rutra80 Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 Auto przeładowuje mi prawdopodobnie z powodu bardziej przelotowego wydechu. Lepiej to regulować wielkością restryktora czy aktuatorem na wastegate? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 Żadnym, to się robi mapą w ECU Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted September 24, 2020 Author Share Posted September 24, 2020 Możesz rozwinąć? Jakie wady ma skorygowanie tego restryktorem lub wastegatem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 13 minut temu, rutra80 napisał: Możesz rozwinąć? Jakie wady ma skorygowanie tego restryktorem lub wastegatem? To, że obetniesz restyktorem czy wg doładowanie w peaku nie oznacza że w średnim zakresie mapa będzie przystosowana do podniesionego doładowania. W środku zakresu możesz mieć więcej doładowania niż mapa przewiduje, a za mało paliwa i stukowe rozwali silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted September 24, 2020 Author Share Posted September 24, 2020 A restryktor czy wastegate nie wpływa też na średni zakres? Ogólnie będzie chyba wolniej ładował nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skwaro Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 15 minut temu, rutra80 napisał: A restryktor czy wastegate nie wpływa też na średni zakres? Ogólnie będzie chyba wolniej ładował nie? Restryktor tak, ale w znikomym zakresie, poza tym jego zmiana bez zmiany mapy może powodować efekty uboczne, w postaci falowania doładowania, wg tylko obcina doładowanie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoosyn Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 21 godzin temu, rutra80 napisał: Auto przeładowuje mi prawdopodobnie z powodu bardziej przelotowego wydechu. Lepiej to regulować wielkością restryktora czy aktuatorem na wastegate? Zakładam że masz TD04. Możesz na test poluzować napięcie wstępne gruchy o dwa obroty. Zmienisz charakterystykę całego układu na łagodniejszą. Zrobisz to sam w 15 minut, tylko nie zgub segera Link to comment Share on other sites More sharing options...
rutra80 Posted September 25, 2020 Author Share Posted September 25, 2020 Dołożyłem opaski zaciskowe gdzie nie było i kupiłem restryktor OEM 0,8 mm i wszystko wróciło do normy. Ten co był otwór miał według siermiężnych pomiarów co najmniej 0,75 ale miał sporo większy obwód i nie był symetryczny... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now