Skocz do zawartości

ABS


Racer

Rekomendowane odpowiedzi

Witek, na dziurach i podbiciach auto w ogóle nie hamuje

 

Tez to zauwazyłem szczegolnie ja cos pokabinowane jest w zawieszeniu inne amory lub sprezyny, u mnie wogole to nie hamuje a dodatkowo włacza sie za wczesnie, a co do wypowiedzi na temat zdolnosci do jazdy to mam nadzieje ze sobie poradze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witek, na dziurach i podbiciach auto w ogóle nie hamuje

Kiedyś nie hamowało.

Teraz jest znacznie lepiej ( to jest moja opinia oparta na porównaniu Passata '95, Vectry '98, Vectry '99, Laguny '02, OBK '05). Różne samochody, ale i coraz nowsze generacje ABS.

Postęp czuło się niemal z roku na rok. Passat na "tarce" nie hamował wcale (było to wręcz groźne), OBK hamuje całkiem sprawnie. Nadal "tarka" czy luźny piasek jest najsłabszym punktem w działaniu ABS, ale te niedoskonałości nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu promowania odłączenia ABSu przez normalnych (niech będzie: przeciętnych :cool: ) kierowców. A radzenie tego ludziom, którzy zrobili prawo jazdy "przed chwilą", jest...

Oprogramowanie ABS się zmienia jednak, młodzi kierowcy - nie.

Dziewczyny robia WOW słyszac głosne BOV:)

Może to dać na motto Forum Subaru?

Jak wyjmiesz bezpiecznik, to dopiero będą robić WOW.

Racer z ABS?!! Jak to wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale te niedoskonałości nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu promowania odłączenia ABSu przez normalnych (niech będzie: przeciętnych :cool: )

 

 

Jeżeli osobiście uważam że ABS przeszkadza, to będę tak pisał.

 

A kontrowersje wokół tego tematu nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu nawoływania o autocnezurę! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale te niedoskonałości nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu promowania odłączenia ABSu przez normalnych (niech będzie: przeciętnych :cool: )

 

 

Jeżeli osobiście uważam że ABS przeszkadza, to będę tak pisał.

 

A kontrowersje wokół tego tematu nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu nawoływania o autocnezurę! :mrgreen:

To napisz przynajmniej : JA bym spalił, a nie spalić, zakopać, utopić, zło, itp.

Autocenzura dużo lepsza jednak jest od cenzury. Brak autocenzury do cenzury (bywa, że) prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zauważyłem ostatnio przykrą rzecz. Otóż mianowicie hamując na "tarce" ... nie hamuje ino płyyynie. Czy to standardowy "urok" ABSa, czy amorki wyzionęły?

 

standart ABS , choc zuzyte amrki będą powiększac ten efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ale nie ma powaznych zmian w systemie, może w sofcie.
niby w STI jest Super Sport ABS - ktory trudno wzbudzic (dzieki Bogu) w normalnej jezdzie - nawet na mokrym i tarce. Myslisz ze to tylko soft rozni ABS w STI od WRXa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym bardziej cywilnych, tzn. mniej kawiorowych?

do dzis myslalem ze lepiej jest w nowszych autach ale nie jest byc moze amorki juz padaja choc przebieg tylko 48kkm? nie wiem - ale mozna sie zdziwic parkujac komus w bagazniku bo hamowania na pralce nie ma wogule :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wrazenie ze jak juz hamuje na tarce i ABS "glupieje" to w WRXie przez docisniecie pedału do deski daje sie go zmusić do hamowania :roll: moze to być tylko wrażenie, natomiast mam pewność że w analogicznej sytuacji w Octavii jak juz poplynie to trzeba odpuscić i nacisnąc od nowa :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w tym bardziej cywilnych, tzn. mniej kawiorowych?

do dzis myslalem ze lepiej jest w nowszych autach ale nie jest byc moze amorki juz padaja choc przebieg tylko 48kkm? nie wiem - ale mozna sie zdziwic parkujac komus w bagazniku bo hamowania na pralce nie ma wogule :evil:

Mi się udało kiedyś zaparkować w zadzie innego auta na takiej tarce. :sad:

Z tym, że jechałem autem mało nowoczesnym, bo astrą '97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel jeździł Nubirą bez ABS dostał zimą służbową Renault z ABS i przywalił przodem w garażu.

Jakie są główne zasady wypinania ABS-u? i o czym szczególnie trzeba pamiętać mając ten system hamowania?

Podstawową zasadą wypinania ABS to opanowanie i zimna krew podczas niespodziewanych sytuacji pozwalające na odpuszczenie hamulca i wykonanie manewru skrętu na kręcących się kołach. W przeciwnym wypadku polecam nie wypinać ABS tylko nauczyć się nim hamować. Przy sytuacji awaryjnej wystarczy zastosować prostą zasadę "noga gwałci - ręka pieści" mówiącą o brutalnym zaparciu się nogą o pedał hamulca i nie odpuszczaniu go, natomiast ręce delikatnie wykonują manewr skrętu kierownicą by ominąć przeszkodę. Odnośne kolegi co przywalił przodem w garażu, to raczej z braku własnych umiejętności niż ABS. To tak jakby zwalić winę na auto, że ma za mocny silnik - za szybko się rozpędza i przywalił w auto jadące wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...