czeslawhornet Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Witam wszystkich forumowiczów, w moim legacy 2.0 z 97 roku pojawiają się symptomy opisywane już w wielu miejscach w sieci (między innymi w starych wątkach na forum SIP). Problem dotyczy czujnika spalania stukowego, który podobno może błędnie wykrywać spalanie stukowe (mówiąc sciślej - winny jest ECU, który błędnie interpretuje dane przekazywane z czujnika) po resecie ECU auto jeździ normalnie, ale tylko przez pewien czas (np 200km). po upływie tego "pewnego czasu", w przedziale 2000-2500 rpm zamula i podszarpuje. Spalanie rośnie. nieco pomogło przemieszczenie stukowca wyżej, ale problem jest. po każdorazowym resecie jest ok... ale przez chwilę. Potem problem powraca. testowałem już różne czujniki i nie pomaga. czujnik jest montowany prawidłowo (kąt wtyczki, moment dokręcenia itd) znalazłem info o wywaleniu stukowca i zastąpieniu go opornikiem 560 KOhm... ale to eliminuje ten element. jest też inne rozwiązanie: Garys FIX - opisywany tu: ... jednak schematy itd są już niedostępne. podobnie jest z licznymi źródłami w sieci - większość stron nie diała - pewnie z uwagi na upływ czasu. Może ktoś z Was podzieliłby się ze mną schematami i instrukcją wykonania i montażu tego fixa. no a może komuś jeszcze przychodzi na myśl jakieś rozwiązanie problemu. będę wdzięczny za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Witam wszystkich forumowiczów, w moim legacy 2.0 z 97 roku pojawiają się symptomy opisywane już w wielu miejscach w sieci (między innymi w starych wątkach na forum SIP). Problem dotyczy czujnika spalania stukowego, który podobno może błędnie wykrywać spalanie stukowe (mówiąc sciślej - winny jest ECU, który błędnie interpretuje dane przekazywane z czujnika) po resecie ECU auto jeździ normalnie, ale tylko przez pewien czas (np 200km). po upływie tego "pewnego czasu", w przedziale 2000-2500 rpm zamula i podszarpuje. Spalanie rośnie. nieco pomogło przemieszczenie stukowca wyżej, ale problem jest. po każdorazowym resecie jest ok... ale przez chwilę. Potem problem powraca. testowałem już różne czujniki i nie pomaga. czujnik jest montowany prawidłowo (kąt wtyczki, moment dokręcenia itd) znalazłem info o wywaleniu stukowca i zastąpieniu go opornikiem 560 KOhm... ale to eliminuje ten element. jest też inne rozwiązanie: Garys FIX - opisywany tu: ... jednak schematy itd są już niedostępne. podobnie jest z licznymi źródłami w sieci - większość stron nie diała - pewnie z uwagi na upływ czasu. Może ktoś z Was podzieliłby się ze mną schematami i instrukcją wykonania i montażu tego fixa. no a może komuś jeszcze przychodzi na myśl jakieś rozwiązanie problemu. będę wdzięczny za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam Masz LPG? To paliwo jest odporne na stuki. Też miałem problemy j/w w końcu podwisilem dziada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czeslawhornet Posted September 25, 2020 Author Share Posted September 25, 2020 Nie mam LPG. czy po podwieszeniu objawy minęły? rozumiem, że podwiesiłeś stukowca dopinając go do masy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
czeslawhornet Posted September 25, 2020 Author Share Posted September 25, 2020 jeszcze zapomniałem dodać.... w moim autku występuje PISTON SLAP - ok 2 min od odpalenia znika - może to wywołuje "fałszywe stuki" ??????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Nie mam LPG. czy po podwieszeniu objawy minęły? rozumiem, że podwiesiłeś stukowca dopinając go do masy? Tak zniknęły. Dostał masę. Ale mój pewnie jest uszkodzony, obudowę ta plastikową miał pęknięta. Masz złącze OBD, albo zlokalizuj wtyczkę ta chyba żółta 9pin. Bo można sobie w prostu sposób kabel diagnostyczny do starszych Subaru zrobić. Tam gdzie potrzeba jeszcze SSM-1. Wtedy zobaczysz kiedy Ci opóźnia zapłon. http://www.alcyone.org.uk/ssm/ Jak chcesz więcej wiedzieć to zapraszam na PW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Możesz też przełożyć czujnik na skrzynię biegów. Od góry jest otwór z takim samym gwintem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted September 26, 2020 Share Posted September 26, 2020 Z tego co czytam to już przekładał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czeslawhornet Posted September 26, 2020 Author Share Posted September 26, 2020 tak... czujnik przełożyłem - może jest nieco lepiej, ale dalej problem występuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcd84 Posted September 26, 2020 Share Posted September 26, 2020 O, faktycznie. Umkło mi. Kup taniego chińczyka za 5 dych. U mnie jeździ już czwarty rok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czeslawhornet Posted September 26, 2020 Author Share Posted September 26, 2020 tak właśnie zrobiłem, kupiłem zamiennik. Ponadto testowałem inne (używane). próbowałem też inne (z innego modelu) - w sumie wiedziałem, że nie będą ok, ale skoro miałem do dyspozycji to sprawdziłem. wszelkie powyższe eksperymenty nie dały rezultatu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Ostatnio "rozgryzałem" ten schemat, generalnie z opisu wynika że powinno to tak wyglądać. Jest to zwykły dzielnik napięcia. Okrągłe to czujnik. Zostaje on do bloku przykręcony a między jego wtyczkę i wtyczkę od instalacji wpina się takie cudo. Generalnie ma to obniżyć wartość napięcia która dociera do ECU. Może się komuś przyda a sam nie testowałem, u mnie czujnik dalej wisi. Jak znajdę chwile to sprawdze to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now