Jump to content

Legacy - uszkodzony silnik. Naprawiać, wymieniać czy sprzedać?


Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam pewien dylemat. Jednym z aut używanym w rodzinie jest Subaru Legacy IV, wersja przed liftem, silnik 2,5. Niestety jazda bez oleju skończyła się stukiem panewek i świecącą kontrolką ciśnienia oleju. Dolanie oleju oczywiście nie pomogło. Zastanawiam się co z nim zrobić. Auto jest dobrze wyposażone, ściągane dla mnie przez znajomego z Niemiec, więc trochę mi go szkoda, ale z drugiej strony wartość sprawnego auta nie jest większa niż 10 tysięcy, więc wielkie inwestycje mijają się z celem. Wybór jest chyba pomiędzy wymieniać silnik (tylko czy np. za 3 tysiące można dostać taki w sensownym stanie?) a sprzedać i zapomnieć. Jak ktoś jakieś pomysły, uwagi, sugestie, doświadczenia to będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Wolf napisał:

używanym w rodzinie jest Subaru Legacy IV, wersja przed liftem, silnik 2,5.

 

11 minut temu, Wolf napisał:

Auto jest dobrze wyposażone,

 

11 minut temu, Wolf napisał:

wartość sprawnego auta nie jest większa niż 10 tysięcy

 

Ostatnie zdanie chyba nie jest prawdziwe jeśli pierwsze dwa się zgadzają ;) sensownie wyposażone legacy IV w dobrym stanie raczej warte jest więcej. Nie wiem jakie są koszty wymiany silnika ale jeśli padł tylko on to podejrzewam, że raczej opłacalna będzie jego wymiana.

image.png

 

Te "tanie" egzemplarze to pewnie w 99% diesle, jeśli nie jakieś powypadki czy powodziowe.

Edited by kamul
Link to post
Share on other sites

Rocznik 2003 a wyposażenie następujące:

 

Wyposażenie fabryczne:

Automatyczna skrzynia biegów
Tempomat
Skórzana tapicerka (skóra nie popękana)
Podgrzewane przednie fotele
Fotel kierowcy ustawiany elektrycznie
Alufelgi
Komputer pokładowy
Nawigacja z dotykowym wyświetlaczem
Elektryczne szyby przód/tył
Elektryczne lusterka
Automatyczna klimatyzacja
Podgrzewane spryskiwacze
Radio z CD

Dodatki:
Ogrzewanie postojowe Webasto z pilotem
Zestaw głośnomówiący Parrot MKi9200 z wyświetlaczem i obsługą muzyki przez bluetooth (dodatkowo wyprowadzone są kable USB i jack)
Czujniki parkowania przód/tył z wyświetlaczem
Chowany hak holowniczy Westfalia (hak wpisany w dowód)

Link to post
Share on other sites

Niewiem w jakim samochód jest stanie technicznym ale jeśli stan ogólny samochodu jest dobry to cena 12-16k to wartość rynkowa. chyba że podajesz wartość samochodu z ubezpieczalni to tam mają ciekawe wyliczenia w przypadku szkody całkowitej...

Silnik 2,5 możesz czasem kupić z rozbitka remont silnika w renomowanym zakładzie będzie droższy ale i pewniejszy.

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz dalej tym jeździć robić, jak masz już dosyć sprzedać, najlepiej jak się ma trochę pojęcia i samemu zrobić przekładkę, w serwisach trochę za taką wymianę zapłacisz bądź remont, więc kalkulować może się to średnio.

Edited by ManoLEE
Link to post
Share on other sites

Jak tylko panewka stuka a silnik chodzi to może tragedii nie będzie przy naprawie, silnik rozebrać i zweryfikować bo kupić cały silnik to loteria nie wiadomo w jakim stanie jest środek 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...