Skocz do zawartości

Legacy IV 2.0 138KM sonda lambda - problem


Bartek998

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.10.2020 o 19:54, archi_voo napisał:

Mam pytanie: czy auto rozkręca Ci się do maksymalnych obrotów na każdym biegu, czy im wyższy bieg tym mozolniej? 

Wydaje się jechać ok na każdym biegu. Rozkręca się dość szybko i równo na każdym biegu. Oczywiście na 5 już jest wolniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że parametry sondy to nie tylko wtyczka! Nawet jak zmienisz może nie działać poprawnie (inna specyfikacja sondy). Najlepiej dobrać taką która pasuje plug & play
Jestem po wymianie sondy na blueprinta,
I uwazam ze zamulenie 2.5- 3 k rpm, ogolnie rozwijanie mocy się poprawiło .

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Dawid1 napisał:

Jestem po wymianie sondy na blueprinta,
I uwazam ze zamulenie 2.5- 3 k rpm, ogolnie rozwijanie mocy się poprawiło .

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
 

I Ok! Niech się sprawuje! :) Moje auto na prawdę teraz jedzie dobrze! Powodzenia i pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Masz na pierwszej stronie, to się generalnie tak rozwiązuje:

 

https://allegro.pl/oferta/emulator-drugiej-sondy-lambda-katowy-mosiezny-8571140469

 

dopiero jak nie pomoże to szukanie drogich rozwiązań i sond ;-)

 

Jaki masz model sondy i jaki prawdziwy producent (tylko nie pisz że Subaru... )

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda jest Bosch. Na obudowie ma wybity numer: A24 B71 088 41190. Jak podłączyłem Free ssma to przy mierzeniu wartości natężenia prądu na grzałkę jest 0 cały czas. Odpisałem wtyczkę. Przeczysciłem i prysnąłem "kontaktem" ale bez zmian. 47a72123e4d8bdf6f6754cc8bfe6191e.jpge4c580f92f57e1bc854c56f9b32f107f.jpg

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem blue print: https://allegro.pl/oferta/blue-print-sonda-lambda-subaru-legacy-2-0i-03-11215280331
Cena 3346.06 zł. Lekka masakra.

Pytanie czy ta poniżej podejdzie ? :

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-z-wtyczka-osm155-magneti-marelli-11782540890

Do wszystkich silników są tylko nie EJ202 ...

Ewentualnie jaki inny zamiennik?

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

 

ta MM pewnie będzie działać, ale...

 

Jeśli masz pierwszą sondę DOX 0307

https://www.denso-am.eu/pl/catalog/pv/17660/part/DOX-0307

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda-denso-dox-0307-22641aa230-9626095704

 

to auta wymienione przy niej mają zapewne taką samą drugą sondę jak ty.

 

Nie wiem czy trafiłem ale zobacz:

https://www.euspares.co.uk/parts-catalog/lambda-sensor-10148/subaru/legacy/legacy-iv-bl-bp/17660-2-0

 

OEM Lambda Sensor SUBARU 2.0 AWD (BL5) 138 HP Petrol 22690AA620 from WALKER PRODUCTS online at great prices
Lambda Sensor
WALKER PRODUCTS 250-24888
for Legacy IV Saloon (BL) 2.0 AWD (BL5) 138 HP
Article №: 250-24888
OEM Number: 22690AA620; 22690AA660;
czyli ten sam co w twoim linku  z Blue Print

 

 

są też używki może coś dobierzesz

 

https://allegro.pl/kategoria/uklad-wydechowy-sondy-lambda-18866?string=sonda lambda a24-b71 subaru

 

 

Kasa nieduża chyba można zaryzykować

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mam dobrych wieści dla posiadaczy 2.0 137KM . 
Niestety ale druga lambda jest w kraju niemal nieosiągalna.  Mówię o dobrym zamienniku. 

Oryginał natomiast kosztuje ponad 1600zł i też nie jest dostępny od ręki. Czas oczekiwania w ASO to ponad 4 tygodnie bez gwarancji że po miesiącu czekania będzie.  Dziwne to bo do innych wersji silnikowych lambd jest w opór. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2022 o 07:55, Marcin Musiał napisał:

Nie mam dobrych wieści dla posiadaczy 2.0 137KM . 
Niestety ale druga lambda jest w kraju niemal nieosiągalna.  Mówię o dobrym zamienniku. 

Oryginał natomiast kosztuje ponad 1600zł i też nie jest dostępny od ręki. Czas oczekiwania w ASO to ponad 4 tygodnie bez gwarancji że po miesiącu czekania będzie.  Dziwne to bo do innych wersji silnikowych lambd jest w opór. 

 

 

https://partsouq.com/en/search/all?q=22690AA660

Nawet doliczając przesyłkę i chory kurs dolara...

Robiłem tam zakupy. Wszystko OK.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2022 o 10:15, Marcin Musiał napisał:

Witam, mam problem z drugą sondą. Błąd P0037. Problem w tym gdzie taką sondę kupić? Szukałem w sieci ale są niedostępne. Przestali produkować?

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
 

Czy rozważałeś naprawę obwodu grzałki?

Wiem, że to druciarstwo, ale może warto zmierzyć opór elektryczny sprawnego obwodu grzałki i dobrać odpowiedni opornik/spiralę grzewczą. Zamontować w okolicach wtyczki, na pinach od grzałki. Dobrze odizolować cieplnie i zapomnieć o P0037. Przecież to jest wymyślone, by dogrzewać sondę przez pierwsze kilka minut po odpaleniu silnika. Potem gorące spaliny załatwiają sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozważałeś naprawę obwodu grzałki?
Wiem, że to druciarstwo, ale może warto zmierzyć opór elektryczny sprawnego obwodu grzałki i dobrać odpowiedni opornik/spiralę grzewczą. Zamontować w okolicach wtyczki, na pinach od grzałki. Dobrze odizolować cieplnie i zapomnieć o P0037. Przecież to jest wymyślone, by dogrzewać sondę przez pierwsze kilka minut po odpaleniu silnika. Potem gorące spaliny załatwiają sprawę.
Zrobiłem inaczej.

Zaryzykowałem i kupiłem to:
https://allegro.pl/oferta/sond...55-magneti-marelli-11782540890

Wtyczka jest inna ale przełożyć z piny do starej wtyczki to 15 min roboty. Kable z konektorkami pasują 1:1. Kolory kabli też są takie same.

O wymianę samej sondy poprosiłem mechanika bo sam nie byłem w stanie jej odkręcić. Tak się zaspawała. Dołożyłem jeszcze emulator. I na razie jest spokój. Check się nie pojawia. 54d2db448f113b519b8dcaa953ea4341.jpg8ffe61f8d80fa104aa4a941c54d71b56.jpg

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin Musiałile kilometrów już zrobiłeś na tej sondzie? Mnie też ta przypadłość spotkała i nie ukrywam, że rozwiązanie mi się podoba :) Myślałem z kolei o sondzie z Forestera SG 2,0 125 km ale skoro ta działa to nie będę kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marcin Musiałile kilometrów już zrobiłeś na tej sondzie? Mnie też ta przypadłość spotkała i nie ukrywam, że rozwiązanie mi się podoba  Myślałem z kolei o sondzie z Forestera SG 2,0 125 km ale skoro ta działa to nie będę kombinował.
Jeżdżę już od 2 tygodni wie około 1000 km. Jak na razie żadnych problemów.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok potwierdzam sposób kolegi @Marcin Musiał

Sonda OSM155 z Magnetti Marelli po wymianie wtyczki działa jak trzeba. Ja nie zmieniałem pinów we wtyczce tylko obciąłem wtyczki z obu sond i starą wtyczkę założyłem do nowej sondy (nie wolno lutować kabli od sond. Należy skorzystać ze specjalnych szybkozłączek termokurczliwych). I cyk - działa.

Także jeśli ktoś ma kłopot z drugą sondą w Legacy IV SOHC 2,0 to polecam takie rozwiązanie. Dzięki @Marcin Musiałza podzielenie się rozwiązaniem. 

Wątek przykleję do FAQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pablonas napisał:

Ok potwierdzam sposób kolegi @Marcin Musiał

Sonda OSM155 z Magnetti Marelli po wymianie wtyczki działa jak trzeba. Ja nie zmieniałem pinów we wtyczce tylko obciąłem wtyczki z obu sond i starą wtyczkę założyłem do nowej sondy (nie wolno lutować kabli od sond. Należy skorzystać ze specjalnych szybkozłączek termokurczliwych). I cyk - działa.

Także jeśli ktoś ma kłopot z drugą sondą w Legacy IV SOHC 2,0 to polecam takie rozwiązanie. Dzięki @Marcin Musiałza podzielenie się rozwiązaniem. 

Wątek przykleję do FAQ.

U mnie dalej wszystko gra. 

Koszt: stówka :) 
Robocizna: dwie chwile :) 

Uśmiech kierowcy gdy nie ma "checka" : bezcenny :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.08.2022 o 20:51, WOJO napisał:

Dlaczego?

Sonda przez kable sygnałowe bada ilość tlenu w celu porównania z odczytami z samego czujnika. Lutowanie może spowodować przekłamania. Tak kiedyś szkoleniowiec NGK twierdził i nie mnie z tym dyskutować.
Ale też dlatego jak kupujesz uniwersalną sondę sensownego producenta to zazwyczaj w zestawie są szybkozłączki właśnie po to żeby nie było potrzeby lutowania.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pablonas napisał:

Sonda przez kable sygnałowe bada ilość tlenu w celu porównania z odczytami z samego czujnika. Lutowanie może spowodować przekłamania. Tak kiedyś szkoleniowiec NGK twierdził i nie mnie z tym dyskutować.
Ale też dlatego jak kupujesz uniwersalną sondę sensownego producenta to zazwyczaj w zestawie są szybkozłączki właśnie po to żeby nie było potrzeby lutowania.

"Lutowanie może spowodować przekłamania."

To trzeba o tym powiedzieć wszystkim producentom elektroniki, bo nawet nie wiedzą, że ich lutowany sprzęt ma przekłamania... :D

Liczyłem na rzeczowe argumenty, ale powoływanie się na "szkoleniowca NGK" jest słabe, bardzo słabe.

Śmiem twierdzić, że szybkozłączki uławiają montaż, ale mogą wprowadzać większe błędy w przesyle informacji niż połączenia lutowane!

Z całym szacunkiem, ale przestańcie powielać bzdury! Rodzaj połączenia może być dowolny, byle prawidłowo wykonany. Jak nie masz możliwości podłączenia lutownicy, to łatwiej jest użyć szybkozłączek, ale jak komuś wygodniej, to niech lutuje do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lutowałem nigdy sondy, tak samo nie miałem okazji w żadnym samochodzie jej wymieniać.

 

A może dlatego nie lutuje się bo takie połączenie jest sztywniejsze i bardziej podatne na złamanie przewodu w okolicy połączenia lutowanego. Najbardziej w to wierzę, lepiej go zagnieść niż lutować. W mojej ocenie nawet szybciej. Są takie fajne złączki w postaci tulejki do zagniatania, nie lutowania.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Legacy96 napisał:

Czy ktos probowal w praktyce lutowac kable sony lambda? Bo ja kiedys probowalem, to sa przewody ze stali pokrytej niklem, tzw. iconel. Mozna je zgrzewac, ale normalna cyna tego sie nie trzyma.

No to mamy odpowiedź dlaczego się ich nie lutuje.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...