owad Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Witam, Ostatnio zamieniłem koła z przodu na tył ze wzgledu na nadmierne zużycie opon z przodu. Po kilku dniach zauważyłem że coś z tyłu mi szumi. Szum taki, jakby patyk dotykał bieżnika obracającej się opony i hałasował. Oczywiście pomyślałem że to wina opon i dziś zamieniłem koła tak jak było wcześniej. Szum pozostał. Wydaje mi sie że to może być dyfer albo łożysko koła. Dyfer po 100km był ciepły. Przy zmianie opon nic nie wyczulem żeby to było łożysko. Dzwiek jest najsilniejszy przy około 90km/h i na gładkim asfalcie. Dzwiek sie nie zmienia na zakretach, podczas hamowania silnikiem, obciazenia czy na luzie. Cały czas jest tak samo. Jest jakiś sposób żeby to lepiej zdiagnozowac na drodze? Bo znajac życie na podnośniku nic nie bedzie słychac. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Łożysko, jak podniesiesz samochód i zakręcisz kołami to na pewno usłyszysz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 No właśnie nie słyszałem dzisiaj podczas zmiany kół. Może za wczesnie żeby usłyszeć kręcąc ręką bo szumieć zaczeło chyba z 2-3 dni temu. Tak czy siak dzięki, będę jeszcze raz kręcił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Jak pojeździsz teraz trochę to pewnie zacznie się już odzywać przy niższych prędkościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tswiatlo Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Na bank łożysko. Miałem dokładnie taki sam objaw w Foresterze. I również przy kręceniu kołem nie było nic słychać. Pojedź do mechanika, niech podniesie auto, rozpędzi na podnośniku i przyłoży stetoskop, a usłyszy szum a nawet warkot tego łożyska.Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 łożysko. Te w XV padają w miare szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 53 minuty temu, Karas napisał: łożysko. Te w XV padają w miare szybko mówisz że te same piasty użyte w innych modelach Subaru, wytrzymują dłużej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 14 godzin temu, lutek34 napisał: mówisz że te same piasty użyte w innych modelach Subaru, wytrzymują dłużej? nie wiem jak jest w innych modelach Subaru bo nie miałem z nimi styczności ale wiem jak jest w XV. XV ma z tyłu betonowe nie uginające się pod ciężarem, pukająco ping-pongowe zawieszenie Przez brak odpowiedniej amortyzacji reszta podzespołów dostaje w kość m.in łożyska. Zresztą temat już gdzieś jest na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 23 minuty temu, Karas napisał: Przez brak odpowiedniej amortyzacji reszta podzespołów dostaje w kość m.in łożyska. nie wiem w jaki sposób twarde zawieszenie może mieć wpływ na trwałość łożysk w piaście, przecież ciężar samochodu nie zmienia się przy miękkim zawieszeniu, nacisk na piastę i koło pozostaje bez zmian. Ta sama piasta jest użyta min. w Forester, który wydaje się być cięższym samochodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 myślę że Lutek34 jesteś w błędzie. Im będzie profil opony mniejszy tuleje metalowo gumowe sztywniejsze oraz amortyzatory wraz ze sprężynami twardsze tym nacisk na piastę i karoserie będzie miał bardziej dynamiczny charakter. w kwestii wytrzymałości piast również składową jest ET wraz z szerokością felgi i kąt pochylenia koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 (edytowane) 4 godziny temu, lutek34 napisał: nie wiem w jaki sposób twarde zawieszenie może mieć wpływ na trwałość łożysk w piaście, przecież ciężar samochodu nie zmienia się przy miękkim zawieszeniu, nacisk na piastę i koło pozostaje bez zmian. Ta sama piasta jest użyta min. w Forester, który wydaje się być cięższym samochodem. prymitywny przykład z cyklu zrób to sam : popukaj jakąkolwiek mechaniczną część młotkiem gumowym, a później spróbuj młotkiem stalowym z taką samą siłą ( każde pukniecie odpowiada wpadnięciu tylnego koła w dziurę /nierówność asfaltu ) i zobaczysz który młotek szybciej ją uszkodzi Edytowane 6 Września 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 (edytowane) A ma ktoś doświadczenie z zamiennikami piast, np NTY. Ps. Te oem yokohamy w deszczu to niezła ruletka, mozna sie czasem zdziwic haha Edytowane 6 Września 2020 przez owad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 2 godziny temu, Karas napisał: popukaj jakąkolwiek mechaniczną część młotkiem gumowym, a później spróbuj młotkiem stalowym z taką samą siłą ( każde pukniecie odpowiada wpadnięciu tylnego koła w dziurę /nierówność asfaltu ) i zobaczysz który młotek szybciej ją uszkodzi no jeśli byś myślał zrzucić opony i jeździć na samych felgach, to ten Twój przykład miałby sens. Piasta w żaden sposób nie uczestniczy w tłumieniu drgań, tylko w przenoszeniu tych drgań na resztę zawieszenia, tj. wahacze z tulejami, sprężyny, amortyzatory, stabilizatory itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Na moj chlopski rozum Koło "popycha" amorek/sprezyne poprzez łożysko w piaście. Jesli amorek/spreżyna sa twarde to siły wywierane na nie poprzez łożysko będą wieksze/agresywniejsze. Tym samym może to powodowac wieksze zuzycie lozyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 48 minut temu, owad napisał: Koło "popycha" amorek/sprezyne poprzez łożysko w piaście. Jesli amorek/spreżyna sa twarde to siły wywierane na nie poprzez łożysko będą wieksze/agresywniejsze. Tym samym może to powodowac wieksze zuzycie lozyska to twierdzisz, że jeśli sprężyna/amor jest miększa, to piasta przenosi mniejsze siły z nierówności? Samochód automatycznie mniej waży, czy w jakiś cudowny sposób działa na grawitacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 To porownaj sobie że masz normalny amorek i zamiast niego masz gruby pręt. Jadąc po dziurach, gdzie łożysko dostanie bardziej w dupe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 6 minut temu, owad napisał: To porownaj sobie że masz normalny amorek i zamiast niego masz gruby pręt. a masz u siebie gruby pręt zamiast amortyzatora i samochód w czasie jazdy podskakuje tak że koła się odrywają od jezdni? Mówimy tutaj o cywilnym samochodzie, z fabrycznym zawieszeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Ale o to chodzi ze tylne amory w xv 1 sa jak w furmance i po zakupie juz je zmienilem. Mialem tez forka z podobnego roku i komfort jazy byl duzo lepszy bo amorki byly duzo bardzoej miekkie. Dlatego w xv niby czesciej lozyska dostaja w d. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 (edytowane) 13 minut temu, lutek34 napisał: i samochód w czasie jazdy podskakuje tak że koła się odrywają od jezdni? Mówimy tutaj o cywilnym samochodzie, z fabrycznym zawieszeniem. coś podobnego jest właśnie w seryjnym XV I gen. Przejedz się i sam się przekonasz. Każdy śpiący policjant przejechany z prędkością większą niż 20km/h to automatyczna ingerencja esp na tylnej osi. Moja zona jeszcze jakiś czas po porodzie nie mogła śmigać XV bo tak ją bebechy bolaly od jakiegokolwiek braku amortyzacji. Auto dramat jeżeli chodzi o amortyzacje Edytowane 6 Września 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepedealer Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 13 godzin temu, owad napisał: Ale o to chodzi ze tylne amory w xv 1 sa jak w furmance i po zakupie juz je zmienilem. Mialem tez forka z podobnego roku i komfort jazy byl duzo lepszy bo amorki byly duzo bardzoej miekkie. Dlatego w xv niby czesciej lozyska dostaja w d. @owadamortyzatory zmieniałeś tylko z tyłu? Ze sprężynami coś robiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 7 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Wymienilem amorki ze spreżynami, tylko tył bo tył mocno walił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 (edytowane) Takich zamienników to Pan nie bierz... bieżnia i kulki są miękkie w tych łożyskach. kwestia złego stopu braku utwardzania powierzchniowego/polerowania? niewiem wiem że to nie są dobre łożyska. SNR/NTN FAG KOYO, obligatoryjnie SKF. do tych firm mam zaufanie. Edytowane 8 Września 2020 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 8 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2020 SNR jest w pudełkach OEM w nissanie i Renault. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 15 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 A febest nadaje sie do czegos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Tuleje metalowo-gumowe są słabej jakości. obawiam się że z łożyskami będzie podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się