Skocz do zawartości

ODGŁOSY - po wymianie dwumasy i sprzęgła (komplet SACHS)


big_lebovski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jestem "szczęśliwym" użytkownikiem Forestera SBD 2.0, rok 2011, przebieg około 215kkm. Generalnie autko jeździ (jeździło) bez zarzutu, ale...

Około 1 tygodnia temu mój mechanik wymienił w nim komplet sprzęgło + dwumasa - SACHS. Powód wymiany - sprzęgło już się kończyło i czasem też dwumasa była również słyszalna (tak mi się wydawało) - zresztą przy wymianie sprzęgła pomyślałem, żeby dwumasę też wymienić przy jednej operacji (plus olej przekładniowy w skrzyni biegów oraz uszczelniacz).

Po odebraniu auta od mechanika przejechałem kilka km i generalnie wszystko było ok,

Rano pojechałem w trasę około 300km w jedną stronę. W czasie jazdy po około 50km zacząłem słyszeć dziwne terkotania (przy ruszaniu, zmianie biegów na przykład, przy odpuszczaniu biegów), stuki, klekotania.., mam nagrania (załączniki), zarówno podczas ruszania, zmiany biegów, jak też w czasie odpuszczania pedału gazu przy prędkości np. około 120km/h. (2500-3000 rpm)

Uwagę moją zwrócił też fakt pewnego problemu z uruchamianiem auta - wcześniej, przed ww. wymianą po przekręceniu kluczyka silnik startował od ręki, teraz w zasadzie także ale czasem przekręcenie kluczyka trwać musi kilka sekund dłużej.

 

Mam do Was prośbę o odsłuchanie nagrań i ew. ocenę sytuacji, wiem trudno o taką po dość ubogim opisie i nagraniach też niezbyt doskonałych, no ale może ktoś coś skojarzy.... (mam nadzieję)

Oczywiście ze swoim mechanikiem jestem umówiony na analizę sytuacji, jednak zanim zaczniemy rozkręcać cały samochód to oczywiście chcę zajrzeć do zespołu przeniesienia napędu - dwumasa+sprzegło+ ???? i ew. wrócić testowo do starej dwumasy.

 

Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Odglosy_1.mp3 Odglosy_2.mp3 Odglosy_3.mp3 Odpuszczanie_gazu_ok_120km_na_godz_2500-3000rpm_2.mp3 Odpuszczanie_gazu_ok2500-3000rpm.mp3 Ruszanie.mp3 Ruszanie_2.mp3

Edytowane przez big_lebovski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie, które pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła podczas zmiany biegów jest czymś normalny. Spotkałem się z tym wielokrotnie nie tylko w Subaru. Nawet w fabrycznie nowym samochodzie dostawczym pewnej włoskiej marki dało się to usłyszeć. Być może jest to słyszalna praca dwumasy, na starej dwumasie mogło tego nie być bo np. była już tak zapchana syfem ze sprzęgła, że ledwo co chodziła, albo są to naturalne wibracje przenoszone od wału korbowego. Po ponownym demontażu na pewno nic nie będzie widać. 
Kolejna sprawa, nie ma co się tutaj oszukiwać... wszyscy dobrze wiedzą, że Sashs nie jest równy Sashs. Nie bez powodu w ASO ten produkt kosztuje dwa razy więcej. To nie jest produkt tej samej jakości. Wadliwe dwumasy, to praktycznie codzienność. Opinię na ten temat musi wydać mechanik, który ten samochód naprawiał. Na podstawie, krótkich nagrań nikt nie zdiagnozuje samochodu. 

Sam mam dwumasę Sashs w Legacy, która na mocno rozgrzanym silniku przy odpalaniu potrafi zagrzechotać. Problem tylko jest taki, że zakładał ją poprzedni właściciel, a samochód kupiłem przez handlarza, więc rachunków brak. Wymienili dwumasę i sprzęgło, bo coś stukało. Oczywiście 2010r więc nie pomogło, bo już nie było panewki - klasyka gatunku.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kumir napisał:

Nic nie załączyłeś. Same linki. Ale pytanie numer 1: czy silnik jest po wymianie bloku?
Jeżeli nie to masz problem. Mniejszy jeżeli ASO pomoże, duży jeżeli nie.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Pliki powinny byc dostepne.
Odpowiedz na pytanie, nie jest. Czy wg. Ciebie przy wymianie dwumasy objawic sie mogl problem znany dla SBD - walnieta panewka(i) wal, blok?
W Necie znalazlem troche nagranych problemow wywolanych przez uszkodzone panewki, dźwięki czy objawy raczej duzo bardziej inne.

Wiem koszty ew. naprawy b. duze, sam short to ok 15tys... czasem Krakow (Subaru Polska) ten blok bierze na siebie. Koszty robocizny i pozostalych elementow to kolejne 15-20 tys. Razem nawet 30-35 tys. Wiem MASAKRA, tym bardziej, ze SUBARU, oficjalnie przyznaje sie do spie... konstrukcyjnie silnikow boxer diesel ale przy wiekszych przebiegach i bez serwisowania w ASO umywa rece.

 

Niemniej zanim o ew. sciezce bolesnych wydatkow pomysle, chce poznac zdanie Kolezanek/Kolegow z Forum... Mozliwe ze ktos spotkal sie z podobnym objawem i ma odmienne doswiadczenie niz tylko shortblock, etc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ir3n3usz napisał:

Terkotanie, które pojawia się w momencie wciśnięcia sprzęgła podczas zmiany biegów jest czymś normalny. Spotkałem się z tym wielokrotnie nie tylko w Subaru. Nawet w fabrycznie nowym samochodzie dostawczym pewnej włoskiej marki dało się to usłyszeć. Być może jest to słyszalna praca dwumasy, na starej dwumasie mogło tego nie być bo np. była już tak zapchana syfem ze sprzęgła, że ledwo co chodziła, albo są to naturalne wibracje przenoszone od wału korbowego. Po ponownym demontażu na pewno nic nie będzie widać. 
Kolejna sprawa, nie ma co się tutaj oszukiwać... wszyscy dobrze wiedzą, że Sashs nie jest równy Sashs. Nie bez powodu w ASO ten produkt kosztuje dwa razy więcej. To nie jest produkt tej samej jakości. Wadliwe dwumasy, to praktycznie codzienność. Opinię na ten temat musi wydać mechanik, który ten samochód naprawiał. Na podstawie, krótkich nagrań nikt nie zdiagnozuje samochodu. 

Sam mam dwumasę Sashs w Legacy, która na mocno rozgrzanym silniku przy odpalaniu potrafi zagrzechotać. Problem tylko jest taki, że zakładał ją poprzedni właściciel, a samochód kupiłem przez handlarza, więc rachunków brak. Wymienili dwumasę i sprzęgło, bo coś stukało. Oczywiście 2010r więc nie pomogło, bo już nie było panewki - klasyka gatunku.

Czy w Twoim problem panewek byl naprawiany?
Co znaczy wg Ceibie ze SACHS nie jest rowny SACHS? Dwa standardy? Dwie jakosci?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Pliki powinny byc dostepne.
Odpowiedz na pytanie, nie jest. Czy wg. Ciebie przy wymianie dwumasy objawic sie mogl problem znany dla SBD - walnieta panewka(i) wal, blok?
.
Wiem koszty ew. naprawy b. duze, sam short to ok 15tys... czasem Krakow (Subaru Polska) ten blok bierze na siebie. Koszty robocizny i pozostalych elementow to kolejne 15-20 tys.


Wymiana dwumasy nic nie ma tu do bloku!, tylko mogłeś nie zauważyć wcześniej bo odgłosów różnych było od cholery...
Co do kosztów robocizny u mnie w ASO skasowali 9000 a nie 15-20! Także gdyby co, pytaj za ile? Przed!.

PS. Pliki nie mogę ściągnąć dalej. Ale to szczegół.

Z problemami tego typu(blok) lepiej spotkać się z kimś co już miał ten problem , aby właśnie go wykluczyć.
Ja się zdecydowałem jak zaczął silnik zostawiać plamy po oleju! Sprawdź u siebie .
Oczywiście ponieważ problem jest znany i powszechny, każdy Ci będzie wmawiał ,że silnik do wymiany ( bo tak jest "najłatwiej" dla nich).



Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim dwumasę ze sprzęgłem wymieniłem w zeszłym roku - po kolejnych 10k km słyszę przy wciskaniu sprzęgła chrobotanie dwumasy - na początku myślałem że to problem mechaniczny ale zostałem naprostowany że tak będzie - przez innego mechanika
Póki co auto jeździ chrobocze sobie dalej i nic się nie dzieje - sprzęgło działa poprawnie nie ślizga się, nie mam problemów z zapięciem żadnego biegu, czy odłączeniem napędu od silnika (wciśnięcie sprzęgła) jak wyłączam go na sprzęgle nie ma żadnych niepokojących drgań od skrzyni/silnika -> jedynie chrobotanie..

Więc jak chcesz podjedź tam gdzie Tobie to robili powiedz o co chodzi i zobacz co tobie powiedzą - według mnie możesz jeździć :-)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim dwumasę ze sprzęgłem wymieniłem w zeszłym roku - po kolejnych 10k km słyszę przy wciskaniu sprzęgła chrobotanie dwumasy - na początku myślałem że to problem mechaniczny ale zostałem naprostowany że tak będzie - przez innego mechanika
Póki co auto jeździ chrobocze sobie dalej i nic się nie dzieje - sprzęgło działa poprawnie nie ślizga się, nie mam problemów z zapięciem żadnego biegu, czy odłączeniem napędu od silnika (wciśnięcie sprzęgła) jak wyłączam go na sprzęgle nie ma żadnych niepokojących drgań od skrzyni/silnika -> jedynie chrobotanie..

Więc jak chcesz podjedź tam gdzie Tobie to robili powiedz o co chodzi i zobacz co tobie powiedzą - według mnie możesz jeździć :-)

 
U mnie to samo, też sobie chrobocze od czasu do czasu. "Nowe" sprzęgło u mnie ma chyba z 81k km-ów

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, big_lebovski napisał:

Wiem koszty ew. naprawy b. duze, sam short to ok 15tys... czasem Krakow (Subaru Polska) ten blok bierze na siebie. Koszty robocizny i pozostalych elementow to kolejne 15-20 tys. Razem nawet 30-35 tys. Wiem MASAKRA, tym bardziej, ze SUBARU, oficjalnie przyznaje sie do spie... konstrukcyjnie silnikow boxer diesel ale przy wiekszych przebiegach i bez serwisowania w ASO umywa rece.

 

Jeśli masz kompletną książkę serwisową możesz poprosić o gest handlowy. Masz już nową dwumasę, więc koszt może nawet zmieścić się w 6tyś zł jeśli gest zostanie przyznany. Oczywiście koszt w Krakowie czy w Warszawie będą większe, mniejszy serwis ogarnie trochę taniej. W Warszawie za naprawę głowic wołają jakieś kosmiczne sumy. W małym mieście dobry szlifierz zrobi taką samą robotę za połowę tego co w Warszawie. Koszt świec żarowym(głupotą byłoby zakładać stare), regeneracji głowic jest po stronie klienta. Jeśli zostanie przyznany gest handlowy dostajesz shortblock, uszczelki, pompa oleju, przewody paliwowe i robocizna. Podstawowy warunek to lojalność wobec marki Subaru, czyli wszystkie przeglądy w ASO, żeby o cokolwiek prosić.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Dziś odebrałem auto (Outback 2.0 D r.2011) po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego (zestaw od Sachs) i mam dokładnie taki sam objaw t.j. przy wcisniętym sprzęgle i większych obrotach silnika np. 2tys. słychać tekotanie (jest słyszalne np. przy zmianie biegów - szczególnie w górę).

Sprawdzałem podczas postoju najpierw ze wciśnietym sprzęgłem (terkotanie słyszalne przy dodaniu gazu i trzymaniu na wyższych obrotach), potem bez wciśniętego sprzęgła (brak terkotania niezależnie od obrotów silnika). Terkotanie takie głuche, niemetaliczne, jakby coś latało na boki.

 

Czy udało się Wam określić jaka może być przyczyna? Czy to naprawdę wadliwe, nowe koło duwmasowe czy raczej błędny montaż?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...