Jump to content

Recommended Posts

1 godzinę temu, damiano16 napisał:

Samochód będzie oddany do naprawy i dalej uzydkowany jako daily.

Oddajesz wlasnie do Carfita tak?:) Czy tam tylko zaczerpnąłeś wiedzy, a robi kto inny?  

Edited by FilipeK
Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Panowie średnio przyjmuje 4 subaru dziennie do serwisu, czyli miesiecznie ok 80, rocznie ok 960 ,  przez 15 lat ok. 14 tys. , nie ma miesiąca aby ktoś nie przyjechał z awarią że właśnie kupił auto, po

Chyba panewka. Jakie opcje?   a) lawetka, oddaję samochód na diagnozę z nadzieją, że odpowiednio wcześnie zdiagnozowana "panewka" nie narobiła więcej szkód, remont wyjdzie kosztowo znośnie

Podsumujmy: - kupiłeś Imprezę STi GF8 za 35 000 PLN (~8200€) podczas gdy na mobile.de są aktualnie dwie sztuki wyglądające na zadbane, jedna za 16k €, druga za 20k €? - "salon" Subaru sprzedał

Posted Images

3 godziny temu, damiano16 napisał:

Byłem wczoraj w nowym sączu w carfit. Zdobyłem wszystkie potrzebne informacje, Pan odpowiedział na moje pytania które mnie mocniej zastanawialy. Wiem już wszystko co trzeba.

No i super, świadomość to podstawa.

 

3 godziny temu, damiano16 napisał:

Samochód będzie oddany do naprawy i dalej uzydkowany jako daily. 

Nie to, że się czepiam, ale to mi trochę antysemityzmem zajeżdża :biglol: ;)

  • Haha 4
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Simon WRC napisał:

Nie to, że się czepiam, ale to mi trochę antysemityzmem zajeżdża

 od razu mialem Karola przed oczami jak przeczytalem to pogrubione użydkowany:biglol:

5AAF65F1-27FB-47C6-89C6-98BC0F24DD20.jpeg

Edited by FilipeK
  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, damiano16 napisał:

Byłem wczoraj w nowym sączu w carfit. Zdobyłem wszystkie potrzebne informacje, Pan odpowiedział na moje pytania które mnie mocniej zastanawialy. Wiem już wszystko co trzeba. Samochód będzie oddany do naprawy i dalej uzydkowany jako daily. Jak się kolejnym razem zepsuje coś poważnego pogonie go i skończy się moja przygoda :)

 

Cześć.

Bez darcia łacha, szydery, heheszków i innych.

Napraw i pozbądź się tego samochodu. Albo pozbądź się bez naprawiania. Nie czuję, że nadajecie na tej samej częstotliwości.

 

Zdrówka, powodzenia!

Luke

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

Bez darcia łacha, szydery, heheszków i innych.

Ale jak to, da się tak? :biglol:

 

8 godzin temu, Luke Skywalker napisał:

Napraw i pozbądź się tego samochodu. Albo pozbądź się bez naprawiania. Nie czuję, że nadajecie na tej samej częstotliwości.

Skąd takie wnioski? Ja bym był bardziej ostrożny.

Mogę napisać ze swojej perspektywy. Jak dowiedziałem się kilka miesięcy po zakupie auta, że muszę zrobić UPG, to byłem lekko załamany. Koszt naprawy 6-8k pln jak wtedy wycenili w Warszawie mnie trochę dobił i momentami żałowałem, że kupiłem ten samochód. Zrobiłem jednak silnik w Carficie, dokonałem później tysiąca modyfikacji i finalnie auto zostało przebudowane na fajną rajdówkę. Większość forumowiczów zna tę historię :). I wszystkie koszty wpakowane w ten samochód przewyższyły pierwszy remont 20 razy :biglol:.

Także nie ma się co załamywać a tym bardziej wyciągać pochopnych wniosków - jak ma być tak będzie.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Simon WRC napisał:

Także nie ma się co załamywać a tym bardziej wyciągać pochopnych wniosków - jak ma być tak będzie

Nie ma sie co załamywać tylko od razu trzeba robić rajdówkę :biglol:

Link to post
Share on other sites
W dniu 4.09.2020 o 16:24, Simon WRC napisał:

Ale jak to, da się tak? :biglol:

 

Skąd takie wnioski? Ja bym był bardziej ostrożny.

Mogę napisać ze swojej perspektywy. Jak dowiedziałem się kilka miesięcy po zakupie auta, że muszę zrobić UPG, to byłem lekko załamany. Koszt naprawy 6-8k pln jak wtedy wycenili w Warszawie mnie trochę dobił i momentami żałowałem, że kupiłem ten samochód. Zrobiłem jednak silnik w Carficie, dokonałem później tysiąca modyfikacji i finalnie auto zostało przebudowane na fajną rajdówkę. Większość forumowiczów zna tę historię :). I wszystkie koszty wpakowane w ten samochód przewyższyły pierwszy remont 20 razy :biglol:.

Także nie ma się co załamywać a tym bardziej wyciągać pochopnych wniosków - jak ma być tak będzie.

Obyś się nie mylił. Chciałbym być dobrze zrozumiany: każdy "osobniczy" przypadek jest inny... 

 

Zdrówka!

Luke

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

@Simon WRC a ja mam dokładnie takie samo zdanie jak kolega @Luke Skywalker.

 

Ten temat (o ile to nie jest bait) to moim zdaniem preludium do tragedii, której można było uniknąć. 

 

@damiano16 kupił okazyjnie gruza, grubo poniżej ceny rynkowej. Auto wysypało się po 500 kilometrach i nie widzę, żeby towarzyszyła temu refleksja, że kupiono zmęczone życiem 20 letnie auto o które ewidentnie nikt wcześniej nie dbał, natomiast są smaczki o niezawodności Hondy bo można nią przejechać 1600 km z padniętym UPG i narzekanie na niezrozumiałą drożyznę w Subaru, przecież to to samo co inne silniki tylko są dwie głowice. 

 

Subaru to świetne samochody, ale wszyscy się chyba zgodzimy, że mocno wrażliwe na sposób w jaki są eksploatowane. Rzeczony egzemplarz na pewno łatwo nie miał i kolejne awarie to kwestia czasu. Dodatkowo opowieści aktualnego właściciela o traktowaniu swoich innych samochodów pozwalają mi sądzić, że to będzie skarbonka bez dna w której awaria goni awarie, a jedyną refleksja jaką wyniesie z tego właściciel to frustracja i "Subaru robi g#$&niane auta, nie to, co Honda". 

 

Dlatego może lepiej sprzedać tak jak stoi niż utopić w tym mały majątek nie czerpiąc z tego nawet grama satysfakcji, za to tony frustracji. 

Edited by Tutek
  • Upvote 4
Link to post
Share on other sites

Panowie średnio przyjmuje 4 subaru dziennie do serwisu, czyli miesiecznie ok 80, rocznie ok 960 ,  przez 15 lat ok. 14 tys. , nie ma miesiąca aby ktoś nie przyjechał z awarią że właśnie kupił auto, pojechał go sprawdzić na autostradzie, bo chciał sprawdzić osiągi i silnik padł ...... statystyka :) . Rozmawiałem osobiście z @damiano16 bardzo rozsądny człowiek ! proszę nie skreślajcie go ! To że jest rozczarowany po zakupie..... każdy by był, wierzę że zostanie funem marki bo czuć u niego benzynę we krwi :) 

  • Like 7
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, carfit napisał:

Panowie średnio przyjmuje 4 subaru dziennie do serwisu, czyli miesiecznie ok 80, rocznie ok 960 ,  przez 15 lat ok. 14 tys. ,

szok przez te lata jaka to się liczba nazbierała ;) Ciekawe ile aktualnie w Polsce jest w ogóle Subaru :)

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, FilipeK napisał:

szok przez te lata jaka to się liczba nazbierała ;) Ciekawe ile aktualnie w Polsce jest w ogóle Subaru :)

Niektóre w tym czasie były kilka razy u Edwina :biglol:

Link to post
Share on other sites
W dniu 6.09.2020 o 20:03, carfit napisał:

Panowie średnio przyjmuje 4 subaru dziennie do serwisu, czyli miesiecznie ok 80, rocznie ok 960 ,  przez 15 lat ok. 14 tys. , nie ma miesiąca aby ktoś nie przyjechał z awarią że właśnie kupił auto, pojechał go sprawdzić na autostradzie, bo chciał sprawdzić osiągi i silnik padł ...... statystyka :) . Rozmawiałem osobiście z @damiano16 bardzo rozsądny człowiek ! proszę nie skreślajcie go ! To że jest rozczarowany po zakupie..... każdy by był, wierzę że zostanie funem marki bo czuć u niego benzynę we krwi :) 

Powoli powstaje psychicznie jak fenix z popiołów hehe wywalczylismy z prawnikiem że autohaus subaru naprawi usterkę z własnej kieszeni. W następnym tyg przyjeżdżają po sti-ka lawetą. Nawiązując do naszej rozmowy z Carfit i remontu dalej chciałbym doprowadzić silnik do stanu używalności. Domyślam się że ASO będzie chciało naprawić usterkę po najmniejszej linii oporu czyli demontaż silnika z budy, rozpolowienie i zmiana samych panewek na oem. Powiedziałem prawnikowi że ma gadać im że zapłacę za różnicę w cenie i ma zamontować SPEC C tak jak to Panowie doradzili :). Nie chce za niedługo znowu wymieniać ich. Zawory nadają się tam do regulacji ale na pewno tego nie będą ruszać. Oleju po 500km zjadł pół bagnetu czyli ok 0.5l także pierścieni też nie ma już hehe. Więc narazie niech zrobią panewki a z reszta i tak trzeba będzie na własną rękę sobie radzić x/ sami całego mi nie wyremontują. Plany na przyszłość: przede wszystkim większą chłodnica wody, zegar temp oleju, nowe tłoki, pierścienie, obróbka głowic, reg zaworów, DP wydechowy i cos tam się wymyśli ale narazie na spokojnie po zakupie muszę finansowo odżyć. :)

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.08.2020 o 05:01, damiano16 napisał:

Dziś pojechałem jeszcze nim do pracy. Dodam że stukania nie słychać na zimnym. Na ciepłym minimalnie słychać.

Kolego to nie panewka tylko tak zwany pistons slabs. Ponad rok mialem w swoim starym wrx i nic mu nie bylo oczywiscie nie jest to korzystne dla silnika bo niszczy gladzie cylindrow.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ThatSubiBoy napisał:

Kolego to nie panewka tylko tak zwany pistons slabs. Ponad rok mialem w swoim starym wrx i nic mu nie bylo oczywiscie nie jest to korzystne dla silnika bo niszczy gladzie cylindrow.

 

Cześć

Jest dokładnie przeciwnie: "piston slap" słychać na zimno. Na ciepło ustaje.

Panewkę słychać albo na gorąco, albo cały czas.

 

Pozdrowienia

Luke

 

PS.: Śledząc rozwój tego wątku wciąż pozostaję przy swoim zdaniu. Z radością przyjmę informację, że nie miałem racji.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze że piston slap nie tyle niszczy gładzie, co jest właśnie efektem wytartych gładzi i zbyt dużej tolerancji tłok-cylinder.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Luke Skywalker napisał:

 

Cześć

Jest dokładnie przeciwnie: "piston slap" słychać na zimno. Na ciepło ustaje.

Panewkę słychać albo na gorąco, albo cały czas.

 

Pozdrowienia

Luke

 

PS.: Śledząc rozwój tego wątku wciąż pozostaję przy swoim zdaniu. Z radością przyjmę informację, że nie miałem racji.

Zwracam honor zle doczytalem moja wina. Dokladnie tak jest jak mowisz.

Link to post
Share on other sites

Czytając plany na to auto, osobiście bym wywalczył zwrot kosztów wymiany niby tych panewek. "AUTOHAUS" miałby mniej roboty i kombinacji ... Niech dadzą parę euro i wsadź je sobie do kieszeni. Zaprowadź do Edwina. Zrób normalny remont kompletny. Przecież to więcej niż pewne, że tak czy siak silnik nadaje się do ponownego otwarcia po tej wymianie samych panewek, tym bardziej że pije olej. Nie dałbym im auta na leczenie ran tylko odebrał kasy ile się da i zaprowadził od razu na dobry remont.

 

Edwin w porównaniu do innych firm ma baaaardzo przystępne ceny. Jego załoga przez natłok pracy lepiej zna się na rzeczy niż niejeden "super serwis Subaru" w PL gdzie koszty to 30k+ i jeden remont w miesiącu doświadczenia.

  • Like 1
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
W dniu 18.09.2020 o 08:45, Żeton napisał:

Edwin w porównaniu do innych firm ma baaaardzo przystępne ceny. Jego załoga przez natłok pracy lepiej zna się na rzeczy niż niejeden "super serwis Subaru" w PL gdzie koszty to 30k+ i jeden remont w miesiącu doświadczenia.

Jeden remont na miesiąc to nie jest najgorszy wynik, ale 30k+ na silnik to jest przesada do użytku na codzień. 

Link to post
Share on other sites

Myślę że nie dało się "wziąść pieniędzy w kieszeń". Szef autohaus kategorycznie zabronił cokolwiek z autem zrobić i chcą to naprawić. Wiem o tym że lepiej by było wziąć kasę i odstawić do całościowego remontu ale nie dało się tak. W tamtym tygodniu auto pojechało na lawecie a w tym tyg mają się odezwać co z nim dalej. Przyszedł też rachunek od prawnika 800euro za robotę. Kompletnie nieopłacalna impreza. W tej cenie to silnik w carfit byłby na stole i panewki by były zmienione i dalej można by było działać. Masakra ale mądry Polak po szkodzie. Heh 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...