Jump to content

Impreza GH WRX mrugające ESP podczas gwałtownych ruchów kierownicą


Recommended Posts

Witam , pacjent to Impreza WRX GH SEDAN 2013 rok.

 Chciałbym przedstawić mój problem do którego już nie mam sił i planu działania co jest grane być może jestem przewrażliwiony lecz już znam trochę swój samochód i wiem jak prowadził i zachowywał sie wczesniej zaobserwowałem drobne zmiany i mam do was kilka pytań.

 

Zauważyłem że samochód zaczął mi tak jakby myszkować podczas delikatnych nierówności kierownica ucieka muszę podczas jazdy prosto nią delikatnie kontrować , po drugie wcześniej potrafiłem dany zakręt obrać z prędkością 150km/h bez mniejszego problemu i spuszczania się a w tej chwili to jest 140 i czuję się nie pewnie . 

Z głębszych diagnoz podczas ruszania i hamowania (na wyprostowanych kołach) do postoju słyszę z prawej strony takich kilka tyknięć ( z dwa czasem trzy). Podczas pełnego skrętu i ruszania zero jakichkolwiek stuków czy tykań.

A także gdy jadę z prędkością nawet od 50 km/h wzwyż i gwałtownie ruszam kierownicą lewo-prawo to mruga kontrolka kontroli trakcji .Czy jest to normalne że gubi trakcje w taki sposób ? Troche nie wydaje mi się 

 

Uprzedzając podstawowe pytania to :

- wiskoza zregenerowana i zmodyfikowana do 10 kg

- stabilizatory grubsze z firmy WHITELINE

- geometria była robiona wszystko jest dobrze ustawione

- brak jakichkolwiek luzów (sprawdzane recznie na kanale jak i podnosniku brechą) na szarpakach jeszcze nie byłem.

- ciśnienie w oponach jak i same opony w dobrej kondycji 

- jezdżone było z komputerem zero jakich kolwiek błedów i złych pomiarów 

 

Pozdrawiam Serdecznie i prosze o odpowiedzi gdzie szukać i co dalej działać :D

 

Link to post
Share on other sites

Czujniki abs odpowiadja rowniez za esp wiec moze przy gwaltownych ruchach jeden jakis nie laczy.

A czy sprawdzales przednie polosie moze maja delikatny luz i powoduje ten klik a przy wiekszych predkosciach dzialaja tam duzo wieksze sily i auto moze zachowywac sie nie pewnie.

 

Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem ostatnio, to był delikatny wyciek ale luzu nie było, oddałem do mechanika na ten wyciek to wyciągnął ja okazało się że wszystko jest dobrze wyczyscil i założył spowrotem zobaczymy z czasem czy znów będzie się moczyc 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

To wersja amerykańska czy europejska ? Ja miałem podobne objawy wersja amerykańska następca GJ sedan, miększe zawieszenie  po zakupie przedniej rozpórki wszystko ustąpiło kierownica sztywna nie myszkuje. Koszt u producenta 200 zł. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Może być pęknięty pierścień ABS. Zwykle to jest nawet niewidoczne gołym okiem, ale minimalnie większy odstęp między ząbkami i już czujnik wykrywa i masz "wibrowanie" pedału hamulca nawet przy delikatnym hamowaniu, ESP też z tego korzysta więc objawy, które opisujesz także pasują.

Edited by Kambol
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...