Jump to content

ŁUP!!! Dziwny dźwięk przy zmianie biegów.


Recommended Posts

Cześć wszystkim. Podczas parkowania i przełączania biegu z D na R w automacie słyszę głośne stuknięcie tak jak by ktoś młotkiem walnął w mechanizm. Nie zawsze i nie za każdym razem tak się dzieje ale dość często taki niepokojący odgłos się wydobywa. Czasem nawet pasażerowie odwracają się do tyłu bo myślą, że w coś walnąłem:). Dodam tylko, że poza tym nie ma żadnych problemów. Piszę tylko bo wydaje się to dość agresywna hmm anomalia i trochę się niepokoję czy powoli nie zmierza to ku jakiejś zagładzie. Tak jakby mechanizm się zazębiał ale w dość hardkorowy sposób. Wiecie może co to może być i czy to coś złego? Forek SG XTurbo. Pozdrawiam!

Edited by rekosiek
Link to post
Share on other sites

Za duza moc w potworze drzemie i cos sie urwalo LOL i tak jak kolega wyzej napisal sprawdzi poduszki dyfra i skrzyni biegow.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Masz pierwszą generację czy drugą? Napisałeś, że SG Sturbo. Z tymże SG to druga generacja (uturbione nazywały się XT), a Sturbo to uturbiona pierwsza generacja (SF). Chyba że było jakieś zamieszanie z oznaczeniami na innych rynkach...

Link to post
Share on other sites

Zakładam że zmieniasz biegi z D na R na zatrzymanym aucie :P

Zmieniasz jednym ruchem z D na R ?

Jeżeli tak to spróbuj w ten sposób : zatrzymaj auto do zera, hamulec w podłogę, zmień z D na N , poczekaj 2-3 sekundy i dopiero zmień na R.

 

Link to post
Share on other sites

w przypadku skrzyni AT poduszki silnika idzie sprawdzić w ten sposób.

Wbijamy D a potem R jeśli silnik ma spore wychylenie to jest to sygnał niepokojący... czasem jednak w niektórych samochodach na sprawnych poduchach silnik ma ogromne wychylenie.

Jeśli silnik po wbiciu biegu przeskakuje a nie wykonuje płynnego ruchu to poduszki są zerwane. najczęściej uszkodzeniu ulegają poduszki reakcyjne czyli tył i przód.

poduszka jeśli się "trochę oberwała" to ciężko jest to zbadać bez demontażu poduszki i oględzinach na stole...(chyba że mamy punkt referencyjny drugi taki sam samochód ze sprawnymi poduchami)

Piszę o tym dlatego że już nieraz łyżką do opon czy innymi narzędziami wydałem złą diagnozę.

mocowania dyfra tylnego sprawdzić oraz podporę wału napędowego luz na wale napędowym

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...