Jump to content

EyeSight niedomaga - prosty sposób na poprawę działania


Recommended Posts

Witam po długiej przerwie ponownie, Skoda wraca na salony! :)

 

Nie wiem, czy inni też to zauważyli, ale EyeSight z czasem staje się mniej... czujny? Myślę, że tak to można określić. Zauważyłem po tym, jak często "gubił" linie oddzielające pasy - wystarczyło, by droga mocniej skręciła (droga ekspresowa dodam - kręta, ale w normach przewidzianych dla drogi ekspresowej), i już asystent utrzymania pasa się poddawał.

Poczytałem, pogrzebałem i okazało się, że to typowe - w końcu instrukcja zabrania dotykać elementów optycznych EyeSight, a one, jak wszystko w środku, z czasem się zwyczajnie brudzą.

Niby wewnętrzne materiały serwisowe informują, że system jest na to przygotowany i nie przeszkadza mu to w działaniu... ale praktyka użytkowników Subaru z tym systemem mówi co innego.

 

Wczoraj więc wziąłem się na sposób i wyczyściłem obiektywy "bezdotykowo" - przy pomocy sprężonego powietrza w puszcze.

 

Czy ES działa teraz tak samo jak na początku? Nie wiem, nie potrafię powiedzieć. Ale na pewno działa lepiej niż w sobotę, kiedy już mnie mocno swoim zachowaniem denerwował. Poprawnie i dość szybko odnajduje linie i utrzymuje je nawet na zakrętach. Sprawdzałem przy prędkości ok. 90 km/h - przy większej sprawdzę innego dnia.

Edited by Skodziarz
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Skodziarz napisał:

Wczoraj więc wziąłem się na sposób i wyczyściłem obiektywy "bezdotykowo" - przy pomocy sprężonego powietrza w puszcze.

Baj de łej to "sprężone powietrze w puszcze" jest zapewne bezwonnym gazem propan- butan. Oba skrajnie łatwopalne.

 

Skoro szyba od wewnątrz potrafi "zarosnąć" nawet gdy zainstalowałem kabinowy filtr premium to dlaczego nie szkiełka na obiektywach? Nieludzkość działania Eye Sight już komentowałem. Wtedy gdy jest najbardziej potrzebny w deszczu, śniegu, mgle - wyłącza się. To nieludzkie.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 7.09.2020 o 12:46, Skodziarz napisał:

Witam po długiej przerwie ponownie

 

Dziw nad podziw, że jeszcze nie sprzedałeś tej swojej japońskiej Dacii  ;) 

Fajnie, że o tym wspomniałeś, bo kamery EyeSight jak każde inne soczewki trzeba co jakiś czas czyścić.  

Pytanie jak to robią w ASO ?

Nie sądzę, że jest to "rocket science", z którą każdy z nas, przy zachowaniu ostrożności i wyczucia, nie mógłby sobie równie dobrze poradzić jak ASO. 

 

Link to post
Share on other sites
 
Dziw nad podziw, że jeszcze nie sprzedałeś tej swojej japońskiej Dacii   
Fajnie, że o tym wspomniałeś, bo kamery EyeSight jak każde inne soczewki trzeba co jakiś czas czyścić.  
Pytanie jak to robią w ASO ?
Nie sądzę, że jest to "rocket science", z którą każdy z nas, przy zachowaniu ostrożności i wyczucia, nie mógłby sobie równie dobrze poradzić jak ASO. 
 

A robią to na przeglądach w ASO ? Miałeś pozycję na fakturze ? wspominali, że oczka przetarli ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
Teraz, Snuff napisał:


A robią to na przeglądach w ASO ? Miałeś pozycję na fakturze ? emoji2955.png wspominali, że oczka przetarli ? emoji41.png

Na fakturze nie miałem i nie wspominali. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Blixten napisał:

Pytanie jak to robią w ASO ?

Nie sądzę, że jest to "rocket science", z którą każdy z nas, przy zachowaniu ostrożności i wyczucia, nie mógłby sobie równie dobrze poradzić jak ASO. 

O ile pamiętam, producent uważa, że tego się nie czyści, więc ASO raczej tego nie robi.

Edited by Zyzol
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Zyzol napisał:

O ile pamiętam, producent uważa, że tego się nie czyści, więc ASO raczej tego nie robi.

 

23 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Skoro szyba od wewnątrz potrafi "zarosnąć" nawet gdy zainstalowałem kabinowy filtr premium to dlaczego nie szkiełka na obiektywach?

Czyżby był Eye Sight samoczyszczący się?! No no no, szacun... Bo nawet w F-35 trzeba pilotowi przetrzeć szyby. Nawet w kapsule Sojuza czy w Space X! Nawet batyskaf Cousteau... Hm, tego ostatniego to nie jestem pewny ;)

Link to post
Share on other sites
moze eye-sight ma szyby kenta, jak na mostku   B)
 
tapatalked

Hmmm... tak cicho wirują ? A nie, to to właśnie tak hałasuje i wyciszanie XV nic nie da hehe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Skoro piszecie tu o tym, że eEyeSight niedomaga to mam pytanie...

W moim OBK zauważyłem, że od pewnego czasu kiedy NIE używam aktywnego tempomatu system wykrywa przeszkody i sygnalizuje lecz już nigdy nie uruchamia automatycznego awaryjnego hamowania.

Czy też tak macie, czy możecie sprawdzić?   Sprawdzałem kilkakrotnie w dzień i w nocy. Zaznaczam, że na tempomacie system działa perfect.

Jeśli  tempomatu nie włączę i nie zareaguję na ostrzeżenie to samochód nie wyhamuje a chyba nie o to chodziło autorom systemu ?

Może ktoś się spotkał. Może możliwy jakiś restart systemu ?  

Link to post
Share on other sites

Oficjalna informacja ze strony Subaru o zasadzie działania:

"

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne

Funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego wykrywa zagrożenie kolizją z pojazdem lub inną przeszkodą przed Twoim samochodem i działa w 3 etapach. Najpierw, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu o zagrożeniu. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, EyeSight uruchomi wstępne hamowanie, a następnie, w 3 etapie – hamowanie awaryjne. W każdym z 3 etapów działania funkcji przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, kierowca cały czas może samodzielnie próbować uniknąć zderzenia – na przykład poprzez próbę ominięcia przeszkody lub hamowania awaryjnego. W takiej sytuacji, EyeSight uruchomi odpowiednie podsystemy*3, aby jak najlepiej pomóc w uniknięciu zagrożenia kolizją. collision.

 

 

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

"

 

U mnie to już nie działa  z wyjątkiem pracy poprawnej na aktywnym tempomacie!

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, aflinta napisał:

A w jaki sposób to testujesz? Bo nie ukrywam, że nie mam tak mocnych nerwów by na drodze to sprawdzać.

Spokojna leśna droga asfaltowa i miękkie krzaki, różne prędkości. Wykrywa je i nie hamuje. Sam zawsze zdążysz :)

 

Otwarty garaż i powieszone ubrania - wykrywa jak człowieka, system ostrzega przed kolizją a następnie go "potrącam"  niestety !

 

Druga opcja mówi o zarządzaniu przepustnica. Niestety mogę ruszyć i przywalić w każdy mur czy bramę. Więc coś nie działa.

 

 

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, aflinta napisał:

Rozumiem, że jak odzywa się alarm to nie dociskasz gazu? Ja bym podjechał do serwisu.

Nie dociskam. czekam na reakcje, której nie ma i sam reaguje w ostatniej chwili... oczywiście podczas testu.  W normalnych warunkach drogowych prawie codziennie używam tempomatu i wtedy działa wszystko.

Gdzieś na stronach USA czytałem, że zdarzały się awarie EyeSight "ale inne" spowodowane nadmiernym i częstym rozładowywaniem akumulatora prawie do zera. Ja już miałem też tak dwa razy, że po kilku dniach

AKU był pusty. Nie sprawdzałem tego wątku jeszcze na polskich forach ale zdaje się, że coś w nich nadmiernie ciągnie prąd z AKU, np. fabryczny alarm. Może się okazać, że takie rozładowania źle wpływają na soft

w komputerach Subaru i potrzebny jakiś restart lub ponowne programowanie.  

Serwis Subaru w Gdańsku omijam szerokim łukiem, już się na nich przejechałem. Do innych mi obecnie za daleko. Często też odmawiają bo to auto z USA. Albo zazdrośni, że nie kupujemy u nich tych "bida wersji" albo

boją się, że sobie nie poradzą bo to przecież inne "Subaru"  :(

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

boją się, że sobie nie poradzą bo to przecież inne "Subaru" 

Trochę racji w tym jest.

Może @DZIAŁ TECHNICZNY wie które ASO jest w stanie zdiagnozować i ewentualnie naprawić Eyesight w OBK US?

Link to post
Share on other sites
W dniu 2.11.2020 o 06:15, aflinta napisał:

Trochę racji w tym jest.

A z drugiej strony - dużo racji nie ma. ;)

 

Należy zdawać sobie sprawę, że działanie układu EyeSight jest podobne do funkcjonowania ludzkiego wzroku (takie założenia konstrukcyjne). Oznacza to, że układ ten może nie działać w warunkach ograniczonej przejrzystości powietrza (śnieżyca, mgła, ostre światło słoneczne z naprzeciwka, itp.). Zasygnalizowane to zostanie na wyświetlaczu. 

Druga sprawa Subaru z EyeSightem nie jest autonomicznym samochodem (choć takie ważnie można odnieść czytając powyższe posty). Jego zadaniem jest wspomóc kierowce podczas jazdy, w ten sposób aby EyeSight nigdy nie przejmował kontroli nad samochodem. Kierowca jest odpowiedzialny za to, aby bezpiecznie przemieszczać się pod drogach.

 

W dniu 1.11.2020 o 20:37, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Otwarty garaż i powieszone ubrania - wykrywa jak człowieka, system ostrzega przed kolizją a następnie go "potrącam"  niestety !

 EyeSight wykrywa także pieszych, poprzez rozpoznanie charakterystycznych cech dla ludzkiej sylwetki. Niestety, ale nie sądzę aby zawieszone ubranie zostało zakwalifikowane przez układ  jako "człowiek".

Poprzez ograniczenia EyeSight w rozpoznawaniu takich obiektów (widok z tyłu) jak przyczepy niskopodwoziowe, samochody sportowe, czy też namalowanych linii poziomych na drodze czy np. bramie garażowej; białych ścian itp. może dochodzić do błędnej oceny odległości dzielącej samochód do przeszkody.

Dodatkowo należy wspomnieć, że logika działania (aktywacji) funkcji awaryjnego hamowania oparta jest na tzw. parametrze pokrycia. Oznacza to, że gdy samochód z EyeSightem znajduje się w 100% w cieniu przeszkody (całą szerokością zderzaka "nawiąże kontakt" z poprzedzającym samochodem)  to aktywacja hamowania awaryjnego zainicjowana zostanie znacznie wcześniej niż to mam miejsce gdy "pokrycie" wynosi np 50% (samochód z EyeSightem połową szerokości zderzaka nawiąże "kontakt" z poprzedzającym samochodem). W przypadku pokrycia wynoszącego np. 50% awaryjne hamowanie zapoczątkowe zostanie zdecydowanie bliżej przeszkody niż w przypadku pokrycia 100%.

Biorąc pod uwagę powyższe, a także to, że zadaniem EyeSight jest nie przeszkadzać kierowcy - EyeySight w przypadku małego pokrycia przewiduje, że kierowca jest w trakcji omijania przeszkody, dlatego też czeka do ostatniej chwili z awaryjnym hamowaniem. Ponadto gdy kierowca wciska pedał przyspieszenia to układ nie podejmuje awaryjnego hamowania!

 

W dniu 1.11.2020 o 20:37, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Druga opcja mówi o zarządzaniu przepustnica. Niestety mogę ruszyć i przywalić w każdy mur czy bramę. Więc coś nie działa.

  Wszystko działa prawidłowo   :) 

Antykolizyjne zarządzie przepustnicą, ma za zadanie nie unieruchomić pojazd, ale znacznie ograniczyć prędkość samochodu tak aby kierowca miał czas na zahamowani samochodu.                

 

 

W dniu 7.09.2020 o 12:46, Skodziarz napisał:

Wczoraj więc wziąłem się na sposób i wyczyściłem obiektywy "bezdotykowo"

Producent zabrania dotykania, czyszczenia pokryw obiektywów kamer układu EyeSight.

W przypadku czyszczenia szyby czołowej należy za pomocą do tego celu przystosowanych zaślepek zasłonić kamery. 

 

Dla prawidłowego rozpoznawania odległości oraz obiektów ważnym jest aby obraz z dwóch kamer był identyczny (nie był zafałszowany poprzez zabrudzenie tylko jednej z kamer). Pragnę podkreślić, że nie chodzi tutaj o to aby zabrudzenia na pokrywach obiektywów kamer nie powstawały, ale o to aby były równomierne. Ma to miejsce gdy osiada na nich np. dym papierosowy itp.

 

 

W dniu 2.11.2020 o 06:15, aflinta napisał:

Może @DZIAŁ TECHNICZNY wie które ASO jest w stanie zdiagnozować i ewentualnie naprawić Eyesight w OBK US

  W przypadku kolizji samochodu, wymiany szyby czołowej itp. należy każdorazowo przeprowadzić kalibrację układu EyeSight.     

   

  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

W przypadku kolizji samochodu, wymiany szyby czołowej itp. należy każdorazowo przeprowadzić kalibrację układu EyeSight. 

Czy taką kalibrację jest w stanie wykonać każde ASO Subaru w Polsce ? 

Link to post
Share on other sites
Cytat

Producent zabrania dotykania, czyszczenia pokryw obiektywów kamer układu EyeSight.

 

To niesamowita technologia bo np. obiektywy do lustrzanek się normalnie czyści i to zarówno te za 300, 3000 i 30000zł. Trochę to brzmi jakby producent zabronił na wszelki wypadek żeby nie przylazł ktoś nadgorliwy z ręcznikiem papierowym i nie podrapał szybki tym samym ją uszkadzając. W zasadzie to rozumiem - weź póżniej szarp się z klientem który sobie tak "wyczyścił" i w efekcie działa jeszcze gorzej niż działało.

Link to post
Share on other sites
Producent zabrania dotykania, czyszczenia pokryw obiektywów kamer układu EyeSight.

 

To niesamowita technologia bo np. obiektywy do lustrzanek się normalnie czyści i to zarówno te za 300, 3000 i 30000zł. Trochę to brzmi jakby producent zabronił na wszelki wypadek żeby nie przylazł ktoś nadgorliwy z ręcznikiem papierowym i nie podrapał szybki tym samym ją uszkadzając. W zasadzie to rozumiem - weź póżniej szarp się z klientem który sobie tak "wyczyścił" i w efekcie działa jeszcze gorzej niż działało.

 

Mogło Subaru dodać 10 stron w manualu, czym i jak czyścić tą technologię ...a i „special” szmatkę na wyposażeniu

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Haha 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Snuff napisał:

a i „special” szmatkę na wyposażeniu emoji2.png

 

Może jeszcze zostały na magazynie te sławne szmatki z poprzedniej generacji forestera, byłoby jak znalazł ;) 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Tinuviel napisał:

 

To niesamowita technologia bo np. obiektywy do lustrzanek się normalnie czyści i to zarówno te za 300, 3000 i 30000zł. Trochę to brzmi jakby producent zabronił na wszelki wypadek żeby nie przylazł ktoś nadgorliwy z ręcznikiem papierowym i nie podrapał szybki tym samym ją uszkadzając. W zasadzie to rozumiem - weź póżniej szarp się z klientem który sobie tak "wyczyścił" i w efekcie działa jeszcze gorzej niż działało.

Może tak, a może mocowanie obiektywów eyesight nie lubi nacisku od strony soczewki, co mogłoby doprowadzić do rozkalibrowania.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 10.11.2020 o 20:59, aflinta napisał:

Może tak, a może mocowanie obiektywów eyesight nie lubi nacisku od strony soczewki, co mogłoby doprowadzić do rozkalibrowania.

Według mnie nie problem leży w tym że ktoś wyczyści soczewki odpowiednim materiałem, ale w tym, że po takim zabiegu może będzie potrzebna kalibracja bo układ nie będzie pracował prawidłowo precyzyjnie. Taki wpis w manualu "NIE WOLNO DOTYKAĆ, PRZY KONTAKCIE PALCA Z SOCZEWKĄ NALEŻY WYMIENIĆ CAŁY UKŁAD" jest śmieszny.

Nie traktujmy tego jako kosmicznej technologii, z którą trzeba obchodzić się jak z jajkiem. 

 

Wyobraźcie sobie jak przewożą kurierzy takie zestawy w paczkach, widziałem ostatnio na allegro jak gość robił zdjęcie i trzymał paluchem na soczewce:) albo jakie przenosi obciążenia dach, szyba i układ podczas wypadku. Czy za każdym razem wymienia się na nowy?, chyba nie, pewnie jak coś nie działa precyzyjnie to robi się kalibrację.

 

 

Edited by balbin
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszelkie wypowiedzi.

Szczególnie SIP, który postarał się wyjaśnić problem. Jednak nie do końca :)

 

Nie twierdzę, że moje sposoby na opisane wyżej testy był prawidłowe i skuteczne. Wywołane one były jednak faktem, iż stwierdziłem w praktyce i nadal twierdzę, iż system w moim samochodzie nie działa poza włączonym tempomatem - przy nim działa wręcz genialnie.

 

Jeśli więc chodzi o:

W dniu 9.11.2020 o 13:31, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Biorąc pod uwagę powyższe, a także to, że zadaniem EyeSight jest nie przeszkadzać kierowcy - EyeySight w przypadku małego pokrycia przewiduje, że kierowca jest w trakcji omijania przeszkody, dlatego też czeka do ostatniej chwili z awaryjnym hamowaniem. Ponadto gdy kierowca wciska pedał przyspieszenia to układ nie podejmuje awaryjnego hamowania!

 

Jeśli zatem stwierdziłem z całą pewnością w praktyce i w ruchu drogowym np. przed światłami na skrzyżowaniu , iż bez włączonego tempomatu wielokrotnie mogłem "przywalić" w poprzedzający pojazd a system ostrzegał mnie ale nigdy nie hamował a przy tym nie naciskałem hamulca tylko samochód hamował silnikiem i czekając do ostatniej chwili hamowałem za niego ostro na jeden czy dwa metry przed pojazdem...

to nawet jeśli koledzy piszą, że awaryjne hamowanie odbywa się naprawdę bardzo późno to zapewniam, że już później nie można było! zatrzymywałem się na 30cm od zderzaka.

 

W dniu 9.11.2020 o 13:31, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Ponadto gdy kierowca wciska pedał przyspieszenia to układ nie podejmuje awaryjnego hamowania!

Tutaj jednak poproszę autora o doprecyzowanie. Jeśli jedziemy autostradą i nie używamy tempomatu to zawsze mamy wciśnięty pedał przyspieszenia w celu utrzymania prędkości i zakładając, że się zagapiliśmy

i nawet nie puściliśmy pedału gazu a zbliżyliśmy się tak mocno do poprzedzającego pojazdu, że miało włączyć się hamowanie awaryjne to ono nie zadziała bo nadal trzymamy wciśnięty pedał gazu ? coś tu nie tak ?

Wg. instrukcji na pewno odblokowuje się hamowanie awaryjne jeśli jeszcze bardziej przyspieszymy - to ok, bo właśnie system nie ma przeszkadzać kierowcy. Anie w przypadku normalnej jazdy z gazem. System ma awaryjnie zahamować jeśli kierowca tego nie zrobił.

 

W dniu 9.11.2020 o 13:31, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:
W dniu 1.11.2020 o 20:37, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Druga opcja mówi o zarządzaniu przepustnica. Niestety mogę ruszyć i przywalić w każdy mur czy bramę. Więc coś nie działa.

  Wszystko działa prawidłowo   :) 

Antykolizyjne zarządzie przepustnicą, ma za zadanie nie unieruchomić pojazd, ale znacznie ograniczyć prędkość samochodu tak aby kierowca miał czas na zahamowani samochodu.    

 

Zgodnie z opisem producenta:

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, a w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, oraz kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu a następnie znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc uniknąć omyłkowego wjechania w przeszkodę.

 

Nadal twierdzę, że u mnie to nie działa. W niektórych przypadkach nawet nie wykrywa przeszkody czyli nie widzi ściany i to jest usprawiedliwione bo dużo piszę się o kontrastach a ściana w garażu jest jednolita biała a inne również jednolite w kolorze.

W innych przypadkach system ostrzega dźwiękiem ale nie ogranicza mocy silnika nawet na 20cm przed ścianą i mogę spokojnie w nią przywalić. A zatem co mam zrobić, żeby przetestować - przywalić i nagrać filmik ?

W dniu 9.11.2020 o 13:31, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:
W dniu 2.11.2020 o 06:15, aflinta napisał:

Może @DZIAŁ TECHNICZNY wie które ASO jest w stanie zdiagnozować i ewentualnie naprawić Eyesight w OBK US

  W przypadku kolizji samochodu, wymiany szyby czołowej itp. należy każdorazowo przeprowadzić kalibrację układu EyeSight.   

 

W dniu 9.11.2020 o 13:31, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:
W dniu 2.11.2020 o 06:15, aflinta napisał:

Może @DZIAŁ TECHNICZNY wie które ASO jest w stanie zdiagnozować i ewentualnie naprawić Eyesight w OBK US

  W przypadku kolizji samochodu, wymiany szyby czołowej itp. należy każdorazowo przeprowadzić kalibrację układu EyeSight.     

Dodam dla jasności, iż w moim pojeździe nie było od nowości żadnej ingerencji w przód pojazdu ani nie była wymieniana szyba czołowa.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...