Kriss6 Posted September 16, 2020 Share Posted September 16, 2020 Panie i Panowie, dla znajomego oglądałem wrx z 2004r i niby kupy sie trzyma ale strasznie ciężko wciska się sprzęgło. Dodatkowo przy wolnym wciskaniu słychać dzwięk jakby jakaś sprężyna rypiała. Właściciel tłumaczył że założył jakiś wzmacniany zestaw sprzęgłowy, dedykowany do sportu i dlatego tak ciężko chodzi. Niestety nie ma żadnego rachunku. Nie miałem odczynienia ze sportowymi sprzęgłami, stąd moje pytanie czy faktycznie tak ma być. I jeszcze jedno, przy ostrym skręcie w lewo strasznie huczy łożysko, aż czuć drgania kiery. Wiadomo że prawe łożysko do wymiany ale gość powiedział że nie wie co sie stało bo miesiąc temu zmieniał to łożysko na NTN. Jakieś pomysły ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc120 Posted September 16, 2020 Share Posted September 16, 2020 (edited) Nt. sprzęgła się nie wypowiem, a co do łożyska, mogło zostać uszkodzone przy niefachowym montażu albo gość kłamie, że wymieniał. Może być to też wina np. opony, może to ona hałasuje Edited September 16, 2020 by marc120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GdaKon Posted September 16, 2020 Share Posted September 16, 2020 7 godzin temu, Kriss6 napisał: Panie i Panowie, dla znajomego oglądałem wrx z 2004r i niby kupy sie trzyma ale strasznie ciężko wciska się sprzęgło. Dodatkowo przy wolnym wciskaniu słychać dzwięk jakby jakaś sprężyna rypiała. Właściciel tłumaczył że założył jakiś wzmacniany zestaw sprzęgłowy, dedykowany do sportu i dlatego tak ciężko chodzi. Niestety nie ma żadnego rachunku. Nie miałem odczynienia ze sportowymi sprzęgłami, stąd moje pytanie czy faktycznie tak ma być. I jeszcze jedno, przy ostrym skręcie w lewo strasznie huczy łożysko, aż czuć drgania kiery. Wiadomo że prawe łożysko do wymiany ale gość powiedział że nie wie co sie stało bo miesiąc temu zmieniał to łożysko na NTN. Jakieś pomysły ? Miałem oba przypadki Nowe łożysko NTN huczało po 2-3 miesiącach od założenia, a półmechanik twierdził, że to wina zwrotnicy. Zmieniłem jednocześnie mechanika i łożysko, zwrotnica została. Od prawie rokuwszystko działa bez zarzutu. Sprzęgło OEM wymienione na nowy komplet Xtreme Stage1. Jest wyczuwalnie twardsze i czasami potrafi skrzypnąć przy wciśnięciu sprzęgła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek_z Posted September 16, 2020 Share Posted September 16, 2020 (edited) Odnośnie piszczącego pedału sprzęgła możesz dla świętego spokoju zajrzeć pod spód i sprawdzić czy cały mechanizm pedałów nie jest pogięty, czy naprawiany po wieloletniej eksploatacji z takim sprzęgłem. Ja u siebie musiałem wymienić elementy wspornika układu sprzęgła i hamulca z tego powodu. Edited September 16, 2020 by tomek_z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted September 16, 2020 Share Posted September 16, 2020 Ja miałem sportowe exedy xtreme stage 1 i też był bardzo twardy ale nic nie strzelało i jeździłem tak 3 lata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriss6 Posted September 17, 2020 Author Share Posted September 17, 2020 Auto kupione, znajomy zadowolony Dzięki wszystkim za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriss6 Posted September 17, 2020 Author Share Posted September 17, 2020 W dniu 16.09.2020 o 16:13, GdaKon napisał: .....Nowe łożysko NTN huczało po 2-3 miesiącach od założenia, a półmechanik twierdził, że to wina zwrotnicy. Zmieniłem jednocześnie mechanika i łożysko, zwrotnica została. Od prawie roku wszystko działa bez zarzutu....... Możesz napisać na jakie łożysko zmieniłeś, bo niby NTN to dobra firma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GdaKon Posted September 17, 2020 Share Posted September 17, 2020 2 godziny temu, Kriss6 napisał: Możesz napisać na jakie łożysko zmieniłeś, bo niby NTN to dobra firma. NTN i drugi raz też na NTN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriss6 Posted September 18, 2020 Author Share Posted September 18, 2020 19 godzin temu, GdaKon napisał: NTN i drugi raz też na NTN NTN nie równy NTN. Tylko weź i traf na dobry egzemplarz, można tak wymieniać w nieskończoność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GdaKon Posted September 18, 2020 Share Posted September 18, 2020 1 godzinę temu, Kriss6 napisał: NTN nie równy NTN. Tylko weź i traf na dobry egzemplarz, można tak wymieniać w nieskończoność. Ja kupilem łożyska i sprzęgło z gc8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykatore Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 W dniu 18.09.2020 o 15:41, Kriss6 napisał: NTN nie równy NTN. Tylko weź i traf na dobry egzemplarz, można tak wymieniać w nieskończoność. NTN - bdb. Bardzo ważny jest montaż, by prasą nie zrobić odcisków na elementach łożyska (typu bieżnia - wałek) Już dwa razy spotkam takie przypadki, 1) że na wałku były ślady po doparciu prasą, praktycznie na wszystkich wałkach w jednej sztuce łozyska. 2) lub wyszczypany brzeg na chyba trzech wałkach w jednym łozysku, a rozebrałem w sumie tylko 12 sztuk piasta/zwrotnica subaru, na swoje potrzeby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThatSubiBoy Posted September 21, 2020 Share Posted September 21, 2020 Exedy Pink Box Stage 1 takie mialem u siebie w wrx wytrzymuje do 400 kuca i chodzilo normalnie jak bym znajomym nie powiedzial ze tam jest sportowe sprzeglo nawet by nie zauwazyli. Co prawda im wyzszy stage tym bedzie twardsze sprzeglo. NTN i SNR to oem i to jest jedna firma a zostalo zle zalozone przez fachowca jesli padlo wiadomo ze zdazaja sie wyjadki ale w zyciu juz kilka zalozylem i nigdy problemu. A i jeszcze firma Koyo tez super. Zakladaj wszystko co ma na lozysku napisne made in japan i bedzie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now