Racer Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Witek, na dziurach i podbiciach auto w ogóle nie hamuje Tez to zauwazyłem szczegolnie ja cos pokabinowane jest w zawieszeniu inne amory lub sprezyny, u mnie wogole to nie hamuje a dodatkowo włacza sie za wczesnie, a co do wypowiedzi na temat zdolnosci do jazdy to mam nadzieje ze sobie poradze:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Witek, na dziurach i podbiciach auto w ogóle nie hamuje Kiedyś nie hamowało. Teraz jest znacznie lepiej ( to jest moja opinia oparta na porównaniu Passata '95, Vectry '98, Vectry '99, Laguny '02, OBK '05). Różne samochody, ale i coraz nowsze generacje ABS. Postęp czuło się niemal z roku na rok. Passat na "tarce" nie hamował wcale (było to wręcz groźne), OBK hamuje całkiem sprawnie. Nadal "tarka" czy luźny piasek jest najsłabszym punktem w działaniu ABS, ale te niedoskonałości nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu promowania odłączenia ABSu przez normalnych (niech będzie: przeciętnych :cool: ) kierowców. A radzenie tego ludziom, którzy zrobili prawo jazdy "przed chwilą", jest... Oprogramowanie ABS się zmienia jednak, młodzi kierowcy - nie. Dziewczyny robia WOW słyszac głosne BOV:) Może to dać na motto Forum Subaru? Jak wyjmiesz bezpiecznik, to dopiero będą robić WOW. Racer z ABS?!! Jak to wygląda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 ale te niedoskonałości nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu promowania odłączenia ABSu przez normalnych (niech będzie: przeciętnych :cool: ) Jeżeli osobiście uważam że ABS przeszkadza, to będę tak pisał. A kontrowersje wokół tego tematu nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu nawoływania o autocnezurę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 ale te niedoskonałości nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu promowania odłączenia ABSu przez normalnych (niech będzie: przeciętnych :cool: ) Jeżeli osobiście uważam że ABS przeszkadza, to będę tak pisał. A kontrowersje wokół tego tematu nie usprawiedliwiają w najmniejszym stopniu nawoływania o autocnezurę! To napisz przynajmniej : JA bym spalił, a nie spalić, zakopać, utopić, zło, itp. Autocenzura dużo lepsza jednak jest od cenzury. Brak autocenzury do cenzury (bywa, że) prowadzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Jak sobie życzysz: JA bym spalił, poniważ należy spalić, zakopać, utopić, zło. :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Jak sobie życzysz: JA bym spalił, poniważ należy spalić, zakopać, utopić, zło. :razz: No, gupi, normalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Jak sobie życzysz: JA bym spalił, poniważ należy spalić, zakopać, utopić, zło. :razz: No, gupi, normalnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 ABS dobry czy zły? Zależy od stylu jazdy. Mnie bardziej przeszkadza niż pomaga i dlatego popieram Jarmaja, ale zgadzam się z poprawką " JA bym spalił..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Ale świecąca kontrolka ładnie wygląda. Ja odpinam dla lansu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Ale świecąca kontrolka ładnie wygląda. Ja odpinam dla lansu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zauważyłem ostatnio przykrą rzecz. Otóż mianowicie hamując na "tarce" ... nie hamuje ino płyyynie. Czy to standardowy "urok" ABSa, czy amorki wyzionęły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Zauważyłem ostatnio przykrą rzecz. Otóż mianowicie hamując na "tarce" ... nie hamuje ino płyyynie. Czy to standardowy "urok" ABSa, czy amorki wyzionęły? standart ABS , choc zuzyte amrki będą powiększac ten efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 .... na dziurach i podbiciach auto w ogóle nie hamuje... racja dzis musialem sie ratowac przed stluczka wjazdem na chodnik dodam ze asfalt suchy ale pralka - ABS zwariowal nawet w stosunkowo nowym aucie jakim jest Golf V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Właśnie, coś się poprawiło w nowszych Brumbarynkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 W STI jest lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 A w tym bardziej cywilnych, tzn. mniej kawiorowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Nie wiem, ale nie ma powaznych zmian w systemie, może w sofcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Nie wiem, ale nie ma powaznych zmian w systemie, może w sofcie. niby w STI jest Super Sport ABS - ktory trudno wzbudzic (dzieki Bogu) w normalnej jezdzie - nawet na mokrym i tarce. Myslisz ze to tylko soft rozni ABS w STI od WRXa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Jabar, nie tylko soft, głównie to dodatkowe czujniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 A w tym bardziej cywilnych, tzn. mniej kawiorowych? do dzis myslalem ze lepiej jest w nowszych autach ale nie jest byc moze amorki juz padaja choc przebieg tylko 48kkm? nie wiem - ale mozna sie zdziwic parkujac komus w bagazniku bo hamowania na pralce nie ma wogule Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekwaw Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 mam wrazenie ze jak juz hamuje na tarce i ABS "glupieje" to w WRXie przez docisniecie pedału do deski daje sie go zmusić do hamowania :roll: moze to być tylko wrażenie, natomiast mam pewność że w analogicznej sytuacji w Octavii jak juz poplynie to trzeba odpuscić i nacisnąc od nowa :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 misiekwaw, generalnie jak ABS się włącza to jedyna sensowna technika to duszenie do bólu do łez. Swoją drogą ja się raz musiałem ratować przełączeniem wyłącznika ABS - ale to w zimie na zlodzonym zjeździe z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vibowit Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 A w tym bardziej cywilnych, tzn. mniej kawiorowych? do dzis myslalem ze lepiej jest w nowszych autach ale nie jest byc moze amorki juz padaja choc przebieg tylko 48kkm? nie wiem - ale mozna sie zdziwic parkujac komus w bagazniku bo hamowania na pralce nie ma wogule Mi się udało kiedyś zaparkować w zadzie innego auta na takiej tarce. :sad: Z tym, że jechałem autem mało nowoczesnym, bo astrą '97. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 Kumpel jeździł Nubirą bez ABS dostał zimą służbową Renault z ABS i przywalił przodem w garażu. Jakie są główne zasady wypinania ABS-u? i o czym szczególnie trzeba pamiętać mając ten system hamowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2007 Kumpel jeździł Nubirą bez ABS dostał zimą służbową Renault z ABS i przywalił przodem w garażu. Jakie są główne zasady wypinania ABS-u? i o czym szczególnie trzeba pamiętać mając ten system hamowania? Podstawową zasadą wypinania ABS to opanowanie i zimna krew podczas niespodziewanych sytuacji pozwalające na odpuszczenie hamulca i wykonanie manewru skrętu na kręcących się kołach. W przeciwnym wypadku polecam nie wypinać ABS tylko nauczyć się nim hamować. Przy sytuacji awaryjnej wystarczy zastosować prostą zasadę "noga gwałci - ręka pieści" mówiącą o brutalnym zaparciu się nogą o pedał hamulca i nie odpuszczaniu go, natomiast ręce delikatnie wykonują manewr skrętu kierownicą by ominąć przeszkodę. Odnośne kolegi co przywalił przodem w garażu, to raczej z braku własnych umiejętności niż ABS. To tak jakby zwalić winę na auto, że ma za mocny silnik - za szybko się rozpędza i przywalił w auto jadące wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się