Jump to content

Brak reakcji pilota od zamka centralnego


Recommended Posts

Dzień dobry, 

jest taka sprawa.

Pacjent - Subaru Impreza GD sedan 2.0 160 km.  

O co chodzi - brak reakcji pilota w kluczyku na zamek centralny

Diagnoza - ?

W samochodzie, jeśli włączę ręcznie zamek centralny to działa(ten pstryczek od zamykania drzwi wewnątrz). Wychodzę z samochodu i próbuję zamknąć auto z pilota i brak reakcji. Próbowałem zaprogramować pilot, nie daje żadnego znaku życia. Wymieniłem baterię w pilocie, brak znaku życia. Zmieniłem kluczyk, też nie działa. Co może być przyczyną, albo jak ją znaleźć? 

Link to post
Share on other sites

Miałem parę razy taką sytuację, ale po jakimś czasie czyli po np: jeździe lub włożeniu kluczyka do stacyjki i odpaleniu auta zamek centralny zaczął reagować na przycisk w pilocie. Nie mam pojęcia czemu się tak dzieje.

Pozdrawiam

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nie masz jakiegoś dodatkowego alarmu? u mnie w GC mam przykładowo akcesoryjny alarm (ten taki typowy dla UK, z kodem) i poprzedni właściciel mówił, że były z nim cyrki. Sam też miałem ze dwa razy problem z pilotem przez niego. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przejrzałem dokumenty i tak patrzę, że w salonie jak został kupiony została zamontowany dodatkowy alarm przez firmę ETS sp. z o.o. zaś alarm jest firmy X-SAFE(model czy coś takiego). Panowie, może się orientujecie, czy da się wymontować ten system i wrócić do ustawień fabrycznych? 

Edited by Dawid Osial
Link to post
Share on other sites
W dniu 4.10.2020 o 12:36, Dawid Osial napisał:

Przejrzałem dokumenty i tak patrzę, że w salonie jak został kupiony została zamontowany dodatkowy alarm przez firmę ETS sp. z o.o. zaś alarm jest firmy X-SAFE(model czy coś takiego). Panowie, może się orientujecie, czy da się wymontować ten system i wrócić do ustawień fabrycznych? 

X-SAFE był w PL montowany w ASO Subaru. U mnie był problem z działaniem TurboTimer'a z alarmem. Okazało się, że padła centralka więc została z niej wypięta wtyczka co wyeliminowało alarm, a system działa w sposób tradycyjny. Ta centralka zazwyczaj jest pod kierownicą - jeden plastik do zdjęcia. 

Taki brak reakcji pilota występował też jak uchylone były jakieś drzwi. Nie wiem czy to może mieć związek, ale może któraś z krańcówek w drzwiach nie działa ? Ale wtedy chyba nie byłoby opcji zamknąć pstryczkiem wewnątrz i nie gasło by światło w podsufitce. 

Link to post
Share on other sites

Przypomniała mi się pewna sytuacja, i winowajcą był kabel zamka na przejściu karoseria - klapa bagażnika. Przez co centralka widziała cały czas otwartą klapę

Edited by Krystian Lasota
Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za sugestie. Próbowałem znaleść przewody od X-SAFE i chyba ich część znalazłem. Znalazłem jakiś guzik/włącznik podklejony do skrzynki z bezpiecznikami pod kolumną kierownicy. Próbowałem iść po kablach i dalej znaleść miejsce gdzie one wchodzą. Okazało się, że wchodzą w jakąś wiązkę i nie miałem wtedy czasu na jej rozcinanie, ale chyba nie będzie wyjścia i będę musiał to zrobić.  Ja myślicie, gdzie mogą iść te kable / lub gdzie jest oryginalna centralka? 

Z uchylonymi drzwiami nie ma problemu, bo pierwsze co to patrzyłem czy gdzieś nie ma takiej sprawy, że się nie zamyka odwód ze względu na otwarte drzwi. 

Link to post
Share on other sites

Ten guziczek to awaryjne rozbrojenie alarmu za pomocą kodu - na wypadek rozładowania baterii w kluczyku. 

U mnie kabelek z guziczka chowa się za skrzynką z bezpiecznikami. Ale centralka (którą mam wypiętą) jest bezpośrednio pod kierownicą. Jest do niej wpięta bardzo szeroka wtyczka dwurzędowa. Jak dobrze pamiętam jest na niej napis X-SAFE. Akurat w sobotę demontowałem pozostałości alarmu - mogłem cyknąć fotkę. 

Ostrożnie z rozcinaniem wiązek i rozpinaniem czegokolwiek. O jeden krok za daleko i nie odpalisz auta. 

Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Tomasz_555 said:

Ten guziczek to awaryjne rozbrojenie alarmu za pomocą kodu - na wypadek rozładowania baterii w kluczyku. 

U mnie kabelek z guziczka chowa się za skrzynką z bezpiecznikami. Ale centralka (którą mam wypiętą) jest bezpośrednio pod kierownicą. Jest do niej wpięta bardzo szeroka wtyczka dwurzędowa. Jak dobrze pamiętam jest na niej napis X-SAFE. Akurat w sobotę demontowałem pozostałości alarmu - mogłem cyknąć fotkę. 

Ostrożnie z rozcinaniem wiązek i rozpinaniem czegokolwiek. O jeden krok za daleko i nie odpalisz auta. 

Jak masz możliwość, proszę podeślij zdjęcie jak ona wygląda. U mnie jest tak samo, kabelek od guzika leci za skrzynkę bezpieczników i tam wpada do wiązki. Akurat w weekend będę miał czas to rozgryzę ten alarm :D Odnośnie rozcinania wiązki, wiadomo rzecz, że trochę za daleko i będzie problem 

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.10.2020 o 16:56, Dawid Osial napisał:

Jak masz możliwość, proszę podeślij zdjęcie jak ona wygląda. U mnie jest tak samo, kabelek od guzika leci za skrzynkę bezpieczników i tam wpada do wiązki. Akurat w weekend będę miał czas to rozgryzę ten alarm :D Odnośnie rozcinania wiązki, wiadomo rzecz, że trochę za daleko i będzie problem

Masz farta bo akurat lada moment będę zmieniał stację multimedialną to przy okazji cyknę fotkę. :) 

Link to post
Share on other sites
On 10/10/2020 at 12:10 PM, Tomasz_555 said:

X-SAFE był w PL montowany w ASO Subaru. U mnie był problem z działaniem TurboTimer'a z alarmem. Okazało się, że padła centralka więc została z niej wypięta wtyczka co wyeliminowało alarm, a system działa w sposób tradycyjny. Ta centralka zazwyczaj jest pod kierownicą - jeden plastik do zdjęcia. 

Taki brak reakcji pilota występował też jak uchylone były jakieś drzwi. Nie wiem czy to może mieć związek, ale może któraś z krańcówek w drzwiach nie działa ? Ale wtedy chyba nie byłoby opcji zamknąć pstryczkiem wewnątrz i nie gasło by światło w podsufitce. 

 

On 10/3/2020 at 11:59 PM, 133699 said:

Nie masz jakiegoś dodatkowego alarmu? u mnie w GC mam przykładowo akcesoryjny alarm (ten taki typowy dla UK, z kodem) i poprzedni właściciel mówił, że były z nim cyrki. Sam też miałem ze dwa razy problem z pilotem przez niego. 

 

On 10/12/2020 at 1:48 AM, Krystian Lasota said:

Przypomniała mi się pewna sytuacja, i winowajcą był kabel zamka na przejściu karoseria - klapa bagażnika. Przez co centralka widziała cały czas otwartą klapę

 

16 hours ago, Tomasz_555 said:

Obiecane fotki:

xsafe01.jpg.9a43806e46b9b180aa38f3d79d6430c9.jpgxsafe02.jpg.d5bf6ac6ff86cd7bef651749ff5dfbe2.jpgxsafe03.jpg.fb6055ad1349779f8274142a6de7f6c3.jpg

Dzięki wielkie :) wczoraj jeszcze przed publikacją zdjęcia szukałem tej wtyczki i nic takiego nie znalazłem. Znalazłem taką małą skrzynkę od X-Safe podklejoną do czegoś pod kolumną kierownicy, ale takiej wtyczki co ty masz to nigdzie nie widze :/ W tej co znalazłem, są trzy wchodzące przewody i wypiąłem je, ale nadal cisza w centralnym od kluczyka Wrzucam zdjęcia poniżej od siebie. 

fullsizeoutput_857.jpeg

fullsizeoutput_868.jpeg

IMG_3913.JPG

Link to post
Share on other sites

Taką skrzyneczkę też mam (tzn. wyleciała już z auta). Do niech jak dobrze pamiętam wpadają przewody z czujników ultradźwiękowych (takie czujeczki powinny być na słupkach przednich przy podsufitce). Trzeci przewód niestety nie pamiętam dokąd zmierza, ale obstawiam, że za bezpieczniki. U Ciebie centralka musi być w innym miejscu. Albo wszystko jest za bezpiecznikami, albo jeszcze może być pod tym plastikiem, który jest wokół lewartka skrzyni biegów. W GD ten plastik można zdjąć jednym pociągnięciem w tylnej części. Pod złączkami od zapalniczki jest centralka airbag, a nad nią może być umieszczona centralka. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Tomasz_555 said:

Taką skrzyneczkę też mam (tzn. wyleciała już z auta). Do niech jak dobrze pamiętam wpadają przewody z czujników ultradźwiękowych (takie czujeczki powinny być na słupkach przednich przy podsufitce). Trzeci przewód niestety nie pamiętam dokąd zmierza, ale obstawiam, że za bezpieczniki. U Ciebie centralka musi być w innym miejscu. Albo wszystko jest za bezpiecznikami, albo jeszcze może być pod tym plastikiem, który jest wokół lewartka skrzyni biegów. W GD ten plastik można zdjąć jednym pociągnięciem w tylnej części. Pod złączkami od zapalniczki jest centralka airbag, a nad nią może być umieszczona centralka. 

Tak jak napisałeś idą 3 kable z tej skrzynki I są dwa kable od czujników ultradźwięków a trzeci leci w wiązkę. W takim razie pójdę za twoją radą i zobaczę obok lewarka :) 

Link to post
Share on other sites
On 10/25/2020 at 5:46 PM, Tomasz_555 said:

Taką skrzyneczkę też mam (tzn. wyleciała już z auta). Do niech jak dobrze pamiętam wpadają przewody z czujników ultradźwiękowych (takie czujeczki powinny być na słupkach przednich przy podsufitce). Trzeci przewód niestety nie pamiętam dokąd zmierza, ale obstawiam, że za bezpieczniki. U Ciebie centralka musi być w innym miejscu. Albo wszystko jest za bezpiecznikami, albo jeszcze może być pod tym plastikiem, który jest wokół lewartka skrzyni biegów. W GD ten plastik można zdjąć jednym pociągnięciem w tylnej części. Pod złączkami od zapalniczki jest centralka airbag, a nad nią może być umieszczona centralka. 

Zgodnie z twoją podpowiedzią, zajrzałem pod plastik, który jest wokół lewarka zmiany biegów i była tam rzeczona skrzynka. I teraz w sumie to nie wiem co robić, wypiąłem ją całą (centralkę) to samochód nie chciał odpalić(był zapłon). Spróbowałem zakodować kluczyk, nie poszło. Jak się domyślam, wypięciem tej centralki przerywam obwód. Włożyłem do tej skrzynki przewód chyba od zasilania(biały na dwa piny) i Subaru zagadało, ale jak pilot nie działał tak nadal nie działa. W czym może tkwić problem? Ewentualnie czy ktoś zna warsztat w Warszawie lub na wschód Warszawy(okolice Wyszkowa, Węgrowa, Łochowa) który by to zrobił? 

IMG_3930.JPG

fullsizeoutput_86f.jpeg

Link to post
Share on other sites

Tego co zaznaczyłeś na zdjęciu nie można wypinać. To musi zostać. To na pierwszym zdjęciu to właśnie centralka. 

Wygląda na to, że alarm nie jest przyczyną. Na ten moment skończyły mi się pomysły, ale jeszcze zerknę do serwisówki - może coś jest na ten temat. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Tomasz_555 napisał:

Tego co zaznaczyłeś na zdjęciu nie można wypinać

To od czego to jest skoro nie można wypinać? Nie jest to właśnie obwód blokady zapłonu? Może wystarczy to zewrzeć i samochód zapali :)

Jeśli pilot nie działa, to może nadeszły te dni kiedy trzeba centralkę wymienić na nową. Elementy elektroniczne starzeją się, czyli pojawiają się zimne luty. Czasem wystarczy go przelecieć topnikiem i podgrzać hot air.

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...