Jump to content

Błędy chce engine - Czy mogę dalej jechać.


Recommended Posts

Witam wszystkich. Jestem nowy na forum. Mam problem z zakupionym 2 dni temu Outbackiem (rok prod. 2016, silnik 2,5 Benz, skrzynia automat). Pojazd sprowadzony z USA. Przejechałem nim 2 długie trasy - jedna nieco ponad 300 km (autko spisywało się bez zarzutu) druga trasa nieco ponad 400 km (na trasie również bez zarzutu). Kolejnego dnia przy odpaleniu auta, zapaliły się kontroli: EyeSight Off Check Manual, Check Owner's Manual, Check Engine, jak na załączonych zdjęciach. Pojazd pracuje bez zarzutu i jeździ bez zmian (oczywiście poza tym, że nie działa mi tempomat i radar). Z racji tego, ze jest to pierwsze moje Subaru nie wiem czy mogę z tym jeździć czy nie. Dojechałem właśnie na wakacje i wolałbym zająć się tym po powrocie, jednak nie chciałbym czegoś uszkodzić. Ktoś coś podpowie? Mogę z tym jeździć, czy szukać na miejscu jak najszybciej jakiejś pomocy? Ewentualnie czy mogę jakiś reset zrobić? Będę wdzięczny za pomoc. 

Ps. po tych dwóch trasach i jeździe Outbackiem, stwierdzam, że nie zakupie już innego pojazdu:) właściwości jezdne są porostu genialne.

IMG_1901.JPG

IMG_4015.JPG

IMG_7780.JPG

Link to post
Share on other sites

Zczytać błąd w pierwszej kolejności i sprawdzić za co odpowiada. Może to tylko sonda, albo jej grzałka i wymienisz sobie jak wrócisz z wakacji. ;) 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Check Engine i Subaru to jak Kajko i Kokosz, Asterix i Obelix, Flip i Flap. itd.

  • Like 1
  • Haha 5
Link to post
Share on other sites

A gdzie na tych wakacjach jesteś? Może ktoś będzie z okolicy i podpowie gdzie podjechać żeby sczytać błędy. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jestem w Lubiatowie tj między Łebą a Jastrzębia Góra. Dzisiaj przejechane ok 50-60 km i gdyby nie wyświetlacz to nie wiedziałbym, ze coś nie tak, bo autko chodzi bez zarzutu. Gdyby ktoś w okolicy był, to chetnie skorzystam oczywiście odpłatnie;)

Link to post
Share on other sites

jak nikt się nie odezwie z okolicy, to podjedz do pierwszego lepszego, lepiej wyglądającego warsztatu, powinni mieć odpowiedni skaner do sczytania błedów. 

Link to post
Share on other sites

Ok, to może tak zrobię, chociaż na jakąś małą diagnostykę;) Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pozostajemy w kontakcie! Do usłyszenia:) 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, miliard napisał:

Ok, to może tak zrobię, chociaż na jakąś małą diagnostykę;) Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pozostajemy w kontakcie! Do usłyszenia:) 

 

Możesz też wejść do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego, kupić adapter OBD na bloutooth, zainstalować w telefonie Torque albo inną apkę i samemu sprawdzić co to za błąd i go skasować jeżeli chcesz. Wyjdzie Cię pewnie taniej niż podpięcie do kompa w warsztacie a adapter się zawsze przyda na przyszłość.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Panowie, zadzwoniłem wczoraj do sprzedawcy z pytaniem czy coś mi podpowie i czy jemu wcześniej coś takiego się działało. Usłyszałem, ze wcześniej takiego problemu nie było, ze może złe paliwo zatankowane i dlatego złapał błąd i najlepiej żeby odłączyć klemę na 10-15 sekund. O zgrozo, zadziałało;) żadnego błędu już nie ma, wiec nic nie kombinuję już sam, po powrocie z wakacji podjadę na diagnostykę:) 

Link to post
Share on other sites

Nie przestrasz się, możliwe, że po tej operacji pewne rzeczy (np. opuszczanie szyby) nie będą działały jak wcześniej. Ogarnięty warsztat lub poszperanie w sieci przywróci sprawność.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

W kontynuacji postu, byłem dziś na diagnozie. Jak wskazał mechanik usterka związana jest ze zbiorniczkiem odpowietrzania par paliwa. Błąd jak na niniejszym zdjęciu. Teraz pytanie czy ktoś z kolegów/koleżanek podpowie gdzie to się może znajdować w aucie i co ewentualnie doradzacie zrobić:) po wykasowaniu błędu od razu gasną błędy EyeSight i reszta, wobec czego muszą one wyskakiwać niejako w następstwie Check Engine, co mnie trochę uspokoiło, że z systemami bezpieczeństwa jest ok:) Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. 

 

IMG_3917.HEIC

Link to post
Share on other sites

kolego może być wiele rzeczy, korek paliwa, nieszczelność w układzie EVAP, niedziałająca pompa EVAP, zawór sterujący, uszkodzona wiązka elektryczna. Chcesz się w to bawić sam, ściągnij manual dla swojego modelu i do dzieła.

Link to post
Share on other sites

Jutro spróbuję odnaleźć tę pompkę, bo mechanik mówił, żeby zobaczyć czy właśnie przy niej nie ma nieszczelności. Orientujesz się gdzie ona może być umiejscowiona. Z tego co znalazłem w Google, to chyba muszę zdemontować nadkole tylnego lewego koła i pod nim:) 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Orear napisał:

Najprościej to sprawdzić korek paliwa... od tego zacznij. A pompki potem rozkręcaj. 

 

Ok, zerknę po powrocie do domu na korek. Rozumiem, że jakieś mechaniczne uszkodzenie korka może być? 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, miliard napisał:

 

Ok, zerknę po powrocie do domu na korek. Rozumiem, że jakieś mechaniczne uszkodzenie korka może być? 

Może być po prostu nieszczelny z różnych powodów. Kilka razy już się na forum tutaj spotkałem, czytając, z sytuacją, że korek powodował błędy. Najprościej będzie zakręcić od auta, które nie ma błędów, skasować u Ciebie i sprawdzić czy powstaną. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ok, korek nie był dokręcony. Dokręciłem (tak bez przesady) ale poszło około 1/2 obrotu, i było pstryknięcie. Zakładam, że nie był dobrze dokręcony. Także pojeżdżę i zobaczę czy coś będzie się pojawiało.

 

Co do tankowania, to rzeczywiście zatankowałem pod samiuśki korek, "dobijając" jeszcze 2x po pierwszym odbiciu;) Rozumiem, żeby tankować tylko do pierwszego odbicia?:)

 

Jak coś się będzie działo dalej, to oczywiście będę pytał i prosił o pomoc:) 

 

Póki co, muszę przyznać, że jeżeli chodzi jazdę Subaru (jak wspominałem to moje pierwsze Subaru) to nie spotkałem dotychczas takiego auta w tym przedziale cenowym, jeżeli chodzi o właściwości jezdne:) uważam, że jest genialne! ;) ponadto ogromny +, za jego uniwersalność, takiego auta jeszcze nie widziałem. Spokojnie wskakujesz na autostradę i komfortowo podróżujesz kilkaset kilometrów, po czy zjeżdżasz w teren i radzi sobie jeszcze lepiej:) 

 

Dużo nie brakowało, a nie kupił bym go, bo pojechałem obejrzeć tak trochę od niechcenia i uważam, że zrobiłbym duży błąd wybierając inne auto:)

 

Pozdrawiam! 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, SubaruLPG napisał:

Jeśli coś mogę doradzić to nie tankować samochodu pod korek.

 

 

WRXa tankuję pod korek, aż widzę paliwo w szyjce i nic złego się nie dzieje. Korek dokręca się do pstryknięcia i tyle.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, SubaruLPG napisał:

Niewiem ile w tym prawdy ale jesteś lejąc na maxa paliwo wstanie uszkodzić wyłapywacz par paliwa a to ani tanie ani proste w naprawie nie jest.

 

śmiem twierdzić, że nic złego systemowi EVAP się nie stanie, tankując pod korek. System EVAP oddzielony jest od zbiornika paliwa zaworami, poza tym jakby istniała możliwość przedostania się paliwa do systemu, to by było o tym ostrzeżenie na klapce, jak "Unleaded fuel only". Ostrzejsze wyjście ze stacji paliw i już paliwo wypalone spod korka ;)

Link to post
Share on other sites

A już miałeś się za pompki zabierać... :biglol:

Aha, do tego mechanika więcej nie jedź. 

Fajnie, że wszystko gra, nabijaj kilometry i się ciesz. Korek zakręcamy do jednego pstryknięcia. ;)

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, lutek34 napisał:

poza tym jakby istniała możliwość przedostania się paliwa do systemu, to by było o tym ostrzeżenie na klapce, jak "Unleaded fuel only".

U mnie jest. ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...