Jump to content

Dyferencjał tył dołożenie LSD vs przełożenie główne


Recommended Posts

Witam,

 

Mam problem, zagwozdkę mianowicie chciałem do mojego subaru legacy IV 2.0 NA dołożyć LSD które jest w OBK III(w tej budzie nie było 2.0NA). Niestety dziś po otwarciu dyferencjału z Legacy IV okazało się że przełożenie główne jest inne.

W OBK przełożenie jest 39/10 chyba a w legacy 37/9 (nie łatwo to odczytać)

moje pytanie jest następujące czy za przełożenie główne odpowiada wyłącznie koło zębate które zazębia się z wałkiem atakującym(na którym opisane jest przełożenie)??

 

Chciałbym przełożyć element na którym jest mechanizm różnicowy z sprzęgłem lepkościowym do mojego dyferencjału wymienić w tym elemencie jedynie koło zębate i zainstalować to w dyferencjale od legacy IV.

dołączam zdjęcia o jakich elementach mówimy

Ps według mojej wiedzy za przełożenie główne odpowiada w dyferencjale wyłącznie koło które jest na jednym ze zdjęć zdemontowane względem wałka atakującego.

Pozdrawiam

 

 

dyfobk.jpg

dyfrleg.jpg

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, czy mogło się w tej materii coś zmienić, ale przekładałem vLSD z dyfra SVX 3.74 do dyfra z Legacy 4.44 i nie było żadnego problemu.

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, SubaruLPG napisał:

czy za przełożenie główne odpowiada wyłącznie koło zębate które zazębia się z wałkiem atakującym(na którym opisane jest przełożenie)??

Nie wyłącznie. Przełożenie to stosunek ilości zębów jednego koła do do ilości drugiego.

Chyba,że wałki były jednakowe i tak to skrótowo piszesz.

Ale składanie przekładni z 2 używek to zły pomysł .

Link to post
Share on other sites

A ja zapytam jak rozpoznać dyferencjał z lsd bez odkręcania dekla? tęż bym chętnie zrobił taki przeszczep, tylko nie wiem jaki kupić żeby nie wtopić kasy.

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, kozi-24 napisał:

A ja zapytam jak rozpoznać dyferencjał z lsd bez odkręcania dekla? tęż bym chętnie zrobił taki przeszczep, tylko nie wiem jaki kupić żeby nie wtopić kasy.

 

Ponoć po czujniku temperatury który jest w LSD. Wtyczka wychodzi z tyłu dyfra.

Link to post
Share on other sites

złożyłem dyferencjał. atak został stary plus stare koło zębate.

Samochód jutro powinien wyjechać na drogę..

 

Sprzęgło lepkościowe jeśli jest to kształt koszyka z mechanizmem różnicowym jest inny(na pierwszej fotografii masz koszyczek z sprzęgłem lepkościowym)

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, LosioDriver napisał:

Ponoć po czujniku temperatury który jest w LSD. Wtyczka wychodzi z tyłu dyfra.

 

Ani SVX, ani Legacy GTB z których miałem dyfry z vLSD nie miały tego czujnika ani wtyczki, a miały vLSD.

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, SubaruLPG napisał:

 

Sprzęgło lepkościowe jeśli jest to kształt koszyka z mechanizmem różnicowym jest inny(na pierwszej fotografii masz koszyczek z sprzęgłem lepkościowym)

 

Wiem dokładnie jak wygląda lsd tylko kupując w sieci dyfer żaden sprzedawca mi nie odkręci dekla i nie zrobi fot. Myślałem że z zewnątrz są jakieś oznaczenia.

Link to post
Share on other sites

Każdy dyfer z OBK III w MT będzie posiadać sprzęgło lepkościowe.(przynajmniej tak twierdzą manuale ale niech ktoś to potwierdzi jeszcze)

Aby zrobić to kompletnie, należało by po przeszczepie sprawdzić luz na wyprowadzeniu napędu oraz zaznaczyć/sprawdzić zazębienie wałka atakującego względem dużego koła zębatego.

Tyle teorii, przyznam się szczerze że nie zrobiłem tego tak kompleksowo:OO:  samochód puki co jeździ a z tyłu nie dochodzi wycie terkotanie 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Informacja dla potomnych:

Prawdopodobnie

Dyfer otwarty da się rozróżnić od tego z wiskozą zaglądając, wypinając jedną półoś.

 

Rozróżnić można to po wielkości ośki na której osadzone są koła zębate od mechanizmu różnicowego.

Postaram dołączyć zdjęcia.

 

Edited by SubaruLPG
Link to post
Share on other sites
Informacja dla potomnych:
Prawdopodobnie
Dyfer otwarty da się rozróżnić od tego z wiskozą zaglądając, wypinając jedną półoś.
 
Rozróżnić można to po wielkości ośki na której osadzone są koła zębate od mechanizmu różnicowego.
Postaram dołączyć zdjęcia.
 
Ale że jak?
Przeca półosie są takie same, czy do zwykłego dyfra czy LSD. Te wielowypusty są dłuższe?
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Ale że jak?
Przeca półosie są takie same, czy do zwykłego dyfra czy LSD. Te wielowypusty są dłuższe?

Zgaduję, że chodzi o ośki satelit...

Link to post
Share on other sites

Od '99 r160 z vlsd ma podcięcie na osi satelitów która przez otwór półosi wydaje się cieńsza / płaska z jednej strony w porównaniu do otwartego dyfra :) Starsze miały dziurę na przestrzał i niesymetryczne półosie ;) 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, miki_mi2 napisał:

Przecież wystarczy zakręcić dyfrem i jeśli kręcą sie w tą samą stronę to jest "blokada" a jeśli nie to nima.

Ciężko zakręcić dyfrem na allegro...

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...