damiano16 Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Problem z kierą albo plastikowym plastikiempod nią. Po bokach jest szpara spora, plastik dwu częściowy się nie zamyka, ociera kierownica o niego i szwy tnie. Kto tu co od....?? Takie kupiłem. Jdm sti wagon. Jaka powinna być tu fabrycznie kiera? Rok 99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Do kierownic Nardi były inne obudowy bo wychodziły one we wcześniejszych rocznikach niż Twój. W my99-00 byly tylko kierownice momo z poduszkami a one inaczej siedzą na kolumnie kierowniczej niz wczesniejsze nardi i zapewniaja odpowiedni dystans do plastikowej obudowy. Mozna sprobowac wyciac troche plastiku w obudowie ale bedziesz miał duza dziura widoczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Czyli te 4-ro ramienne kiery z poduszką? Takie grube i duże? A ile taka kierownica warta jak mam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj Brabus Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 @DETT pomożesz coś tu koledze? Bo Tyś jest spec od customowych kierownic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 26 minut temu, Dj Brabus napisał: @DETT pomożesz coś tu koledze? Bo Tyś jest spec od customowych kierownic. No tonie jest tak do końca customowa kierownica. To Nardi z wcześniejszego rocznika. Czy to nie jest tak, że ona nie kręci się wokół swojego środka, tylko jest troszkę wyżej w centralnym położeniu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Sa jakieś zamienniki oryginalne żeby pasowała też jakaś 3ramienna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 13 godzin temu, dirkdiggler napisał: W my99-00 byly tylko kierownice momo z poduszkami a one inaczej siedzą na kolumnie kierowniczej niz wczesniejsze nardi Coś pomyliłeś Nardi przecież były normalnie w GC 99-00 i taką właśnie widać na zdjęciu. Problem w tym, że wraz z nią była inna kolumna, obudowa jej no i nawet rogale. Dlatego założenie takowej NT do auta które jej nie miało fabrycznie wygląda tak jak powyżej Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 6 godzin temu, Gaceq napisał: Coś pomyliłeś Nardi przecież były normalnie w GC 99-00 i taką właśnie widać na zdjęciu. Problem w tym, że wraz z nią była inna kolumna, obudowa jej no i nawet rogale. Dlatego założenie takowej NT do auta które jej nie miało fabrycznie wygląda tak jak powyżej Kierownica ze zdjecia pochodzi z ver2 aka my96. Do wersji 3 (97) była podobna acz kapsel na środku miał już różowe logo sti. Od ver4 98 wszystkie kierownice miały już poduszke pow. W katalogu akcesoriow ver4-6 kierownic bez poduszek już nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 20, 2020 Author Share Posted August 20, 2020 Dziękuję za konkretną odpowiedź Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 W dniu 20.08.2020 o 06:38, dirkdiggler napisał: Kierownica ze zdjecia pochodzi z ver2 aka my96. Do wersji 3 (97) była podobna acz kapsel na środku miał już różowe logo sti. Generalnie to ta kiera nie jest z żadnego JDM-a. To po prostu NT która była montowana w GT 98-00. Ta z ver 3 nie jest podobna tylko niemal identyczna. Różnią się tylko kapslem klaksona, kolorem szwu i tym że ma grawer STI na dole na skórze. NT z V1-2 92-96 jest całkiem inna i dalej twierdzę, że Ci się pomyliły Nawet był moment że miałem wszystkie 3 wersje kierownic w garażu równocześnie. Tutaj przykładowe zdjęcie NT montowanej w STI do 96 roku: 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 (edited) Pozwolę sobie uporządkować pewne kwestie i kontynuować rozkminianie kierownic Nardi na podstawie katalogów poszczególnych wersji jdm. Ilość wersji limitowanych na różnych rynkach nie ułatwia wysnuć jednoznacznych wniosków co było gdzie i kiedy. Co udało mi się ustalić na podstawie materiałów jdm. Kierownica Nardi typu jak u autora pojawiła się w modelu Impreza ok my 95 a więc ciut przed wersją 2. Przykłady W katalogu na MY94 widniała kierownica jak załączyłeś powyżej: Natomiast w 95-96 była już kierownica Nardi podobna do tej ze zdjęcia autora. Podobna lecz nie identyczna. Na telefonie nie widziałem że autora kierownica nie ma wytłoczonego logo sti/subaru tylko samo nardi na wieńcu. Wzór jednak taki sam. Występowała ona zarówno w wersji WRX jak i WRX STI. Różnica była taka że kierownica STI miała czerwony szew oraz wytłoczone logo sti. Mówimy wciąż o ver 2. Mamy więc tak katalog my 96 sti ver 2: oraz my 95 wrx Potem była wersja 3, która jak pisałem wcześniej różniła się od ver 2 kapslem z logo sti. Następnie ver 4 - odtąd w katalogach są już tylko kierownice z poduchami. i ver 5,6 Masz rację z tym że 98-00 montowano również kierownice bez poduszek takie jak autora i było to m.in. (a być może tylko tu) w wersji 25 stars przeznaczonej na rynek holenderski. Jak poradzono sobie z pająkiem i obudową w tej wersji> trudno powiedzieć.. Być może kierownca autora to ta ze stars 25? Edited August 21, 2020 by dirkdiggler 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DETT Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Uwielbiam takie prezentacje prawdziwych pasjonatów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 21, 2020 Author Share Posted August 21, 2020 Dopowiem od siebie że kolega w TypeR rok 95 ma taka jak ja właśnie i u niego pięknie siedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 21, 2020 Author Share Posted August 21, 2020 Ponawiam pytanie. Czy jestem skazany na liere z przed ostatniego zdjęcia czy jest możliwość upchnąć w zamian za NT jakąś 3ramienna mniejsza a nie jak w oryginale wielkości steru od statku? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Jako uzupełnienie podam jeszcze średnice poszczegolnych fajerek: STi 1: 370mm STi 2: 367mm STi 3: 367mm STi 4: 385mm STi 5/6: 385mm Róznica miedzy tą co masz a tą co była w oryginale to 18mm wiec nie tak dużo. Ja miałem kiedyś kierownice omp wrc ktora była bardzo fajna i estetyczna i taka w sam raz pod rękę - średnica 350mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 21, 2020 Author Share Posted August 21, 2020 Widać że ma fajne odsadzenie w stronę kierowcy co jest na duży plus. Jeździłem kiedyś w podobnej ale w hondzie i jeździlo się super. Mimo tego wolał bym coś z logiem STI. Wolę raczej ori. Jeśli to byłby gtek albo zwykła impreza to oczywix ale sti to już kult. Tym bardziej że u mnie poza okleiną w środku jakimś zamszem czy czymś takim to poza tym seria. Ale tak szczerze to mocno zabili stika kiera 4ramienna momo hehe. W sti powinna być 3 ramienna bez ale z logo sti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaceq Posted August 24, 2020 Share Posted August 24, 2020 @dirkdiggler racja pomyliłem się o rok i w ver 2 oryginalnie już była ta nowsza faktycznie. Obie - starsza i nowsza mają tą samą kolumnę, obudowę i rogale. Pasują zamiennie. W dniu 21.08.2020 o 17:32, dirkdiggler napisał: Masz rację z tym że 98-00 montowano również kierownice bez poduszek takie jak autora i było to m.in. (a być może tylko tu) w wersji 25 stars przeznaczonej na rynek holenderski. Jak poradzono sobie z pająkiem i obudową w tej wersji> trudno powiedzieć.. Być może kierownca autora to ta ze stars 25? Taka kierownica była fabrycznie w absolutnie każdej wersji Nardi Torino między 97 a 2000 rokiem Nie tylko w Stars 25. Z kolumną w tych wersjach poradzono sobie bardzo prosto - montowali w nich zestaw przedliftowy bezpoduszkowy typowo pod tą kierownicę. Jako ciekawostka, jeśli znajdzie się kolumnę wraz obudową i rogalami w wolnossącej Imprezy z lat 92-00 w wersji bez airbagów to podchodzi ona idealnie pod kierę NT. @damiano16 W Twoim jednak przypadku gdzie masz JDM i inne rogale jak w Europie trzeba ten temat przerabiać na EU, żeby było git zupełnie, albo dopaść rogale JDM z wersji całkiem przedliftowej, czyli sprzed 97 rok, kiedy szły jeszcze bez poduszek właśnie z tymi NT. Generalnie temat zamontowania Nardi w rocznikach 98-00 nie jest tak prosty jak się wydaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiano16 Posted August 24, 2020 Author Share Posted August 24, 2020 To albo wyleci ta kiera albo dotne obudowę plastikową i obkleje w zamsz jak większość elementów mam w aucie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now