Skocz do zawartości

All terrain całoroczne opony 18" do XV?


Michał Franczyk

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, CUV napisał(a):

Ponieważ pogoda sprzyja, założyłem g015. Na razie dwa , miło zaskakujące spostrzeżenia: 1. są cichsze od Blizzaków, 2. Zużywają tylko 0,4 l/100 więcej paliwa w wersji „wokół komina” ( blizzaki 6,4l/100, yoko 6,8l/100) obawiałem się większej różnicy. W weekend planuję przegonić po „S7” jakieś 400 km, to będę miał więcej danych. Niestety nie zważyłem kół, ale „na rękę” wydają się być lżejsze od OEM, co byłoby uzasadnione, bo troszkę je „zmniejszyłem” z 225/55/18 na 215/65/17, chociaż średnica urosła . 

C339FD64-E0FD-4375-9792-F0B0B566E783.jpeg

Tak, widać na załączonym przeze mnie porównaniu. Złożone przez Ciebie nowe opony są węższe, lecz co ważne o większej średnicy. Średnica zwiększyła się o 1.1%, szerokość zmniejszyła się o 4.5%.

Wzrost szerokości ma duży wpływ na spalanie, więc tu faktycznie, jest sensownie.

Screenshot_20230103-233647.png

Screenshot_20230103-233741.png

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, mechanik napisał(a):

Tak, widać na załączonym przeze mnie porównaniu. Złożone przez Ciebie nowe opony są węższe, lecz co ważne o większej średnicy. Średnica zwiększyła się o 1.1%, szerokość zmniejszyła się o 4.5%.

Wzrost szerokości ma duży wpływ na spalanie, więc tu faktycznie, jest sensownie.

Screenshot_20230103-233647.png

Screenshot_20230103-233741.png

Bardzo pobieżne wyniki dają takie kalkulatory. Przykład:

 

opona nr 1: BF Goodrich KO2 225/65/17

opona nr 2: Cooper Discoverer AT3 4S 215/65/17

 

Według takiego kalkulatora różnica w średnicy, to 13mm, tymczasem... KO2 ma tu średnicę 28,5", a Cooper 28,2", co daje 0,3" różnicy, czyli 7,6mm B)

 

Całe życie korzystałem z takich kalkulatorów, ale od 3 lat (tyle mam XV) szukam dokładnych specyfikacji konkretnych opon :D

 

  • Zmieszany 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, radix99 napisał(a):

Bardzo pobieżne wyniki dają takie kalkulatory. Przykład:

 

opona nr 1: BF Goodrich KO2 225/65/17

opona nr 2: Cooper Discoverer AT3 4S 215/65/17

 

Według takiego kalkulatora różnica w średnicy, to 13mm, tymczasem... KO2 ma tu średnicę 28,5", a Cooper 28,2", co daje 0,3" różnicy, czyli 7,6mm B)

 

Całe życie korzystałem z takich kalkulatorów, ale od 3 lat (tyle mam XV) szukam dokładnych specyfikacji konkretnych opon :D

 

To prawda. 

Dokładność wykonania opon też jest różna i w praktyce rozmiar jest nieco inny.

Tym niemniej kalkulator pozwala na orientacyjne porównania =mnie tyle wystarcza. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, radix99 napisał(a):

Bardzo pobieżne wyniki dają takie kalkulatory. Przykład:

 

opona nr 1: BF Goodrich KO2 225/65/17

opona nr 2: Cooper Discoverer AT3 4S 215/65/17

 

Według takiego kalkulatora różnica w średnicy, to 13mm, tymczasem... KO2 ma tu średnicę 28,5", a Cooper 28,2", co daje 0,3" różnicy, czyli 7,6mm B)

 

Całe życie korzystałem z takich kalkulatorów, ale od 3 lat (tyle mam XV) szukam dokładnych specyfikacji konkretnych opon :D

 

 

18 godzin temu, sartek napisał(a):

Ja też ufałem dotąd tego typu kalkulatorom, ale najwyraźniej wszystko trzeba sprawdzać trzy razy ;)

 

 

2 godziny temu, mechanik napisał(a):

To prawda. 

Dokładność wykonania opon też jest różna i w praktyce rozmiar jest nieco inny.

Tym niemniej kalkulator pozwala na orientacyjne porównania =mnie tyle wystarcza. 

Może po prostu młodocianemu redaktorowi promień pomylił się ze średnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miłe zaskoczenie na „S”. Trasa WWA-TK- Kakonin (wejście na Łysicę) i powrót , 396 km, 6,6l/100, średnia 80 km/h. 
Od początku użytkowania g015: 670 km, 6,8l/100. 
wczoraj w błocie pośniegowym, przy +1 gubiły trakcję w slalomie , w kręceniu kółek na trawie pokrytej śniegiem , nie wyjeżdżają przodem jak blizzaki.

chyba je polubię. W planie jakieś wyjazdy w masyw Śnieżnika, to może i śnieg zobaczą ;) 

  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak powiedziałem , tak zrobiłem , trasy Sienna, Kletno, Lądek. Przez Białą Wodę do Bystrzycy i Spalonej na AT pojeżdżone. Żadnej elektroniki nie musiałem załączać poza tym co jest na stałe , łańcuchów nie używałem . Opony wespół z sawd ogarniały.

0FB6D546-FE9B-43F0-8FD9-A499BDCCC732.jpeg

16D7F64A-85B6-4827-AC26-9D6518C904C3.jpeg

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2023 o 20:40, CUV napisał(a):

Jak powiedziałem , tak zrobiłem , trasy Sienna, Kletno, Lądek. Przez Białą Wodę do Bystrzycy i Spalonej na AT pojeżdżone. Żadnej elektroniki nie musiałem załączać poza tym co jest na stałe , łańcuchów nie używałem . Opony wespół z sawd ogarniały.

Wiedziałem że będziesz zadowolony. 

Tego typu opony z homologacją zimową na prawdę dają radę. Byłem zdziwiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał(a):

Wiedziałem że będziesz zadowolony. 

Tego typu opony z homologacją zimową na prawdę dają radę. Byłem zdziwiony.

 

Przerosły moje oczekiwania. Tym bardziej, że średnie spalanie tylko o 0.3 l/100 km większe niż na letnich (na dystansie 3500 km, w temp od +18 do -7). W zasadzie przed planowanym wyjazdem do BiH, mogę uznać , ze część drogową testu zaliczyły celująco, teraz pora na drogi nieutwardzone, szutry, kamienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.01.2023 o 21:40, CUV napisał(a):

Jak powiedziałem , tak zrobiłem , trasy Sienna, Kletno, Lądek. Przez Białą Wodę do Bystrzycy i Spalonej na AT pojeżdżone. Żadnej elektroniki nie musiałem załączać poza tym co jest na stałe , łańcuchów nie używałem . Opony wespół z sawd ogarniały.

zrobilem ta sama trase kilka dni temu g015 bieznikiem 4-5mm i jadac pod gorke nadal zachowuja sie jakby mozna bylo cisnac bez umiaru :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2023 o 18:56, tomislaw538158391 napisał(a):

zrobilem ta sama trase kilka dni temu g015 bieznikiem 4-5mm i jadac pod gorke nadal zachowuja sie jakby mozna bylo cisnac bez umiaru :D

Bo to dobra opona jest, parafrazując klasyka :D , do naszych wozidełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

cześć,

Chciałbym podpiąć się pod temat. Czy mogą Państwo polecić opony wielosezonowe do XV na felgę 17? 
Auto użytkowane głównie w mieście i na krótkich trasach (do 150km). Bez planów off-road owych ;-).

Zależało by mi na wysokim prześwicie i żeby nie szumiały w czasie jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 4.08.2023 o 18:44, CUV napisał(a):

We have used a simple formula when choosing between all-terrain and mud-terrain tires. If you plan to spend 20-40% of your time off-road, we suggest an all-terrain tire. If you’re going to drive it 50% or more on trails, then we recommend a mud-terrain

Powyższa teoria jest dość powszechna, jednak nie uważam że słuszna. 

Na przykład w naszym przypadku (żona, koledzy, ja) jeździmy Wranglerami na codzień wszędzie. Jeśli uśrednić ilość kilometrów w terenie będzie to około 20%-30%. Według tej reguły powinniśmy założyć AT. Jednak charakter offroadu jest tak trudny, że nie da się przejechać na AT, a nawet w pewnych miejscach jest to niemożliwe, niebezpieczne, nie wskazane. 

Przykład kolejny, Subaru, nawet używane często w terenie, nie potrzebuje MT, ponieważ auto praktycznie nie zbliży się do takich wyzwań, dodatkowo założenie MT przeciąży elementy układu napędowego. Inna sprawa czy opony MT w rozmiarze do SUV są dostępne - w USA zapewne tak, rynek opon MT w EU natomiast jest bardzo ubogi. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Informacyjnie:

yoko g016 (x-AT) po lewej i g015 (AT) po prawej.

g016 215/70/16 LT M+S, ściana boczna 3 warstwy , waga koła 24,2 kg

g015 215/65/17 XL 3 PMSF, ściana boczna 2 warstwy, waga 22,8 kg ( wyszło poniżej wagi GY PG SUV2 225/55/18) 

 

IMG_2264.jpeg

IMG_2258.jpeg

IMG_1714.jpeg

Edytowane przez CUV
Uzupełnienie danych o wadze kola
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, CUV napisał(a):

Informacyjnie:

yoko g016 (x-AT) po lewej i g015 (AT) po prawej.

g016 215/70/16 LT M+S, ściana boczna 3 warstwy , waga koła 24,4 kg

g015 215/65/17 XL 3 PMSF, ściana boczna 2 warstwy, 

 

IMG_2264.jpeg

IMG_2258.jpeg

IMG_1714.jpeg

Zacnie wygląda. Kozak! 

Jakie wrażenia w terenie w porównaniu do G015?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mechanik napisał(a):

Zacnie wygląda. Kozak! 

Jakie wrażenia w terenie w porównaniu do G015?

Jeszcze nie były w takim, jakim chciałbym, aby były. Jestem umówiony na Góry Świętokrzyskie z Life with Off-Road, zobaczymy. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.07.2023 o 19:34, Szürkebarát napisał(a):

Jeżdżę na Nokianach, które jednak na ucho hałasują mi bardziej niż producent podaje na etykiecie. 

Nokian Tyres Seasonproof SUV 225/60 R17 103 V XL » Oponeo

 

Jednak zdecydowałem się na Pirelli Cinturato All Season SF2, wydaje się że mają lepsze opinie a cena podobna ;-)
tak że fabryczne yokohama letnie wylądowały na olx juz po przebiegu 6k... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2023 o 16:07, CUV napisał(a):

Ponieważ pogoda sprzyja, założyłem g015. Na razie dwa , miło zaskakujące spostrzeżenia: 1. są cichsze od Blizzaków, 2. Zużywają tylko 0,4 l/100 więcej paliwa w wersji „wokół komina” ( blizzaki 6,4l/100, yoko 6,8l/100) obawiałem się większej różnicy. W weekend planuję przegonić po „S7” jakieś 400 km, to będę miał więcej danych. Niestety nie zważyłem kół, ale „na rękę” wydają się być lżejsze od OEM, co byłoby uzasadnione, bo troszkę je „zmniejszyłem” z 225/55/18 na 215/65/17, chociaż średnica urosła . 

C339FD64-E0FD-4375-9792-F0B0B566E783.jpeg

Gdzie kupiłeś 17" wariant tej felgi? Seryjnie jest 18".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...