lisciu1988 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Witam, Jestem nowy tutaj wiec wybaczcie jak cos zle napisze. Mam subaru legacy IV z silnikiem 3.0 H6 z automatyczna skrzynia. Moj problem polega na tym ze uszkodzila sie zebatka na wałku atakujacym w tylnym moscie. Oznaczenie mojego mostu to va2rgl-xt, wg info znalezionych w internecie to ten most ma przełozenie 3.08. Nie ma takich mostów dostepnych w Polsce (uzywanych), tylko rosja... Czy jest mozliwosc załozenia mostu o innym przełozeniu czy musi byc konkretnie takie samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam, most to nazwa raczej nie na miejscu, dyferencjał to bardziej fachowe określenie. Nie wierzę że nie da się kupić dyfra do H6 może po prostu źle szukałeś. Dyfer musi mieć takie samo przełożenie nie koniecznie takie samo oznaczenie. Najłatwiej policzyć ilość zębów w dyferencjale wtedy będziesz miał pewność że będzie wszystko ok. z ciekawości sprawdziłem na popularnych portalach aukcyjnych i jest dostępne 5szt. Edytowane 22 Sierpnia 2020 przez Maniek95 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 chyba coś źle szukałeś https://allegro.pl/oferta/subaru-legacy-03-09-most-dyfer-3-0-dyferencjal-8439755062 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 taki dyfer to i ja mam, ale z innym przełozeniem, bardzo czesto jest przelozenie 3,27, a ja musze miec 3.08.Kupiłem taki własnie dyferencjal z subaru outback, ale okazalo sie ze jest inne przelozenie. A tez bylo z silnikiem 3.0 i automatem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 pewny jesteś że ten stary dyfer jest od tego samochodu? Bo dziwne jest żeby wałek trafiło bez przyczyny. Może podaj VIN, zobaczymy co katalog chciał by tam widzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 własnie nie jestem pewny, bo poprzedni własciciel zmieniał skrzynie bo sie mu rozsypala. Zebatka wałka wyglda jakby cos w nia wpadło. Zeby na zewnatrz i wewnatrz sa całe a przez srodek zebatki jest zrobiony rowek. Moj vin to JF1BLELU54G002058 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 oznaczenia tej skrzyni nie mam, auto stoi u mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 3 godziny temu, lisciu1988 napisał: Kupiłem taki własnie dyferencjal z subaru outback, ale okazalo sie ze jest inne przelozenie. A tez bylo z silnikiem 3.0 i automatem Szukaj dyfra z legacy 3.0 AT, a nie outback'a który właśnie różni się przełożeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Tez nie ma w Polsce z tym przelozeniem. Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 (edytowane) Godzinę temu, mirasek napisał: Szukaj dyfra z legacy 3.0 AT, a nie outback'a który właśnie różni się przełożeniem. http://www.czesci-subaru.pl/dyferencjal-tyl-tylny-subaru-legacy-30-h6-at-2005 http://www.czesci-subaru.pl/dyferencjal-tyl-subaru-outback-30-h6-at-07-08 tu masz dyfer z sedana i outbacka, oba maja takie samo przełozenie, a inne niz to co ja mam Edytowane 22 Sierpnia 2020 przez lisciu1988 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Ten pewnie pochodzi z legacy spec B, zwykłe 3.0 w znacznej większości miały przełożenie jakiego szukasz, a że może akurat nie ma takiego na allegro to już nic nie poradzimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Dokup skrzynie z tym samym przełożeniem co masz już dyfer i będzie po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Troche drogi interes. Ale jak nie bedzie innego wyjscia to trzeba bedzie tak zrobic. Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jezeli bylby zalozony dyfer z innym przelozeniem niz to co ze skrzyni wychodzi, to auto by jezdzilo przez jakis czas czy odrazu by sie posypal albo dyfer albo mechanizm roznicowy w skrzyni? Bo jest podejrzenie ze byl zalozony inny dyfer Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ManoLEE Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) To nie ma prawa dobrze działać, jeszcze jest opcja odłączenia napędu z którejś z osi wtedy będziesz miał FWD bądź RWD , tylko nie wiem jak zachowa się w tej opcji skrzynia automatyczna. Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez ManoLEE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 A bedzie przez jakis czas jezdzilo czy odrazu sie cos rozsypie? Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Teraz tak: napiszę coś czysto teoretycznego proszę więc się nie śmiać jeśli popełniłem gafę techniczną. Za rozdzielanie napędu w skrzyni AT odpowiada zawór jesteś wstanie go wysterować zapewne podając stały plus?? zaznaczając na oponach pasek i robiąc to samo na wale przy spięciu napędu na zaworze jesteś wstanie obliczyć stosunek jednej prędkości obrotowej do drugiej czyli obliczyć plus minus przełożenie główne dyfra... do tego dobrze zamontować sobie z tyłu kamerę przy wyprowadzeniu napędu i zliczyć obroty wału względem koła np 10 obrotów koła im więcej będzie obrotów koła tym błąd pomiarowy będzie mniejszy. u mnie w dyfrze z legacy było 37/9 a w obk 39/10 więc różnicy było na jednym obrocie 0,2 dziesiąte jednak przy 10 obrotach koła robi się jeden pełny obrót. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Teraz tak: napiszę coś czysto teoretycznego proszę więc się nie śmiać jeśli popełniłem gafę techniczną. Za rozdzielanie napędu w skrzyni AT odpowiada zawór jesteś wstanie go wysterować zapewne podając stały plus?? zaznaczając na oponach pasek i robiąc to samo na wale przy spięciu napędu na zaworze jesteś wstanie obliczyć stosunek jednej prędkości obrotowej do drugiej czyli obliczyć plus minus przełożenie główne dyfra... do tego dobrze zamontować sobie z tyłu kamerę przy wyprowadzeniu napędu i zliczyć obroty wału względem koła np 10 obrotów koła im więcej będzie obrotów koła tym błąd pomiarowy będzie mniejszy. u mnie w dyfrze z legacy było 37/9 a w obk 39/10 więc różnicy było na jednym obrocie 0,2 dziesiąte jednak przy 10 obrotach koła robi się jeden pełny obrót. Pozdrawiam Tak podając plus 12 V na odpowiedni przewód w sterowniku. Ale jest prostsza metoda. Wpina się bezpiecznik w skrzynce w miejsce oznaczone FWD. Wtedy odpinasz napęd tylni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 W dniu 31.08.2020 o 18:58, ewemarkam napisał: Tak podając plus 12 V na odpowiedni przewód w sterowniku. Ale jest prostsza metoda. Wpina się bezpiecznik w skrzynce w miejsce oznaczone FWD. Wtedy odpinasz napęd tylni i tak i nie, bo w mojej wersji nie ma miejsca na ten bezpiecznik, posiadam rodzielenie momentu VTD a w tych wersjach nie da sie w ten sposób odpiąc tylny napęd. Ogólnie temat z dyfrem ogarniety. Chłopaki z Łańcuta dali rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 i tak i nie, bo w mojej wersji nie ma miejsca na ten bezpiecznik, posiadam rodzielenie momentu VTD a w tych wersjach nie da sie w ten sposób odpiąc tylny napęd. Ogólnie temat z dyfrem ogarniety. Chłopaki z Łańcuta dali rade Tak racje masz. A jak Ci ogarnęli dyfer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisciu1988 Opublikowano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 Znalezli z jakiego auta mam skrzynie biegów (bo byla wymieniana) i jakie ma miec przelożenie. Kupilem auto z dyfrem o przelożeniu 3.083 a powinno byc 3.27. O dziwo z tamtym przelozeniem auto jezdzilo i to dosc dlugoWysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się