Jump to content

Światła dzienne Forester SJ 2015


Recommended Posts

Cześć,

Może już ktoś poruszał temat, ale nie znalazłem przez wyszukaj.

Chciałem się podzielić wiedzą na temat dziennych do przedliftowego Forka SJ 2013-2015 co to ma niezbyt rozgarnięte światła dzienne w halogenach przeciwmgłowych.

Bździ to nie świeci i tyle. Postanowiłem wymienić i wymieniłem na coś takiego: https://allegro.pl/oferta/halogen-led-swiatla-dzienne-drl-dodge-magnum-9018055340

Kosztuje rozsądnie jak na ledy i ma homologacje. Dzienne to ringi z pojedynczych diod, a przeciwmgłowe to soczewki świecące poziomym strumieniem światła. Montaż wymaga trochę zabawy z kostkami i przycięcia skrzydełek montażowych oraz rozwiercenia otworów w lampach. Da się to ogarnąć nie będąc mechanikiem. Dalej nudne szczegóły techniczne operacji:

 

Do świateł dobieramy się od spodu zdejmując osłony plastikowe na piny i po jednej śrubce z krzyżakiem.

Przeciwmgłowe:

Kostkę od H8 przeciwmgłowych w subaraku rozbieramy wyjmując zielony plastik szczypcami, potem zwalniamy zatrzaski konektorów i wyjmujemy z kostki. Te konektory trzeba przełożyć do łudząco podobnej standardowej kostki H8, ale jednakowoż z innym rozstawem pinów. Kostkę taką dołożył w gratisie sprzedawca razem z kostką "żeńską" - gniazdem P13W (trzeba mu dać znać, że będzie montowane w foresterze). W lampach mamy właśnie standardowe gniazdo H8 i ono zostaje, natomiast subarak musi zamienić swoją na pasującą kostkę poprzez wsunięcie konektorów do takiejże właśnie standardowej. Bynajmniej, po japońsku, nie ma tak od razu, że komuś coś wsadzisz i dobra jest. Trzeba podpiłować trochę, ale nie do końca micro-skrzydełka tych konektorów i najlepiej owinąć np. taśmą izolacyjną gumki uszczelniające kable bo oryginalne trochę są za luźne w otworze, aby mieć większe (brzmi jak recenzja japońskiego filmu dla dorosłych) prawdopodobieństwo wodoodporności. Standardowo czarny to minus w subaraku, a w lampach chyba wsio ryba ale najlepiej sprawdzić podłączając do np. prostownika 12V i sprawdzić + i -. Tym samym mamy podłączone przeciwmgłowe i połowa drogi z elektryką za nami.

Dzienne:

Teraz trzeba okrągłe małe gniazda na kablu w lampach zwyczajnie odciąć ok. 1,5cm od niego i dobrać się do białego przewodu. Tu ogarniamy tylko jeden kabelek biały z "+'em" bo "-" jest realizowany przez "-" kostki od przeciwmgłowych. Gratisowe gniazdo P13W (to pasujące do żółtego od subaraka) także odcinamy na kablu i szukamy, który pin będzie podłączony do biało-czerwonego w subaraku. Lutujemy ze sobą kabelki biały z lampy i ten od pina po właściwej stronie gratisowej kostki co by pasował do biało-czerwonego w oryginalnej kostce subaru. Tak czy śmak, chodzi o to żeby podłączyć "+" dziennych z "+'em" w subaraku nie ingerując w oryginalną kostkę bo szkoda. Wszystko proponuje solidnie zaizolować zgodnie ze sztuką i wodoodpornie. Elektryka z dyni, teraz mocowanie.

Mocowania:

Plastikowe skrzydełka trzeba przyciąć na wysokość i trochę na długość, tak aby zewnętrzne wsuwały się w otwory zderzaka, a te wewnętrzne powinny pasować od wewnątrz. Otwory w tych wewnętrznych oczywiście nie pasują, ale plastik jest kruchy i można rozwiercić ostrym wiertłem do stali nawet ręką bez wiertarki. Trzeba się z tym pobabrać trochę i najlepiej 5 razy niż przyciąć za dużo żeby to w miarę ciasno i poziomo siedziało, a nie telepało się. Sama lampa wchodzi w otwór z oporem, ale wchodzi. Potem pozostaje ustawić poziom światła śrubą do regulacji w lampie. Ja to ogarniałem na ścianie odległej 10m od lampy, albo po prostu możesz wypluć cebule i zapłacić za ustawienie w byle warsztacie. Ja lubię cebule..., a więc: mierzymy wysokość środka lampy przeciwmgłowej od ziemi i odejmujemy od tego 8cm. Rysujemy od poziomicy linię na ścianie na wysokości, która nam wyszła z kalkulatora w telefonie, bo NASA by tak zrobiła i tobie też wolno sprawdzić, i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej, nawet pod groźbą koszmarów sennych z nauczycielką od matmy w roli głównej. Warto zadbać o ustawienie samochodu na poziomej powierzchni przed ścianą, a poziom na ścianie też wyznaczać od np. laserowej poziomicy z lidla co ją dostaliśmy od wujka na imieniny, żeby mieć pewność, że wysokość na ścianie jest rzeczywiście wysokością lampy od ziemi, a nie ściany od ziemi bo mamy inną wysokość nad poziomem morza te 10m dalej. Światło z tych soczewek jest całkiem spoko i ma silne odcięcie w poziomie więc po zmroku sparowanie górnej granicy strumienia świetlnego z kreską na ścianie jest niepokojąco satysfakcjonujące i łatwe.

Na koniec montujemy  z powrotem plastiki pod lampami, oklaski, kurtyna.

 

Dzienne świecą zdecydowanie lepiej niż oryginały, a skuteczności przeciwmgłowych jak obadam w warunkach bojowych to dam znać, na razie mogę stwierdzić, że widzę  buzię w tenczu i ładne to. Poniżej fotki jak to wygląda założone.

Chciałbym jeszcze zrobić jeden myk i mam nadzieję, że pomożecie. Otóż te nędznie świecące C-lights, które w przedlifcie są tylko postojówkami chciałbym, żeby też świeciły razem z dziennymi (nawet jeśli w dzień ich nie widać itd.). Najprościej pewnie byłoby podłączyć je niezależnie, żeby świeciły zawsze po przekręceniu kluczyka, ale jednak dobrze by było, żeby w pozycji "0" na przełączniku świateł nie świeciły. Na przykład jak stoję w polnej drodze i lukam na perseidy w środku nocy, żeby mnie rolnik sam w dolinie nie dostrzegł i psów nie spuszczał tak zaraz od razu jak przekręcę kluczyk, żeby np. otworzyć szybę. Będę wdzięczny za schematy , patenty i pomysły jak to ogarnąć.

P.S. Jak komuś potrzebne takie oryginalne halogeny co wyciągnąłem to foto na dole, a link do olx: https://www.olx.pl/oferta/dzienne-przeciwmglowe-przeciwmgielne-subaru-forester-sj-2013-18-CID5-IDGi2A4.html

 

20200827_140226.jpg

20200827_165711.jpg

20200827_165741.jpg

20200829_145252.jpg

20200828_104852.jpg

Edited by tvspaten
  • Like 2
  • Thanks 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Serwis coś takiego zamontował w moim przed odbiorem w 2015r. Są dedykowane zestawy do Forka  - świeci ring jako dzienne a całe jako przeciwmgielne.  
Temat chyba  był już na forum 

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Cześć,

chciałbym podbić wątek. Tych ledów osram fog101 już niestety nie ma na rynku. Zamówiłem ostatnio jedne to teraz czekam na zwrot kasy, wydzwonilem też z 10 różnych firm - bezskutecznie. Czy pojawiły się jakieś nowe ciekawe alternatywy dla świateł dziennych 2w1 dla FY2013?

pzdr.

Link to post
Share on other sites

czekając na auto ja już się rozglądam :)

 

znalazłem takie dedykowane do XT

https://pl.aliexpress.com/item/32960487937.html

 

a w miejsce halogenów takie

https://pl.aliexpress.com/item/32974902903.html

https://pl.aliexpress.com/item/32759515678.html

Edited by dommarc
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

A może by sama żarówkę wymienić na LED i nie ryzykować z ewentualnymi  problemami z navka/kamerka, bo i takie słuchy chodzą. Dzięki za pomoc, dommarc. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.09.2020 o 21:48, Jacocz napisał:

Temat chyba  był już na forum 

 

pare razy  ;)

 

10 godzin temu, Riot1929 napisał:

ciekawe alternatywy dla świateł dziennych 2w1 dla FY2013?

 

 

juz dawno @jozef1972 rozwiklal temat

jest gotowiec z mitsubishi outlandera w miejsce pmgielnych, lampy mozna kupic w aso lub w sklepie gezet

 

tapatalked

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Akurat te okrągłe ledy w ogóle do mnie nie przemawiają, tak samo jak te tzw. skrzela stąd moje pytanie. Ale dzięki za info 

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Riot1929 napisał:

Akurat te okrągłe ledy w ogóle do mnie nie przemawiają, tak samo jak te tzw. skrzela stąd moje pytanie. Ale dzięki za info 

 

No to może taka przeróbka :)

 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Riot1929 napisał:

te okrągłe ledy w ogóle do mnie nie przemawiają

 

czegos nie trybie  :huh:

wyzej piszesz ze ledow osram niestety nie ma na rynku

 

W dniu 3.10.2020 o 09:27, Riot1929 napisał:

Tych ledów osram fog101 już niestety nie ma na rynku. Zamówiłem ostatnio jedne to teraz czekam na zwrot kasy, wydzwonilem też z 10 różnych firm - bezskutecznie.

 

okragle jest okragle, sztuka jest sztuka  ;)

 

tapatalked

 

Link to post
Share on other sites

O co Ci znowu chodzi? Okrągłe ledy z Mitsubishi o których pisałeś są zupełnie inne niż te fogi Osrama, których kształt ledów jest inny.

 

Tak samo we wcześniejszym poście cytujesz moja wypowiedź przekształcają jej sens - pytałem 'o nowe' alternatywy, a tego słowa nie zacytowałeś. Także temat nie jest rozwikłany, bo nowe swiatła ciągle sie pojawiaja na rynku i wręcz fajnie mieć coś trochę innego niż pozostali.

 

Także zamiast tyle cytować wczytaj się czasem w sens wypowiedzi, pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

wczytuje sie i mysle, ze najbardziej chodzi o tego tysiaka ktorego trzeba wysuplac za homologowane swiatla  ;)

 

tapatalked

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Tak jak pisałem na samym początku, na tej aukcji znalazłem najtańsze led DRL + przeciwmgłowe z homologacją drogową: 

https://allegro.pl/oferta/halogen-led-swiatla-dzienne-drl-dodge-magnum-9018055340

Sęk w tym, że albo inflacja, albo cwanacja, ale z 379zł, które zapłaciłem wtedy zrobiło się nagle 599zł. No to trochę już zdzierstwo... Dla jasności, u mnie banglają bez zarzutu i jestem zadowolony z zakupu (ok.5tys km). Przeciwmgłowe nie urywają jajec, ale i tak są lepsze niż stockowe, a dzienne są niezbyt urodziwe, ale działają jak powinny, żadnych problemów z kamerą itp.

Podsumowując: jak ktoś ma problem z wypruciem więcej niż 500 plnów, tak jak ja miałem, no to trzeba iść na kompromis, albo kupować bez homologacji reflektory / żarówki, czyli banditierka.

 

Ja bym chciał podbić pytanie czy ktoś ogarnia jak podpiąć, który kabel w które dziure, żeby te nędzne bo nędzne, ale jednak, postojowe C-lights świeciły i przy włączonych dziennych i przy mijania, ale nie świeciły w pozycji "0"??? Czyli na krótko z załączonej stacyjki mnie nie ratuje.

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, tvspaten napisał:

Tak jak pisałem na samym początku, na tej aukcji znalazłem najtańsze led DRL + przeciwmgłowe z homologacją drogową: 

https://allegro.pl/oferta/halogen-led-swiatla-dzienne-drl-dodge-magnum-9018055340

Sęk w tym, że albo inflacja, albo cwanacja, ale z 379zł, które zapłaciłem wtedy zrobiło się nagle 599zł. No to trochę już zdzierstwo... Dla jasności, u mnie banglają bez zarzutu i jestem zadowolony z zakupu (ok.5tys km). Przeciwmgłowe nie urywają jajec, ale i tak są lepsze niż stockowe, a dzienne są niezbyt urodziwe, ale działają jak powinny, żadnych problemów z kamerą itp.

Podsumowując: jak ktoś ma problem z wypruciem więcej niż 500 plnów, tak jak ja miałem, no to trzeba iść na kompromis, albo kupować bez homologacji reflektory / żarówki, czyli banditierka.

 

Ja bym chciał podbić pytanie czy ktoś ogarnia jak podpiąć, który kabel w które dziure, żeby te nędzne bo nędzne, ale jednak, postojowe C-lights świeciły i przy włączonych dziennych i przy mijania, ale nie świeciły w pozycji "0"??? Czyli na krótko z załączonej stacyjki mnie nie ratuje.

Problem z kamerką i inne dotyczy lamp tył a nie przód przeciwmgielnych i dziennych 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.10.2020 o 09:27, Riot1929 napisał:

Cześć,

chciałbym podbić wątek. Tych ledów osram fog101 już niestety nie ma na rynku. Zamówiłem ostatnio jedne to teraz czekam na zwrot kasy, wydzwonilem też z 10 różnych firm - bezskutecznie. Czy pojawiły się jakieś nowe ciekawe alternatywy dla świateł dziennych 2w1 dla FY2013?

pzdr.

Na sklephadron.pl widziałem pięć zestawów od ok. 400 zł do ok. 660 zł.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...