Adrian Foto Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Witam, kiedyś trafiłem na manuala z opisem diagnostyki zespolonej cewki (badanie oporności). Niestety nic mi z tych pomiarów nie wyszło (miernik pokazywał głupoty). Czy ktoś wie jak taką cewkę poprawnie zdiagnozować? Wydaje mi się, że czasami wypadają zapłony, coś przez chwilę nie "idzie" przycina. GC 1.6, cewkę jaką mam to Hitachi, z żółtą nalepką :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Co to znaczy, że miernik pokazywał głupoty ? Jeżeli cewka ma przebicia, to owszem zmierzysz, ale prędzej wysokonapięciowym miernikiem izolacji niż omomierzem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted August 25, 2020 Author Share Posted August 25, 2020 10 minut temu, mz56 napisał: Co to znaczy, że miernik pokazywał głupoty ? Jeżeli cewka ma przebicia, to owszem zmierzysz, ale prędzej wysokonapięciowym miernikiem izolacji niż omomierzem. Nie pamiętam dokładnie. Ale odczyt był daleko idący poza to co mówił manual, albo odczytu wartości w ogóle nie było. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Jeżeli dobry miernik i fachman, to niestety sprzęt na złom. Urwane końcówki, zaśniedziałe styki... Ale z tego co mówisz, to chyba niestety tak jest. Szukać odpowiednika, a stare, jeżeli masz doświadczenie, ,sądzę, że nie, rozebrać i naprawić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Doświadczenie w tym przypadku, to przezwajanie transformatorów, głośników (chyba umarło), izolowanie traf WN... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kambol Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 (edited) Coś takiego? Nie wiem, czy o ten model Ci chodzi (wybrałem Imprezę '99, jak w Twoim profilu). W razie potrzeby więcej znajdziesz tu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1999/ Edited August 25, 2020 by Kambol Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Kambol, masz rację. Ta droga. Ale ktoś na miejscu musi mu pomóc. Ja z daleka widzę, że tam nie było kogoś, kto schematy ogarnia. Jeżeli kogoś obraziłem, to przepraszam. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Narrator Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 (edited) Zwykłym multimetrem nie zdiagnozujesz cewki wg. manualna ponieważ w obwodzie cewki są diody. Stąd bzdury we wskazaniach omomierza. Te cewki rzadko się psują. Edited August 26, 2020 by Narrator Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted August 26, 2020 Share Posted August 26, 2020 25 minut temu, Narrator napisał: Zwykłym multimetrem nie zdiagnozujesz cewki wg. manualna ponieważ w obwodzie cewki są diody. Stąd bzdury we wskazaniach omomierza. hmm dziwne trochę, bo kilka lat temu mierzyłem cewkę w swoim Foresterze zgodnie z rozpiską w manualu i wyniki miałem z zakresu pomiarowego 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 Zgodnie z rozpiską w manualu. Zdanie kluczowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 27, 2020 Share Posted August 27, 2020 Narrator, zależy od pomiarówki. Jak masz np. 9 V w zasilaniu, to musisz tylko pamiętać o podwójnym pomiarze. Zamieniasz końcówki i mierzysz drugi raz. Widzisz wszystko. Zwalona dioda, zwalone uzwojenie (wszystkie pomiary nieskończoność - dioda uwalona napięciowo lub przerwa w uzwojeniu), zwalona dioda, obydwa pomiary wychodzą tak samo - dioda zwarta przez zbyt duży prąd... To tylko dla przypomnienia, że szukanie usterki to czasem droga przez mękę. Wszystko jest pięknie, bierzesz wysokonapięciowy miernik izolacji i się okazuje, że przy 14 kV pupa. Jak cewka będzie miała tylko przebicia międzyzwojowe, to nadal jesteśmy w lesie. A pracowała nie będzie. Możemy jeszcze zastosować wysokonapięcowy generator i mierzyć prądy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted August 28, 2020 Share Posted August 28, 2020 Adrian Foto, przecież przepraszałem. Poczytaj sobie dalej, lub wcześniej. Chyba młody, ucz się. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted August 31, 2020 Author Share Posted August 31, 2020 Dobra u mnie to niedomaganie mogło być spowodowane przebiciami na kablach, kojarzyłem że czasami po deszczu cyrki się dzieją. Po zmroku popsikałem trochę wodą po kablach na odpalonym silniku, i zaobserwowałem skaczące iskry. Chińskie kable, kiepska izolacja... One nie są takie stare bo je wymieniałem po kupieniu auta, czyli z 2 lata temu. No nic wymienimy i jeździć obserwować :-) Macie jakieś sprawdzone kable zapłonowe, żebym znowu jakiegoś badziewia nie kupił? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzixd Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 Godzinę temu, Adrian Foto napisał: Dobra u mnie to niedomaganie mogło być spowodowane przebiciami na kablach, kojarzyłem że czasami po deszczu cyrki się dzieją. Po zmroku popsikałem trochę wodą po kablach na odpalonym silniku, i zaobserwowałem skaczące iskry. Chińskie kable, kiepska izolacja... One nie są takie stare bo je wymieniałem po kupieniu auta, czyli z 2 lata temu. No nic wymienimy i jeździć obserwować :-) Macie jakieś sprawdzone kable zapłonowe, żebym znowu jakiegoś badziewia nie kupił? oem załatwiają sprawę na długo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Foto Posted September 1, 2020 Author Share Posted September 1, 2020 Wpadły niebieskie NGK i lepiej teraz wszystko działa. Bo wcześniej zamiast iskra na świece to szła na silnik. Diagnostyka banalna. Szkoda, że nie zrobiłem tego dużo wcześniej. Nie mam teraz szarpnięć i takich przykrych lagów jakby szedł na dwa gary. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mz56 Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 No i gratki !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now