Jump to content

Recommended Posts

Mam takie samo auto. Kupiłem komplet tarcz BREMBO gładkich z dedykowanymi klockami i szczękami na tył + nowy DOT za 1000zł. Tarcze są mega - nie powyginały się ani nic, a hamowałem parę razy z 200 do 0..... (przy strojeniu trzeba było wyciskać cały 4 bieg dla logów) Klocki starczyły na rok (możliwe że trafiłem podróbki bo brembo chyba najczęściej podrabiają). Teraz do tych tarcz założyłem klocki FERODO i pylą o niebo mniej, za to potrafią popiskiwać przy wolnym wyhamowywaniu (myślę że się dotrą do tarcz i będzie spoko).

Słyszałem że tarcze zimmermann często się wypaczają, do tego nawierty i nacięcia Ci nie potrzebne do tego auta.... tylko będzie Ci zdzierać klocki (komplet na 2-3 miesiące jak nie szybciej) Chyba że kupisz specjalne klocki "racing" które kosztują chyba 4 x tyle co zwykłe.

Reasumując polecam:

- tarcze gładkie BREMBO + klocki FERODO (zwykłe, nie racing) i masz komplet na całe auto za około 1000zł.

Nie ma co wyważać otwartych drzwi :)

Kupuj tylko ze sprawdzonych firm lub autoryzowanych sklepów, bo na necie (alledrogo) możesz trafić podróbki (każdej firmy, nie tylko brembo)

Pozdro

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Słyszałem że na tył pasują metalowe/aluminiowe z audi ale ja mam ori wiec nie będę się wymądrzał ;)

Edited by klev
Link to post
Share on other sites

Do Forka 02 NA pasują idealnie.
Pierwsze wytrzymały 3 lata i wymieniam tylko dlatego że są tanie i będę wymieniał parę innych rzeczy z tyłu.94ad06cf8dd119bfbf76f0857717823e.jpg

Link to post
Share on other sites

Do sf pasują właśnie te same. Podobno sa "wieczne"

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, klev napisał:

hamowałem parę razy z 200 do 0

Tak raz za razem i z pełną siłą? ;) 

Zdarzało mi się zmęczyć 2-tłoczek 294 mm, a najwyżej trójkę wbiłem, ssakiem 125 KM. Nie wiem, może coś robię nie tak? :D

Łączniki VAG są długowieczne pod warunkiem że to lemforder a nie chińszczyzna

Link to post
Share on other sites
Do sf pasują właśnie te same. Podobno sa "wieczne"
Mam właśnie SF5 i pasują idealnie.
Link to post
Share on other sites
Tak raz za razem i z pełną siłą?  
Zdarzało mi się zmęczyć 2-tłoczek 294 mm, a najwyżej trójkę wbiłem, ssakiem 125 KM. Nie wiem, może coś robię nie tak?
Łączniki VAG są długowieczne pod warunkiem że to lemforder a nie chińszczyzna

To jest aluminium z tulejka w pełnej gumie.
Moje kosztowały za komplet 50 zł i wytrzymały 3 lata nie oszczędzania ich
Nadal się trzymają.
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, mirasek napisał:

Tak raz za razem i z pełną siłą? ;) 

Zdarzało mi się zmęczyć 2-tłoczek 294 mm, a najwyżej trójkę wbiłem, ssakiem 125 KM. Nie wiem, może coś robię nie tak? :D

Łączniki VAG są długowieczne pod warunkiem że to lemforder a nie chińszczyzna

 

Ja mam 277 i hamowałem z 2-3 razy na jednej wycieczce po logi. Największym problemem bylo gotowanie sie płynu hamulcowego ale po zmianie na "racing" bylo super. Tarcze nie powypaczane, tylko klocki mi sie zużyly w rok, ale jak juz wspomnialem moglem trafic podruby bo nie bralem z autoryzowanego sklepu tylko netu... 

Mam forka sf porobionego na 250KM i gladkie brembo daja rade. Oczywiscie nie mowimy o torze....

 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, mirasek napisał:

Łączniki VAG są długowieczne pod warunkiem że to lemforder a nie chińszczyzna

sęk w tym, że teraz nie wiesz co jest naprawdę chińszczyzną, a co nie. Markowe produkty też coraz częściej są w PRC tłuczone.

15 godzin temu, klev napisał:

Do sf pasują właśnie te same. Podobno sa "wieczne"

a jest coś analogicznego na przód? Bo znalazłem polecane te ze sworzniami, a wolałbym przelotowy.

Link to post
Share on other sites

Lemforder ma dużo fabryk porozrzucanych po świecie. U mnie w Audi o dziwo te łączniki długo wytrzymały z maxgera a to raczej nie jest firma warta polecenia.

Lemforder według mnie jak każda firma robi części lepsze i gorsze. kupując typowo chińszczyznę powiem tak wiele zależy od partii...

możesz z tego co pamiętam kupić same gumki wkłady do tych łączników.

co do klocków Brembo to możesz sobie nalepkę zeskanować nie wiem czy to chroni w jakikolwiek sposób przed podróbkami ale gadżet ciekawy:)

Moje klocki Brembo również mocno pylą. Klocek jeśli mocno pyli i jest miękki to na ogół jest mniej problematyczny (mniejsza szansa jego zeszklenia zrobienia się progów w tarczy etc) ale to moje prywatne zdanie. Felga po tygodniu jest mocno zapylona. u mnie po 30k z klocków brembo została nie cała połowa w przodach.

 

Link to post
Share on other sites

Eee nalepka do sprawdzenia oryginalności to chyba na ferodo.... na moich brembach nie bylo żadnej. klocki brembo wytrzymaly  u mnie 10k.

Link to post
Share on other sites

Masz QR code w którym sprawdzasz ile razy dany kod był wpisywany. jeśli jest 1,2 to ok ale jeśli pojawi się ilość np 500x to oznacza że jest coś z częścią nie tak. choć według mnie to żadne zabezpieczanie bo podrabiacze pewnie generują randomowo swoje kody a i tak za pewne mało kto sprawdza ten QR code u siebie.

Link to post
Share on other sites

znam zasadę działania tylko na moich BREMBO nie było tej naklejki. Za to na FERODO (które założyłem teraz) była.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Podepne się pod temat. Czeka mnie wymiana hebli. Czy TRW i ATE a może Japan line. To są firmy które mogę śmiało kupić? To tego też klocki tychże firm. Nie chce wydać worka pieniędzy na to, a chce aby hamowały.

 

 

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się nad tarczami nacinanymi a gładkimi. Różnica w cenie tego samego producenta to ok 30 pln za sztukę. Chodzi mi o Brembo. Warto dopłacić do nacinanej? Czy będzie to bez różnicy większej.

Link to post
Share on other sites

Nacinane wymagają drogich klocków "sportowych", inaczej co 2 miesiace bedziesz zmianial na nowe. Do codziennej jazdy po mieście nie wyczujesz różnicy.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Nic nie wymagają. Co tydzień zaraz te klocki :)

Weź sobie gładkie. Jak chcesz nieco zaoszczędzić to możesz pójść w Mikode, to to samo co Brembo. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Nic nie wymagają. Co tydzień zaraz te klocki
Weź sobie gładkie. Jak chcesz nieco zaoszczędzić to możesz pójść w Mikode, to to samo co Brembo. 
Też tak wyczytałem właśnie tu na forum
Link to post
Share on other sites

Przyszły mi mikody, a kod na nich był pod brembo, także. 

Brembo, mikoda... to i to się gnie. Do tych aut tylko tarcza 294mm+ ma sens. 

Link to post
Share on other sites
Przyszły mi mikody, a kod na nich był pod brembo, także.  Brembo, mikoda... to i to się gnie. Do tych aut tylko tarcza 294mm+ ma sens.    

 

Też właśnie po lekturze chyba kupię Mikody ale gładkie. Kolega ma nacinane co prawda w Ibizie FR ale od marca 2019 ma już drugie klocki. Tarcze ma 288 i zacisk jednotloczkowy. 

Co do większej tarczy, już wypytałem tu i uwdzie, przegrzebałem forum. Musiałbym koła zmienić, bo mam 15". A ponoć z 15" tańszych to te z kałdi pasują ale z dystansem pod większą tarcze. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...