny minus to zastraszające zużycie paliwa przy prędkościach powyżej 180 km/h. Ja widzę inny problem autora wątku. Mianowicie jeżeli piszesz taki post to znaczy że masz obawy i jest ta niepewność przed zakupem. Jak masz jeździć z duszą na ramieniu która zabije całą przyjemność z jazdy to lepiej zrezygnuj i kup mocnego diesla. Żeby była jasność, ja uważam że taka prędkość w STI to spacerek i nie powinna mu zaszkodzić przy pilnowaniu serwisów olejowych i poziomu oleju. Haha ja tu jestem i czytam A tak na poważnie, jak olej wymieniany normalnie czyli co te 7,5kkm i jest dobre smarowanie czyli nie jest pęknięty smok olejowy, to co ma się dziać złego? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się