Skocz do zawartości

All terrain całoroczne opony 18" do XV?


Michał Franczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś znalazł, jak w temacie, All terrain całoroczne opony 18" do XV? Chodzi o to by pojezdzić w terenie a także ew traktować je jako całoroczne - nie koniecznie musza sprawdzić się w Alpach na nartach od razu.

Jedyne rozsądne jakie znalazłem są 17" https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/pirelli-scorpion-all-terrain-plus-225-65-r17-102-h-105075?fbclid=IwAR39pmtjRfbMWxg8ZBQHj0NJDxAeCxiSzXbnuy_T3AVSQu9-7SWkI4IVTlI

 

A inne 18" to albo zimowe albo letnie - wiecie czy wystepują całoroczne all terrain w rozmiarze 18"

https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Federal/Himalaya/P225-55-R18-98T---SUV--przeznaczona-do-kolcowania/R-239905?fbclid=IwAR0bFF3RwgGnrhbT77jHPNwVRnZrMzZwD_HsBOPGHNoAqLbMnNcDogAqH9Q

https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Cooper/Discoverer-ATT/225-55-R18-102H-XL/R-395100?fbclid=IwAR0qeQVguKbO0hUkcK5IEB2WSM7GwrROhAmqISGxOA1C8fPbHl4J72nQFoY

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wielosezonowe AT, sprawdzone popularne i bardzo dobre na asfalt.  Aczkolwiek jeżeli chcesz tym czasami w teren pojechać to chyba wolałbym kupić 17 i mieć przynajmniej trochę wyższą oponę (profil)

image.thumb.png.e142a485910bd92b26a3012aa4865a8c.png

Edytowane przez matmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał Franczyk napisał:

Czy ktoś znalazł, jak w temacie, All terrain całoroczne opony 18" do XV? Chodzi o to by pojezdzić w terenie a także ew traktować je jako całoroczne - nie koniecznie musza sprawdzić się w Alpach na nartach od razu.

Jedyne rozsądne jakie znalazłem są 17" https://www.sklepopon.com/opona-caloroczna/pirelli-scorpion-all-terrain-plus-225-65-r17-102-h-105075?fbclid=IwAR39pmtjRfbMWxg8ZBQHj0NJDxAeCxiSzXbnuy_T3AVSQu9-7SWkI4IVTlI

 

A inne 18" to albo zimowe albo letnie - wiecie czy wystepują całoroczne all terrain w rozmiarze 18"

https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Federal/Himalaya/P225-55-R18-98T---SUV--przeznaczona-do-kolcowania/R-239905?fbclid=IwAR0bFF3RwgGnrhbT77jHPNwVRnZrMzZwD_HsBOPGHNoAqLbMnNcDogAqH9Q

https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Cooper/Discoverer-ATT/225-55-R18-102H-XL/R-395100?fbclid=IwAR0qeQVguKbO0hUkcK5IEB2WSM7GwrROhAmqISGxOA1C8fPbHl4J72nQFoY

 

 

A szukałeś już na forum? W tym wątku masz wszystko m.in. o oponach AT, również 18".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, matmat napisał:

Tutaj masz wielosezonowe AT, sprawdzone popularne i bardzo dobre na asfalt.  Aczkolwiek jeżeli chcesz tym czasami w teren pojechać to chyba wolałbym kupić 17 i mieć przynajmniej trochę wyższą oponę (profil)

image.thumb.png.e142a485910bd92b26a3012aa4865a8c.png

Yoko?

Mam uczulenie na yokohamy w nowych subaru. Na deszczu są jal narty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, owad napisał:

Yoko?

Mam uczulenie na yokohamy w nowych subaru. Na deszczu są jal narty

Yokohama produkuje bardzo dobre opony terenowe MT i AT. AT G015 są nowoczesne i na prawdę świetne, jednocześnie bardzo dobrze radzą sobie na asfalcie w codziennym użyciu i zimą na śniegu. Mają bardzo dobre opinie.

7 godzin temu, GREGG napisał:

Geolandary G015 "bardzo dobre na asfalt". Hmm :biglol:  

Pamiętajmy o czym jest wątek. Kolega @Michał Franczykszuka całorocznych opon AT do swojego XV. G015 są według mnie świetnym wyborem, wręcz idealnym do możliwości XV/Forestera.

Nie szukamy najlepszych opon na asfalt. Czy super zimówek. 

Wracając do opon AT do XV to nic bardziej agresywnego nie potrzeba, żadnych ponadwymiarowych kół, czy agrasywniejszego wzoru. G015 świetnie pasuje do możliwości XV na asfalcie i poza asfaltem. Dodatkowo będzie się nadawać na zimę i to zgodnie z przepisami. 

Poza tym mimo wszystko subiektywne preferencje są istotne. Jeśli zima w tym roku wogóle będzie i Michał stwierdzi że potrzebuję lepsze opony zimowe to sobie je dokupi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkukrotnie pisałem już o tym - ostatnie 20kkm przejechałem moim XV 1.6 MY'19 na Cooper Discoverer AT3 T3 (wielosezony ze śnieżynką) , tak asfalt, jak i bezdroża, w różnych warunkach pogodowych (deszcz, śnieg, liście, błoto, piach,etc.)

Rozmiar pasujący do XV, bez żadnych ocierań, hałasów, etc. to 215/65r17.  Przetestowany :)

Do spokojnego jeżdżenia - a zakładam, że skoro chcesz jeździć na AT-ach, to nie z prędkościami autostradowymi - opona jak najbardziej ok. Jeżeli preferujesz bardziej agresywny styl jazdy, zastganowiłbym się nad inną opcją. Jednak AT-ki mają inne przeznaczenie :) 

Po 20kkkm mogę z czystym sumieniem zarekomendować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam bardzo - jak widać temat dalej żywy. @Radix99 przejrzałem temat "Offroad w Subaru XV" i chyba esencja jego będzie to podsumowanie i komentarz jednego z użytkowników:

 

""Co do rozmiaru opony to zgadza się- 215/70/16 daje prawie taką samą średnicę co fabryczna w XV 2.0- 225/55/18 (< 3 mm różnicy). Ale 17 wyglądają jednak lepiej no i w tym rozmiarze podnoszą samochód ok. 1 cm i o to chodzi." 

 

17 są lepszym rozwiązaniem bo podnoszą prześwit o 1 cm ale jeśli ktoś nie chce wymieniać felg i może mieć kompromis pomiędzy jazdą w terenie, spalaniem mniejszym i dobrą przyczepnością w zimie czy na mokrym zostają takie opony do wyboru (nie wszystkie AT):

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał Franczyk co do linków to dobrze się zastanów nad ofertą z Logistyki Opon, w złym znaczeniu raczej. Przejrzyj ich opinie - opóźnienia, opony wyprodukowane w innych latach więc stare. Osobiście zrezygnowałem z ich oferty. Wziąłem z Voida. Pl i Oponeo i mogę polecić. 

 

Co do opon jeśli mogę podpowiedzieć, bierz G015 na oryginalne felgi. 

Sam jako drugi komplet do Wranglera używam Cooper Discoverer AT3 4S i to te opony najbardziej by Ci pasowały (świetne przez cały rok, zimą jak zimówka) - jednak nie ma ich w Twoim rozmiarze. Geolandar G015 to też świetny AT, kolega bardzo doświadczony ogromnie mi polecał. 

Co do innych rozmiarów i większych kół, nie idź w to. Ten centymetr i tak nic praktycznie nie da, wzór opony nie jest nic lepszy jedynie wydasz więcej kasy. Gdybyś oryginalnie miał 17" to byłoby bardziej warto, jednak nie daj sobie wmówić że opona większa o 1 cm poprawi właściwości offrad. A spalanie pogorszy. No chyba że bardzo tego pragniesz i da Ci to radość, to co innego. 

Pozdrawiam 

Edytowane przez mechanik
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mechanik napisał:

Logistyki Opon

Potwierdzam. Omijać tą firmę szerokim łukiem.

Na jedną oponę, (bo mi rozcięło, a miały przejechane ok 1000km). Więc kupiłem tylko jedną nową. Czekałem na nią prawie 3 tygodnie. Przyszła w porę gdy samochód miał już wyjeżdżać. A skusiłem się ceną ok 20 pln mniejszą niż na innych portalach. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ewemarkam napisał:

Potwierdzam. Omijać tą firmę szerokim łukiem.

Na jedną oponę, (bo mi rozcięło, a miały przejechane ok 1000km). Więc kupiłem tylko jedną nową. Czekałem na nią prawie 3 tygodnie. Przyszła w porę gdy samochód miał już wyjeżdżać. A skusiłem się ceną ok 20 pln mniejszą niż na innych portalach. 

Dokładnie takie są setki opinii. Do tego ludzie się skarżą że opony stare, zeszłoroczne, a MT to potrafią być i trzyletnie. Cena tylko może kusić ale na innych portalach można wyrwać podobnie, do tego szybko i zgodnie z opisem. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mechanik bardzo dziękuje Ci za te opinie i też od początku uważam że wiele osób jest w takiej sytuacji a dodatkowe felgi komplikują sprawę. Pomyśle o G015 ! Dzięki

Edytowane przez Michał Franczyk
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy moich rozważań nt opon AT CAŁOROCZNE do 18"

To już pewne - felg nie chce zmieniać / dokupywać - dodatkowy argument to zakup dodatkowych czujników ciśnienia poza oponami i felgami co robi się sporą kwotą...

@owad@matmat G015:

"-" jak widzę kiepsko wypadają w kategorii spalanie i jako że to całoroczna opona spalanie rośnie ... zawsze.

"+" bo kategoria C to zachowanie na deszczu choć są opinie że nie zachowują się dobrze więc nie wiem czy to plus?...

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/yokohama-yokohama-geolandar-a-t-g015-225-55-r18-98-h-95793?gclid=Cj0KCQjwt4X8BRCPARIsABmcnOqnDty6UNYApD7F5oWKZIpet5xw0FXRjS26agIWpf-WrqwzlTndBKgaAu9FEALw_wcB

 

Rezygnując z AT i idąc tropem Pirelli znalazłem takie opony Pirelli Scorpion Verde All-Season 225/55 R18 98V i kategoria spalania jest ok, zakładając że w Alpy na zime trzeba mieć łańcuchy przy oponach całorocznych czy ktoś wie jak sprawdzają się w terenie? 

https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Pirelli/Scorpion-Verde-All-Season/225-55-R18-98V/R-288580

 

PODSUMOWUJĄC dalej w temacie AT CAŁOROCZNE do 18" - czy to wogóle możliwe i ma sens?, czy są jakieś 18" dobre opony całoroczne AT w rozmiarze 255/55??!

 

Jeżeli CAŁOROCZNE to zły pomysł to pozostaje mieć opony zimowe i letnie i wtedy nie trzeba kompromisów jak powyżej i można pozbyć się tych fabrycznie zakładanych opon i wyspecjalizować w tym co dla nas ważne. Dla mnie w obu przypadkach ważne jest niska klasa spalania i w sytuacji konieczności posiadania 2 kompletów opon również cena - dlatego dzięki @mechanik za sugestie dot. Cooper'ów - jestem otwarty na również tego typu inne marki i sugestie!

Lato: https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper-discoverer-att-225-55-r18-102-h-xl#317904660

Zima: https://www.oponeo.pl/dane-opony/cooper-weather-master-wsc-225-55-r18-98-t#314785077

 

Edytowane przez Michał Franczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2020 o 12:40, Michał Franczyk napisał:

Czy ktoś znalazł, jak w temacie, All terrain całoroczne opony 18" do XV? Chodzi o to by pojezdzić w terenie a także ew traktować je jako całoroczne

Z oferty rynkowej dostałeś już radę - Geolandar G015 - super uniwersalna opona.

@Michał Franczyk nie zastanawiaj się za dużo, nie ma co robić z tego tematu doktoratu.

Nie czytaj zbyt wielu bzdurnych opinii w necie. Jeśli chcesz oponę idealną, to musisz kupić cztery zestawy : zimowe, letnie AT i MT.

W dniu 11.10.2020 o 00:00, Michał Franczyk napisał:

Pirelli Scorpion Verde All-Season 225/55 R18 98V i kategoria spalania jest ok, zakładając że w Alpy na zime trzeba mieć łańcuchy przy oponach całorocznych czy ktoś wie jak sprawdzają się w terenie? 


Wystarczy spojrzeć na tę oponę (Pirelli) - w ogoóle się w teren nie nadają :).

G015 to AT więc nadają się w łagodny teren/szuter i nie tyle radzą sobie, co są mniej (nieco) narażone na uszkodzenia (rozcięcia/przebicie) i tak jedynie należy rozumieć ich terenowość. Zwłaszcza, że G015 ma dwie wersje: agresywniejszą i łagodną, a ta podlinkowana przez Ciebie jest tą łagodną, przeznaczoną zgodnie z rozmiarem dla aut SUV.

 

Geolandar G015 jest świetnym kompromisem dzięki ogromnemu postępowi technologicznemu. Opona wręcz skrojona na miarę Subaru - lekka turystyka, całoroczna, dobra na asfalcie. Nie ma co więcej rozkminiać - to opona dość delikatna (przecież to tylko AT) więc lekka. Pewnie że odrobinę cięższa od letnich ale to pomijalne wartości.

Bez sensu po prostu dłużej się rozwodzić. Chcesz uniwersalne opony AT - G015 są dla Subaru stworzone.

Pozdrawiam.

Edytowane przez mechanik
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Szürkebarát napisał:

To ja jeszcze raz - nie ma na świecie opon HT które były by dość dobre do naszych Subaraków?

Masz na myśli HT czy AT lub MT?

 

Ja doszedłem do wniosku że jednak całoroczna się nie sprawdzi w Alpach / na deszczu / w terenie i będzie miała niski indeks spalania i kupiłem AT Cooper Discoverer ATT 225/55 R18 102 H XL.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

To ja jeszcze raz - nie ma na świecie opon HT które były by dość dobre do naszych Subaraków?

Tutaj napisałem 

W dniu 11.10.2020 o 00:24, mechanik napisał:

Geolandar G015 jest świetnym kompromisem dzięki ogromnemu postępowi technologicznemu. Opona wręcz skrojona na miarę Subaru

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michał Franczyk napisał:

Masz na myśli HT czy AT lub MT?

 

Ja doszedłem do wniosku że jednak całoroczna się nie sprawdzi w Alpach / na deszczu / w terenie i będzie miała niski indeks spalania i kupiłem AT Cooper Discoverer ATT 225/55 R18 102 H XL.
 

Mam na myśli HT czyli Highway/Terrain. 80% po zwykłych drogach, 20% po za nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

To ja jeszcze raz - nie ma na świecie opon HT które były by dość dobre do naszych Subaraków?

Zależy co od tej opony chcesz, co chcesz z nią robić. 

Idealna na śnieg będzie zimówka, idealna na asfalcie letnia, kompromisem będzie całoroczna, kompromisem w terenie AT, a dobra w blocie MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mechanik napisał:

Zależy co od tej opony chcesz, co chcesz z nią robić.

Chcę mieć święty spokój z oponami i nie poddam się lobby oponiarskiemu, które najchętniej wmówiło by nam również opony jesienne i wiosenne. Dlatego uważam, że (całoroczne) opony HT były by dla mnie idealne bo niestety po półtora roku jeżdżenia moim XV nie udało mi się wjechać w teren gdzie potrzebne były by opony AT albo MT.

16 minut temu, mechanik napisał:

Tutaj napisałem 

 

Co napisałeś właściwie, Geolandar'y G015 są AT czy HT? I co mam zrobić z letnimi Bluearth, w które został mój XV obuty jako nowy? Chciałem sprzedać, zero zainteresowania co może świadczyć, że... nie są godne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szürkebarát ja opony w które XV został obuty jak napisałeś ściągam i sprzedaje - Cooper Discoverer ATT 225/55 R18 102 H XL są AT ale mają mi służyć w terenie / letnie (współczynnik spalania niższy niż oryginalne dostarczone z Subaru) dodatkowo obecnie cena bardzo atrakcyjna jak to z produktami sezonowymi. Jako że w zimie jeżdżę w Beskidy i na narty w Alpy musze kupić dobre zimówki ale zapewne nie w tym sezonie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Chcę mieć święty spokój z oponami i nie poddam się lobby oponiarskiemu, które najchętniej wmówiło by nam również opony jesienne i wiosenne. Dlatego uważam, że (całoroczne) opony HT były by dla mnie idealne bo niestety po półtora roku jeżdżenia moim XV nie udało mi się wjechać w teren gdzie potrzebne były by opony AT albo MT.

Co napisałeś właściwie, Geolandar'y G015 są AT czy HT? I co mam zrobić z letnimi Bluearth, w które został mój XV obuty jako nowy? Chciałem sprzedać, zero zainteresowania co może świadczyć, że... nie są godne uwagi.

Za wysoko wyceniłeś. Ja sprzedałem swoje BluEarth w ciągu tygodnia. Zimą. Za 1400 złotych.

 

Edytowane przez radix99
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Geolandar'y G015 są AT czy HT?

Te podlinkowane tutaj to prawie HT, takie pomiędzy HT i AT. Dlatego uważam że idealne dla Subaru. Do tego bardzo dobre zimą (mają symbol śnieżynki) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...