Phacochoerus 421 Posted October 5, 2020 Share Posted October 5, 2020 Taka sytuacja... Problemy z uruchomieniem, słaba bateria (akumulator już kilku letni) Sprawdzam prąd ładowania - 12,7V. (żadnych błędów) Cóż, demontaż alternatora - regeneracja. Przy okazji, wymiana baterii na nową. Montaż, uruchomienie i.... check. Sprawdzam ładowanie, 12,9V-13,2V Coś jednak jest nie tak. W wolnej chwili podjechałem do zakładu gdzie przeprowadzali regenerację alternatora, kasowanie błędu (nie pamiętam kodu, coś ze zwarciem do masy) Po rozpięciu jednego z obiegów na wtyczce, ładowanie książkowe ale wciąż świeci check. Wybaczcie mało techniczny opis. Ktoś może już przerabiał taką sytuację i może coś poradzić? Link to post Share on other sites
ThatSubiBoy 23 Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Mialem taka sytuacje ze wymienilem alternator na uzywke i byl czek i ladowanie slabsze. Jak nie pozniej okazalo jest kilka rodzaji alternatorow do newage dobralem inny alternator po tych samych numerach co stary i chemk zniknol. Tak tylko gdybam ze podczas regeneracji nie wiadomo jaki nowy srodek wlozyli do niego, moze nie spasowali go dokladnie po numerach bo na to mi wyglada... 1 Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 6, 2020 Author Share Posted October 6, 2020 Może być i tak. Gdzieś mi wcześniej przemknął post, ktoś pisał o podmianie pinów? Oczywiście, teraz go odszukać nie potrafię :/ Nic, będę kombinował dalej. Dzięki za odzew. Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 (edited) W dniu 5.10.2020 o 21:37, Phacochoerus napisał: Sprawdzam prąd ładowania - 12,7V. (żadnych błędów) Cóż, demontaż alternatora - regeneracja. Przy okazji, wymiana baterii na nową. Montaż, uruchomienie i.... check. Sprawdzam ładowanie, 12,9V-13,2V Coś jednak jest nie tak. Najpierw napisz pod jakim obciążeniem sprawdzałeś ładowanie . Czy włączyłeś światła? ( te 12,7 V to napięcie ,nie prąd) Edited October 7, 2020 by respect 1 Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 6 godzin temu, respect napisał: Najpierw napisz pod jakim obciążeniem sprawdzałeś ładowanie . Czy włączyłeś światła? ( te 12,7 V to napięcie ,nie prąd) Tak, pod pełnym obciążeniem. Włączyłem wszystko poza kierunkowskazami. Jutro jak się tylko wyrobię z czasem to postaram się nagrać film. Będzie to chyba najlepsze rozwiązanie. Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 8, 2020 Share Posted October 8, 2020 (edited) To sprawdź jeszcze pod małym obciążeniem , np. światła. Przy wszystkich odbiornikach może napięcie siadać. Masz dane ile amperów może dać ten alternator? Edited October 8, 2020 by respect Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 10, 2020 Author Share Posted October 10, 2020 No i jest kod błędu. (Konnwei OBD) Ładowanie mierzone na alternatorze. Bez i z włączonymi światłami. Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 19, 2020 Author Share Posted October 19, 2020 Hmmm.. I co nikt nie ma pomysłu co z tym fantem dalej robić? Jak to obejść? Żaróweczkę zdemontowac? Link to post Share on other sites
ThatSubiBoy 23 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Oddaj na reklamacje zle dobrali Ci czesci od regeneraci alternatora. Musza dobrac czesci po numerach alternatora tak jak pisalem Ci wyzej jest kilka rodzajow alternatorow i nie kazdy bedzie pasowal mimo ze bedzie ladowal poprawnie bedzie wywolywal checka. 1 Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 21, 2020 Author Share Posted October 21, 2020 No tak też zrobię. Dopiero w sobotę powinienem mieć trochę wolnego czasu to do nich podjadę. Może to na miejscu ogarną. Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 To znaczy altek regenerowany, ten sam , co był? Miałeś wtyczkę na 3 piny i teraz masz jeden odpięty? Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 21, 2020 Author Share Posted October 21, 2020 (edited) Godzinę temu, respect napisał: To znaczy altek regenerowany, ten sam , co był? Miałeś wtyczkę na 3 piny i teraz masz jeden odpięty? Tak, ten sam. Wtyczka była i jest 3pin. Żeby mieć normalny poziom ładowania (zdjęcia) musi mieć rozpięty jeden z obwodów. Edited October 21, 2020 by Phacochoerus Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 A jeśli zepniesz wszystko jak było to ile wynosi napięcie przy włączonych światłach ? Też za mało?. Tego musisz być pewny. Link to post Share on other sites
mz56 186 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Już kiedyś pisałem. Pin kontrolny ma być z pomocniczych diod. W warunkach zimowych, alternator ma dawać ok. 14,4 V do nawet 14,5 V. Jak jest gorąco, to nawet 13, 2 V do 13,6 V. Chodzi o wygotowywanie elektrolitu. Piny możesz nawet sprawdzić omomierzem. Ważne, abyś wiedział co w danym momencie mierzysz. Dostęp do diód jest w miarę łatwy. Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 21, 2020 Author Share Posted October 21, 2020 3 minuty temu, mz56 napisał: Już kiedyś pisałem. Pin kontrolny ma być z pomocniczych diod. W warunkach zimowych, alternator ma dawać ok. 14,4 V do nawet 14,5 V. Jak jest gorąco, to nawet 13, 2 V do 13,6 V. Chodzi o wygotowywanie elektrolitu. Piny możesz nawet sprawdzić omomierzem. Ważne, abyś wiedział co w danym momencie mierzysz. Dostęp do diód jest w miarę łatwy. Dzisiaj już się nie wyrobię, żeby to sprawdzić. Wybacz, czy mógłbyś mi to wytłumaczyć tak, z polskiego na nasze? Lub podesłać link do posta, przeczytam i być może coś z tego zrozumieć mi się uda. Dzięki. Link to post Share on other sites
mz56 186 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Będzie trudno. To mi wychodzi prosto ze łba. Prawdopodobnie, sądząc po modelu, masz jeszcze klasyczny alternator. Bez cyfrowych udziwnień. Duże diody powinny iść do akumulatora. Małe diody do kontrolki ładowania. Jeżeli masz coś nowszego, to się poddaję. Dokładnie obejrzyj kable i zobacz, czy nie ma pomyłki w wyprowadzeniach. Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 22, 2020 Author Share Posted October 22, 2020 17 godzin temu, Phacochoerus napisał: Dzisiaj już się nie wyrobię, żeby to sprawdzić. Wybacz, czy mógłbyś mi to wytłumaczyć tak, z polskiego na nasze? Lub podesłać link do posta, przeczytam i być może coś z tego zrozumieć mi się uda. Dzięki. Bo to było tak.... Numer "widoczny" to : 23700AA420 lub 8? A2TB539 lub 0? Kolory przewodów : L : czarno biały S : niebiesko czarny C : niebieski Przy rozpiętym "C" ładowanie wzorcowe ale generuje błąd. Jeżeli zamknę obwód, kasuję błąd, check się nie świeci, ładowanie jak na załączonych zdjęciach. Pomiar bezpośrednio na alternatorze. Bez i z obciążeniem. Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 22, 2020 Author Share Posted October 22, 2020 17 godzin temu, mz56 napisał: Będzie trudno. To mi wychodzi prosto ze łba. Prawdopodobnie, sądząc po modelu, masz jeszcze klasyczny alternator. Bez cyfrowych udziwnień. Duże diody powinny iść do akumulatora. Małe diody do kontrolki ładowania. Jeżeli masz coś nowszego, to się poddaję. Dokładnie obejrzyj kable i zobacz, czy nie ma pomyłki w wyprowadzeniach. Cóż, wiem że nic nie wiem. Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 Możesz mieć jakąś przerwę w połączeniach. Ten 3 -pinowy altek ma połączenie zECU. Można przedzwonić to połączenie. 4 godziny temu, Phacochoerus napisał: Jeżeli zamknę obwód, kasuję błąd, check się nie świeci, ładowanie jak na załączonych zdjęciach. Pomiar bezpośrednio na alternatorze. Bez i z obciążeniem. Bo wygląda ,że układ nie reaguje na obciążenie. Jedż do dobrego elektryka. Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 22, 2020 Author Share Posted October 22, 2020 33 minuty temu, respect napisał: Możesz mieć jakąś przerwę w połączeniach. Ten 3 -pinowy altek ma połączenie zECU. Można przedzwonić to połączenie. Bo wygląda ,że układ nie reaguje na obciążenie. Jedż do dobrego elektryka. Dobrego elektryka... Muszę wywiad zrobić, co gdzie tu w okolicy. Albo podjechać gdzieś na jakąś konkretną diagnostykę. Link to post Share on other sites
mz56 186 Posted October 24, 2020 Share Posted October 24, 2020 Chwila, jeżeli masz 13,2 lub 12,6, to wygląda na ładowanie pustego akumulatora. Jedź na wycieczkę typu 100 km, na obrotach rzędu 3000 i powiedz co się stało. Link to post Share on other sites
ThatSubiBoy 23 Posted October 24, 2020 Share Posted October 24, 2020 8 godzin temu, mz56 napisał: Chwila, jeżeli masz 13,2 lub 12,6, to wygląda na ładowanie pustego akumulatora. Jedź na wycieczkę typu 100 km, na obrotach rzędu 3000 i powiedz co się stało. Te alternatory laduja tylko pod obciazeniem na wolnych obrotach mial 12.6v a dopiero przy wlaczeniu calego sprzetu laduja 14.4 przynajmniej moje wszystkie tak dzialaly... Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 24, 2020 Share Posted October 24, 2020 3 godziny temu, ThatSubiBoy napisał: Te alternatory laduja tylko pod obciazeniem na wolnych obrotach mial 12.6v a dopiero przy wlaczeniu calego sprzetu laduja 14.4 przynajmniej moje wszystkie tak dzialaly... Ale kolega wyrażnie podaje na fotach, że z obciążeniem i bez jest koło 13V. Link to post Share on other sites
Phacochoerus 421 Posted October 24, 2020 Author Share Posted October 24, 2020 No i bądź tu madry. Już nawet nad kodem błędu się zastanawiałem. Bo być może, zbieżność wydarzeń? Ale co z ładowaniem? Ech, no i co? Jakieś pomysły? Link to post Share on other sites
mz56 186 Posted November 1, 2020 Share Posted November 1, 2020 Szanowni Państwo. Albo samochody nowe mają coś dziwacznego, albo starsze, ciągnięte z Wysp Brytyjskich, mają błędy w okablowaniu. Moje dwa, RC06 i STI08, obydwa z Polski, po odpaleniu, ładują do ok. 14 V. Nic nie jest włączone. Odpalony samochód, zapięty oscyloskop z pamięcią i ładowanie zależne od temperatury. Dodatkowo kleszcze do pomiaru prądu. Po starcie ok. 12,8 - 13,1 V. Powoli rośnie do 14 V. Jak jest zimno, do 14,2. Garaż. Jak gorąco, do 13,6 - 13,8 V. Czy można niedoładowywać akumulatora w imię ochrony środowiska ? Bzdura. Zasiarczenie skraca żywotność. Chyba, że ktoś ma to w poważaniu. Czym więcej sprzeda accu, tym lepiej dla jego willi z basenem. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now