mateuszm31 Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2020 Witam, posiadam legacy IV 2.0 165km Od pewnego czasu zauważyłem jeżeli silnik jest juz rozgrzany fest to w zakresie obrotowym 2-3k rpm podczas opadania obrotów słychać stukanie, jednostajny klekot, również objawia się przy utrzymywaniu 2k obrotów albo naprawdę delikatnym przyspieszaniu ale tylko w wcześniej wspomnianym zakresie obrotowym, wszyscy mówili ze to zawory, chcociaz nie chciało mi sie wierzyć że na zimnym jest ok a tylko na goracym jest problem. Później przez przypadek dowiedziałem o podobnym problemie w bmw przyczyną był vanos i to mnie nakierowało, odłączenie wtyczek od elektrozaworu zmiennych faz rozrządu rozwiązało problem klekotania jest wszystko ok, oczywiście check engine, ale tez nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy :/ wyjałem zaworu wyczyściłem sprawdziłem czy działają na krótko i są sprawne, sprawdziłem opor multimetrem pokazuje około 8ohm na jednym i na drugim. Plan był taki aby jednam wymienić te zawory, ale z braku czasu i zaangażowania temat olałem na późniejszy okres, po paru miesiącach klekot jest słyszalny w zakresie od 1.5-3km rpm ja i równiez jest lekko słyszalny na zimnym silniku. Moje pytanie jest takie, wymaina tych zaworów rozwiąże problem? bo na np w renówkach jest ten sam problem i tam awaryjne jest koło zmienych faz rozrzadu, tu tez takei cos wystepuje? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm31 Opublikowano 24 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2020 nikt nic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 25 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2020 a luzy zaworowe były sprawdzane? jeśli mamy zamienne fazy to stukot zaworów może być bardziej słyszalny przy zmianie synchronizacji rozrządu... pompa powietrza wtórnego może stukać. a możesz mieć po prostu gdzieś niedokręconą śrubę osłonę i przy takiej prędkości obrotowej wpada ona w rezonans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm31 Opublikowano 14 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2020 W dniu 25.09.2020 o 07:44, SubaruLPG napisał: a luzy zaworowe były sprawdzane? jeśli mamy zamienne fazy to stukot zaworów może być bardziej słyszalny przy zmianie synchronizacji rozrządu... pompa powietrza wtórnego może stukać. a możesz mieć po prostu gdzieś niedokręconą śrubę osłonę i przy takiej prędkości obrotowej wpada ona w rezonans odłączenie kostki od elektrozaworów załatwia temat z stukotem. wiec żadna pompa i żadna luźna śrubka. Jak bedzie wecej czasu to sprawdzi sie stan luzów zaworowych, ale na 99% to nie one. waliły by przede wszystkim na zimnym silniku a nie na ciepłym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm31 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Witam, ponownie, stuki caly czas wystepują :/ rozumiem aby wymienic koło AVCS trzeba wyjmowac wałki rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Wiktor Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Ciekawy temat. Czy ktoś uporał się z tym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm31 Opublikowano 25 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2023 W dniu 18.06.2021 o 11:21, Mateusz Wiktor napisał(a): Ciekawy temat. Czy ktoś uporał się z tym ? ja nie, caly czas z tym jeżdżę, nikt nie wie co moze byc przyczyna, a auto nie jest tyle warte aby je rozbierać na czesci pierwsze i szukac przyczyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2023 18 godzin temu, mateuszm31 napisał(a): ja nie, caly czas z tym jeżdżę, nikt nie wie co moze byc przyczyna, a auto nie jest tyle warte aby je rozbierać na czesci pierwsze i szukac przyczyny Witam, chyba mam podobnie tez sie zastanawiam co to może być, na rozgrzanym silniku w środku od strony kierowcy słychać że silnik klepie jak diesel, jest takie cykanie głośne może padać wtrysk nie wiem, ten dzwiek nie jest metaliczny czasami przypomina jak by dzięcioł stukał i wyraźnie słychać że ta strona głośniej chodzi od drugiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2023 Ja bym zajrzał w logi AVCS, bo stukanie może być przez uszkodzone koła rozrządu. W nich są piny ograniczające zakres działania AVCS, jak ktoś wpadł na pomysł odkręcania ich bez użycia specjalnego klucza tylko blokując paskiem za zęby koła, to piny mogły tego nie przeżyć i koła są do wymiany. Nie rozbierał Wam przypadkiem ktoś tych kół, np. do wymiany uszczelniaczy wałków, czy do regulacji zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2023 8 minut temu, skwaro napisał(a): Ja bym zajrzał w logi AVCS, bo stukanie może być przez uszkodzone koła rozrządu. W nich są piny ograniczające zakres działania AVCS, jak ktoś wpadł na pomysł odkręcania ich bez użycia specjalnego klucza tylko blokując paskiem za zęby koła, to piny mogły tego nie przeżyć i koła są do wymiany. Nie rozbierał Wam przypadkiem ktoś tych kół, np. do wymiany uszczelniaczy wałków, czy do regulacji zaworów? Odkąd mam samochód nie ruszałem AVCS, rozrząd wymieniany komplet, napinacz nie lata, u mnie ta strona co głośniej pracuje ma mokrą pokrywę zaworów ale olej na stanie cały czas, luzy nie były sprawdzane ale ktoś kiedyś napisał że dohc na szklankach i tam nie ma co stukać nie wiem jak jest. Ja stawiam że u mnie to będzie albo wtrysk lub zawory bo co innego tam ma klekotać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2023 Teraz, Subie2005 napisał(a): Odkąd mam samochód nie ruszałem AVCS, rozrząd wymieniany komplet, napinacz nie lata, u mnie ta strona co głośniej pracuje ma mokrą pokrywę zaworów ale olej na stanie cały czas, luzy nie były sprawdzane ale ktoś kiedyś napisał że dohc na szklankach i tam nie ma co stukać nie wiem jak jest. Ja stawiam że u mnie to będzie albo wtrysk lub zawory bo co innego tam ma klekotać?? No to tym bardziej wypadałoby się przyjrzeć tematowi, nim zrobi się z tego duża awaria. Ale to nie jest temat do diagnozy przez internet. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia W dniu 26.12.2023 o 21:03, skwaro napisał(a): No to tym bardziej wypadałoby się przyjrzeć tematowi, nim zrobi się z tego duża awaria. Ale to nie jest temat do diagnozy przez internet. A mam jeszcze pytanie bo gdzieś czytałem ze stukanie może powodować oto ten zawór. gdzie on sie znajduje? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Teraz, Subie2005 napisał(a): A mam jeszcze pytanie bo gdzieś czytałem ze stukanie może powodować oto ten zawór. gdzie on sie znajduje? Dzięki Po obu stronach przy pokrywach zaworów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 3 minuty temu, skwaro napisał(a): Po obu stronach przy pokrywach zaworów. Rozumiem że też go posiadam 2.0 legacy dohc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 8 minut temu, Subie2005 napisał(a): Rozumiem że też go posiadam 2.0 legacy dohc ? Z tego co kojarzę masz EJ204 z AVCS. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subie2005 Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 6 minut temu, skwaro napisał(a): Z tego co kojarzę masz EJ204 z AVCS. Zgadza się, no I możliwe ze to mi pada, z tego może puszczać olej bo mnie zastanawia ta mokra pokrywa, będę się umawiał na regulacje zaworów wkrótce, jeśli to będzie do wymiany lepiej to odrazu zrobić przy regulacji czy jest to część dość łatwa do wymiany? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 1 minutę temu, Subie2005 napisał(a): Zgadza się, no I możliwe ze to mi pada, z tego może puszczać olej bo mnie zastanawia ta mokra pokrywa, będę się umawiał na regulacje zaworów wkrótce, jeśli to będzie do wymiany lepiej to odrazu zrobić przy regulacji czy jest to część dość łatwa do wymiany? Dzięki Wymiana jest prosta bo są na wierzchu, ale najpierw trzeba sprawdzić czy stukają zawory czy koła. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się