Skocz do zawartości

ABS


Racer

Rekomendowane odpowiedzi

Podstawową zasadą wypinania ABS to opanowanie i zimna krew podczas niespodziewanych sytuacji pozwalające na odpuszczenie hamulca i wykonanie manewru skrętu na kręcących się kołach. W przeciwnym wypadku polecam nie wypinać ABS tylko nauczyć się nim hamować.

Właśnie tak, dodam tylko że najskuteczniejsze hamowanie uzyskamy hamując na granicy blokowania kół. Należy przy tym wiedzieć że przyczepność kół może się zmieniać na każdym metrze drogi i tak musi zmieniać się siła nacisku na hamulec. Jest to trudna sztuka, to trzeba raczej mieć we krwi.

 

ABS do pewnych prędkości (20-30km/h) może nie zadziałać i blokują się wtedy koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

marek790, więcej przyczyn nieszczęścia jest bez ABS kiedy ludzie w panice nie odpuszczają hamulca i kręcą bezskutecznie kierownicą a auto sunie przed siebie. Dziwna sprawa z tym sniegiem, w nim akurat ABS zazwyczaj nie przeszkadza, problem gdy pod śniegiem lód leży - nie wiem, nigdy nie miałem problemów z ABS, na lodowym torze w Kielcach jak i na szutrach podczas plejad też mi nie przeszkadzał, ale ja dziwny jestem :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak unieszkodliwic ABS w wrx 2001, gdzie znajduje sie bezpiecznik itp lub jak podłaczyc prawidłowo jego wyłacznik??

 

Pozdr

 

Bezpiecznik nr 8, bezpieczniki są pod schowkiem na prezerwatywy po lewej. Wyciągasz i wkładasz na zgaszonym aucie. Nie zalecam robić tego na drogach publicznych. Bez ABSu nie masz rozkładu balansu, hamowanie przy skręconych kolach kończy sie lotem bokiem, albo nawet obrotką. Na Plejady chciałem bez ABSu jechać, ale wymiękłem i tylko na szutrach go wyłączałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój GT bez ABS-u zachowuje się normalnie, tak jak zawsze zachowywały się auta które nie miały tego urządzenia. A też jeździły. Czyli wiadomym było że poprzez działanie sił fizyki nie wszystkie koła mają taką samą przyczepność. Koło o mniejszej przyczepności zablokuje wcześniej.

Kiedyś to trzeba było umieć jeździć, to była sztuka. Obecnie kierowca coraz mniej ma do powiedzenia ponieważ samochody nafaszerowane są elektroniką. Ta elektronika nie poprowadzi lepiej samochodu niż człowiek. A jeśli ktoś tego nie potrafi robić to powinien zatrudnić specjalistę, a samemu robić to co umie ( kłaść glazurę, być krawcem lub księgowym itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

sorki ze do tematu wroce ale czy ktos podłoczał przełacznik to abs aby go wyłaczac nie wyjmujac bezpiecznika??

moje pytanie ldatego ze chciałbym sie dowiedzic czy trzeba podłaczac jakis przekaznik dodakowo czy poprotu przełacnik pod kalbe od abs i juz....

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zrobiony taki przełącznik w kabinie. Pociągnąłem przedłużacz kabla zasilającego układ ABS i puściłem przez przełącznik bez przekaźnika - działa bezproblemowo.

Jest tam bardzo małe natężenie prądu więc nie potrzeba przekaźnika.

Sprawa bardzo wygodna bo włączam ABS i wyłączam kiedy chcę nie ruszając się z fotela :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...