Jump to content

Impreza GH - kupno


Recommended Posts

Witam wszystkich! 

 

Przymierzam się do zakupu Imprezy GH. Będzie to moja pierwsza przygoda z subaru :) więc chciałbym podpytać o pewne sprawy. 

Interesuje mnie konkretnie 2.0 benzyna, 150km, automat. Tak, wiele słyszałem o aucie z tym silnikiem, że nie jedzie i w ogóle :D jestem kompletnie świeży w temacie więc chciałbym się zapytać o pewne tematy:

 

1. Na co zwracać uwagę przy zakupie samochodu? 

 

2. Orientacyjne koszty napraw i części 

 

3. Czy obawiać się skrzyni automatycznej? 

 

4. Jakiś warsztat / mechanik specjalizujący się w naprawach Subaru na terenie Krakowa? 

 

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję i proszę o wyrozumiałość jeżeli gdzieś popełniłem błąd lub zły dział :)

 

Pozdrawiam i miłego dnia! :D

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Obejrzeć najpierw kilka GH proponuje przed zakupem.

Poprosić kogoś z forum o sprawdzenie przy zakupie.

2.0 w legacy jest sporo mniej elastyczne od 2.5NA ale do Imprezy wystarczy jeśli chcemy się "normalnie przemieszczać" jeśli samochód ma być do szaleństw to odradzam jednostkę wolnossącą.

ceny napraw powinny być jak w każdym innym samochodzie z napędem 4wd.

Koszty utrzymania od ośki będą na pewno wyższe, cena części jest różna, tanie zamienniki bywają podłej jakości...

Przykład ceny części do legacy mk IV

Tarcze przód 310zł klocki 110zl.

tuleje przedniego zawieszenia 350zł

osłona przegubu wew 65zł

świece 70zl

uszczelki od pokrywy zaworowej 270zł

tuleje tylnego zawieszenia szt 10-40zł i tutaj jeśli chcemy kupić dobrej jakości tuleje wszystkie wydamy ok 800-1200zł.

najczęściej jednak naprawa ogranicza się do wymiany 3-4 tulei na stronę.

wydech środkowy końcowy 290zł tani zamiennik

Zestawy naprawcze zacisków 20-65zł szt

filtry ok 80zł

większość cen podanych tyczy się niestety zamienników a nie produktów z logiem subaru które są z natury solidne.

 

U mnie aby obniżyć koszty napraw części szły nieraz ze szrotu np chłodnica wody

 

Warsztaty jednak często mają wyższe stawki napraw bo to Subaru - majętny właściciel.

Link to post
Share on other sites

Ad. 1. Jak w każdym japończyku przede wszystkim korozja. Jak buda będzie zdrowa to mechanicznie wszystko jest do ogarnięcia. 

Ad. 2. Przejrzyj internet. Intercars, Ucando, itp. Tam będziesz miał orientacyjne ceny części. Jeśli jesteś z Krakowa to sprawdź jeszcze Auto Wandę, ja kupuję tam części do GT i nierzadko jest taniej niż w dużych sklepach internetowych. Subaru to nie prom kosmiczny i uczciwy mechanik nie będzie zdzierał za naprawy. 

Ad. 3. Nie mam doświadczeń z automatem w Subaru więc się nie wypowiem. 

Ad. 4. To oficjalne forum importera więc można polecać tylko ASO. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania to uderz na PW ;) 

Link to post
Share on other sites

Automat to pewnie będzie 4EAT - skrzynia raczej dobra. Mam taką przy 2.5 i nie ma co narzekać , nie za szybka ale nie sprawa problemów (przynajmniej jedno ... odpukać ... nie daje o sobie znać :-) ) 

W Krakowie masz importera i właściciela tego forum - szukaj ich tak w okolicy Makro :-) A inne warsztaty ... też pewnie są :-) 

Części eksploatacyjne są na rozsądnym poziomie, przy poważniejszych naprawach potrafi być drogo bo głównie oryginały a serwisy też sobie liczą sporo.


 

Link to post
Share on other sites

Kolego, jako że sam mam takiego Lanosa tylko bez AT to mogę powiedzieć ze na pewno autko godne polecenia i mega bezawaryjne o ile przeglądy są wykonywane na bieżąco.

 

Na pewno przy kupnie zwróć uwagę na słynne "mulenie" w przedziale 

2-2,5 tys. obr. Większość 2.0 się z tym problemem spotkała co skutecznie zabija przyjemność z jazdy ( patent już na to jest ale to koszt dodatkowy okolo 1,5 tys. zł. ).

 Moja ma juz prawie 200 tys. przejechane ( mam ją od 85 tys. ) i przez ten czas poza regularnymi serwisami i wymianą sprzęgła koło 150 tys. do wymiany extra było łożysko tylnego koła oraz łapa sprzęgła.

Jeżeli planujesz wstawienie gazu to warto poszukać silnika wzmocnionego ( sam taki posiadam i regularnie co 50 tys. sprawdzane są luzy na zaworach...jak do tej pory nie wymagały interwencji ). 

Link to post
Share on other sites

Witam ! Tak jak napisali koledzy najpierw sprawdzić czy jest rdza, koszty niskie przy serwisie w prywatnych zakładach, ja mam 5 lat GH tylko sinik 1,5 mułowaty jedyne koszty to gumki w zawieszeniu 70 zł , eksploatacja oleje i filtry, hamulce. Drugi to impreza GJ 2,0 w automacie. Skrzynia bezstopniowa rewelacja, silnik już nowego typu zupełnie inny obroty przejazdowe 1500 do 2200 a jak przyciśniesz to się dzieje. Jesteś z Krakowa jak będziesz w okolicy Katowic to możesz się przejechać i porównać. Napędy sprawdzone Szkoła Jazdy Subaru tor Kielce rewelacja. Tel kontaktowy 602 233 544

Link to post
Share on other sites

Obejrzeć dokładnie tył progów. U mnie cała buda była zdrowa, a w końcówki progów trzeba było wstawić nowe blachy. Niedużo, bo wyszły jakby trójkąty po 15 - 20 cm. Dodatkowo, najbardziej zardzewiała była rura od wlewu paliwa. Cała czerwona. Obserwacja po gruntownym zabezpieczaniu GH STI 08 w maju ubiegłego roku. Takim konkretnym z rozbiórką zawieszenia i wyjmowaniem baku paliwa.

Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za każdą odpowiedź! 

 

Tak z czystej ciekawości, opłaca się rozglądać również za 1.5? Widziałem oferty, ale wole zapytać Was o sens brania pod uwagę tego silnika. 

 

A co do skrzyni biegów, lepszy jest manual czy automat? Pod względem wygody to wolę automat, ale gdy raczej się zepsuje to obawiam się poważnych kosztów. Może ktoś miał jakieś doświadczenie z naprawą takiej skrzyni? 

 

 

Link to post
Share on other sites

Będzie wierny i bierny. Jeżeli 4x4, to rozpędzanie będzie trwało wieki. Dodatkowo, być może automat ??? Zachowuje się na drodze dobrze, ale o przyspieszaniu zapomnij.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...