Adrian Foto Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Witam, kiedyś trafiłem na manuala z opisem diagnostyki zespolonej cewki (badanie oporności). Niestety nic mi z tych pomiarów nie wyszło (miernik pokazywał głupoty). Czy ktoś wie jak taką cewkę poprawnie zdiagnozować? Wydaje mi się, że czasami wypadają zapłony, coś przez chwilę nie "idzie" przycina. GC 1.6, cewkę jaką mam to Hitachi, z żółtą nalepką :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Co to znaczy, że miernik pokazywał głupoty ? Jeżeli cewka ma przebicia, to owszem zmierzysz, ale prędzej wysokonapięciowym miernikiem izolacji niż omomierzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 10 minut temu, mz56 napisał: Co to znaczy, że miernik pokazywał głupoty ? Jeżeli cewka ma przebicia, to owszem zmierzysz, ale prędzej wysokonapięciowym miernikiem izolacji niż omomierzem. Nie pamiętam dokładnie. Ale odczyt był daleko idący poza to co mówił manual, albo odczytu wartości w ogóle nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Jeżeli dobry miernik i fachman, to niestety sprzęt na złom. Urwane końcówki, zaśniedziałe styki... Ale z tego co mówisz, to chyba niestety tak jest. Szukać odpowiednika, a stare, jeżeli masz doświadczenie, ,sądzę, że nie, rozebrać i naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Doświadczenie w tym przypadku, to przezwajanie transformatorów, głośników (chyba umarło), izolowanie traf WN... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) Coś takiego? Nie wiem, czy o ten model Ci chodzi (wybrałem Imprezę '99, jak w Twoim profilu). W razie potrzeby więcej znajdziesz tu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/1999/ Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Kambol, masz rację. Ta droga. Ale ktoś na miejscu musi mu pomóc. Ja z daleka widzę, że tam nie było kogoś, kto schematy ogarnia. Jeżeli kogoś obraziłem, to przepraszam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2020 (edytowane) Zwykłym multimetrem nie zdiagnozujesz cewki wg. manualna ponieważ w obwodzie cewki są diody. Stąd bzdury we wskazaniach omomierza. Te cewki rzadko się psują. Edytowane 26 Sierpnia 2020 przez Narrator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2020 25 minut temu, Narrator napisał: Zwykłym multimetrem nie zdiagnozujesz cewki wg. manualna ponieważ w obwodzie cewki są diody. Stąd bzdury we wskazaniach omomierza. hmm dziwne trochę, bo kilka lat temu mierzyłem cewkę w swoim Foresterze zgodnie z rozpiską w manualu i wyniki miałem z zakresu pomiarowego 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Zgodnie z rozpiską w manualu. Zdanie kluczowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Narrator, zależy od pomiarówki. Jak masz np. 9 V w zasilaniu, to musisz tylko pamiętać o podwójnym pomiarze. Zamieniasz końcówki i mierzysz drugi raz. Widzisz wszystko. Zwalona dioda, zwalone uzwojenie (wszystkie pomiary nieskończoność - dioda uwalona napięciowo lub przerwa w uzwojeniu), zwalona dioda, obydwa pomiary wychodzą tak samo - dioda zwarta przez zbyt duży prąd... To tylko dla przypomnienia, że szukanie usterki to czasem droga przez mękę. Wszystko jest pięknie, bierzesz wysokonapięciowy miernik izolacji i się okazuje, że przy 14 kV pupa. Jak cewka będzie miała tylko przebicia międzyzwojowe, to nadal jesteśmy w lesie. A pracowała nie będzie. Możemy jeszcze zastosować wysokonapięcowy generator i mierzyć prądy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Adrian Foto, przecież przepraszałem. Poczytaj sobie dalej, lub wcześniej. Chyba młody, ucz się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Dobra u mnie to niedomaganie mogło być spowodowane przebiciami na kablach, kojarzyłem że czasami po deszczu cyrki się dzieją. Po zmroku popsikałem trochę wodą po kablach na odpalonym silniku, i zaobserwowałem skaczące iskry. Chińskie kable, kiepska izolacja... One nie są takie stare bo je wymieniałem po kupieniu auta, czyli z 2 lata temu. No nic wymienimy i jeździć obserwować :-) Macie jakieś sprawdzone kable zapłonowe, żebym znowu jakiegoś badziewia nie kupił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Adrian Foto napisał: Dobra u mnie to niedomaganie mogło być spowodowane przebiciami na kablach, kojarzyłem że czasami po deszczu cyrki się dzieją. Po zmroku popsikałem trochę wodą po kablach na odpalonym silniku, i zaobserwowałem skaczące iskry. Chińskie kable, kiepska izolacja... One nie są takie stare bo je wymieniałem po kupieniu auta, czyli z 2 lata temu. No nic wymienimy i jeździć obserwować :-) Macie jakieś sprawdzone kable zapłonowe, żebym znowu jakiegoś badziewia nie kupił? oem załatwiają sprawę na długo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian Foto Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Wpadły niebieskie NGK i lepiej teraz wszystko działa. Bo wcześniej zamiast iskra na świece to szła na silnik. Diagnostyka banalna. Szkoda, że nie zrobiłem tego dużo wcześniej. Nie mam teraz szarpnięć i takich przykrych lagów jakby szedł na dwa gary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 No i gratki !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się