SubaruLPG 75 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Witam, Mam problem, zagwozdkę mianowicie chciałem do mojego subaru legacy IV 2.0 NA dołożyć LSD które jest w OBK III(w tej budzie nie było 2.0NA). Niestety dziś po otwarciu dyferencjału z Legacy IV okazało się że przełożenie główne jest inne. W OBK przełożenie jest 39/10 chyba a w legacy 37/9 (nie łatwo to odczytać) moje pytanie jest następujące czy za przełożenie główne odpowiada wyłącznie koło zębate które zazębia się z wałkiem atakującym(na którym opisane jest przełożenie)?? Chciałbym przełożyć element na którym jest mechanizm różnicowy z sprzęgłem lepkościowym do mojego dyferencjału wymienić w tym elemencie jedynie koło zębate i zainstalować to w dyferencjale od legacy IV. dołączam zdjęcia o jakich elementach mówimy Ps według mojej wiedzy za przełożenie główne odpowiada w dyferencjale wyłącznie koło które jest na jednym ze zdjęć zdemontowane względem wałka atakującego. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
BelegUS 622 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Nie wiem, czy mogło się w tej materii coś zmienić, ale przekładałem vLSD z dyfra SVX 3.74 do dyfra z Legacy 4.44 i nie było żadnego problemu. Link to post Share on other sites
SubaruLPG 75 Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 wałek atakujący zostawiłeś czy przekładałeś razem z nim? u mnie w Dyferencjale z OBK jest problem na wałku atakującym i wolałbym zostawić ten który siedzi teraz w legacy. Link to post Share on other sites
BelegUS 622 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Postaram się dowiedzieć od speca, który mi to ogarniał. Tutaj opis amerykańców: https://www.rs25.com/threads/diy-rear-diff-convert-from-open-to-vlsd.99509/ Link to post Share on other sites
respect 153 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 5 godzin temu, SubaruLPG napisał: czy za przełożenie główne odpowiada wyłącznie koło zębate które zazębia się z wałkiem atakującym(na którym opisane jest przełożenie)?? Nie wyłącznie. Przełożenie to stosunek ilości zębów jednego koła do do ilości drugiego. Chyba,że wałki były jednakowe i tak to skrótowo piszesz. Ale składanie przekładni z 2 używek to zły pomysł . Link to post Share on other sites
kozi-24 5 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 A ja zapytam jak rozpoznać dyferencjał z lsd bez odkręcania dekla? tęż bym chętnie zrobił taki przeszczep, tylko nie wiem jaki kupić żeby nie wtopić kasy. Link to post Share on other sites
LosioDriver 499 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 55 minut temu, kozi-24 napisał: A ja zapytam jak rozpoznać dyferencjał z lsd bez odkręcania dekla? tęż bym chętnie zrobił taki przeszczep, tylko nie wiem jaki kupić żeby nie wtopić kasy. Ponoć po czujniku temperatury który jest w LSD. Wtyczka wychodzi z tyłu dyfra. Link to post Share on other sites
SubaruLPG 75 Posted August 28, 2020 Author Share Posted August 28, 2020 złożyłem dyferencjał. atak został stary plus stare koło zębate. Samochód jutro powinien wyjechać na drogę.. Sprzęgło lepkościowe jeśli jest to kształt koszyka z mechanizmem różnicowym jest inny(na pierwszej fotografii masz koszyczek z sprzęgłem lepkościowym) Link to post Share on other sites
BelegUS 622 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 5 godzin temu, LosioDriver napisał: Ponoć po czujniku temperatury który jest w LSD. Wtyczka wychodzi z tyłu dyfra. Ani SVX, ani Legacy GTB z których miałem dyfry z vLSD nie miały tego czujnika ani wtyczki, a miały vLSD. Link to post Share on other sites
kozi-24 5 Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 10 godzin temu, SubaruLPG napisał: Sprzęgło lepkościowe jeśli jest to kształt koszyka z mechanizmem różnicowym jest inny(na pierwszej fotografii masz koszyczek z sprzęgłem lepkościowym) Wiem dokładnie jak wygląda lsd tylko kupując w sieci dyfer żaden sprzedawca mi nie odkręci dekla i nie zrobi fot. Myślałem że z zewnątrz są jakieś oznaczenia. Link to post Share on other sites
SubaruLPG 75 Posted August 29, 2020 Author Share Posted August 29, 2020 Każdy dyfer z OBK III w MT będzie posiadać sprzęgło lepkościowe.(przynajmniej tak twierdzą manuale ale niech ktoś to potwierdzi jeszcze) Aby zrobić to kompletnie, należało by po przeszczepie sprawdzić luz na wyprowadzeniu napędu oraz zaznaczyć/sprawdzić zazębienie wałka atakującego względem dużego koła zębatego. Tyle teorii, przyznam się szczerze że nie zrobiłem tego tak kompleksowo samochód puki co jeździ a z tyłu nie dochodzi wycie terkotanie Link to post Share on other sites
kozi-24 5 Posted August 29, 2020 Share Posted August 29, 2020 A z diesla 2.0 też?? bo tego najwięcej w sieci Link to post Share on other sites
SubaruLPG 75 Posted October 25, 2020 Author Share Posted October 25, 2020 (edited) Informacja dla potomnych: Prawdopodobnie Dyfer otwarty da się rozróżnić od tego z wiskozą zaglądając, wypinając jedną półoś. Rozróżnić można to po wielkości ośki na której osadzone są koła zębate od mechanizmu różnicowego. Postaram dołączyć zdjęcia. Edited October 25, 2020 by SubaruLPG Link to post Share on other sites
ewemarkam 923 Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Informacja dla potomnych: Prawdopodobnie Dyfer otwarty da się rozróżnić od tego z wiskozą zaglądając, wypinając jedną półoś. Rozróżnić można to po wielkości ośki na której osadzone są koła zębate od mechanizmu różnicowego. Postaram dołączyć zdjęcia. Ale że jak?Przeca półosie są takie same, czy do zwykłego dyfra czy LSD. Te wielowypusty są dłuższe? Link to post Share on other sites
st981777 37 Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 1 minutę temu, ewemarkam napisał: Ale że jak? Przeca półosie są takie same, czy do zwykłego dyfra czy LSD. Te wielowypusty są dłuższe? Zgaduję, że chodzi o ośki satelit... Link to post Share on other sites
SubaruLPG 75 Posted October 25, 2020 Author Share Posted October 25, 2020 tak chodzi o satelity. Postaram jutro dołączyć zdjęcia Link to post Share on other sites
mirasek 151 Posted October 25, 2020 Share Posted October 25, 2020 Od '99 r160 z vlsd ma podcięcie na osi satelitów która przez otwór półosi wydaje się cieńsza / płaska z jednej strony w porównaniu do otwartego dyfra Starsze miały dziurę na przestrzał i niesymetryczne półosie Link to post Share on other sites
miki_mi2 66 Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 Przecież wystarczy zakręcić dyfrem i jeśli kręcą sie w tą samą stronę to jest "blokada" a jeśli nie to nima. Link to post Share on other sites
st981777 37 Posted October 26, 2020 Share Posted October 26, 2020 9 godzin temu, miki_mi2 napisał: Przecież wystarczy zakręcić dyfrem i jeśli kręcą sie w tą samą stronę to jest "blokada" a jeśli nie to nima. Ciężko zakręcić dyfrem na allegro... 2 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now