MARKO RALLY Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Podstawową zasadą wypinania ABS to opanowanie i zimna krew podczas niespodziewanych sytuacji pozwalające na odpuszczenie hamulca i wykonanie manewru skrętu na kręcących się kołach. W przeciwnym wypadku polecam nie wypinać ABS tylko nauczyć się nim hamować. Właśnie tak, dodam tylko że najskuteczniejsze hamowanie uzyskamy hamując na granicy blokowania kół. Należy przy tym wiedzieć że przyczepność kół może się zmieniać na każdym metrze drogi i tak musi zmieniać się siła nacisku na hamulec. Jest to trudna sztuka, to trzeba raczej mieć we krwi. ABS do pewnych prędkości (20-30km/h) może nie zadziałać i blokują się wtedy koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 aflinta przywalił bo miał koła w śniegu a one ciągle się obracały. a wjeżdżał tak jak poprzednim autem. Ale zapewne praktyka tu ma znaczenie. Nie mniej jednak są sytuacje gdy ten hamulec jest porzyczyną nieszczęścia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 marek790, więcej przyczyn nieszczęścia jest bez ABS kiedy ludzie w panice nie odpuszczają hamulca i kręcą bezskutecznie kierownicą a auto sunie przed siebie. Dziwna sprawa z tym sniegiem, w nim akurat ABS zazwyczaj nie przeszkadza, problem gdy pod śniegiem lód leży - nie wiem, nigdy nie miałem problemów z ABS, na lodowym torze w Kielcach jak i na szutrach podczas plejad też mi nie przeszkadzał, ale ja dziwny jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 aflinta bo widzisz w garażu na hamowanie masz może z metr a koło oblepione śniegiem i z BAS ciągle się obraca i ciągle pomiędzy kołem a podłożem jest śnieg. Przy normalnym hamulcu po 10cm hamowania tarła by już guma o podłogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Za szybko wjechał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vibowit Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Nie uwzględnił warunków panujących na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Jak unieszkodliwic ABS w wrx 2001, gdzie znajduje sie bezpiecznik itp lub jak podłaczyc prawidłowo jego wyłacznik?? Pozdr Bezpiecznik nr 8, bezpieczniki są pod schowkiem na prezerwatywy po lewej. Wyciągasz i wkładasz na zgaszonym aucie. Nie zalecam robić tego na drogach publicznych. Bez ABSu nie masz rozkładu balansu, hamowanie przy skręconych kolach kończy sie lotem bokiem, albo nawet obrotką. Na Plejady chciałem bez ABSu jechać, ale wymiękłem i tylko na szutrach go wyłączałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Intakwrx, WRX i GT ma seryjnie dobry rozkład hamowania bez ABS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 GT ma seryjnie dobry rozkład hamowania bez ABS. Moge potwierdzic, mimo braku ABS-u jestem bardzo zadowolony z tego jak mi ten moj GT-ek hamuje. Ale w osiagnieciu tego zadowolenia mogly mi pomoc tarcze Taroxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Intakwrx, WRX i GT ma seryjnie dobry rozkład hamowania bez ABS. Zgadza się ale może zaskoczyć bo z ABS-em tył chyba wcale nie hamuje.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Intakwrx, hamuje hamuje, tylko nie staje bokiem bo ABS nie pozwala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 22 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2007 Mój GT bez ABS-u zachowuje się normalnie, tak jak zawsze zachowywały się auta które nie miały tego urządzenia. A też jeździły. Czyli wiadomym było że poprzez działanie sił fizyki nie wszystkie koła mają taką samą przyczepność. Koło o mniejszej przyczepności zablokuje wcześniej. Kiedyś to trzeba było umieć jeździć, to była sztuka. Obecnie kierowca coraz mniej ma do powiedzenia ponieważ samochody nafaszerowane są elektroniką. Ta elektronika nie poprowadzi lepiej samochodu niż człowiek. A jeśli ktoś tego nie potrafi robić to powinien zatrudnić specjalistę, a samemu robić to co umie ( kłaść glazurę, być krawcem lub księgowym itp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Racer Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 sorki ze do tematu wroce ale czy ktos podłoczał przełacznik to abs aby go wyłaczac nie wyjmujac bezpiecznika?? moje pytanie ldatego ze chciałbym sie dowiedzic czy trzeba podłaczac jakis przekaznik dodakowo czy poprotu przełacnik pod kalbe od abs i juz.... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Racer, kompletnie nie rozumiem Twojego pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2007 sorki ze do tematu wroce ale czy ktos podłoczał przełacznik to abs aby go wyłaczac nie wyjmujac bezpiecznika?? Widziałem kiedyś coś takiego zrobionego w Alfie. Generalnie - bez najmniejszych problemów dla w miarę ogarniającego elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vibowit Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 No zrobić sam "przedłużacz" to raczej pikuś. Pytanie, czy przy dodatkowych urządzeniach i wydłużonych kablach, komputer będzie prawidłowo reagował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Mam zrobiony taki przełącznik w kabinie. Pociągnąłem przedłużacz kabla zasilającego układ ABS i puściłem przez przełącznik bez przekaźnika - działa bezproblemowo. Jest tam bardzo małe natężenie prądu więc nie potrzeba przekaźnika. Sprawa bardzo wygodna bo włączam ABS i wyłączam kiedy chcę nie ruszając się z fotela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się