Wolf Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Witam wszystkich. Mam pewien dylemat. Jednym z aut używanym w rodzinie jest Subaru Legacy IV, wersja przed liftem, silnik 2,5. Niestety jazda bez oleju skończyła się stukiem panewek i świecącą kontrolką ciśnienia oleju. Dolanie oleju oczywiście nie pomogło. Zastanawiam się co z nim zrobić. Auto jest dobrze wyposażone, ściągane dla mnie przez znajomego z Niemiec, więc trochę mi go szkoda, ale z drugiej strony wartość sprawnego auta nie jest większa niż 10 tysięcy, więc wielkie inwestycje mijają się z celem. Wybór jest chyba pomiędzy wymieniać silnik (tylko czy np. za 3 tysiące można dostać taki w sensownym stanie?) a sprzedać i zapomnieć. Jak ktoś jakieś pomysły, uwagi, sugestie, doświadczenia to będę wdzięczny za wszelką pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamul Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 (edited) 11 minut temu, Wolf napisał: używanym w rodzinie jest Subaru Legacy IV, wersja przed liftem, silnik 2,5. 11 minut temu, Wolf napisał: Auto jest dobrze wyposażone, 11 minut temu, Wolf napisał: wartość sprawnego auta nie jest większa niż 10 tysięcy Ostatnie zdanie chyba nie jest prawdziwe jeśli pierwsze dwa się zgadzają sensownie wyposażone legacy IV w dobrym stanie raczej warte jest więcej. Nie wiem jakie są koszty wymiany silnika ale jeśli padł tylko on to podejrzewam, że raczej opłacalna będzie jego wymiana. Te "tanie" egzemplarze to pewnie w 99% diesle, jeśli nie jakieś powypadki czy powodziowe. Edited September 8, 2020 by kamul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted September 8, 2020 Author Share Posted September 8, 2020 Rocznik 2003 a wyposażenie następujące: Wyposażenie fabryczne: Automatyczna skrzynia biegów Tempomat Skórzana tapicerka (skóra nie popękana) Podgrzewane przednie fotele Fotel kierowcy ustawiany elektrycznie Alufelgi Komputer pokładowy Nawigacja z dotykowym wyświetlaczem Elektryczne szyby przód/tył Elektryczne lusterka Automatyczna klimatyzacja Podgrzewane spryskiwacze Radio z CD Dodatki: Ogrzewanie postojowe Webasto z pilotem Zestaw głośnomówiący Parrot MKi9200 z wyświetlaczem i obsługą muzyki przez bluetooth (dodatkowo wyprowadzone są kable USB i jack) Czujniki parkowania przód/tył z wyświetlaczem Chowany hak holowniczy Westfalia (hak wpisany w dowód) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinuviel Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 IMO szkoda oddawać za bezcen w tej konfiguracji, chyba że się znudziło i chcesz coś innego Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 8, 2020 Share Posted September 8, 2020 Niewiem w jakim samochód jest stanie technicznym ale jeśli stan ogólny samochodu jest dobry to cena 12-16k to wartość rynkowa. chyba że podajesz wartość samochodu z ubezpieczalni to tam mają ciekawe wyliczenia w przypadku szkody całkowitej... Silnik 2,5 możesz czasem kupić z rozbitka remont silnika w renomowanym zakładzie będzie droższy ale i pewniejszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ManoLEE Posted September 9, 2020 Share Posted September 9, 2020 (edited) Jak chcesz dalej tym jeździć robić, jak masz już dosyć sprzedać, najlepiej jak się ma trochę pojęcia i samemu zrobić przekładkę, w serwisach trochę za taką wymianę zapłacisz bądź remont, więc kalkulować może się to średnio. Edited September 9, 2020 by ManoLEE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radosław De Posted September 11, 2020 Share Posted September 11, 2020 Jak tylko panewka stuka a silnik chodzi to może tragedii nie będzie przy naprawie, silnik rozebrać i zweryfikować bo kupić cały silnik to loteria nie wiadomo w jakim stanie jest środek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now