Jump to content

GD WRX Alternator wymiana - check :/


Recommended Posts

1 godzinę temu, mz56 napisał:

Szanowni Państwo. Albo samochody nowe mają coś dziwacznego, albo starsze, ciągnięte z Wysp Brytyjskich, mają błędy w okablowaniu. Moje dwa, RC06 i STI08, obydwa z Polski, po odpaleniu, ładują do ok. 14 V. Nic nie jest włączone. Odpalony samochód, zapięty oscyloskop z pamięcią i ładowanie zależne od temperatury. Dodatkowo kleszcze do pomiaru prądu. Po starcie ok. 12,8 - 13,1 V. Powoli rośnie do 14 V. Jak jest zimno, do 14,2. Garaż. Jak gorąco, do 13,6 - 13,8 V. Czy można niedoładowywać akumulatora w imię ochrony środowiska ? Bzdura. Zasiarczenie skraca żywotność. Chyba, że ktoś ma to w poważaniu. Czym więcej sprzeda accu, tym lepiej dla jego willi z basenem.

Jutro jadę do zakładu gdzie przeprowadzili regenerację tego alternatora. Mają drugi na podmianę. Jeżeli to nie pomoże to zasugerowano mi uszkodzenie instalacji elektrycznej w samochodzie... 

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Phacochoerus napisał:

Jutro jadę do zakładu gdzie przeprowadzili regenerację tego alternatora. Mają drugi na podmianę. Jeżeli to nie pomoże to zasugerowano mi uszkodzenie instalacji elektrycznej w samochodzie... 

Nareszcie... Alternator wymieniony i wszystko wróciło do normy. 

 

IMG_20201102_092551.jpg

IMG_20201102_092602.jpg

IMG_20201102_100421.jpg

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Phacochoerus napisał:

Nareszcie... Alternator wymieniony i wszystko wróciło do normy. 

 

IMG_20201102_092551.jpg

IMG_20201102_092602.jpg

IMG_20201102_100421.jpg

Czyli tamten byl uszkodzony czy dali Ci nieodpowiedni tak jak mowilem ??

Link to post
Share on other sites

Ładuje bez włączania innych odbiorników prądu ? To znakomicie. Jak już kiedyś pisałem, napięcie/prąd wzbudzenia alternatora, ma być podawany bezpośrednio po stacyjce. Wszelkie tłumaczenia, że po włączeniu świateł... po włączeniu ogrzewania tylnej szyby... po włączeniu czegoś tam, można włożyć między bajki. Podejrzewam, że wszystkie samochody cierpiące na "ładowanie po włączeniu jakiegoś odbiornika" to źle zrobione przekładki z RHD.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mz56 napisał:

Wszelkie tłumaczenia, że po włączeniu świateł... po włączeniu ogrzewania tylnej szyby... po włączeniu czegoś tam, można włożyć między bajki.

Fajnie piszesz, ale tu nie masz racji:)

Link to post
Share on other sites

Mam prośbę. Znajdź mi w serwisówkach chociaż jeden schemat, na którym prąd wzbudzenia nie jest podawany bezpośrednio po stacyjce.

Link to post
Share on other sites

respect,zakładam, że nie miałeś czasu. Jeżeli znajdziesz taki schemat, to pisz ! Wtedy dopiero uzasadnisz, a być może nie, 

W dniu 4.11.2020 o 16:38, respect napisał:

Fajnie piszesz, ale tu nie masz racji

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.11.2020 o 13:59, mz56 napisał:

respect,zakładam, że nie miałeś czasu. Jeżeli znajdziesz taki schemat, to pisz ! Wtedy dopiero uzasadnisz, a być może nie, 

Schematu raczej nie znajdę, a najlepszym uzasadnieniem jest to ,że w niektórych subaru napięcie ładowania wzrasta po włączeniu jakiegoś - choćby niedużego -obciążenia.:)

Link to post
Share on other sites

respect, miałem nie odpisywać, ale... Wyciąganie wniosków na podstawie źle działającego układu nie zawsze prowadzi do sukcesu. Po pierwsze, każdy altek zaczyna ładować na progu obrotów jałowych. Nowszy szybciej, starszy (szczotki, komutator) później. Pomiary z włączaniem obciążeń zaczynają być miarodajne przy 1000 - 1200 rpm. Włączenie np. klimy, zwiększa prędkośc biegu jałowego i wiadomo, ładowanie natychmiast "wstaje". Jakakolwiek zmiana prędkości obrotowej biegu jałowego, np. z 720 na 750 rpm powoduje wzrost napięcia alternatora. Co do małych obciążeń, jeżeli tak jest, to należałoby porównywać napięcia na wyjściu alternatora, na akumulatorze, po stacyjce i na wejściu regulatora z dokładnością do setnych volta. Generalnie jestem wrogiem wyciągania wniosków bez dokumentacji (a o nią coraz ciężej, szczególnie w elektronice) na podstawie prób i błędów w niesprawnym układzie.

Pozdrawiam,

Michał.

Link to post
Share on other sites

Sam napisałeś "w niektórych subaru". Czy przypadkiem nie świadczy to, o skopanej instalacji/usterkach/błędach diagnostyki ? Tak jak pisałem wcześniej, w moich (STI i RC 06) ładowanie startuje od razu. Żadne przełączniki czy dodatkowe obciążenia nic nie zmieniają. Schemat w łapkę, pomiary i wszystko widać. Oczywiście włączenie klimy, powoduje wzrost napięcia na wyjściu alternatora. Ale także należy wziąć pod uwagę stan akumulatora, alternatora i jego wydajność prądową. Czym większa, tym większy wzrost napięcia na akumulatorze. Czym gorszy akumulator, tym skok napięcia większy. Dobry, silny akumulator nie pozwoli na gwałtowny wzrost napięcia na jego zaciskach. Ładowanie zależy głównie od prędkości obrotowej altka. Czym gorszy akumulator, tym wzrost napięcia będzie szybszy ! Tyle drobnych czynników definiuje Twoje stwierdzenie o "niektórych subaru". Uleczenie kilkunastu, "ewentualne", nie świadczy, że znalazłeś właściwą drogę. Przywróć im stan fabryczny. Nie garażowy.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...