Jump to content

Remont silnika 2.5 OBK III


Dragan

Recommended Posts

Cześć

 

Silnik w moim OBK jest powoli na wykończeniu. Bierze mnóstwo oleju i problemy z wypadaniem zapłonu. Mój mechanik stwierdził, że generalnie aby było dobrze potrzebny remont silnika. Odnośnie jego oceny czy też umiejętności to mu ufam. Jednak mam pytanie czy jeśli chodzi o remont to warto na coś zwrócić mu uwagę? Silnik to benzyna 2.5 165KM z 2005 roku. Może warto czemuś się przyjrzeć jeśli silnik będzie już na wierzchu? I z jakimi kosztami mogę się mniej więcej liczyć jeśli chcę aby to było zrobione dobrze? Autem jeździ mi się świetnie i chyba dlatego zdecyduję się na remont tego silnika. 

 

Pozdrawiam

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Nie zakończ remontu na pierścieniach, obowiązkowo sprawdź panewki, zwłaszcza korbowodowe, no i oczywiście nowe oringi połówek bloku, pompy oleju, etc...

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Dragan napisał:

Autem jeździ mi się świetnie i chyba dlatego zdecyduję się na remont tego silnika. 

 

Pozdrawiam

Kuba

 No... i to jest konkretne podejście. znajdę mój wątek (też miałem remont) . wyszło u mnie 6850zł z papierem itd. Rozpisywać się nie będę,bo w tym wątku wszystko chyba opisałem. Ps dla uspokojenia od razu możesz od tej kwoty zminusować  2100zł-2200zł  ,bo kupiłem nowy wał i tłok(nie chciałem gówna, lekko przerysowanego wsadzać w remontowany silnik i dzięki temu nerwicy nie mam ;P )

W sumie cena końcowa  zależy od stanu tego silnika i Twojej listy z "częściami marzeń" ;)

bez wału i życzenia z nowym tłokiem , to w moim przypadku byłoby około 4500zł z robocizną  "na papier" u bardzo sumiennego gościa

Ps. Pytałem tego gościa o pompę oleju,czy kupić nową, ale powiedział ,że mi sprawdzi i była ok. Dlaczego z pompą zapytałem?,bo tam ze smokiem chyba jajca były (nie byłem pewny ,czy chodziło o "turbo",czy w SOHC też , więc zapytałem o to ,skoro się "piniądz" ładowało... )

Te uszczelniacze... Mi doradzali,żeby kupić OEM i tak zrobiłem,co sobie chwalę i osobiście polecam,bo cisza i spokój(dobrze założone są i nie ciekną)

Z nieoryginałem... kolega ze stanów sprowadzał i chwalił... ale akurat ten w ciężej dostępnym miejscu podcieka(poprawka była,albo wymiana na OEM- muszę wrócić do wątku) ,czyli  jak zwykle decyzja należy do tego ,kto jest właścicielem ;)

Ps 2. Ogólnie jak już będzie po remoncie, to jeszcze większa frajda będzie z jazdy.

Ps.3 link do wątku 

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...