Skocz do zawartości

zmienne fazy rozrządu stukanie


mateuszm31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam legacy IV 2.0 165km

Od pewnego czasu zauważyłem jeżeli silnik jest juz rozgrzany fest to w zakresie obrotowym 2-3k rpm podczas opadania obrotów słychać stukanie, jednostajny klekot, również objawia się przy utrzymywaniu 2k obrotów albo naprawdę delikatnym przyspieszaniu ale tylko w wcześniej wspomnianym zakresie obrotowym, wszyscy mówili ze to zawory, chcociaz nie chciało mi sie wierzyć że na zimnym jest ok a tylko na goracym jest problem.

 

Później przez przypadek dowiedziałem o podobnym problemie w bmw przyczyną był vanos i to mnie nakierowało, odłączenie wtyczek od elektrozaworu zmiennych faz rozrządu rozwiązało problem klekotania jest wszystko ok, oczywiście check engine, ale tez nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy :/  wyjałem zaworu wyczyściłem sprawdziłem czy działają na krótko i są sprawne, sprawdziłem opor multimetrem pokazuje około 8ohm na jednym i na drugim.

 

Plan był taki aby jednam wymienić te zawory, ale z braku czasu i zaangażowania temat olałem na późniejszy okres, po paru miesiącach klekot jest słyszalny w zakresie od 1.5-3km rpm ja  i równiez jest lekko słyszalny na zimnym silniku.

 

Moje pytanie jest takie, wymaina tych zaworów rozwiąże problem? bo na np w renówkach jest ten sam problem i tam awaryjne jest koło zmienych faz rozrzadu, tu tez takei cos wystepuje?

 

pozdrawiam  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a luzy zaworowe były sprawdzane? jeśli mamy zamienne fazy to stukot zaworów może być bardziej słyszalny przy zmianie synchronizacji rozrządu...

pompa powietrza wtórnego może stukać.

a możesz mieć po prostu gdzieś niedokręconą śrubę osłonę i przy takiej prędkości obrotowej wpada ona w rezonans

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 25.09.2020 o 07:44, SubaruLPG napisał:

a luzy zaworowe były sprawdzane? jeśli mamy zamienne fazy to stukot zaworów może być bardziej słyszalny przy zmianie synchronizacji rozrządu...

pompa powietrza wtórnego może stukać.

a możesz mieć po prostu gdzieś niedokręconą śrubę osłonę i przy takiej prędkości obrotowej wpada ona w rezonans

 

odłączenie kostki od elektrozaworów załatwia temat z stukotem. wiec żadna pompa i żadna luźna śrubka.

Jak bedzie wecej czasu to sprawdzi sie stan luzów zaworowych, ale na 99% to nie one. waliły by przede wszystkim na zimnym silniku a nie na ciepłym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
W dniu 18.06.2021 o 11:21, Mateusz Wiktor napisał(a):

Ciekawy temat. Czy ktoś uporał się z tym ?

ja nie, caly czas z tym jeżdżę, nikt nie wie co moze byc przyczyna, a auto nie jest tyle warte aby je rozbierać na czesci pierwsze i szukac przyczyny  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mateuszm31 napisał(a):

ja nie, caly czas z tym jeżdżę, nikt nie wie co moze byc przyczyna, a auto nie jest tyle warte aby je rozbierać na czesci pierwsze i szukac przyczyny  

Witam, chyba mam podobnie tez sie zastanawiam co to może być, na rozgrzanym silniku w środku od strony kierowcy słychać  że silnik klepie jak diesel, jest takie cykanie głośne może  padać  wtrysk nie wiem, ten dzwiek nie jest metaliczny czasami przypomina jak by dzięcioł  stukał i wyraźnie  słychać  że ta strona głośniej chodzi od drugiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zajrzał w logi AVCS, bo stukanie może być przez uszkodzone koła rozrządu. W nich są piny ograniczające zakres działania AVCS, jak ktoś wpadł na pomysł odkręcania ich bez użycia specjalnego klucza tylko blokując paskiem za zęby koła, to piny mogły tego nie przeżyć i koła są do wymiany. Nie rozbierał Wam przypadkiem ktoś tych kół, np. do wymiany uszczelniaczy wałków, czy do regulacji zaworów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, skwaro napisał(a):

Ja bym zajrzał w logi AVCS, bo stukanie może być przez uszkodzone koła rozrządu. W nich są piny ograniczające zakres działania AVCS, jak ktoś wpadł na pomysł odkręcania ich bez użycia specjalnego klucza tylko blokując paskiem za zęby koła, to piny mogły tego nie przeżyć i koła są do wymiany. Nie rozbierał Wam przypadkiem ktoś tych kół, np. do wymiany uszczelniaczy wałków, czy do regulacji zaworów? 

Odkąd mam samochód nie ruszałem AVCS, rozrząd wymieniany komplet, napinacz nie lata, u mnie ta strona co głośniej pracuje ma mokrą  pokrywę zaworów ale olej na stanie cały czas, luzy nie były  sprawdzane ale ktoś kiedyś napisał  że dohc na szklankach i tam nie ma co stukać  nie wiem jak jest. Ja stawiam że u mnie to będzie albo wtrysk lub zawory bo co innego tam ma klekotać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Subie2005 napisał(a):

Odkąd mam samochód nie ruszałem AVCS, rozrząd wymieniany komplet, napinacz nie lata, u mnie ta strona co głośniej pracuje ma mokrą  pokrywę zaworów ale olej na stanie cały czas, luzy nie były  sprawdzane ale ktoś kiedyś napisał  że dohc na szklankach i tam nie ma co stukać  nie wiem jak jest. Ja stawiam że u mnie to będzie albo wtrysk lub zawory bo co innego tam ma klekotać??

No to tym bardziej wypadałoby się przyjrzeć tematowi, nim zrobi się z tego duża awaria. Ale to nie jest temat do diagnozy przez internet. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2023 o 21:03, skwaro napisał(a):

No to tym bardziej wypadałoby się przyjrzeć tematowi, nim zrobi się z tego duża awaria. Ale to nie jest temat do diagnozy przez internet. 

A mam jeszcze pytanie bo gdzieś czytałem ze stukanie może  powodować  oto ten zawór. gdzie on sie znajduje? Dzięki 

Screenshot_20240102_101353_Allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Subie2005 napisał(a):

A mam jeszcze pytanie bo gdzieś czytałem ze stukanie może  powodować  oto ten zawór. gdzie on sie znajduje? Dzięki 

Screenshot_20240102_101353_Allegro.jpg

Po obu stronach przy pokrywach zaworów. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, skwaro napisał(a):

Z tego co kojarzę masz EJ204 z AVCS. 

Zgadza się,  no I możliwe ze to mi pada, z tego może puszczać olej bo mnie zastanawia ta mokra pokrywa, będę  się umawiał  na regulacje zaworów wkrótce, jeśli to będzie do wymiany lepiej to odrazu zrobić  przy regulacji czy jest to część dość  łatwa do wymiany? Dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Subie2005 napisał(a):

Zgadza się,  no I możliwe ze to mi pada, z tego może puszczać olej bo mnie zastanawia ta mokra pokrywa, będę  się umawiał  na regulacje zaworów wkrótce, jeśli to będzie do wymiany lepiej to odrazu zrobić  przy regulacji czy jest to część dość  łatwa do wymiany? Dzięki 

Wymiana jest prosta bo są na wierzchu, ale najpierw trzeba sprawdzić czy stukają zawory czy koła. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...