Jump to content

Kierownica Nardi Torino 1gen problem


Recommended Posts

Problem z kierą albo plastikowym plastikiempod nią. Po bokach jest szpara spora, plastik dwu częściowy się nie zamyka, ociera kierownica o niego i szwy tnie. Kto tu co od....?? Takie kupiłem. Jdm sti wagon. Jaka powinna być tu fabrycznie kiera? Rok 99

Screenshot_20200819-101457.png

Link to post
Share on other sites

Do kierownic Nardi były inne obudowy bo wychodziły one we wcześniejszych rocznikach niż Twój.

W my99-00 byly tylko kierownice momo z poduszkami a one inaczej siedzą na kolumnie kierowniczej niz wczesniejsze nardi i zapewniaja odpowiedni dystans do plastikowej obudowy.

Mozna sprobowac wyciac troche plastiku w obudowie ale bedziesz miał duza dziura widoczna.

Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Dj Brabus napisał:

@DETT pomożesz coś tu koledze? Bo Tyś jest spec od customowych kierownic. ;) 

No tonie jest tak do końca customowa kierownica. To Nardi z wcześniejszego rocznika.

Czy to nie jest tak, że ona nie kręci się wokół swojego środka, tylko jest troszkę wyżej w centralnym położeniu?

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, dirkdiggler napisał:

W my99-00 byly tylko kierownice momo z poduszkami a one inaczej siedzą na kolumnie kierowniczej niz wczesniejsze nardi

 

Coś pomyliłeś :) Nardi przecież były normalnie w GC 99-00 i taką właśnie widać na zdjęciu. Problem w tym, że wraz z nią była inna kolumna, obudowa jej no i nawet rogale.  Dlatego założenie takowej NT do auta które jej nie miało fabrycznie wygląda tak jak powyżej ;)

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Gaceq napisał:

 

Coś pomyliłeś :) Nardi przecież były normalnie w GC 99-00 i taką właśnie widać na zdjęciu. Problem w tym, że wraz z nią była inna kolumna, obudowa jej no i nawet rogale.  Dlatego założenie takowej NT do auta które jej nie miało fabrycznie wygląda tak jak powyżej ;)

Kierownica ze zdjecia pochodzi z ver2 aka my96.

Do wersji 3 (97) była podobna acz kapsel na środku miał już różowe logo sti.

Od ver4 98 wszystkie kierownice miały już poduszke pow.

W katalogu akcesoriow ver4-6 kierownic bez poduszek już nie ma. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.08.2020 o 06:38, dirkdiggler napisał:

Kierownica ze zdjecia pochodzi z ver2 aka my96.

Do wersji 3 (97) była podobna acz kapsel na środku miał już różowe logo sti.

 

 

Generalnie to ta kiera nie jest z żadnego JDM-a. To po prostu NT która była montowana w GT 98-00. Ta z ver 3 nie jest podobna tylko niemal identyczna. Różnią się tylko kapslem klaksona, kolorem szwu i tym że ma grawer STI na dole na skórze.

 

NT z V1-2 92-96 jest całkiem inna i dalej twierdzę, że Ci się pomyliły  ;)  Nawet był moment że miałem wszystkie 3 wersje kierownic w garażu równocześnie. Tutaj przykładowe zdjęcie NT montowanej w STI do 96 roku:

 

11537598.thumb.jpg.22ee6f1ad92221f31c039b089b461772.jpg

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

 

Pozwolę sobie uporządkować pewne kwestie i  kontynuować rozkminianie kierownic Nardi na podstawie katalogów poszczególnych wersji jdm.

Ilość wersji limitowanych na różnych rynkach nie ułatwia wysnuć jednoznacznych wniosków co było gdzie i kiedy.

 

Co udało mi się ustalić na podstawie materiałów jdm.

 

Kierownica Nardi typu jak u autora pojawiła się w modelu Impreza ok my 95 a więc ciut przed wersją 2.

 

Przykłady

 

 W katalogu na MY94 widniała kierownica jak załączyłeś powyżej:

 94sti.thumb.png.8df3f34c43589387c28c459ba9c686e4.png

 

Natomiast w 95-96 była już kierownica Nardi podobna do tej ze zdjęcia autora. Podobna lecz nie identyczna. Na telefonie nie widziałem że autora kierownica nie ma wytłoczonego logo sti/subaru tylko samo nardi na wieńcu. Wzór jednak taki sam.

 

Występowała ona zarówno w wersji WRX jak i WRX STI. Różnica była taka że kierownica STI miała czerwony szew oraz wytłoczone logo sti. Mówimy wciąż o ver 2.

 

Mamy więc tak katalog my 96 sti ver 2:

897341414_stiver2my96.thumb.png.22c7ef65d45978d87bfd7dcf598c6781.png

 

oraz my 95 wrx

 

 

1269561394_ver294-96.thumb.png.531cc4ee7582890102fdeb7498373882.png

 

Potem była wersja 3, która jak pisałem wcześniej różniła się od ver 2 kapslem z logo sti.

 

450334624_ver3.thumb.png.ba5895f3a79d60e780edbed3fcb3c3e6.png

 

Następnie ver 4 - odtąd w katalogach są już tylko kierownice z poduchami.

ver4.thumb.png.81ee5e1f19854b23a96aa4938a133693.png

 

i ver 5,6

 

1899796709_ver6.thumb.png.c56901aedc5d6a487f9c7815c03041a8.png

 

 

Masz rację z tym że 98-00 montowano również kierownice bez poduszek takie jak autora i było to m.in. (a być może tylko tu) w wersji 25 stars przeznaczonej na rynek holenderski. Jak poradzono sobie z pająkiem i obudową w tej wersji> trudno powiedzieć.. Być może kierownca autora to ta ze stars 25?

 

25stars.png.e95aff6303ed6ac54d69cb429c27fd93.png

 

 

Edited by dirkdiggler
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Ponawiam pytanie. Czy jestem skazany na liere z przed ostatniego zdjęcia czy jest możliwość upchnąć w zamian za NT jakąś 3ramienna mniejsza a nie jak w oryginale wielkości steru od statku? ;)

Link to post
Share on other sites

Jako uzupełnienie podam jeszcze średnice poszczegolnych fajerek:

STi 1: 370mm
STi 2: 367mm
STi 3: 367mm
STi 4: 385mm
STi 5/6: 385mm

 

Róznica miedzy tą co masz a tą co była w oryginale to 18mm wiec nie tak dużo.

 

Ja miałem kiedyś kierownice omp wrc ktora była bardzo fajna i estetyczna i taka w sam raz pod rękę - średnica 350mm.

20150913_173329.jpg

Link to post
Share on other sites

Widać że ma fajne odsadzenie w stronę kierowcy co jest na duży plus. Jeździłem kiedyś w podobnej ale w hondzie i jeździlo się super. Mimo tego wolał bym coś z logiem STI. Wolę raczej ori. Jeśli to byłby gtek albo zwykła impreza to oczywix ale sti to już kult. Tym bardziej że u mnie poza okleiną w środku jakimś zamszem czy czymś takim to poza tym seria. Ale tak szczerze to mocno zabili stika kiera 4ramienna momo hehe. W sti powinna być 3 ramienna bez ale z logo sti.

Link to post
Share on other sites

@dirkdiggler racja pomyliłem się o rok i w ver 2 oryginalnie już była ta nowsza faktycznie. Obie - starsza i nowsza mają tą samą kolumnę, obudowę i rogale. Pasują zamiennie.

 

W dniu 21.08.2020 o 17:32, dirkdiggler napisał:

Masz rację z tym że 98-00 montowano również kierownice bez poduszek takie jak autora i było to m.in. (a być może tylko tu) w wersji 25 stars przeznaczonej na rynek holenderski. Jak poradzono sobie z pająkiem i obudową w tej wersji> trudno powiedzieć.. Być może kierownca autora to ta ze stars 25?

 

Taka kierownica była fabrycznie w absolutnie każdej wersji Nardi Torino między 97 a 2000 rokiem :) Nie tylko w Stars 25.

Z kolumną w tych wersjach poradzono sobie bardzo prosto - montowali w nich zestaw przedliftowy bezpoduszkowy typowo pod tą kierownicę. 

Jako ciekawostka, jeśli znajdzie się kolumnę wraz obudową i rogalami w wolnossącej Imprezy z lat 92-00 w wersji bez airbagów to podchodzi ona idealnie pod kierę NT. 

@damiano16 W Twoim jednak przypadku gdzie masz JDM i inne rogale jak w Europie trzeba ten temat przerabiać na EU, żeby było git zupełnie, albo dopaść rogale JDM z wersji całkiem przedliftowej, czyli sprzed 97 rok, kiedy szły jeszcze bez poduszek właśnie z tymi NT.

 

Generalnie temat zamontowania Nardi w rocznikach 98-00 nie jest tak prosty jak się wydaje ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...