fateofangel Opublikowano 26 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2020 (edytowane) Cześć, Mam pytania bo noszę się z zamiarem zakupu Legacy V sedan/kombi najchętniej biały w PB Jestem przyzwyczajony do automatu bo mam obecnie ale wg danych 2.0 CVT zbiera się 11s a MT 9s/100kmh. Czy na dłuższą metę AT nie irytuje? czy at tez ma 6 biegów? Czy macie problemy z korozją? Czy boxer żłopie olej czy w normie? Do jakiej prędkości jest w aucie względnie cicho? W maździe do 120kmh słyszę opony/wiatr a powyżej już silnik buczy Jakie są typowe bolączki tego modelu? Gdzie znajde informcje o wersjach wyposażenia? Jakie są główne różnice w wersjach USA? Na co nie zwróciliście uwagi przy zakupie a teraz boli? Jeżeli ktoś ma outback to również bardzo chętnie wysłucham wrażeń, bo gdyby nie to że ciut droższe raczej bym naplał się na OBK Podpinam Dziękuję Panowie Poniżej notuję sobie kilka mniej lub bardziej ciekawych "ściągawek" dot. eksploatacji Bezpieczniki Filtry 216x218x33? 212x197mm FILTRON K1210 Olej 4L 5w-30 API SM (ENERGY CONSERVING), ILSAC GF4 5w30 API SL, SM, SN lub ACEA A3, A5. Jak z LPG to patrz, żeby TBN był wysoki (ok. 10). FILTRON OP595, MANN W67/1 15208AA100 15208AA12A Chłodniczy 6.4L Hamulcowy dot-3 lub dot-4 Opony 2.2-2.7bar P205/60R16 91V, P215/50R17, 90V, P225/50R17 93V, 225/45R18 91W, P215/70R16 99S, P225/60R17 98T 6 1/2J - 7 1/2J T135/80R16 T145/80R17 T135/70R17 (60psi) Aku 75D23R (12V-52AH) 65AH 540A 175x200x230mm Alternator 12V-110A CVT fluid 12.5L Dyfer przód 1.4L tył 0.8L Pilot CR1620 Żarówki INNE SIFR6A11 (NGK) strona kierowcy : 650 mm strona pasażera : 450 mm tył : 345-50 mm OLEJ GL-5 85W len screencapture-bezpieczniki-net-subaru-outback-201-2012-bezpieczniki-schemat-2020-11-04-17_15_49.pdf Edytowane 27 Listopada 2022 przez fateofangel bezpieczniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Proszę o przeniesienie jeżeli to nieodpowiedni dział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 BM/BR EJ20/EJ25 Wersje wyposażeniowe S SE Active Premium Limited Comfort Sport Navi Sport Premium STI Edition Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 27 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Subaru Legacy US panel klimatyzacji z pokrętłami brak kierunków w lusterkach brak przeciwmgielnych przód Przedlift/Polift grill lampy przód? kiera czarny panel przeniesiony ręczny na środkowy panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2020 Wszystkie dane techniczne Subaru na USA są zebrane na tej stronie: http://www.cars101.com/subaru/legacy/legacy2010.html Jest nieco archaiczna jeżeli idzie o wygląd, ale za to bardzo bogata merytorycznie. Skrzynia CVT nie ma biegów, jest bezstopniowa, niemniej jeżeli auto ma łopatki przy kierownicy to potrafi symulować w pewnym stopniu skrzynię 6 biegową. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 1 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2020 Naprawde Subaru skończył się na 2010 roku (jak cała motoryzacja) i nie ma tu żadnych właścicieli Legacy / Outback żeby podzielić się własnymi odczuciami? Czy te auta mają jakieś swoje typowe przypadłości na które trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Subaru nie skończyło się i jest do dziś, później były jeszcze BRZ, STI, WRX. Legacy mam IV co prawda, ale mogę polecić, parę lat użytkuję i dobrze się tym jeździ, korozja wiadomo jak to w starszych autach, trzeba sprawdzić podłogę im mniejszy przebieg tym lepiej, silnik też warto zobaczyć w jakiej jest kondycji, wycieki, upg, panewki to są typowe przypadłości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 (edytowane) Może napisz jaką wersję silnikową rozważasz, bo to chyba decydujące jak chodzi o opinię. Ja mam Legacy GT kombi 2,5t MY 2010. Aktualny przebieg 200kkm. Auto jeździ cudownie, ma świetne osiągi (5,5s do 100 po delikatnym remapie), prowadzi się bajecznie (Bilstein seryjnie) i jest super funkcjonalne, wygodne i ogromne w środku. AT ma 5 biegów i działa szybko i płynnie, jedyne czym być może irytuje, to że działa za dobrze i jeździ się przez to trochę "nudno" jak na auto o takich osiągach, ale zawsze można sobie przełączyć na łopatki. Było niemal całkowicie bezawaryjne, za wyjątkiem silnika (UPG przy 145kkm, panewki przy 165 kkm). Koszt remontu silnika nie był mały (16,5k zł na kutych tłokach mahle). Przed naprawą boxer żłopał olej, po naprawie praktycznie wcale. Aha, i jeszcze przy przeglądzie przy 100kkm trzeba było wyjąć silnik, bo był jakiś drobny wyciek z uszczelniacza wału. Jedyna rzecz jaka się poza tym zepsuła, to elektryczna regulacja podpórki lędźwi w fotelu kierowcy. I ksenony wymagały regeneracji za kilkaset złotych. W zawieszeniu tylko amortyzatory regenerowałem jakiś czas temu w Zerkopolu (serwis Bilsteina), też za jakieś kilkaset złotych/para, poza tym nic się nie dzieje. Korozja póki co nie jest problemem, jedynie miska olejowa skrzyni biegów wymagała zabezpieczenia, bo się trochę rudej pokazało. Zakładam, że to od soli na ulicach. Co do wyciszenia, dźwięk silnika nie jest problemem, za to mocno słychać szum opon (autostrada 150-160 licznikowe). Ale to u mnie raczej wina kilkusezonowych już Michelinów Pilot SuperSport, które są bardzo głośne nawet jak są nowe, a jak się trochę zużyją to masakrycznie huczą (ale za to jak trzymają...). Zakładam, że na oponach bardziej nastawionych na komfort typu np.Primacy ten problem by nie istniał. Poza w/w problemami z silnikiem model moim zdaniem bardzo udany, bez innych bolączek. Wersje USA różnią się dość mocno i są produkowane w USA. Jak się przymierzałem do kilku egzemplarzy z USA (OBK), to robiły na mnie nieco gorsze wrażenie jakościowe niż europejskie, ale może to tylko wrażenie. W USA nie ma Legacy kombi. Jest tylko sedan albo Outback, który ma wbudowane masywne relingi dachowe i po tym najłatwiej poznać że jest z USA. Legacy GT w Europie było tylko z AT, a w USA tylko sedan z MT (co jest dość dziwne). Spalanie: - jazda spokojna i przepisowa po krajówkach 8l/100; - normalna jazda a częstym wyprzedzaniem 10-11/100; - Autostrada 160km/h - 13,5 / 100 - miasto duży ruch, krótkie odcinki 14-15/100. Jak masz jeszcze więcej pytań, to pytaj :-) Edytowane 2 Października 2020 przez Bosman 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plejadek Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Mogę trochę opisać jak się sprawuje outback 3.6 z 2012. salon-Polska. Autem jeździmy od 8 lat. 1. Skrzynia: klasyczny automat 5-biegowy - przy tej pojemności silnika i 260 KM, 5 biegów w zupełności wystarcza. Przy 140 km/h na autostradzie jest 2700 obrotów/m. auto zbiera się od najniższych obrotów - także szybka zmiana biegów nie jest koniecznością. Jeżeli mimo to jest taka potrzeba można przełączyć w tryb sport# sharp i wtedy skrzynia się trochę "wyostrza". Jest komfortowa, nie szarpie. Po przesiadce z dodga, w którym mam 8-biegowy ZF nie czuję dyskomfortu w outbacku. 2. Korozja - odpukać brak. 3. oil consumption - raz w górach zdarzyło mi się dolać 0.5 litra. zwykle między przeglądami (15 tys km) bez dolewek. 4. do około 120 km/h jest naprawdę cicho, przy 140 km/h jest przyzwoicie, powyżej zaczyna już być słyszalny szum powietrza i opon co jest już trochę uciążliwe. Bolączki - nic mi nie przychodzi do głowy. O różnicach miedzy wersjami USA/Europa już ci koledzy napisali. Z auta jesteśmy bardzo zadowoleni. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 Kilka subarek które oglądałem miały przelany olej, może panewy były nieszczelne, ale wydech raczej czysty i na słuch pracowały ładnie. W teorii rozważam wszystkie wersje silnika, ale zapewne pójdę na łatwiznę i wezmę najsłabsze wolnossące. Czy 2.0 trzeba wyjmować żeby wyregulować zawory? Z tego co usłyszałem 2.5 nie trzeba. Obecnie jeżdżę amerykańcem, przyzwyczaił mnie do automatu i tym razem chyba odpuszczę usa. Czy legacy z cvt ma bagnet oleju? Wy w GT chyba macie ale to chyba inna skrzynia? Ostatnie pytanie wiecie może dlaczego niektóre mają zbiorniczek płynu wspomagania inne nie? Nie zauważyłem tu korelacji silnik/rocznik/produkcja po prostu jakby część miała wspomaganie hydrauliczne a część elektryczne? Oraz kolejne ostatnie czy lusterka są podgrzewane, wraz z tylnią szybą? Bardzo dziękuję za te cenne opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2020 (edytowane) 15 minut temu, fateofangel napisał: dlaczego niektóre mają zbiorniczek płynu wspomagania inne nie? diesle bodajże wychodziły ze wspomaganiem elektrycznym, ale nie jestem pewien jak to się ma Legacy V konkretnie. Edytowane 2 Października 2020 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 W LGT wspomaganie jest hydrauliczne żeby był dobry feeling (i jest), w niektórych innych wersjach ponoć elektryczne. W LGT jest bagnet oleju w skrzyni (5AT). Lusterka w LGT są podgrzewane razem z tylną szybą, nie wiem jak w innych wersjach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jammiq Opublikowano 11 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2020 Z mojej strony - Legacy V Kombi 2.0 PB 6bieg manual 2010 Użytkowany dopiero kilka miesięcy więc jeszcze dużo ni epowiem ale: Silniki możesz trafić EJ albo FB (te drugi chyba od liftu w 2013 - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) - jak zerkniesz w specyfikacje/wykresy to charakterystyka jest troszkę inna. Ja mam EJ204 i nie narzekam. W moim odczuciu ładnie ciągnie już od 2.5tyś. Z tego co wiem akurat ten silnik trzeba wywalać do regulacji. Co do poziomu głośności - potwierdzam napisane wyżej - bardziej słychać opony/nawierzchnię niż silnik. Silnik do 3 tyś jest cichutki, potem w zakresie 3-4 ładnie mruczy, powyżej już słychać wysokie obroty ale jednak nadal cicho. Spalanie w mieście koło 12l, w trasie przy delikatnej jeździe da się poniżej 8 zejść - ale trzeba naprawdę nie szaleć z prędkością i tylkomuskać pedał gazu Z korozją na razie ok - nic nie udało się dostrzec. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 11 godzin temu, jammiq napisał: Z tego co wiem akurat ten silnik trzeba wywalać do regulacji. Nie trzeba, trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Ale z wyciągniętym jest zawsze łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 12 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 23 godziny temu, jammiq napisał: Z mojej strony - Legacy V Kombi 2.0 PB 6bieg manual 2010 Użytkowany dopiero kilka miesięcy więc jeszcze dużo ni epowiem ale: Silniki możesz trafić EJ albo FB (te drugi chyba od liftu w 2013 - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) - jak zerkniesz w specyfikacje/wykresy to charakterystyka jest troszkę inna. Ja mam EJ204 i nie narzekam. W moim odczuciu ładnie ciągnie już od 2.5tyś. Z tego co wiem akurat ten silnik trzeba wywalać do regulacji. Co do poziomu głośności - potwierdzam napisane wyżej - bardziej słychać opony/nawierzchnię niż silnik. Silnik do 3 tyś jest cichutki, potem w zakresie 3-4 ładnie mruczy, powyżej już słychać wysokie obroty ale jednak nadal cicho. Spalanie w mieście koło 12l, w trasie przy delikatnej jeździe da się poniżej 8 zejść - ale trzeba naprawdę nie szaleć z prędkością i tylkomuskać pedał gazu Z korozją na razie ok - nic nie udało się dostrzec. A odpowiesz mi może czy lusterka są podgrzewane, wraz z tylnią szybą? Prawdopodbnie wybiorę OBK z 2.5L CVT, teraz pewnie będzie przestój więc chyba nie ma co obserwować wiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jammiq Opublikowano 12 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2020 4 godziny temu, fateofangel napisał: A odpowiesz mi może czy lusterka są podgrzewane, wraz z tylnią szybą? Są podgrzewane. Ale czy to był standard czy opcja to tego ci nie powiem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 Zdecydowałem się na Outback w wersji EU przedliftowy. Silnik 2.5 (SOHC) w CVT nie wciska ale jeszcze daje rade i względnie mało pali Poziom wyciszenia mi zdecydowanie odpowiada, jedynie przy rozpędzaniu silnik fajnie mruczy przy stałej prędkości siedzi cicho Auto praktycznie 12 lat a niemal bez korozji więc coraz bardziej lubię japończyki Nie wiem jeszcze jak z oliwą bo będę czekał na rejestrację 3 tygodnie Auto raczej twardo zawieszone, mimo iż wyższe znacznie lepiej trzyma się w zakrętach niż Mazda, można wciskać gaz w łuku a nie dopiero na wychodzeniu Nie mogę się doczekać na test napędu, liczę, że się nie zawiodę ale będę podchodził mimo wszystko raczej ostrożnie Z bolączek egzemplarza - to odczuwam na kierownicy sporo wibracji, na kanale też widziałem że wydech ostro się telepie, wypróbuję jakiś warsztat zobaczymy jak to ogarną, kierownicę też mam lekko przechyloną mam nadzieję, że to ustawią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jammiq Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 No to w takim razie oficjalnie witamy kolejnego mam nadzieję zadowolonego użytkownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 5 godzin temu, fateofangel napisał: można wciskać gaz w łuku a nie dopiero na wychodzeniu Tutaj podchodziłbym ostrożnie do tej kwestii. Ja rozumiem, że auto może się lepiej prowadzić od Mazdy, ale dobrym nawykiem jest deptać na wyjściu z zakrętu (za jego szczytem) by kiedyś na śliskim nie przekonać się jak cienka bywa granica między jest przyczepność a lądujemy poza drogą. Zadowolenia z eksploatacji i przyczepności pod kołami! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 25 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2020 (edytowane) Dziękuję Panowie Poniżej notuję sobie kilka mniej lub bardziej ciekawych "ściągawek" dot. eksploatacji Bezpieczniki Filtry 216x218x33? 212x197mm Olej 4L 5w-30 API SM (ENERGY CONSERVING), ILSAC GF4 5w30 API SL, SM, SN lub ACEA A3, A5. Jak z LPG to patrz, żeby TBN był wysoki (ok. 10). FILTRON OP595 15208AA100 15208AA12A Chłodniczy 6.4L Hamulcowy dot-3 lub dot-4 Opony 2.2-2.7bar P205/60R16 91V, P215/50R17, 90V, P225/50R17 93V, 225/45R18 91W, P215/70R16 99S, P225/60R17 98T 6 1/2J - 7 1/2J T135/80R16 T145/80R17 T135/70R17 (60psi) Aku 75D23R (12V-52AH) 65AH 540A 175x200x230mm Alternator 12V-110A CVT fluid 12.5L Dyfer przód 1.4L tył 0.8L Pilot CR1620 Żarówki INNE SIFR6A11 (NGK) strona kierowcy : 650 mm strona pasażera : 450 mm tył : 345-50 mm OLEJ GL-5 85W Edytowane 27 Listopada 2022 przez fateofangel olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się