Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 Instalacji między sondą a ECU jeszcze nie sprawdzałem (zrobię to). Dziś po kolejnych testach mam kolejne obserwacje. - auto uruchomione na benzynie pracuje poprawnie - sondy falują i pojawiają się korekty wtrysków - na gazie auto jest słabsze, troszkę kuleje i pierwsza sonda pracuje tak jak na benzynie a druga praktycznie nie robi za wiele. Korekty od drugiej sondy pojawiają się tylko pojedyncze, raz na dłuższy czas. No i przypomniałem sobie jeszcze jeden szczegół - ustawianie zaworów miałem około rok temu i zaraz po tym pierwszy raz zaświecił Cruise. Po odczytaniu błędu - uboga mieszanka. Mechanik kazał jechać do gazownika twierdząc że po ustawieniu zaworów muszą ustawić instalację od nowa. Gazownik miał uwagi - powiedział że są dziwne te korekty wtrysku. I właściwie od tego czasu mam ten problem. Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 A tutaj wykresy : Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 2 godziny temu, lutek34 napisał: ECU było strojone pod 95, więc nie ma sensu zalewania niczego powyżej. Żadna tulejka nie jest wkręcona pod drugą sondę? Żyły pomiędzy ECU a sondą, przedzwonione? Tulejki nie ma żadnej. Benzynę leje 95 ale tą V-power Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 (edited) 2 godziny temu, lutek34 napisał: Edited September 27, 2020 by Bartek998 Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 (edited) 2 godziny temu, lutek34 napisał: Edited September 27, 2020 by Bartek998 Link to post Share on other sites
SubaruLPG 81 Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 to teraz trzeba śledzić korekty długo terminowe i krótko terminowe czy mieszczą się w normie zarówno na PB jak i na LPG zbyt duże korekty na obu paliwach mogą świadczyć np o złej regulacji luzów zaworowych. zły luz zaworowy przy regulacji może się pojawić przy wyrobionej osi na której osadzone są dźwignie. (niewiem czy w subaru takie rzeczy się zdarzają) Jeśli korekty na obu paliwach rozjeżdżają się w tą samą stronę to przyczyny usterki należy szukać w stanie silnika i elementów które biorą udział w mierzeniu tworzeniu mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli korekty są duże wykraczają za zakresy regulacji i mamy ubogą mieszankę to długa szybka jazda po autostradzie może skończyć się POWAŻNĄ awarią silnika. 1 Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 32 minuty temu, SubaruLPG napisał: to teraz trzeba śledzić korekty długo terminowe i krótko terminowe czy mieszczą się w normie zarówno na PB jak i na LPG zbyt duże korekty na obu paliwach mogą świadczyć np o złej regulacji luzów zaworowych. zły luz zaworowy przy regulacji może się pojawić przy wyrobionej osi na której osadzone są dźwignie. (niewiem czy w subaru takie rzeczy się zdarzają) Jeśli korekty na obu paliwach rozjeżdżają się w tą samą stronę to przyczyny usterki należy szukać w stanie silnika i elementów które biorą udział w mierzeniu tworzeniu mieszanki paliwowo-powietrznej. Jeśli korekty są duże wykraczają za zakresy regulacji i mamy ubogą mieszankę to długa szybka jazda po autostradzie może skończyć się POWAŻNĄ awarią silnika. A jakie powinny być te korekty? Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 Korekty jakie występują na benzynie. Chyba jednak zawory będą do ustawienia? Link to post Share on other sites
lutek34 228 Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 1 godzinę temu, Bartek998 napisał: Korekty jakie występują na benzynie. Chyba jednak zawory będą do ustawienia? a co Ty w tych korektach widzisz, że chcesz regulować zawory? Takie wykresy są nic nie warte, jak nie są skorelowane z obrotami, obciążeniem, MAFem. 1 Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 Są skorelowane. Mogę wrzucić dowolne dane na wykresy. Korekty na poziomie - 35 do + 70 to chyba nie jest norma? A jeśli masz wiedzę jak to dobrze odczytać to się podziel Już się sporo dowiedziałem i chętnie dowiem się więcej Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 Link to post Share on other sites
lutek34 228 Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 12:46 MAF zdechł? Obroty rosną a on wskazuje jakby na wolnych był? Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 Czy MAF to Map Sensor? Link to post Share on other sites
lutek34 228 Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 20 minut temu, Bartek998 napisał: Czy MAF to Map Sensor? a wskazanie którego czujnika jest na powyższym wykresie? MAF jest w dolocie przed przepustnicą i liczy ilość dostającego się powietrza do silnika a MAP jest za przepustnicą i mierzy ciśnienie jakie panuje w kolektorze ssącym. Link to post Share on other sites
rutra80 69 Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 Korekty długoterminowe na paliwie powinny być od -5% do +5%, na jałowym niżej a przy dużym przepływie wyżej. MAF to przepływomierz. Masz u siebie MAF czy MAP? Jeden i drugi powinien pokazywać większe wartości gdy gaz jest wciśnięty i gdy obroty wyższe. Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 27, 2020 Author Share Posted September 27, 2020 Z tego co wiem to mam MAP a w puszce przed przepustnicą też jest jakiś czujnik i wydaje mi się że to może być MAF. Odpiąłem akumulator i dałem mu się rozgrzać na samej benzynie do 90 stopni C. Teraz już to wszystko wygląda lepiej. Korekty nie są takie duże i auto chodzi normalnie. Jest też mocniejszy. Jutro przejadę się z kompem kilkadziesiąt km i zobaczę jak będzie na samej benzynie. Wielkie dzięki za całą pomoc i wiedzę bo serio nikt nie chce się tym zająć. Mamy samych wymieniczy niestety... Link to post Share on other sites
rutra80 69 Posted September 27, 2020 Share Posted September 27, 2020 Nie kręć go już więcej na 14000 rpm 2 Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 28, 2020 Author Share Posted September 28, 2020 11 godzin temu, rutra80 napisał: Nie kręć go już więcej na 14000 rpm Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted September 28, 2020 Author Share Posted September 28, 2020 Auto po zrobieniu 70 km w różnych warunkach na razie jedzie prawidłowo. Korekty są już mniejsze. Raczej ciągną na minus. 40 km z tego przejechałem na samej benzynie. Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted October 2, 2020 Author Share Posted October 2, 2020 Melduje o dalszej historii mojego Subaraka. Auto znów zaczęło jeździć jak wcześniej , niestety. Dlatego też wymieniłem sondę za katalizatorem. Blue Print działa do dziś i błędy nie wyskakują (odpukać, przejechałem kilkaset km). Trochę się namęczyłem z wymianą (trzeba było grzać palnikiem żeby odkręcić sondę). Jako że auto znowu świruje pojechałem dzisiaj na stację diagnostyczną w celu wykonania analizy spalin. I wyszło to co podejrzewałem... Na benzynie jest wszystko katalogowo (korekty wtrysków i zachowanie auta również). Natomiast na gazie robi się bałagan... Węglowodory lecą na 3500 a korekta długoterminowa na -15 do nawet -20. Dlatego w poniedziałek auto ląduje u gazownika. Zobaczymy czy wystarczy regulacja czy coś padło. Zauważyłem że auto jedzie dobrze na benzynie dopóki nie przejadę więcej km na gazie. Wtedy komp łapie te ześwirowane korekty i na benzynie też świruje (zanim nie przełączy na gaz). I mam pytanie odnośnie przepustnicy - u mnie komputer pokazuje w pozycji pedału gazu zero kilkanaście procent otwarcia. To chyba nie jest normalne? Chyba że komp jakoś źle odczytuje? Pamiętam że w poprzednim Subaru też tak było. Co o tym sądzicie? Link to post Share on other sites
rutra80 69 Posted October 2, 2020 Share Posted October 2, 2020 U mnie pokazuje kilka procent. Nie może być zero bo byś zadusił silnik Link to post Share on other sites
archi_voo 8 Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 W dniu 3.10.2020 o 00:10, Bartek998 napisał: Na benzynie jest wszystko katalogowo Mam pytanie: czy auto rozkręca Ci się do maksymalnych obrotów na każdym biegu, czy im wyższy bieg tym mozolniej? Link to post Share on other sites
Dawid1 4 Posted October 13, 2020 Share Posted October 13, 2020 Witam, Mam pytanie odnośnie sondy. Padła mi grzałka od sondy za katem, zamówiłem Denso DOX0357 i nie pasuje wtyczka , mam BOSH A24... nie widać więcej info bez wykręcania. Czy kombinować z wtyczkami i próbować z DENSO czy szukać innej? Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted October 16, 2020 Author Share Posted October 16, 2020 W dniu 13.10.2020 o 13:28, Dawid1 napisał: Witam, Mam pytanie odnośnie sondy. Padła mi grzałka od sondy za katem, zamówiłem Denso DOX0357 i nie pasuje wtyczka , mam BOSH A24... nie widać więcej info bez wykręcania. Czy kombinować z wtyczkami i próbować z DENSO czy szukać innej? pamiętaj że parametry sondy to nie tylko wtyczka! Nawet jak zmienisz może nie działać poprawnie (inna specyfikacja sondy). Najlepiej dobrać taką która pasuje plug & play Link to post Share on other sites
Bartek998 4 Posted October 16, 2020 Author Share Posted October 16, 2020 Po przejechaniu 1000 km melduję że auto działa. Sonda od Blue Print działa bez zarzutu. Został wyregulowany gaz ( mieszanka była bardzo bogata). Korekty wróciły do normy. Auto ma więcej mocy ale przede wszystkim elastyczności. Nie szarpie i się nie trzęsie. Pali też mniej gazu. Wydaje mi się że problem został rozwiązany. Jak coś służę pomocą 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now