Quasi Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Witam wszystkich Poszukuję potwierdzonych informacji (od tych co sami używają) na temat trwałości i awaryjności silników diesla w subaru - po wymianie shortbloka. Ewentualnie od jakiego momentu (realnie i praktycznie, skutecznie) zaczęto montować w Subaru silniki SBD pozbawione wady? Pytam, bo korci mnie zakup OBK z 2012 roku z takim silnikiem, który ma teraz przejechane 22 000 km a przy 180 000 była wymiana silnika - czyli jakieś 2-3 lata temu. Ryzykować czy kupić starszą benzynę z gazem? I o co chodzi z tą kalibracją wtryskiwaczy w SBD? czy to norma czy jakiś ponadnormatywny obowiązek, żeby silnik dobrze hulał? W bardzo wielu ogłoszeniach widziałem taką informację o tej kalibracji. A może to kwestia jakości paliwa w Polsce? Bedę wdzięczny za wszystkie rzeczowe odpowiedzi od faktycznych użytkowników takich zestawów (SBD po wymianie) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Jak cenisz sobie spokój to kup starszą benzynę a jak kręci Cię ryzyko to diesel jest naprawdę fajny (do momentu awarii, problemów z DPF i wtryskiwaczami). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 (edytowane) Stary wytrzymał 180, więc jeśli obecny ma 22 to jeszcze trochę powinien przejechać, w benzynie również nie masz pewności czy nie padnie silnik bo są takie przypadki nawet bez turbo. Po 2012 niby są już poprawione diesle, ile w tym prawdy trudno powiedzieć, po obserwacji pewnego wątku na forum brak takiej usterki. Benzyna jeśli ma być mocniejsza od diesla to 3.0 dobry silnik, ale również nie pozbawiony wad. Chcesz spokoju kup Honde Accord 2.0 w benzynie i po temacie. Edytowane 10 Września 2020 przez ManoLEE 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quasi Opublikowano 10 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Ale ja chcę jeździć Subaru Outback. (nic nie mam do Hondy Accord 2.0) Raczej w tym wieku szukam już spokoju a nie "podnoszenia ciśnienia), tylko weź znajdź teraz pewny egzemplarz OBK (najlepiej ze zrobionym już UPG, :-)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 48 minut temu, ManoLEE napisał: Po 2012 niby są już poprawione diesle Podobno ale jeśli dobrze zrozumiałem @Quasi to właśnie 2012 r. padł przy przebiegu 180 tyś. Wiadomo, że każde auto około dziesięcioletnie jest potencjalną skarbonką ale SBD jest w tej kategorii liderem i trzeba mieć sporo szczęścia by trafić akurat na wyjątek od tej smutnej dla Subaru reguły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leto Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 Cena musiałaby być bardzo okazyjna żeby to brać. Targuj się, jak możesz, sprzedawca jest w tym momencie na przegranej pozycji.. Potencjalnie turbo do regeneracji, wtryski, dpf, rozrząd na pewno stary to też może wymagać uwagi, zawieszenie ma nalatane.. Newralgiczne przewody z płynami można profilaktycznie wymienić, mi np pękła rura od chłodnicy. Co do benzyna+lpg, u mnie w rodzinie różnie bywało, w jednym subaraku cały czas falujące obroty, w innym silnik w końcu do remontu, który się nie udał.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 1 minutę temu, Michał W. napisał: Podobno ale jeśli dobrze zrozumiałem @Quasi to właśnie 2012 r. padł przy przebiegu 180 tyś. Wiadomo, że każde auto około dziesięcioletnie jest potencjalną skarbonką ale SBD jest w tej kategorii liderem i trzeba mieć sporo szczęścia by trafić akurat na wyjątek od tej smutnej dla Subaru reguły. Napisałem po, więc 2013 w górę Ogólnie auto zadbane powinno odwdzięczyć się mniejsza awaryjnością, jeśli ma się pecha to w każdym roczniku modelu może nastąpić usterka. 29 minut temu, Quasi napisał: Ale ja chcę jeździć Subaru Outback. (nic nie mam do Hondy Accord 2.0) Raczej w tym wieku szukam już spokoju a nie "podnoszenia ciśnienia), tylko weź znajdź teraz pewny egzemplarz OBK (najlepiej ze zrobionym już UPG, :-)))) UPG to nie wszystko, diesel z wymienionym blokiem to też jest rozwiązanie, ludzie jeżdżą chwalą, dobry moment obrotowy w zakresie gdzie jeździsz i przy AWD ma duże znaczenie, spalanie na dobrym poziomie, dobry olej częściej wymieniany jak to podaje książka, dobre paliwo, czyścik do wtrysków od czasu do czasu i jeżdżenie w zakresie od 2tys. dół ma mocny, ale lepiej dla całego układu krobowo tłokowego zachować wyższe obroty silnika przy deptaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leto Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 (edytowane) Podczas jazdy warto zwrócić uwagę, czy auto nie dymi/kopci jak smok, czy przy maksymalnym skręceniu kół nie ma odgłosów strzelania (blokowanie kół) , czy skrzynia biegów działa porawnie, np w manualu nie jest luźno, biegi nie wyskakują (wsteczny, 3 bieg). Czy szyny fotela kierowcy są strepiałe Edytowane 10 Września 2020 przez leto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 10 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2020 7 godzin temu, ManoLEE napisał: w benzynie również nie masz pewności czy nie padnie silnik bo są takie przypadki nawet bez turbo. Możesz rozwinąć? W jednym z ogłoszeń spotkałem się z informacja, że silnik 2.5 Pb przy ~180tys.km został wymieniony. Co jest więc z nimi nie tak? 6 godzin temu, leto napisał: Co do benzyna+lpg, u mnie w rodzinie różnie bywało, w jednym subaraku cały czas falujące obroty, w innym silnik w końcu do remontu, który się nie udał.. Jest aż tak źle? Szukam egzemplarza w Pb, ale z tych postów wynika, że i one nie są takie niezawodne...A co z 2.0 150KM Pb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 2.0 150KM Pb? a tych silnikow nie ma w OBK, sa tylko w LegacySent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Zgadza się, nie ma ich w obk, ale pytałem w kontekście trwałości silników benzynowych. To nie jest taki sam blok silnika, tylko ze zwiększoną pojemnością skokiem tłoka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Problematyczne są diesle i 2.5 turbo. LPG zależy od gazownika a o dobrego trudno. 2.0, 2.5 i 2.0 turbo przy eksploatacji z sercem i z przyzwoitym serwisem (o którego też niełatwo) są przeciętnie (bez)problemowe jak większość innych aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Chodzi o budowę silnika, czemu 2jz jest mocny? Spójrz na jego wał korbowy i porównaj z wałem od Subaru będziesz miał odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 (edytowane) 8 godzin temu, woocash2 napisał: Zgadza się, nie ma ich w obk, ale pytałem w kontekście trwałości silników benzynowych. To nie jest taki sam blok silnika, tylko ze zwiększoną pojemnością skokiem tłoka? to są silniki z tej samej "rodziny" FB . Blok jest inny, osprzęt też, nie da się zrobić swapa który jest P&P silnika 2,5 do budy gdzie był 2,0. Jeżeli z autem chcesz zostać do końca jego albo swojego życia to śmiało kupuj SBD. Jak padnie - naprawa będzie nie opłacalna więc pewnie będziesz musiał zezłomować, jeżeli będziesz chciał sprzedać to będzie to trwało baaaardzo długo a i tak dostaniesz jakieś marne grosze . Benzynowe wolnossace silniki serii FB są nie za szybkie, potrafią żreć oliwę ale musisz mieć na prawdę pecha żeby spotkała Cie jakaś poważna awaria. A nawet jak Cie spotka to używane motory chodzą po 6k pln i są dostępne od ręki a nie jak w przypadku SBD których nie ma a remont to 25 k PLN. Problem SBD to 1) cena naprawy 2) brak "używek" Edytowane 11 Września 2020 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 Miałeś, że tak piszesz? Używki są i zaczynają się od 7tys. Wystarczy wejść na większy portal ogłoszeniowy, a remont 25... Chyba wymiana na nowy z wszelkimi dodatkowymi nowymi częściami w ASO, najwięcej piszą Ci co dużo czytają Wymień benzynę w ASO to pogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woocash2 Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 2 godziny temu, Karas napisał: Jeżeli z autem chcesz zostać do końca jego albo swojego życia to śmiało kupuj SBD. Nastawiam się głównie na benzynę, za krótkie odcinki na diesla. To 2.5 wydaje się rozsądnym wyborem, obecnie mam v70II 2.4 170KM i w miarę sprawnie się to porusza. Nie jest to T5 ani eRka, ale mnie to wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 2.5 DOHC porusza się sprawnie ale co 100k lub na LPG co 50k możliwe że będziesz wydzierać silnik do regulacji zaworów. SOHC robi się bez wyjmowania ale na górze jest mniej sprawny. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leto Opublikowano 11 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2020 W dniu 10.09.2020 o 20:03, woocash2 napisał: Jest aż tak źle? Chyba nie może być aż tak źle.. ale dobrze tez nie było. Kolega wyżej dobrze napisał. z LPG co 50k km coś się może dziać, remont raczej szybciej niż później. Tak by to wychodziło, chociaż wszystko zależy pewnie od eksploatacji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perun Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 "W bardzo wielu ogłoszeniach widziałem taką informację o tej kalibracji."Kalibracja to normalny proces, u mnie odbywa co kilkaset kilometrów - czasami rzadziej. Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 24 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2020 Przy przebiegu 171.000 km oddałem mojego Forestera Diesel 2009 do warsztatu w Olsztynie. Byli zdziwieni, że przyjechałem z Gdańska na własnych kołach. Będzie wymiana shortblocka, planowanie głowic itd. Koszt całości 25 k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Zygmunt Opublikowano 27 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 W dniu 24.09.2020 o 11:25, Michał Gdańsk napisał: Przy przebiegu 171.000 km oddałem mojego Forestera Diesel 2009 do warsztatu w Olsztynie. Byli zdziwieni, że przyjechałem z Gdańska na własnych kołach. Będzie wymiana shortblocka, planowanie głowic itd. Koszt całości 25 k. Opłaca się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 27 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Masz inny pomysł:)? Zamierzam po prostu jeździć nim kolejne 7-8 lat, a nie sprzedać za chwilę za 7 tysięcy złotych. Co ja kupię za 7 tys zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 27 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 1 minutę temu, Michał Gdańsk napisał: Co ja kupię za 7 tys zł? Niewiele ale gdybyś doliczył: W dniu 24.09.2020 o 11:25, Michał Gdańsk napisał: Koszt całości 25 k. 32 tyś. Coś by się za to znalazło mniej ryzykownego od SBD po remoncie a gdybyś jeszcze dołożył ewentualne koszty sprawy sądowej o której piszesz w innym wątku to robią się całkiem poważne kwoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 27 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Nic dodać ni ująć no może poza tym, że w tym wypadku mamy płatność rozłożoną "na raty" . Czy się opłaca - chyba nie ale to zawsze tak jest, że trudno wycofać się z nietrafionej inwestycji/zakupu czyli przerwać ten chocholi taniec i przyznać się do własnego błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Gdańsk Opublikowano 27 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2020 Jaki własny błąd? Błąd popełniło Subaru wprowadzając taki silnik. Nie mylmy sprawcy z ofiarą do cholery! Błąd mógłbym popełnić kupując takiego diesla teraz albo 2-3 lata temu, gdy już huczało o problemie. Jak samochód za 32 tys można kupić? Starą benzynę? Nie po to wydawałem kupę kasy na najlepiej wyposażonego diesla, aby oddawać go za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się