Skocz do zawartości

All terrain całoroczne opony 18" do XV?


Michał Franczyk

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, sartek napisał:

Dzień dobry! Podbiję temat. Ktoś może kupił G015 i podzieli się wrażeniami? Muszę przed zimą coś wybrać, a w grę wchodzi G015 (kuszą mnie), inne wielosezonowe (premium, ale nie AT) albo klasyczne zimowe (ale tych już miałem sporo i nie ukrywam, że w OBK spróbowałbym z wielosezonowymi, tak, żeby samemu wyrobić sobie zdanie - tylko nie chciałbym go sobie wyrobić w rowie, jak pojadę na narty).

Zależy czego oczekujesz,jak będziesz używać auto i gdzie. 

W rowie można się znaleźć na każdych oponach. 

G015 to bardzo dobre opony, łagodny AT z homologacją zimową. Ja zamiast tych polecę Cooper Discoverer AT3 4S - to AT, ale jednocześnie bardzo dobra opona wielosezonowa. Nadaje się i na lato i na zime, śnieg i na gruntowe drogi. Do Outback bardzo dobra opona, bo jeśli chodzi o offroad, to nadaje się tam gdzie dojedzie Outback.

Zimówki to polecę Fuldę i Bridgestone. 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mechanik napisał:

Cooper Discoverer AT3 4S

Niestety nie ma w "moich" rozmiarach, potrzebuję 225/55 R17 albo zbliżonych.
Gdyby nie to, że przynajmniej raz w roku jadę w Alpy na narty, to bym się nie zastanawiał i brał G015, a tak mam dylemat... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mechanik napisał:

Ja zamiast tych polecę Cooper Discoverer AT3 4S - to AT

Kupiłem do TLC 120 i mogę powiedzieć, że jest bardzo cicha na autostradzie, całkiem dobrze sprawdza się na mokrym. O warunkach zimowych nie wypowiem się jeszcze, bo mam je od kwietnia. Ale póki co jestem bardzo pozytywnie zaskoczony;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał:

Niestety nie ma w "moich" rozmiarach, potrzebuję 225/55 R17 albo zbliżonych.
Gdyby nie to, że przynajmniej raz w roku jadę w Alpy na narty, to bym się nie zastanawiał i brał G015, a tak mam dylemat... ;)

Temat niby o 18'' ale widzę że mowa jednak o 17''. Jak tak to to polecam Pirelli, rozmiar 225/65R17, tylko czy wejdą do OBK? do XV weszły ;)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, keyman napisał:

225/65R17, tylko czy wejdą do OBK?

Może wejdą, ale to jest +13mm średnicy koła, a ten napęd już i tak nie ma lekko. W razie czego klasyczne zimówki są w tym rozmiarze dostępne bez problemu, wielosezon też. Bardzo ograniczony jest za to wybór wielosezonowych AT-ków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sartek napisał:

Bardzo ograniczony jest za to wybór wielosezonowych AT-ków.

Potwierdzam

2 minuty temu, sartek napisał:

Dzięki za wszystkie rady, ale ja nie chciałem robić tu OT o 17" i rozmiarach. Postanowiłem tylko zapytać, czy ktoś jeździ na G015 i czy pojechałby na nich w góry na narty :)

OT nie przeszkadza, co do nart i pełnej zimy to ja na swoich AT bym nie pojechał - mają homologację, mają obrazek ze śnieżynkami i górą, ale na śniegu to nie hamują...

Jak drogi robią się białe to zakładam normalne zimówki.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

Na Cooper Discoverer AT3 4S jeżdżę w góry zimą na narty. Bez problemu. 

 

Hmmm.

Zeszłej zimy nie podjechałem do domku w okolicy Łomnicy -Zdroju.

Fakt, śniegu było po lampy ale przede mną Dżip XJ na nalewkach MT śmigał jak ta lala.

Czyli opony kiepskie albo za mocne auto ja mam, bo stał na początku wzniesienia i mielił kołami.

Uprzedze pytanie - ciśnienie 1,1 dla rozmiaru 255/70r17 w tym momencie było.

Na zbliżającą sie zimę, kupuje 100% zimówke, ori bądź nalewkę.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Nalewki znowu modne?! Słowo daję - zaczynam się czuć jak kiedyś w PRLu.

 

1 minutę temu, Pan Dziedzic napisał:

Bo dzisiejsze nalewki to nie to samo co tamte.

Nie tylko ponowne używanie nalewek opon (do osobowych) powoduje, że widzę analogie do PRLu. Zastanawiam się co ja takiego złego zrobiłem, że jeszcze raz mam to przeżywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Nalewki znowu modne?! Słowo daję - zaczynam się czuć jak kiedyś w PRLu.

Tania alternatywa. 

Cały czas były dostępne. 

Przy obecnych cenach opon MT zapewne będą częściej wybierane. 

Zwłaszcza do jazdy w koło komina. 

Kwestia wyważenia nie ma wówczas znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to OT ciąg dalszy. Tylko w tym temacie znalazłem informację o użytkowniku opon w rozmiarze 215/65R17 @nohol pisał blisko 2 lata temu, że takowe posiada i jest zadowolony. A ja zaczynam się zastanawiać nad zmianą, bo nieuchronnie zbliża się trzy lata użytkowania obecnych BFG KO2. Początkowo myślałem, że dam radę dobić do 4, a nawet 5 lat, ale jakoś nie umiem. Chyba zawsze 3 lata były okresem maksymalnym w jakim ujeżdżałem jakiekolwiek opony. No i teraz spodobała mi się opcja takiego rozmiaru i przejścia na Cooper Discoverer AT3 4S. Tak, wiem, że będzie zupełnie inaczej niż na obecnych. Zatem pytanie do jeżdżących na 215/65R17 (niekoniecznie AT) o wrażenia z użytkowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radix99 napisał:

No, to OT ciąg dalszy. Tylko w tym temacie znalazłem informację o użytkowniku opon w rozmiarze 215/65R17 @nohol pisał blisko 2 lata temu, że takowe posiada i jest zadowolony. A ja zaczynam się zastanawiać nad zmianą, bo nieuchronnie zbliża się trzy lata użytkowania obecnych BFG KO2. Początkowo myślałem, że dam radę dobić do 4, a nawet 5 lat, ale jakoś nie umiem. Chyba zawsze 3 lata były okresem maksymalnym w jakim ujeżdżałem jakiekolwiek opony. No i teraz spodobała mi się opcja takiego rozmiaru i przejścia na Cooper Discoverer AT3 4S. Tak, wiem, że będzie zupełnie inaczej niż na obecnych. Zatem pytanie do jeżdżących na 215/65R17 (niekoniecznie AT) o wrażenia z użytkowania.

 

Wpakowałem do swojego 215/60R17 i w moim odczuciu nie ma żadnej różnicy. Nie rozumiem w ogóle dlaczego w tak słabym i lekkim samochodzie są tak szerokie opony. W większych i mocniejszych autach widywałem węższe... 
Vredestein Quatrac 5 - normalne nowe opony, nie jakieś nalewki i inne wynalazki. 

Edytowane przez dine
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dine napisał:

Wpakowałem do swojego 215/60R17 i w moim odczuciu nie ma żadnej różnicy. Nie rozumiem w ogóle dlaczego w tak słabym i lekkim samochodzie są tak szerokie opony. W większych i mocniejszych autach widywałem węższe... 
Vredestein Quatrac 5 - normalne nowe opony, nie jakieś nalewki i inne wynalazki. 

Na fabryczne felgi @dine wpakowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Na fabryczne felgi @dine wpakowałeś?

Tak, na fabryczne felgi. Różnica szerokości to tylko 10mm, różnica średnicy to 12mm czyli grubość bieżnika. Wszystko mieści się w normie. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, a opory toczenia zawsze w jakimś stopniu niższe przez co i na spalaniu zyskuje (aczkolwiek nie zauważyłem:)) 

Edytowane przez dine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ponieważ pogoda sprzyja, założyłem g015. Na razie dwa , miło zaskakujące spostrzeżenia: 1. są cichsze od Blizzaków, 2. Zużywają tylko 0,4 l/100 więcej paliwa w wersji „wokół komina” ( blizzaki 6,4l/100, yoko 6,8l/100) obawiałem się większej różnicy. W weekend planuję przegonić po „S7” jakieś 400 km, to będę miał więcej danych. Niestety nie zważyłem kół, ale „na rękę” wydają się być lżejsze od OEM, co byłoby uzasadnione, bo troszkę je „zmniejszyłem” z 225/55/18 na 215/65/17, chociaż średnica urosła . 

C339FD64-E0FD-4375-9792-F0B0B566E783.jpeg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, CUV napisał(a):

Niestety nie zważyłem kół, ale „na rękę” wydają się być lżejsze od OEM, co byłoby uzasadnione, bo troszkę je „zmniejszyłem” z 225/55/18 na 215/65/17, chociaż średnica urosła . 

Tutaj masz wage wszystkich rozmiarow g015 https://tiresize.com/tires/Yokohama/Geolandar-AT-G015.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomislaw538158391 napisał(a):

Tutaj masz wage wszystkich rozmiarow g015 https://tiresize.com/tires/Yokohama/Geolandar-AT-G015.htm

Dzięki, Blizzaka tez znalazłem , wychodzi, ze waga opony AT 2 lbs większa , ale mam mniejszą felgę, to może dać dodatkową różnicę.  Pewnie na przegląd na nich pojadę to dodatkowo info z hamowania i wytrząsarki będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...