Skocz do zawartości

Legacy 3.0 problem z mostem


lisciu1988

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Jestem nowy tutaj wiec wybaczcie jak cos zle napisze. Mam subaru legacy IV z silnikiem 3.0 H6 z automatyczna skrzynia. Moj problem polega na tym ze uszkodzila sie zebatka na wałku atakujacym w tylnym moscie. Oznaczenie mojego mostu to va2rgl-xt, wg info znalezionych w internecie to ten most ma przełozenie 3.08. Nie ma takich mostów dostepnych w Polsce (uzywanych), tylko rosja... Czy jest mozliwosc załozenia mostu o innym przełozeniu czy musi byc konkretnie takie samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, most to nazwa raczej nie na miejscu, dyferencjał to bardziej fachowe określenie. Nie wierzę że nie da się kupić dyfra do H6 może po prostu źle szukałeś. Dyfer musi mieć takie samo przełożenie nie koniecznie takie samo oznaczenie. Najłatwiej policzyć ilość zębów w dyferencjale wtedy będziesz miał pewność że będzie wszystko ok. 

 

z ciekawości sprawdziłem na popularnych portalach aukcyjnych i jest dostępne 5szt.

Edytowane przez Maniek95
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lisciu1988 napisał:

Kupiłem taki własnie dyferencjal z subaru outback, ale okazalo sie ze jest inne przelozenie. A tez bylo z silnikiem 3.0 i automatem

Szukaj dyfra z legacy 3.0 AT, a nie outback'a który właśnie różni się przełożeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirasek napisał:

Szukaj dyfra z legacy 3.0 AT, a nie outback'a który właśnie różni się przełożeniem.

http://www.czesci-subaru.pl/dyferencjal-tyl-tylny-subaru-legacy-30-h6-at-2005

http://www.czesci-subaru.pl/dyferencjal-tyl-subaru-outback-30-h6-at-07-08

 

tu masz dyfer z sedana i outbacka, oba maja takie samo przełozenie,  a inne niz to co ja mam

Edytowane przez lisciu1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche drogi interes. Ale jak nie bedzie innego wyjscia to trzeba bedzie tak zrobic. Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jezeli bylby zalozony dyfer z innym przelozeniem niz to co ze skrzyni wychodzi, to auto by jezdzilo przez jakis czas czy odrazu by sie posypal albo dyfer albo mechanizm roznicowy w skrzyni? Bo jest podejrzenie ze byl zalozony inny dyfer

 

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma prawa dobrze działać, jeszcze jest opcja odłączenia napędu z którejś z osi wtedy będziesz miał FWD bądź RWD , tylko nie wiem jak zachowa się w tej opcji skrzynia automatyczna.

Edytowane przez ManoLEE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak:

napiszę coś czysto teoretycznego proszę więc się nie śmiać jeśli popełniłem gafę techniczną.

Za rozdzielanie napędu w skrzyni AT odpowiada zawór jesteś wstanie go wysterować zapewne podając stały plus??

zaznaczając na oponach pasek i robiąc to samo na wale przy spięciu napędu na zaworze jesteś wstanie obliczyć stosunek jednej prędkości obrotowej do drugiej czyli obliczyć plus minus przełożenie główne dyfra...

do tego dobrze zamontować sobie z tyłu kamerę przy wyprowadzeniu napędu i zliczyć obroty wału względem koła np 10 obrotów koła im więcej będzie obrotów koła tym błąd pomiarowy będzie mniejszy. u mnie w dyfrze z legacy było 37/9 a w obk 39/10 więc różnicy było na jednym obrocie 0,2 dziesiąte jednak przy 10 obrotach koła robi się jeden pełny obrót.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak:
napiszę coś czysto teoretycznego proszę więc się nie śmiać jeśli popełniłem gafę techniczną.
Za rozdzielanie napędu w skrzyni AT odpowiada zawór jesteś wstanie go wysterować zapewne podając stały plus??
zaznaczając na oponach pasek i robiąc to samo na wale przy spięciu napędu na zaworze jesteś wstanie obliczyć stosunek jednej prędkości obrotowej do drugiej czyli obliczyć plus minus przełożenie główne dyfra...
do tego dobrze zamontować sobie z tyłu kamerę przy wyprowadzeniu napędu i zliczyć obroty wału względem koła np 10 obrotów koła im więcej będzie obrotów koła tym błąd pomiarowy będzie mniejszy. u mnie w dyfrze z legacy było 37/9 a w obk 39/10 więc różnicy było na jednym obrocie 0,2 dziesiąte jednak przy 10 obrotach koła robi się jeden pełny obrót.
Pozdrawiam
 
Tak podając plus 12 V na odpowiedni przewód w sterowniku. Ale jest prostsza metoda. Wpina się bezpiecznik w skrzynce w miejsce oznaczone FWD. Wtedy odpinasz napęd tylni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 31.08.2020 o 18:58, ewemarkam napisał:

Tak podając plus 12 V na odpowiedni przewód w sterowniku. Ale jest prostsza metoda. Wpina się bezpiecznik w skrzynce w miejsce oznaczone FWD. Wtedy odpinasz napęd tylni :)

i tak i nie, bo w mojej wersji nie ma miejsca na ten bezpiecznik, posiadam rodzielenie momentu VTD a w tych wersjach nie da sie w ten sposób odpiąc tylny napęd. Ogólnie temat z dyfrem ogarniety. Chłopaki z Łańcuta dali rade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak i nie, bo w mojej wersji nie ma miejsca na ten bezpiecznik, posiadam rodzielenie momentu VTD a w tych wersjach nie da sie w ten sposób odpiąc tylny napęd. Ogólnie temat z dyfrem ogarniety. Chłopaki z Łańcuta dali rade
Tak racje masz. A jak Ci ogarnęli dyfer?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezli z jakiego auta mam skrzynie biegów (bo byla wymieniana) i jakie ma miec przelożenie. Kupilem auto z dyfrem o przelożeniu 3.083 a powinno byc 3.27. O dziwo z tamtym przelozeniem auto jezdzilo i to dosc dlugo

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...