Jump to content

Legacy 3.0 problem z mostem


lisciu1988
 Share

Recommended Posts

Witam, Jestem nowy tutaj wiec wybaczcie jak cos zle napisze. Mam subaru legacy IV z silnikiem 3.0 H6 z automatyczna skrzynia. Moj problem polega na tym ze uszkodzila sie zebatka na wałku atakujacym w tylnym moscie. Oznaczenie mojego mostu to va2rgl-xt, wg info znalezionych w internecie to ten most ma przełozenie 3.08. Nie ma takich mostów dostepnych w Polsce (uzywanych), tylko rosja... Czy jest mozliwosc załozenia mostu o innym przełozeniu czy musi byc konkretnie takie samo?

Link to comment
Share on other sites

Witam, most to nazwa raczej nie na miejscu, dyferencjał to bardziej fachowe określenie. Nie wierzę że nie da się kupić dyfra do H6 może po prostu źle szukałeś. Dyfer musi mieć takie samo przełożenie nie koniecznie takie samo oznaczenie. Najłatwiej policzyć ilość zębów w dyferencjale wtedy będziesz miał pewność że będzie wszystko ok. 

 

z ciekawości sprawdziłem na popularnych portalach aukcyjnych i jest dostępne 5szt.

Edited by Maniek95
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

taki dyfer to i ja mam, ale z innym przełozeniem, bardzo czesto jest przelozenie 3,27, a ja musze miec 3.08.Kupiłem taki własnie dyferencjal z subaru outback, ale okazalo sie ze jest inne przelozenie. A tez bylo z silnikiem 3.0 i automatem

Link to comment
Share on other sites

pewny jesteś że ten stary dyfer jest od tego samochodu? Bo dziwne jest żeby wałek trafiło bez przyczyny. Może podaj VIN, zobaczymy co katalog chciał by tam widzieć.

Link to comment
Share on other sites

własnie nie jestem pewny, bo poprzedni własciciel zmieniał skrzynie bo sie mu rozsypala. Zebatka wałka wyglda jakby cos w nia wpadło. Zeby na zewnatrz i wewnatrz sa całe a przez srodek zebatki jest zrobiony rowek. Moj vin to JF1BLELU54G002058

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lisciu1988 napisał:

Kupiłem taki własnie dyferencjal z subaru outback, ale okazalo sie ze jest inne przelozenie. A tez bylo z silnikiem 3.0 i automatem

Szukaj dyfra z legacy 3.0 AT, a nie outback'a który właśnie różni się przełożeniem.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, mirasek napisał:

Szukaj dyfra z legacy 3.0 AT, a nie outback'a który właśnie różni się przełożeniem.

http://www.czesci-subaru.pl/dyferencjal-tyl-tylny-subaru-legacy-30-h6-at-2005

http://www.czesci-subaru.pl/dyferencjal-tyl-subaru-outback-30-h6-at-07-08

 

tu masz dyfer z sedana i outbacka, oba maja takie samo przełozenie,  a inne niz to co ja mam

Edited by lisciu1988
Link to comment
Share on other sites

Ten pewnie pochodzi z legacy spec B, zwykłe 3.0 w znacznej większości miały przełożenie jakiego szukasz, a że może akurat nie ma takiego na allegro to już nic nie poradzimy ;) 

Link to comment
Share on other sites

Troche drogi interes. Ale jak nie bedzie innego wyjscia to trzeba bedzie tak zrobic. Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jezeli bylby zalozony dyfer z innym przelozeniem niz to co ze skrzyni wychodzi, to auto by jezdzilo przez jakis czas czy odrazu by sie posypal albo dyfer albo mechanizm roznicowy w skrzyni? Bo jest podejrzenie ze byl zalozony inny dyfer

 

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

To nie ma prawa dobrze działać, jeszcze jest opcja odłączenia napędu z którejś z osi wtedy będziesz miał FWD bądź RWD , tylko nie wiem jak zachowa się w tej opcji skrzynia automatyczna.

Edited by ManoLEE
Link to comment
Share on other sites

Teraz tak:

napiszę coś czysto teoretycznego proszę więc się nie śmiać jeśli popełniłem gafę techniczną.

Za rozdzielanie napędu w skrzyni AT odpowiada zawór jesteś wstanie go wysterować zapewne podając stały plus??

zaznaczając na oponach pasek i robiąc to samo na wale przy spięciu napędu na zaworze jesteś wstanie obliczyć stosunek jednej prędkości obrotowej do drugiej czyli obliczyć plus minus przełożenie główne dyfra...

do tego dobrze zamontować sobie z tyłu kamerę przy wyprowadzeniu napędu i zliczyć obroty wału względem koła np 10 obrotów koła im więcej będzie obrotów koła tym błąd pomiarowy będzie mniejszy. u mnie w dyfrze z legacy było 37/9 a w obk 39/10 więc różnicy było na jednym obrocie 0,2 dziesiąte jednak przy 10 obrotach koła robi się jeden pełny obrót.

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz tak:
napiszę coś czysto teoretycznego proszę więc się nie śmiać jeśli popełniłem gafę techniczną.
Za rozdzielanie napędu w skrzyni AT odpowiada zawór jesteś wstanie go wysterować zapewne podając stały plus??
zaznaczając na oponach pasek i robiąc to samo na wale przy spięciu napędu na zaworze jesteś wstanie obliczyć stosunek jednej prędkości obrotowej do drugiej czyli obliczyć plus minus przełożenie główne dyfra...
do tego dobrze zamontować sobie z tyłu kamerę przy wyprowadzeniu napędu i zliczyć obroty wału względem koła np 10 obrotów koła im więcej będzie obrotów koła tym błąd pomiarowy będzie mniejszy. u mnie w dyfrze z legacy było 37/9 a w obk 39/10 więc różnicy było na jednym obrocie 0,2 dziesiąte jednak przy 10 obrotach koła robi się jeden pełny obrót.
Pozdrawiam
 
Tak podając plus 12 V na odpowiedni przewód w sterowniku. Ale jest prostsza metoda. Wpina się bezpiecznik w skrzynce w miejsce oznaczone FWD. Wtedy odpinasz napęd tylni :)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 31.08.2020 o 18:58, ewemarkam napisał:

Tak podając plus 12 V na odpowiedni przewód w sterowniku. Ale jest prostsza metoda. Wpina się bezpiecznik w skrzynce w miejsce oznaczone FWD. Wtedy odpinasz napęd tylni :)

i tak i nie, bo w mojej wersji nie ma miejsca na ten bezpiecznik, posiadam rodzielenie momentu VTD a w tych wersjach nie da sie w ten sposób odpiąc tylny napęd. Ogólnie temat z dyfrem ogarniety. Chłopaki z Łańcuta dali rade :)

Link to comment
Share on other sites

i tak i nie, bo w mojej wersji nie ma miejsca na ten bezpiecznik, posiadam rodzielenie momentu VTD a w tych wersjach nie da sie w ten sposób odpiąc tylny napęd. Ogólnie temat z dyfrem ogarniety. Chłopaki z Łańcuta dali rade
Tak racje masz. A jak Ci ogarnęli dyfer?
Link to comment
Share on other sites

Znalezli z jakiego auta mam skrzynie biegów (bo byla wymieniana) i jakie ma miec przelożenie. Kupilem auto z dyfrem o przelożeniu 3.083 a powinno byc 3.27. O dziwo z tamtym przelozeniem auto jezdzilo i to dosc dlugo

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...