Jump to content

zmienne fazy rozrządu stukanie


Recommended Posts

Witam, posiadam legacy IV 2.0 165km

Od pewnego czasu zauważyłem jeżeli silnik jest juz rozgrzany fest to w zakresie obrotowym 2-3k rpm podczas opadania obrotów słychać stukanie, jednostajny klekot, również objawia się przy utrzymywaniu 2k obrotów albo naprawdę delikatnym przyspieszaniu ale tylko w wcześniej wspomnianym zakresie obrotowym, wszyscy mówili ze to zawory, chcociaz nie chciało mi sie wierzyć że na zimnym jest ok a tylko na goracym jest problem.

 

Później przez przypadek dowiedziałem o podobnym problemie w bmw przyczyną był vanos i to mnie nakierowało, odłączenie wtyczek od elektrozaworu zmiennych faz rozrządu rozwiązało problem klekotania jest wszystko ok, oczywiście check engine, ale tez nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy :/  wyjałem zaworu wyczyściłem sprawdziłem czy działają na krótko i są sprawne, sprawdziłem opor multimetrem pokazuje około 8ohm na jednym i na drugim.

 

Plan był taki aby jednam wymienić te zawory, ale z braku czasu i zaangażowania temat olałem na późniejszy okres, po paru miesiącach klekot jest słyszalny w zakresie od 1.5-3km rpm ja  i równiez jest lekko słyszalny na zimnym silniku.

 

Moje pytanie jest takie, wymaina tych zaworów rozwiąże problem? bo na np w renówkach jest ten sam problem i tam awaryjne jest koło zmienych faz rozrzadu, tu tez takei cos wystepuje?

 

pozdrawiam  

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

a luzy zaworowe były sprawdzane? jeśli mamy zamienne fazy to stukot zaworów może być bardziej słyszalny przy zmianie synchronizacji rozrządu...

pompa powietrza wtórnego może stukać.

a możesz mieć po prostu gdzieś niedokręconą śrubę osłonę i przy takiej prędkości obrotowej wpada ona w rezonans

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
W dniu 25.09.2020 o 07:44, SubaruLPG napisał:

a luzy zaworowe były sprawdzane? jeśli mamy zamienne fazy to stukot zaworów może być bardziej słyszalny przy zmianie synchronizacji rozrządu...

pompa powietrza wtórnego może stukać.

a możesz mieć po prostu gdzieś niedokręconą śrubę osłonę i przy takiej prędkości obrotowej wpada ona w rezonans

 

odłączenie kostki od elektrozaworów załatwia temat z stukotem. wiec żadna pompa i żadna luźna śrubka.

Jak bedzie wecej czasu to sprawdzi sie stan luzów zaworowych, ale na 99% to nie one. waliły by przede wszystkim na zimnym silniku a nie na ciepłym

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...