Skocz do zawartości

Przeładowanie regulować restryktorem czy wastegatem?


rutra80

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, rutra80 napisał:

Możesz rozwinąć? Jakie wady ma skorygowanie tego restryktorem lub wastegatem?

To, że obetniesz restyktorem czy wg doładowanie w peaku nie oznacza że w średnim zakresie mapa będzie przystosowana do podniesionego doładowania. W środku zakresu możesz mieć więcej doładowania niż mapa przewiduje, a za mało paliwa i stukowe rozwali silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, rutra80 napisał:

A restryktor czy wastegate nie wpływa też na średni zakres? Ogólnie będzie chyba wolniej ładował nie?

Restryktor tak, ale w znikomym zakresie, poza tym jego zmiana bez zmiany mapy może powodować efekty uboczne, w postaci falowania doładowania, wg tylko obcina doładowanie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, rutra80 napisał:

Auto przeładowuje mi prawdopodobnie z powodu bardziej przelotowego wydechu. Lepiej to regulować wielkością restryktora czy aktuatorem na wastegate?

Zakładam że masz TD04. Możesz na test poluzować napięcie wstępne gruchy o dwa obroty. Zmienisz charakterystykę całego układu na łagodniejszą. Zrobisz to sam w 15 minut, tylko nie zgub segera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...