Jump to content

Forester SG 2.0 N/A - Problem z automatem


Perzon

Recommended Posts

Posted
Witam wsztyskich,
 
Od kilku dni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Forestera SG z 2006 roku, silnik 2.0 N/A z 4 biegowym automatem. Auto odkupione od człowieka, który chciał oddać je na złom - stało u niego prawie pół roku nie ruszane..
 
Samochód "na zimno" działa względnie ok, gdy tylko się nagrzeje to na wyświetlaczu biegów (tym w liczniku) wpierw wybrany bieg zaczyna migać, przygasać, by po jakimś czasie całkowicie zniknąć. Auto wtedy nadal normalnie jedzie, płynnie zmienia biegi, ale z wyświetlacza znika wybrany bieg bieg. Dodatkowo po zakończeniu jazdy lewarek można przesunąć tylko do pozycji N, aby przesunąć go dalej muszę używać przycisku "shift lock".

Dodatkowo zauważyłem, że nawet gdy auto jest zimne to po wrzuceniu R nie świecą się światła z tyłu (żarówki ok) oraz nie odpala się wbudowana w radio kamera cofania. W aucie został dziś wymieniony olej w skrzyni, ale problem nadal pozostał, potrzebuje pomysłu / porady od czego zacząć i co zrobić, aby ten problem rozwiązać.

Nie wiem czy będzie to istotne, ale świeci się też "check engine" od drugiej sondy lambda.

Pozdrawiam i liczę że tu uda mi się znaleźć pomoc :)
 
 
Posted

Z tą dźwignia to chyba normalne że nie możesz z N przestawić na R. Zwyczajnie po to abyś nie świadomie w czasie jazdy nie wrzucił wstecznego. Zrzucić na N w czasie jazdy można bezpiecznie, tak samo z N na D w czasie jazdy.

Odnośnie kontrolek to zapewne problem leży we wtyczkach skrzyni. Są dwie na górze skrzyni, sprawdź je, psiknij kontaktem może się problem rozwiąże :)

Posted
12 godzin temu, Perzon napisał:

Samochód "na zimno" działa względnie ok, gdy tylko się nagrzeje to na wyświetlaczu biegów (tym w liczniku) wpierw wybrany bieg zaczyna migać, przygasać, by po jakimś czasie całkowicie zniknąć. Auto wtedy nadal normalnie jedzie, płynnie zmienia biegi, ale z wyświetlacza znika wybrany bieg bieg.

to sugeruje problem z sygnałem od skrzyni do licznika, wtyczki na skrzyni i przy liczniku do sprawdzenia na początek.

13 godzin temu, Perzon napisał:

Dodatkowo po zakończeniu jazdy lewarek można przesunąć tylko do pozycji N, aby przesunąć go dalej muszę używać przycisku "shift lock".

i prawidłowo, w drugą stronę zjedziesz na 3 ale już nie zejdziesz na 2 natomiast 2-1 bez przycisku. Z R na D  też bez przycisku, zresztą od 1 w górę lecisz do N bez przycisku.

Posted

Nie do końca dobrze opisałem o co mi chodzi>

Dajmy na to podjeżdżam pod dom, parkuje auto, wciskam hamulec i przerzucam na P celem zgaszenia auta. Tak powinno to normalnie wyglądać, u mnie natomiast gdy auto się już rozgrzeje nie mam takiej możliwości, tzn zatrzymuje auto, wciskam hamulec i dalej niż N nie mogę przerzucić. Pomaga dopiero wciśnięcie przycisku "Shift Lock" obok lewarka.

Sprawdzę wtyczki, chociaż obawiam się że może być jakiś grubszy temat (chociaż mam nadzieję, że się mylę) ponieważ na zimno jest wszystko ok, biegi zaczynają znikać dopiero po 10-15 minutach jazdy

  • 2 weeks later...
Posted

Problem został rozwiązany. Okazało się, że warsztat który wcześniej wymieniał konwerter w skrzyni nie przykręcił porządnie jednego przewodu masowego na górze skrzyni.. Już ogarnięte i wszystko działa, dzięki za porady

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...