Skocz do zawartości

Legacy IV 2.0 138KM sonda lambda - problem


Bartek998

Rekomendowane odpowiedzi

Instalacji między sondą a ECU jeszcze nie sprawdzałem (zrobię to). Dziś po kolejnych testach mam kolejne obserwacje. 

- auto uruchomione na benzynie pracuje poprawnie - sondy falują i pojawiają się korekty wtrysków 

- na gazie auto jest słabsze, troszkę kuleje i pierwsza sonda pracuje tak jak na benzynie a druga praktycznie nie robi za wiele. Korekty od drugiej sondy pojawiają się tylko pojedyncze, raz na dłuższy czas. 

 

No i przypomniałem sobie jeszcze jeden szczegół - ustawianie zaworów miałem około rok temu i zaraz po tym pierwszy raz zaświecił Cruise. Po odczytaniu błędu - uboga mieszanka. Mechanik kazał jechać do gazownika twierdząc że po ustawieniu zaworów muszą ustawić instalację od nowa. Gazownik miał uwagi - powiedział że są dziwne te korekty wtrysku. I właściwie od tego czasu mam ten problem. 

Screenshot_20200927-124240.jpg

Screenshot_20200927-124313.jpg

Screenshot_20200927-124701.jpg

Screenshot_20200927-124903.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lutek34 napisał:

ECU było strojone pod 95, więc nie ma sensu zalewania niczego powyżej.

Żadna tulejka nie jest wkręcona pod drugą sondę?

Żyły pomiędzy ECU a sondą, przedzwonione?

Tulejki nie ma żadnej. Benzynę leje 95 ale tą V-power :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz trzeba śledzić korekty długo terminowe i krótko terminowe czy mieszczą się w normie zarówno na PB jak i na LPG zbyt duże korekty na obu paliwach mogą świadczyć np o złej regulacji luzów zaworowych. zły luz zaworowy przy regulacji może się pojawić przy wyrobionej osi na której osadzone są dźwignie. (niewiem czy w subaru takie rzeczy się zdarzają)

 

Jeśli korekty na obu paliwach rozjeżdżają się w tą samą stronę to przyczyny usterki należy szukać w stanie silnika i elementów które biorą udział w mierzeniu tworzeniu mieszanki paliwowo-powietrznej.

 

Jeśli korekty są duże wykraczają za zakresy regulacji i mamy ubogą mieszankę to długa szybka jazda po autostradzie może skończyć się POWAŻNĄ awarią silnika.  

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, SubaruLPG napisał:

to teraz trzeba śledzić korekty długo terminowe i krótko terminowe czy mieszczą się w normie zarówno na PB jak i na LPG zbyt duże korekty na obu paliwach mogą świadczyć np o złej regulacji luzów zaworowych. zły luz zaworowy przy regulacji może się pojawić przy wyrobionej osi na której osadzone są dźwignie. (niewiem czy w subaru takie rzeczy się zdarzają)

 

Jeśli korekty na obu paliwach rozjeżdżają się w tą samą stronę to przyczyny usterki należy szukać w stanie silnika i elementów które biorą udział w mierzeniu tworzeniu mieszanki paliwowo-powietrznej.

 

Jeśli korekty są duże wykraczają za zakresy regulacji i mamy ubogą mieszankę to długa szybka jazda po autostradzie może skończyć się POWAŻNĄ awarią silnika.  

 

 

A jakie powinny być te korekty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bartek998 napisał:

Korekty jakie występują na benzynie. Chyba jednak zawory będą do ustawienia?

a co Ty w tych korektach widzisz, że chcesz regulować zawory? Takie wykresy są nic nie warte, jak nie są skorelowane z obrotami, obciążeniem, MAFem. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Bartek998 napisał:

Czy MAF to Map Sensor? 

a wskazanie którego czujnika jest na powyższym wykresie?

MAF jest w dolocie przed przepustnicą i liczy ilość dostającego się powietrza do silnika a MAP jest za przepustnicą i mierzy ciśnienie jakie panuje w kolektorze ssącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty długoterminowe na paliwie powinny być od -5% do +5%, na jałowym niżej a przy dużym przepływie wyżej.

MAF to przepływomierz. Masz u siebie MAF czy MAP? Jeden i drugi powinien pokazywać większe wartości gdy gaz jest wciśnięty i gdy obroty wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to mam MAP a w puszce przed przepustnicą też jest jakiś czujnik i wydaje mi się że to może być MAF. Odpiąłem akumulator i dałem mu się rozgrzać na samej benzynie do 90 stopni C. Teraz już to wszystko wygląda lepiej. Korekty nie są takie duże i auto chodzi normalnie. Jest też mocniejszy. Jutro przejadę się z kompem kilkadziesiąt km i zobaczę jak będzie na samej benzynie. Wielkie dzięki za całą pomoc i wiedzę bo serio nikt nie chce się tym zająć. Mamy samych wymieniczy niestety... 

Screenshot_20200927-213942.jpg

Screenshot_20200927-213816.jpg

Screenshot_20200927-213536.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Melduje o dalszej historii mojego Subaraka. ;) Auto znów zaczęło jeździć jak wcześniej , niestety.:mellow: Dlatego też wymieniłem sondę za katalizatorem. Blue Print działa do dziś i błędy nie wyskakują (odpukać, przejechałem kilkaset km). Trochę się namęczyłem z wymianą (trzeba było grzać palnikiem żeby odkręcić sondę). Jako że auto znowu świruje pojechałem dzisiaj na stację diagnostyczną w celu wykonania analizy spalin. I wyszło to co podejrzewałem... Na benzynie jest wszystko katalogowo (korekty wtrysków i zachowanie auta również). Natomiast na gazie robi się bałagan... Węglowodory lecą na 3500 a korekta długoterminowa na -15 do nawet -20. Dlatego w poniedziałek auto ląduje u gazownika. Zobaczymy czy wystarczy regulacja czy coś padło. Zauważyłem że auto jedzie dobrze na benzynie dopóki nie przejadę więcej km na gazie. Wtedy komp łapie te ześwirowane korekty i na benzynie też świruje (zanim nie przełączy na gaz). I mam pytanie odnośnie przepustnicy - u mnie komputer pokazuje w pozycji pedału gazu zero kilkanaście procent otwarcia. To chyba nie jest normalne? Chyba że komp jakoś źle odczytuje? Pamiętam że w poprzednim Subaru też tak było. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.10.2020 o 13:28, Dawid1 napisał:

Witam,

Mam pytanie odnośnie sondy. Padła mi grzałka od sondy za katem, zamówiłem Denso DOX0357 i nie pasuje wtyczka , mam BOSH A24... nie widać więcej info bez wykręcania. Czy kombinować z wtyczkami i próbować z DENSO czy szukać innej?

pamiętaj że parametry sondy to nie tylko wtyczka! Nawet jak zmienisz może nie działać poprawnie (inna specyfikacja sondy). Najlepiej dobrać taką która pasuje plug & play

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 1000 km melduję że auto działa.  Sonda od Blue Print działa bez zarzutu. Został wyregulowany gaz ( mieszanka była bardzo bogata). Korekty wróciły do normy. Auto ma więcej mocy ale przede wszystkim elastyczności. Nie szarpie i się nie trzęsie. Pali też mniej gazu. Wydaje mi się że problem został rozwiązany. Jak coś służę pomocą :yahoo:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...