Skocz do zawartości

prosba o pomoc/porade


stefan3550

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam na imię Sławek.Chciałbym kupić subaryne.Zawsze marzyłem o imprezie 2.0turbo,ale czas to zweyfikował i kupilem cos co jezdzi i wozi mnie z punktu a do b.Nie dawno  moja dziewczyna upatrzyła sobie legacy boxer diesel 2.0 150km.przebieg 240tys.auto z drugich rak serwisowane.2008r.Na co zwrocic uwage,czego wygladac i na co uwazac.za wszelkie sugestie dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nacisk kładłbym na 2.0 SOHC (136KM), skoro na mocy nie zależy. Niektóre czynności serwisowe są znacznie prostsze, a więc i tańsze niż w mocniejszych wersjach. 

W 2.5 natomiast był problem UPG, z tego co kojarzę. 3 litrówka to już chyba nie ten klimat :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z góry dziekuje za odpowiedzi.Sprawa wyglad tak że moja ukochana już sie podpaliła.Auto praktycznie klepniete juz jest tylko go odebrać.Z drugich rąk krajówka.1właściciel ojciec,druga córka 80% service subaru,2kpl. kół,biała skóra w środku.Chociaż bardzo bym chciał jej go wybić z głowy to wiem,że mi się nie uda.Ale duuuuuuuużym plusem było to że to auto przysłużyło się do sprzedania jej poprzednidgo wozidła czyli 207cc 1.6vti.(porażka na kółkach).A tak naprawde chciałbym poprosić o konkretną poradę na co patrzeć w napędzie,gdzie najcześciej gnija,na tzw usterki czesto wystepujace(tak jak np. w mojej a6 c6 3.0tdi quattro automat uczulam na pekajace progi na wysokości szeliny dzwi i blotnika-duzy ciezar)lub cos w tym stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież może gdzieś w kwitach jest informacja o wymianie shortblocku, koła dwmumasowego, czy też DPF. Znowu nie demonizujmy tego Diesla. Jest na forum paru szczęśliwych posiadaczy, i także Ci co w ramach gwarancji trochę "dopłacali do naprawy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie jak masz ekstra później 25tys+ na remont to bierz go. To jest samochód podwyższonego ryzyka. No ale skoro jesteś mądrzejszy niż wszyscy tutaj. To nie płacz później jak Ci będzie dane wybulić na remont.

Przy jakim przebiegu dwumas był robiony? Moc obniżali bo sprzęgło dostawało przez wysoki moment z dołu, a zwalali to na początku na kierowcę. Że nie umieją ruszać.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stać Cię by kupić auto za 10, włożyć jeszcze trochę kasy na inne sprawy po zakupie i jeździć aż padnie silnik to ok.

Po prostu musisz być świadomy i Twoja dziewczyna również, że w tym wypadku (diesel z 2008) prędzej czy później to się stanie, może za miesiąc lub za kilka lat - taki hazard. ;) 

Samo auto jest bardzo fajne i gdyby nie silnik diesla i dpf to tylko brać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2020 o 23:49, stefan3550 napisał:

witam.mam na imię Sławek.Chciałbym kupić subaryne.Zawsze marzyłem o imprezie 2.0turbo,ale czas to zweyfikował i kupilem cos co jezdzi i wozi mnie z punktu a do b.Nie dawno  moja dziewczyna upatrzyła sobie legacy boxer diesel 2.0 150km.przebieg 240tys.auto z drugich rak serwisowane.2008r.Na co zwrocic uwage,czego wygladac i na co uwazac.za wszelkie sugestie dziekuje

auto jednorazówka. Problemem Subarowskiego Diesla jest koszt naprawy. Nie ma zamienników, nie ma dawców z Wielkiej Brytanii, musisz remontować na oryginalnych nowych gratach - koszt około 25k PLN

tutaj masz statystyki ile tego padło, pokaż dziewczynie  -  jeżeli dziewucha ma $$ na naprawe to kupujcie ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze ze jestem.madrzejszy tylko pytam,rozkminiam,probuje wyciagnac swoje wnioski,czy warto.W sumie 10tys.duzo nieduzo.Wiadomo kupic szrota w ktorego laduje sie kase jak do studni bez dna nie ma sensu.Ale jak wiadomo wszem i wobec njawieksza wada kazdego auta jest jego poprzedni wlasciciel.Mialem 2x audi z silnikiem 2.5tdi.i powiem ze na 1.9 bym nigdy nie zmienil,chociaz 2.5 jest uznany za badziew.Wiadomo ze czlowiek jak sie na cos napali to szuka tylko plusow,ale zobaczymy jutro.Moze rozpadnie sie podzczas ogledzin(hihi).Jedno jest pewne.Jak kupie to napewno bede mial jakies zapytania odnosnie samochodu(np.remontu silnika,badz innych czynnosci obslugowo-naprawczych)i mam nadzieje ze nie uslysze."jak kupiles sztota to tera sobie radź sam".Fora samochodowe uwazam za kopalnie wiedzy,jtora pasjonaci przekazuja,sobie nie tylko w sposob,ironiczny,ale tez pozyteczny.Wiec dziekuje za wszystkie ospowiedzi i zobaczymy co czas pokaze

Edytowane przez stefan3550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to w czasach gdy mój budżet na auto był na takim poziomie to kupowałem jak najtańsze i najprostsze w eksploatacji pojazdy a Subaru z SBD moim zdaniem jest tego przeciwieństwem.

 

Kilkanaście lat temu gdy jeździłem 10 letnim Fiatem Temprą z wolnossącym silnikiem 1.6 75KM to kolega z podwórka kupił sobie za podobne pieniądze dwudziestoletnie BMW 750i i miał najbardziej luksusowy pojazd w okolicy ale głównie w nim przesiadywał i słuchał płyt bo nie było go stać ani na podstawowe naprawy ani na paliwo.

Do samego końca tegoż BMW twierdził, że było warto ale mnie nie przekonał bo ja chciałem jeździć autem a nie tramwajami. ;)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stefan ale poważnie pomyśl nad swapem - 10k to nie fortuna za taką budę i napędy jeśli sprawne, a za podawaną tu cenę ewentualnej wymiany silnika możesz zrobić kiedyśtam swap na benzynę. Mogę podać Ci namiary na kogoś 200km od Ciebie kto już nie jeden taki projekt zrobił i dowiesz się czy to byłoby realne. No ale kwoty tu podane bierz jako prawdopodobne - możesz utopić 10k albo miej w zapasie 20k na ratunek.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...