Skocz do zawartości

Kierownica Nardi Torino 1gen problem


damiano16

Rekomendowane odpowiedzi

Do kierownic Nardi były inne obudowy bo wychodziły one we wcześniejszych rocznikach niż Twój.

W my99-00 byly tylko kierownice momo z poduszkami a one inaczej siedzą na kolumnie kierowniczej niz wczesniejsze nardi i zapewniaja odpowiedni dystans do plastikowej obudowy.

Mozna sprobowac wyciac troche plastiku w obudowie ale bedziesz miał duza dziura widoczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Dj Brabus napisał:

@DETT pomożesz coś tu koledze? Bo Tyś jest spec od customowych kierownic. ;) 

No tonie jest tak do końca customowa kierownica. To Nardi z wcześniejszego rocznika.

Czy to nie jest tak, że ona nie kręci się wokół swojego środka, tylko jest troszkę wyżej w centralnym położeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, dirkdiggler napisał:

W my99-00 byly tylko kierownice momo z poduszkami a one inaczej siedzą na kolumnie kierowniczej niz wczesniejsze nardi

 

Coś pomyliłeś :) Nardi przecież były normalnie w GC 99-00 i taką właśnie widać na zdjęciu. Problem w tym, że wraz z nią była inna kolumna, obudowa jej no i nawet rogale.  Dlatego założenie takowej NT do auta które jej nie miało fabrycznie wygląda tak jak powyżej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Gaceq napisał:

 

Coś pomyliłeś :) Nardi przecież były normalnie w GC 99-00 i taką właśnie widać na zdjęciu. Problem w tym, że wraz z nią była inna kolumna, obudowa jej no i nawet rogale.  Dlatego założenie takowej NT do auta które jej nie miało fabrycznie wygląda tak jak powyżej ;)

Kierownica ze zdjecia pochodzi z ver2 aka my96.

Do wersji 3 (97) była podobna acz kapsel na środku miał już różowe logo sti.

Od ver4 98 wszystkie kierownice miały już poduszke pow.

W katalogu akcesoriow ver4-6 kierownic bez poduszek już nie ma. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2020 o 06:38, dirkdiggler napisał:

Kierownica ze zdjecia pochodzi z ver2 aka my96.

Do wersji 3 (97) była podobna acz kapsel na środku miał już różowe logo sti.

 

 

Generalnie to ta kiera nie jest z żadnego JDM-a. To po prostu NT która była montowana w GT 98-00. Ta z ver 3 nie jest podobna tylko niemal identyczna. Różnią się tylko kapslem klaksona, kolorem szwu i tym że ma grawer STI na dole na skórze.

 

NT z V1-2 92-96 jest całkiem inna i dalej twierdzę, że Ci się pomyliły  ;)  Nawet był moment że miałem wszystkie 3 wersje kierownic w garażu równocześnie. Tutaj przykładowe zdjęcie NT montowanej w STI do 96 roku:

 

11537598.thumb.jpg.22ee6f1ad92221f31c039b089b461772.jpg

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pozwolę sobie uporządkować pewne kwestie i  kontynuować rozkminianie kierownic Nardi na podstawie katalogów poszczególnych wersji jdm.

Ilość wersji limitowanych na różnych rynkach nie ułatwia wysnuć jednoznacznych wniosków co było gdzie i kiedy.

 

Co udało mi się ustalić na podstawie materiałów jdm.

 

Kierownica Nardi typu jak u autora pojawiła się w modelu Impreza ok my 95 a więc ciut przed wersją 2.

 

Przykłady

 

 W katalogu na MY94 widniała kierownica jak załączyłeś powyżej:

 94sti.thumb.png.8df3f34c43589387c28c459ba9c686e4.png

 

Natomiast w 95-96 była już kierownica Nardi podobna do tej ze zdjęcia autora. Podobna lecz nie identyczna. Na telefonie nie widziałem że autora kierownica nie ma wytłoczonego logo sti/subaru tylko samo nardi na wieńcu. Wzór jednak taki sam.

 

Występowała ona zarówno w wersji WRX jak i WRX STI. Różnica była taka że kierownica STI miała czerwony szew oraz wytłoczone logo sti. Mówimy wciąż o ver 2.

 

Mamy więc tak katalog my 96 sti ver 2:

897341414_stiver2my96.thumb.png.22c7ef65d45978d87bfd7dcf598c6781.png

 

oraz my 95 wrx

 

 

1269561394_ver294-96.thumb.png.531cc4ee7582890102fdeb7498373882.png

 

Potem była wersja 3, która jak pisałem wcześniej różniła się od ver 2 kapslem z logo sti.

 

450334624_ver3.thumb.png.ba5895f3a79d60e780edbed3fcb3c3e6.png

 

Następnie ver 4 - odtąd w katalogach są już tylko kierownice z poduchami.

ver4.thumb.png.81ee5e1f19854b23a96aa4938a133693.png

 

i ver 5,6

 

1899796709_ver6.thumb.png.c56901aedc5d6a487f9c7815c03041a8.png

 

 

Masz rację z tym że 98-00 montowano również kierownice bez poduszek takie jak autora i było to m.in. (a być może tylko tu) w wersji 25 stars przeznaczonej na rynek holenderski. Jak poradzono sobie z pająkiem i obudową w tej wersji> trudno powiedzieć.. Być może kierownca autora to ta ze stars 25?

 

25stars.png.e95aff6303ed6ac54d69cb429c27fd93.png

 

 

Edytowane przez dirkdiggler
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako uzupełnienie podam jeszcze średnice poszczegolnych fajerek:

STi 1: 370mm
STi 2: 367mm
STi 3: 367mm
STi 4: 385mm
STi 5/6: 385mm

 

Róznica miedzy tą co masz a tą co była w oryginale to 18mm wiec nie tak dużo.

 

Ja miałem kiedyś kierownice omp wrc ktora była bardzo fajna i estetyczna i taka w sam raz pod rękę - średnica 350mm.

20150913_173329.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że ma fajne odsadzenie w stronę kierowcy co jest na duży plus. Jeździłem kiedyś w podobnej ale w hondzie i jeździlo się super. Mimo tego wolał bym coś z logiem STI. Wolę raczej ori. Jeśli to byłby gtek albo zwykła impreza to oczywix ale sti to już kult. Tym bardziej że u mnie poza okleiną w środku jakimś zamszem czy czymś takim to poza tym seria. Ale tak szczerze to mocno zabili stika kiera 4ramienna momo hehe. W sti powinna być 3 ramienna bez ale z logo sti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dirkdiggler racja pomyliłem się o rok i w ver 2 oryginalnie już była ta nowsza faktycznie. Obie - starsza i nowsza mają tą samą kolumnę, obudowę i rogale. Pasują zamiennie.

 

W dniu 21.08.2020 o 17:32, dirkdiggler napisał:

Masz rację z tym że 98-00 montowano również kierownice bez poduszek takie jak autora i było to m.in. (a być może tylko tu) w wersji 25 stars przeznaczonej na rynek holenderski. Jak poradzono sobie z pająkiem i obudową w tej wersji> trudno powiedzieć.. Być może kierownca autora to ta ze stars 25?

 

Taka kierownica była fabrycznie w absolutnie każdej wersji Nardi Torino między 97 a 2000 rokiem :) Nie tylko w Stars 25.

Z kolumną w tych wersjach poradzono sobie bardzo prosto - montowali w nich zestaw przedliftowy bezpoduszkowy typowo pod tą kierownicę. 

Jako ciekawostka, jeśli znajdzie się kolumnę wraz obudową i rogalami w wolnossącej Imprezy z lat 92-00 w wersji bez airbagów to podchodzi ona idealnie pod kierę NT. 

@damiano16 W Twoim jednak przypadku gdzie masz JDM i inne rogale jak w Europie trzeba ten temat przerabiać na EU, żeby było git zupełnie, albo dopaść rogale JDM z wersji całkiem przedliftowej, czyli sprzed 97 rok, kiedy szły jeszcze bez poduszek właśnie z tymi NT.

 

Generalnie temat zamontowania Nardi w rocznikach 98-00 nie jest tak prosty jak się wydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...