Dragan Posted August 30, 2020 Share Posted August 30, 2020 Cześć Silnik w moim OBK jest powoli na wykończeniu. Bierze mnóstwo oleju i problemy z wypadaniem zapłonu. Mój mechanik stwierdził, że generalnie aby było dobrze potrzebny remont silnika. Odnośnie jego oceny czy też umiejętności to mu ufam. Jednak mam pytanie czy jeśli chodzi o remont to warto na coś zwrócić mu uwagę? Silnik to benzyna 2.5 165KM z 2005 roku. Może warto czemuś się przyjrzeć jeśli silnik będzie już na wierzchu? I z jakimi kosztami mogę się mniej więcej liczyć jeśli chcę aby to było zrobione dobrze? Autem jeździ mi się świetnie i chyba dlatego zdecyduję się na remont tego silnika. Pozdrawiam Kuba Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 zwrócić szczególną uwagę na płaszczyzny głowic/bloku silnika. żeby potem po remoncie nie było w niedalekiej przyszłości UPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
st981777 Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 Nie zakończ remontu na pierścieniach, obowiązkowo sprawdź panewki, zwłaszcza korbowodowe, no i oczywiście nowe oringi połówek bloku, pompy oleju, etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qubu666-Baja Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 (edited) 23 godziny temu, Dragan napisał: Autem jeździ mi się świetnie i chyba dlatego zdecyduję się na remont tego silnika. Pozdrawiam Kuba No... i to jest konkretne podejście. znajdę mój wątek (też miałem remont) . wyszło u mnie 6850zł z papierem itd. Rozpisywać się nie będę,bo w tym wątku wszystko chyba opisałem. Ps dla uspokojenia od razu możesz od tej kwoty zminusować 2100zł-2200zł ,bo kupiłem nowy wał i tłok(nie chciałem gówna, lekko przerysowanego wsadzać w remontowany silnik i dzięki temu nerwicy nie mam ;P ) W sumie cena końcowa zależy od stanu tego silnika i Twojej listy z "częściami marzeń" bez wału i życzenia z nowym tłokiem , to w moim przypadku byłoby około 4500zł z robocizną "na papier" u bardzo sumiennego gościa Ps. Pytałem tego gościa o pompę oleju,czy kupić nową, ale powiedział ,że mi sprawdzi i była ok. Dlaczego z pompą zapytałem?,bo tam ze smokiem chyba jajca były (nie byłem pewny ,czy chodziło o "turbo",czy w SOHC też , więc zapytałem o to ,skoro się "piniądz" ładowało... ) Te uszczelniacze... Mi doradzali,żeby kupić OEM i tak zrobiłem,co sobie chwalę i osobiście polecam,bo cisza i spokój(dobrze założone są i nie ciekną) Z nieoryginałem... kolega ze stanów sprowadzał i chwalił... ale akurat ten w ciężej dostępnym miejscu podcieka(poprawka była,albo wymiana na OEM- muszę wrócić do wątku) ,czyli jak zwykle decyzja należy do tego ,kto jest właścicielem Ps 2. Ogólnie jak już będzie po remoncie, to jeszcze większa frajda będzie z jazdy. Ps.3 link do wątku Edited August 31, 2020 by Qubu666-Baja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dragan Posted October 19, 2020 Author Share Posted October 19, 2020 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Przyda się to na pewno, zwrócę uwagę na rzeczy, które napisaliście Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now