Jump to content

WRX MY15 - srebrny obieżyświat


subbiefan

Recommended Posts

Cześć!

 

Nie widzę powitalni, zacznę więc tutaj. Zostałem właścicielem Subaru, kupione od kolegi z forum. To srebrny WRX MY15. Pochodzi z pustynnego Kuwejtu, EU spec. 

Do Subaru robiłem podejście już kilka razy, z różnych przyczyn zawsze padało ostatecznie na coś innego. Nawet miałem kiedyś konto na tym forum, ale zapomniałem jakie, założyłem więc nowe =)

Jestem fanem motoryzacji, samochodów różnych trochę już miałem, nawet kilka japońskich, ale Subaru pierwszy raz. Choć zawsze mnie do niego ciągnęło - boxer, awd, Colin McRae... Przesiadłem się z Mustanga, również MY15.

Z natury jestem mało gadatliwy, więc pewnie za wiele pisać nie będę, ale czytać jak najbardziej.

 

Pomysłów na samochód kilka mam, najpierw jednak pozakupowy serwis, konserwcja podwozia (wygląda bardzo dobrze i chcę żeby tak zostało), no i trochę pojeżdżę zanim zacznę coś robić po swojemu. Zdjęcia wrzucę jak jakieś zrobię. Póki co jedno podprowadzone poprzedniemu właścicielowi:

 

IMG_4823.JPG

 

 

Przy okazji  - jeżeli ktoś ma spoiler STI a marzy mu się ten mały, to możemy zamienić się klapami bagażników. Chyba... Na początku nie wyobrażałem sobie tego auta bez ikonicznego (w agrostylu , jak mówi moja żona, ale się nie zna ;p ) skrzydła, ale im dłużej patrzę na Subaraka na żywo, tym bardziej mi się z tym małym podoba. Może ktoś będzie zdecydowany, to dylemat sam mi się rozwiąże :)

  • Like 7
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bombelllooo said:

Chyba wyłączałem w nim piszczenie po przekroczeniu 120, i polski język w liczniku oraz jednostki europejskie (spalanie w l/100km zamiast l/km)?:)

Czy to nie ta sztuka

 

Tak, to jest ta sztuka :)

 

@Dottoree Przepaska na oczy i słuchaweczki na uszy z relaksującą muzyką. No chyba że piszczy jak prowadzi to nie mam pomysłu. Knebel? :D 

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

klocki.thumb.jpg.9bda4aee1276959911ff15ec1c0e8667.jpg

 

Samochód zaczął hamować jak należy. Hamuje pewnie od pierwszego razu po nocnym postoju. Po rozgrzaniu jest jeszcze lepiej. Różnica względem fabrycznych klocków bardzo odczuwalna nawet przy spokojnej jeździe. Dużo lepsze czucie hamulca, łatwiejsze dawkowanie siły, nie muszę już stawać na pedale ;-)

 

Na pokład zaprosiłem też świnie:

 

swinie.thumb.jpg.33cceb93f838b79fc2f1b9da25030c96.jpg

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oryginalne tłumiki końcowe są gigantyczne:

ori_wydech.thumb.jpg.a541f2fd962edf9b45a44c5e239cd1de.jpg

 

Nic dziwnego że brzmi jak Corolla :D Nie lubię jak nie słyszę samochodu, nie wiem czy nie zgasł ;) Trzeba było coś poradzić:

 

zal_wyd.thumb.jpg.617b2d6b437fce66c5cd4f22718c81dc.jpgnowy_wyd.thumb.jpg.9dc13a1a0405c92f48b98eb4cba7d8a4.jpg

 

Teraz jest znacznie lepiej. Choć na początku nie byłem zachwycony, po około 30km jest nieźle. Ponoć wydech musi trochę popracować zanim osiągnie docelowe parametry pracy i dźwięk - tak wyczytałem u hamerykanów.

Chociaż i tak przydałoby się 6 czy 8 cylindrów, albo kolektor różnoodległościowy...

 

Oryginalne tłumiki końcowe będą na sprzedaż, może ktoś będzie zainteresowany.

  • Like 5
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To jest CNT racing. Nagrać mogę najwyżej telefonem - nie wiem czy ma to sens. Można posłuchać na youtube (jest tego sporo) albo na żywo we Wrocławiu.

Poświęciłem naprawdę sporo czasu czytając opinie i słuchając różnych setupów, mając świadomość że nijak się to ma do rzeczywistości. Choć mam dobre audio, to bardzo dużo zależy od sprzętu nagrywającego. Ale dawało jako takie pojęcie o różnicy pomiędzy nimi. Oczywiście na żywo brzmi inaczej niż słyszałem na yt. Dla mojego ucha lepiej, no ale może wydałem pieniądze to musi się podobać ;-)

Mocno myślałem nad Invidia R400 albo Q300, ale miałem obawy że R400 będzie za głośno, a Q300 chyba niewiele się różni od serii. Cena znacząco wyższa, większe ryzyko wtopy.

A posłuchać na żywo nie ma gdzie - w każdym razie odzew na forum był zerowy. Pytałem kilka firm u nas w kraju o custom, ale musiałbym zaufać w ciemno że mi się spodoba, koszty wysokie, terminy odległe. Dedykowany zawsze mogę odkręcić i założyć inny albo wrócić do fabryki.

 

Ostatecznie wybierałem z (filmy przykładowe, słuchałem różnych):

 

AWE Touring catback https://www.youtube.com/watch?v=aBpEjfdZWAo
Perrin Resonated Quad Tip CatBack https://www.youtube.com/watch?v=NNhF0MDetpY
Invidia R400 https://www.youtube.com/watch?v=5_vlteMuYPE
CNT https://www.youtube.com/watch?v=aSUe7rsD9BI

 

Ale początkowa lista była znacznie dłuższa. Pierwszy z brzegu przykład innych setupów:

https://www.youtube.com/watch?v=DEhCi2Q7bRE

 

Zależało mi na dodaniu WRX nieco pazura na wysokich obrotach i mruczenia na niskich, ale bez wkurzania wszystkich wokół, straszenia dzieci i męczenia się w trasie. Z turbo 4 i tak cudów nie będzie. Jak na razie jestem zadowolony, choć w trasie z tym wydechem jeszcze nie byłem. Jestem dobrej myśli po krótkim kółku na obwodnicy.

Miałem kiedyś Alfę z boxerem, pięknie to chodziło - ale silnik wolnossący.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Osoby odpowiedzialne w Subaru za decyzję o braku ogranicznika lewarka skrzyni biegów z lewej strony, dla biegów 1 i 2, powinny co najmniej tydzień klęczeć na szkle i zastanowić się nad swoim życiem. Jak można było wpaść na taki pomysł. Zwłaszcza, że z prawej strony jest. Na szczęście jest aftermarktet:

 

persstop.thumb.jpg.90a3b3c28476df940e5a72461847e7d1.jpg

 

To powinien być mod nr 1 w każdym bez wyjątku WRX. Montaż zajmuje 10-15 minut z precyzyjną regulacją. W STI praca lewarkiem i tak jest dużo przyjemniejsza, bo tu wciąż trochę chodzi tak zabawkowo gumowo. Ale poprawa precyzji jest ogromna.

 

W międzyczasie zrobiłem konserwację podwozia i profili woskami APP i Wurth. Na całym podwoziu widziałem 2 miejsca z powierzchniowym rdzawym nalotem wielkości główki od szpilki. Nawet nie dam głowy że to rdza była. W 5 letnim aucie. Szok jak na dzisiejsze czasy. Za to piasek z Kuwejtu jest pod każdą osłoną i w każdym zakamarku :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.10.2020 o 13:04, subbiefan napisał:

Oryginalne tłumiki końcowe są gigantyczne:

ori_wydech.thumb.jpg.a541f2fd962edf9b45a44c5e239cd1de.jpg

 

Nic dziwnego że brzmi jak Corolla :D Nie lubię jak nie słyszę samochodu, nie wiem czy nie zgasł ;) Trzeba było coś poradzić:

 

zal_wyd.thumb.jpg.617b2d6b437fce66c5cd4f22718c81dc.jpgnowy_wyd.thumb.jpg.9dc13a1a0405c92f48b98eb4cba7d8a4.jpg

 

Teraz jest znacznie lepiej. Choć na początku nie byłem zachwycony, po około 30km jest nieźle. Ponoć wydech musi trochę popracować zanim osiągnie docelowe parametry pracy i dźwięk - tak wyczytałem u hamerykanów.

Chociaż i tak przydałoby się 6 czy 8 cylindrów, albo kolektor różnoodległościowy...

 

Oryginalne tłumiki końcowe będą na sprzedaż, może ktoś będzie zainteresowany.

Witam kolegę z Wrocławia :D muszę się zacząć rozglądać to pewnie gdzieś przyuważę na mieście. 

Bardzo ładne auto, mody tu na plus, złapał trochę charakteru z tymi końcówkami. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dziś we Wrocławiu taka sytuacja:

sn1.thumb.jpg.e24c4a5318a5537e28b954553a4a4423.jpg

sn2.thumb.jpg.e858f8f978bad5fde29d1f84a83276f0.jpg

 

sn3.thumb.jpg.6c2eaadc17872055cf8bd7d0f99f03a0.jpg

 

Nie ogarniam AWD w takich warunkach. Tzn. poślizg umiem ale w miarę kontrolowany wyjdzie 1 na 4. Bączka zakręcić jeszcze jako tako. RWD szło mi zdecydowanie lepiej. Znaczy muszę potrenować.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...