Skocz do zawartości

Subaru Legacy / OBK 2010 (V) - pytanie do posiadaczy


fateofangel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam pytania bo noszę się z zamiarem zakupu Legacy V sedan/kombi najchętniej biały w PB

 

  1. Jestem przyzwyczajony do automatu bo mam obecnie ale wg danych 2.0 CVT zbiera się 11s a MT 9s/100kmh.  Czy na dłuższą metę AT nie irytuje? czy at tez ma 6 biegów?
  2. Czy macie problemy z korozją?
  3. Czy boxer żłopie olej czy w normie?
  4. Do jakiej prędkości jest w aucie względnie cicho? W maździe do 120kmh słyszę opony/wiatr a powyżej już silnik buczy

 

  1. Jakie są typowe bolączki tego modelu?
  2. Gdzie znajde informcje o wersjach wyposażenia?
  3. Jakie są główne różnice w wersjach USA?
  4. Na co nie zwróciliście uwagi przy zakupie a teraz boli? :upside-down-face_1f643-small:

Jeżeli ktoś ma outback to również bardzo chętnie wysłucham wrażeń, bo gdyby nie to że ciut droższe raczej bym naplał się na OBK

Podpinam

 Dziękuję Panowie:ok:

Poniżej notuję sobie kilka mniej lub bardziej ciekawych "ściągawek" dot. eksploatacji
Bezpieczniki

screencapture-bezpieczniki-net-subaru-outback-201-2012-bezpieczniki-schemat-2020-11-04-17_15_49.png


Filtry

216x218x33?

 

212x197mm
FILTRON K1210
 

 

Olej 4L 5w-30 API SM (ENERGY CONSERVING), ILSAC GF4
5w30 API SL, SM, SN lub ACEA A3, A5. Jak z LPG to patrz, żeby TBN był wysoki (ok. 10).

FILTRON OP595, MANN W67/1

15208AA100

15208AA12A

 

Chłodniczy 6.4L

Hamulcowy dot-3 lub dot-4

 

Opony 2.2-2.7bar

P205/60R16 91V, P215/50R17, 90V, P225/50R17 93V, 225/45R18 91W,  P215/70R16 99S, P225/60R17 98T
6 1/2J - 7 1/2J
T135/80R16 T145/80R17 T135/70R17 (60psi)


Aku 75D23R (12V-52AH) 65AH 540A 175x200x230mm

Alternator 12V-110A

 

CVT fluid 12.5L
Dyfer przód 1.4L tył 0.8L


Pilot CR1620

 

Żarówki

 

 


INNE

SIFR6A11 (NGK)
 

strona kierowcy : 650 mm

strona pasażera : 450 mm
tył : 345-50 mm

 

OLEJ

 

 

 GL-5 85W

 

len

 

screencapture-bezpieczniki-net-subaru-outback-201-2012-bezpieczniki-schemat-2020-11-04-17_15_49.png

screencapture-bezpieczniki-net-subaru-outback-201-2012-bezpieczniki-schemat-2020-11-04-17_15_49.pdf

Edytowane przez fateofangel
bezpieczniki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie dane techniczne Subaru na USA są zebrane na tej stronie:

http://www.cars101.com/subaru/legacy/legacy2010.html

Jest nieco archaiczna jeżeli idzie o wygląd, ale za to bardzo bogata merytorycznie.

 

Skrzynia CVT nie ma biegów, jest bezstopniowa, niemniej jeżeli auto ma łopatki przy kierownicy to potrafi symulować w pewnym stopniu skrzynię 6 biegową.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde Subaru skończył się na 2010 roku (jak cała motoryzacja) i nie ma tu żadnych właścicieli Legacy / Outback żeby podzielić się własnymi odczuciami?

Czy te auta mają jakieś swoje typowe przypadłości na które trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas zakupu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru nie skończyło się i jest do dziś, później były jeszcze BRZ, STI, WRX. Legacy mam IV co prawda, ale mogę polecić, parę lat użytkuję i dobrze się tym jeździ, korozja wiadomo jak to w starszych autach, trzeba sprawdzić podłogę im mniejszy przebieg tym lepiej, silnik też warto zobaczyć w jakiej jest kondycji, wycieki, upg, panewki to są typowe przypadłości.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może napisz jaką wersję silnikową rozważasz, bo to chyba decydujące jak chodzi o opinię.

Ja mam Legacy GT kombi 2,5t MY 2010.

Aktualny przebieg 200kkm.

 

Auto jeździ cudownie, ma świetne osiągi (5,5s do 100 po delikatnym remapie), prowadzi się bajecznie (Bilstein seryjnie) i jest super funkcjonalne, wygodne i ogromne w środku.

AT ma 5 biegów i działa szybko i płynnie, jedyne czym być może irytuje, to że działa za dobrze i jeździ się przez to trochę "nudno" jak na auto o takich osiągach, ale zawsze można sobie przełączyć na łopatki.

 

Było niemal całkowicie bezawaryjne, za wyjątkiem silnika (UPG przy 145kkm, panewki przy 165 kkm). Koszt remontu silnika nie był mały (16,5k zł na kutych tłokach mahle).

Przed naprawą boxer żłopał olej, po naprawie praktycznie wcale. Aha, i jeszcze przy przeglądzie przy 100kkm trzeba było wyjąć silnik, bo był jakiś drobny wyciek z uszczelniacza wału.

Jedyna rzecz jaka się poza tym zepsuła, to elektryczna regulacja podpórki lędźwi w fotelu kierowcy.

I ksenony wymagały regeneracji za kilkaset złotych.

W zawieszeniu tylko amortyzatory regenerowałem jakiś czas temu w Zerkopolu (serwis Bilsteina), też za jakieś kilkaset złotych/para, poza tym nic się nie dzieje.

Korozja póki co nie jest problemem, jedynie miska olejowa skrzyni biegów wymagała zabezpieczenia, bo się trochę rudej pokazało. Zakładam, że to od soli na ulicach.

 

Co do wyciszenia, dźwięk silnika nie jest problemem, za to mocno słychać szum opon (autostrada 150-160 licznikowe). Ale to u mnie raczej wina kilkusezonowych już Michelinów Pilot SuperSport, które są bardzo głośne nawet jak są nowe, a jak się trochę zużyją to masakrycznie huczą (ale za to jak trzymają...). Zakładam, że na oponach bardziej nastawionych na komfort typu np.Primacy ten problem by nie istniał.

 

Poza w/w problemami z silnikiem model moim zdaniem bardzo udany, bez innych bolączek.

Wersje USA różnią się dość mocno i są produkowane w USA.

Jak się przymierzałem do kilku egzemplarzy z USA (OBK), to robiły na mnie nieco gorsze wrażenie jakościowe niż europejskie, ale może to tylko wrażenie.

W USA nie ma Legacy kombi. Jest tylko sedan albo Outback, który ma wbudowane masywne relingi dachowe i po tym najłatwiej poznać że jest z USA.

Legacy GT w Europie było tylko z AT, a w USA tylko sedan z MT (co jest dość dziwne).

 

Spalanie:

- jazda spokojna i przepisowa po krajówkach 8l/100;

- normalna jazda a częstym wyprzedzaniem 10-11/100;

- Autostrada 160km/h - 13,5 / 100

- miasto duży ruch, krótkie odcinki 14-15/100.

 

Jak masz jeszcze więcej pytań, to pytaj :-)

Edytowane przez Bosman
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę trochę opisać jak się sprawuje outback 3.6 z 2012. salon-Polska. Autem jeździmy od 8 lat.

 

1. Skrzynia:

klasyczny automat 5-biegowy - przy tej pojemności silnika i 260 KM, 5 biegów w zupełności wystarcza. Przy 140 km/h na autostradzie jest 2700 obrotów/m.

auto zbiera się od najniższych obrotów - także szybka zmiana biegów nie jest koniecznością. Jeżeli mimo to jest taka potrzeba można przełączyć w tryb sport# sharp i wtedy skrzynia się trochę "wyostrza". Jest komfortowa, nie szarpie. Po przesiadce z dodga, w którym mam 8-biegowy ZF nie czuję dyskomfortu w outbacku. 

2. Korozja - odpukać brak.

3. oil consumption - raz w górach zdarzyło mi się dolać 0.5 litra. zwykle między przeglądami (15 tys km) bez dolewek.

4. do około 120 km/h jest naprawdę cicho, przy 140 km/h jest przyzwoicie, powyżej zaczyna już być słyszalny szum powietrza i opon co jest już trochę uciążliwe. 

 

Bolączki - nic mi nie przychodzi do głowy. 

O różnicach miedzy wersjami USA/Europa już ci koledzy napisali.

Z auta jesteśmy bardzo zadowoleni. 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka subarek które oglądałem miały przelany olej, może panewy były nieszczelne, ale wydech raczej czysty i na słuch pracowały ładnie. W teorii rozważam wszystkie wersje silnika, ale zapewne pójdę na łatwiznę i wezmę najsłabsze wolnossące.
Czy 2.0 trzeba wyjmować żeby wyregulować zawory? Z tego co usłyszałem 2.5 nie trzeba.


Obecnie jeżdżę  amerykańcem, przyzwyczaił mnie do automatu i tym razem chyba odpuszczę usa.

Czy legacy z cvt ma bagnet oleju? Wy w GT chyba macie ale to chyba inna skrzynia?

Ostatnie pytanie wiecie może dlaczego niektóre mają zbiorniczek płynu wspomagania inne nie? Nie zauważyłem tu korelacji silnik/rocznik/produkcja po prostu jakby część miała wspomaganie hydrauliczne a część elektryczne?
Oraz kolejne ostatnie czy lusterka są podgrzewane, wraz z tylnią szybą?

 

Bardzo dziękuję za te cenne opinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, fateofangel napisał:

dlaczego niektóre mają zbiorniczek płynu wspomagania inne nie?

 

diesle bodajże wychodziły ze wspomaganiem elektrycznym, ale nie jestem pewien jak to się ma Legacy V konkretnie.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W LGT wspomaganie jest hydrauliczne żeby był dobry feeling (i jest), w niektórych innych wersjach ponoć elektryczne.

W LGT jest bagnet oleju w skrzyni (5AT).

Lusterka w LGT są podgrzewane razem z tylną szybą, nie wiem jak w innych wersjach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony - Legacy V Kombi 2.0 PB 6bieg manual 2010

Użytkowany dopiero kilka miesięcy więc jeszcze dużo ni epowiem ale:

Silniki możesz trafić EJ albo FB (te drugi chyba od liftu w 2013 - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) - jak zerkniesz w specyfikacje/wykresy to charakterystyka jest troszkę inna.

Ja mam EJ204 i nie narzekam. W moim odczuciu ładnie ciągnie już od 2.5tyś.

Z tego co wiem akurat ten silnik trzeba wywalać do regulacji.

Co do poziomu głośności - potwierdzam napisane wyżej - bardziej słychać opony/nawierzchnię niż silnik. Silnik do 3 tyś jest cichutki, potem w zakresie 3-4 ładnie mruczy, powyżej już słychać wysokie obroty ale jednak nadal cicho.

Spalanie w mieście koło 12l, w trasie przy delikatnej jeździe da się poniżej 8 zejść - ale trzeba naprawdę nie szaleć z prędkością i tylkomuskać pedał gazu ;)

Z korozją na razie ok - nic nie udało się dostrzec.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jammiq napisał:

Z mojej strony - Legacy V Kombi 2.0 PB 6bieg manual 2010

Użytkowany dopiero kilka miesięcy więc jeszcze dużo ni epowiem ale:

Silniki możesz trafić EJ albo FB (te drugi chyba od liftu w 2013 - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) - jak zerkniesz w specyfikacje/wykresy to charakterystyka jest troszkę inna.

Ja mam EJ204 i nie narzekam. W moim odczuciu ładnie ciągnie już od 2.5tyś.

Z tego co wiem akurat ten silnik trzeba wywalać do regulacji.

Co do poziomu głośności - potwierdzam napisane wyżej - bardziej słychać opony/nawierzchnię niż silnik. Silnik do 3 tyś jest cichutki, potem w zakresie 3-4 ładnie mruczy, powyżej już słychać wysokie obroty ale jednak nadal cicho.

Spalanie w mieście koło 12l, w trasie przy delikatnej jeździe da się poniżej 8 zejść - ale trzeba naprawdę nie szaleć z prędkością i tylkomuskać pedał gazu ;)

Z korozją na razie ok - nic nie udało się dostrzec.

 
A odpowiesz mi może
czy lusterka są podgrzewane, wraz z tylnią szybą?

Prawdopodbnie wybiorę OBK z 2.5L CVT, teraz pewnie będzie przestój więc chyba nie ma co obserwować wiecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zdecydowałem się na Outback w wersji EU przedliftowy.

  • Silnik 2.5 (SOHC) w CVT nie wciska ale jeszcze daje rade i względnie mało pali
  • Poziom wyciszenia mi zdecydowanie odpowiada, jedynie przy rozpędzaniu silnik fajnie mruczy przy stałej prędkości siedzi cicho
  • Auto praktycznie 12 lat a niemal bez korozji więc coraz bardziej lubię japończyki:ok:
  • Nie wiem jeszcze jak z oliwą bo będę czekał na rejestrację 3 tygodnie
  • Auto raczej twardo zawieszone, mimo iż wyższe znacznie lepiej trzyma się w zakrętach niż Mazda, można wciskać gaz w łuku a nie dopiero na wychodzeniu
  • Nie mogę się doczekać na test napędu, liczę, że się nie zawiodę ale będę podchodził mimo wszystko raczej ostrożnie
  • Z bolączek egzemplarza - to odczuwam na kierownicy sporo wibracji, na kanale też widziałem że wydech ostro się telepie, wypróbuję jakiś warsztat zobaczymy jak to ogarną, kierownicę też mam lekko przechyloną mam nadzieję, że to ustawią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, fateofangel napisał:

można wciskać gaz w łuku a nie dopiero na wychodzeniu

Tutaj podchodziłbym ostrożnie do tej kwestii. Ja rozumiem, że auto może się lepiej prowadzić od Mazdy, ale dobrym nawykiem jest deptać na wyjściu z zakrętu (za jego szczytem) by kiedyś na śliskim nie przekonać się jak cienka bywa granica między jest przyczepność a lądujemy poza drogą.

Zadowolenia z eksploatacji i przyczepności pod kołami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie:ok:

Poniżej notuję sobie kilka mniej lub bardziej ciekawych "ściągawek" dot. eksploatacji
Bezpieczniki

screencapture-bezpieczniki-net-subaru-outback-201-2012-bezpieczniki-schemat-2020-11-04-17_15_49.png


Filtry

216x218x33?

 

212x197mm
 

 

Olej 4L 5w-30 API SM (ENERGY CONSERVING), ILSAC GF4
5w30 API SL, SM, SN lub ACEA A3, A5. Jak z LPG to patrz, żeby TBN był wysoki (ok. 10).

FILTRON OP595

15208AA100

15208AA12A

 

Chłodniczy 6.4L

Hamulcowy dot-3 lub dot-4

 

Opony 2.2-2.7bar

P205/60R16 91V, P215/50R17, 90V, P225/50R17 93V, 225/45R18 91W,  P215/70R16 99S, P225/60R17 98T
6 1/2J - 7 1/2J
T135/80R16 T145/80R17 T135/70R17 (60psi)


Aku 75D23R (12V-52AH) 65AH 540A 175x200x230mm

Alternator 12V-110A

 

CVT fluid 12.5L
Dyfer przód 1.4L tył 0.8L


Pilot CR1620

 

Żarówki

 

 


INNE

SIFR6A11 (NGK)
 

strona kierowcy : 650 mm

strona pasażera : 450 mm
tył : 345-50 mm

 

OLEJ

 

 

 GL-5 85W

screencapture-bezpieczniki-net-subaru-outback-201-2012-bezpieczniki-schemat-2020-11-04-17_15_49.png

Edytowane przez fateofangel
olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...